Poedels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 12:55

Kiekeboefje schreef:
Handig wel! :) Kan Guusje niet zo ver wandelen of wandelen jullie zulke mega afstanden?


Nouja ze is nog maar 8 maandjes.. en soms zie je ook wel dat ze het zat is.. in Oostenrijk zullen er ook wel wat verder lopen

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:58

8 maanden is nog wat jong idd voor verre stukken wandelen. Wij hebben een rugtas en en een hondenkarretje (voor achter de fiets maar is ook als wandelwagen te gebruiken).

Gioia kam die grote stukken niet meer. Dus op die manier kan zij strax weer mee als ik weer opgebouwd ben.

Met gioia gaat het niet geweldig. Ze is veel mank en heeft daardoor nu dagelijks pijnstilling. Naeen paar dagen gaat het dan goed.
Dan doet ze weer iets verkeerds en beginnen we weer van voor af aan.
Op pijnstilling en sparrow cannamove forte doet ze het echter heel goed. Ook is ze deze maand bij de osteopaat geweest. En daar gaat ze voor nu 4x per jaar heen.

Ze gaat lekker mee met de camper en fietsen.


Afbeelding

Afbeelding

Met mij gaat het minder goed (burnout), dus de lange wandelingen zijn er nu niet. Als we al wandelen, dan is dat een half uurtje met een lekkere pauze waardoor we dan een uurtje weg zijn.

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:04

Mag ik vragen wat jullie mening is over een tweede hond erbij? Hoe hebben jullie dit ervaren? Onze hond is 11,5 (wel erg vitaal) maar altijd enige hond geweest. Ik twijfel zo of die het wel fijn/leuk gaat vinden. Het voelt een beetje nu of nooit, omdat anders de eerste hond te oud is.

Azmay

Berichten: 18000
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:59

_Mars schreef:
Mag ik vragen wat jullie mening is over een tweede hond erbij? Hoe hebben jullie dit ervaren? Onze hond is 11,5 (wel erg vitaal) maar altijd enige hond geweest. Ik twijfel zo of die het wel fijn/leuk gaat vinden. Het voelt een beetje nu of nooit, omdat anders de eerste hond te oud is.

Bij spip heb ik er toen wel voor gekozen. Die leefde lekker op door de pup in huis. We zorgde wel dat spip plekjes had voor zichzelf en het kleine monster in de bench was voor rust tussendoor.

Maar spip was wel echt een moedertje en hoewel ze meer met mensen had dan met honden op zich was ze helemaal wild van pups.
Dit was hèt leven voor haar, vond ze heerlijk.
Afbeelding
Hadden wel geen jaar moeten wachten, ze heeft nog best wat gestuiter moeten verduren. Lilith heeft wel veel aan haar gehad en van haar geleerd. Ik zou het zo weer doen eigenlijk.

Lilith en Atlas zijn nog steeds geen best buddies maar ze kunnen elkaar goed hebben. Atlas is nog steeds doodsbang als Lilith hoest en is verder te autistisch om te spelen helaas :')

Afbeelding

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:52

Thanks! Ik hoor van meerdere dat honden toch opleven. Siebe (onze hond) is toch ook wel echt een mensen hond, vandaar dat ik twijfel. Ik herken Spip en Lilith nog van je volg topic. <3

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 10:16

_Mars schreef:
Mag ik vragen wat jullie mening is over een tweede hond erbij? Hoe hebben jullie dit ervaren? Onze hond is 11,5 (wel erg vitaal) maar altijd enige hond geweest. Ik twijfel zo of die het wel fijn/leuk gaat vinden. Het voelt een beetje nu of nooit, omdat anders de eerste hond te oud is.


Levi vond het het de eerste 2 maanden echt niks, maar daarna vond hij het wel erg leuk.
Was ook al 10 toen Guusje erbij kwam

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:45

Hier ga ik het heel bewust niet doen. Dior kan goed met andere honden maar heeft wat gewoontes die ik niet wil dat een volgende hond die over neemt, plus nog wat andere regels die ik ook anders wil zoals bijvoorbeeld niet meer slapen in de slaapkamer maar woonkamer/keuken. Dior kan ik dit niet meer veranderen vind ik, ze is nu 11 jaar gewend bij mij te slapen soms op het bed maar normaal naast het bed. De stap voor haar om verder van het bed weg te slapen in de slaapkamer was al een flinke voor haar. De slaapkamer uit naar de woonkamer ga ik haar niet aan doen. Een 2e hond erbij die dan in de woonkamer blijft vind ik niet eerlijk al zal de hond daar waarschijnlijk zelf helemaal geen last van hebben.

Daarnaast is Dior er absoluut niet van gediend als een ander dier tegen haar aan gaat liggen en als ze ongemak heeft van haar artrose ze geen dier in een straal van 2m wilt hebben. Ze zal het spelen met een andere hond wel onwijs leuk vinden, al snapt ze het niet altijd zo goed ondanks dat ze toch echt wel veel contact met andere honden gehad heeft in haar opgroeien en daarna ook gewoon. En als laatste een volgende hond word voor ons geen poedel en een maatje groter dan Dior waarschijnlijk. Een drukke pup van haar formaat die haar overhoop rent zal haar artrose al helemaal zeker niet goed doen denk ik.

Voor ons dus geen 2e hond zo lang Dior leeft. Overigens denk ik dat ik daarna nog steeds maar bij 1 hond wil blijven, maar zeg nooit nooit O:)

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:34

Onze Morgan had ik geen plezier gedaan met een pup erbij, ja pas vanaf een maand of 5 á 6 vond hij ze acceptabel. Toen hij zeer onverwachts weg viel kwam onze Siep toen al 10 er alleen voor te staan. We hadden zo iets van waarom niet 1 hond als het goed gaat. Wij hebben altijd 2 honden samen gehad. De eerste paar weken ging het ook prima. Toen kwam toch een omslag punt voor hem, dus op zoek naar een pup erbij. Wij kijken altijd goed naar de karakters van de honden, proberen daar een match in te vinden. Dat is tot nu toe altijd wel gelukt.
Wil je er een 2e hond bij voor jezelf of voor straks als de oudere hond weg valt? Bedenk dan wel dat de pup die je er nu bij doet gewend is om samen te zijn en wellicht dan het lastig gaat vinden om alleen te zijn. Dingen om van te voren overwegen.

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 10:53

Thanks voor alle adviezen. Wij gaan het niet doen. Het voelt te snel om zo'n grote beslissing te maken. We waren de oriëntatie fase en dat er een pup is vrij gekomen is leuk, maar niet ideaal. Ik vind het te veel onzekerheid, en ik denk dat ik onze hond er niet blij mee maak. Hij is heel erg gesteld op zijn rust, buiten met lopen vindt die jongen honden helemaal niks, en hij deelt mij niet graag. Goed is goed. We zijn super blij met onze Siebe. Het enige wat ik jammer vindt is dat straks behendigheid met hem te veel wordt maar dan zoeken we gewoon iets anders wat we beide leuk vinden. Plus wij gaan ook een verhuizen in KW1 2023. Maar fijn al deze ervaringen thanks!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 11:58

Wellicht is speuren dan een mooie optie voor jou en Siebe. Ik had ook graag behendigheid gedaan met onze Taco maar vanwege zijn HD is dat geen optie, speuren echter is heel erg leuk en veel minder belastend voor hem.

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:03

Oh dat is echt een super leuke tip! Ik ga inderdaad eens kijken of ik dat ergens kan doen! Ik zat dus ook te denken aan Hooperen. Dat kan ik op dezelfde club doen, en is ook minder belastend.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:11

Hoopers is Idd ook een leuke optie!
Dat doen wij met onze 4 dwergpoedels en ze vinden het fantastisch! Kwa obstakels veel laagdrempeliger dan behendigheid maar kwa denkwerk wel heel lastig omdat je hond moet leren vooruit te lopen, dat vinden veel honden heel moeilijk maar eenmaal ze de smaak te pakken hebben is het een leuke uitdaging!

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:22

Ja exact! En dat is voor Siebe echt goed want het is nog al een plakker, haha. Die loopt het liefste naast me. In agility gaat het nu ook echt al een stuk beter met dat die de obstakels gaat opzoeken zelf. Heel leuk om te zien!

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 06:53

Dan zal speuren ook een hele opgave zijn voor Siebe als hij zo'n plakker is, dan lopen ze ook voor je uit.

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:09

Ja echt leuke tips! Helemaal zin in!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:49

Toennet mijn meisje moeten laten gaan. Na weken met pijn en pijnstillers kon ze vanmorgen niet meer opstaan of lopen....
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 16:41

Awww heel veel sterkte!!

Azmay

Berichten: 18000
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:17

Heel veel sterkte Y;(

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 18:22

Ahww wat balen zeg! Heel veel sterkte! :(:) Y;(

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:34

Heel veel sterkte :(

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 17:18

Ik ben gisteren wezen suppen met Guusje.
Voor ons beide de eerste keer.
Guusje vindt ook echt niks eng hihi


Afbeelding

Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:44

arabella2000 heel veel sterkte!

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:23

arabella2000 gecondoleerd!! heel veel sterkte!!!!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:52

Hoi allemaal, dit topic is niet heel actief meer maar ik doe een poging :) Ik wil namelijk heel graag een dwerg-of toy poedel! Ben me er in aan het verdiepen (en man aan het ompraten :D) en er zijn vast mensen hier die meer kunnen vertellen over ervaringen met deze hondjes?
Ik zie allereerst alleen al dat er niet veel goede fokkers zijn en er weinig pups worden aangeboden. Wie weet hebben jullie nog tips!

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:12

Wat wil je erover weten :D heb hier een hele leuke dwergpoedel rondlopen

Afbeelding