Hier de kipjes van vorig jaar, helaas bij niet een al te goede fokker vandaag, want ik had hele slechte bevruchting, al hoewel het nooit garantie geeft natuurlijk, blijft een gok.

Vorig jaar had ik 10 wyandotte goudzwart, 10 eieren wyandotte zilverzwart, 10 witte cochin eieren en 5 sabelpoten. Waarvan er uiteindelijk maar 12 bevruchte eieren van waren en 8 uitgekomen zijn, helaas zat er een kuiken bij wat het niet overleeft heeft.
Ow en wat de hanen betreft, die hebben alle vier een mooi plekje gekregen bij een andere eigenaar. Ik probeer zoveel mogelijk ze een nieuw mooi plekje te geven. Maar
Nu heb ik in de broedmachine 15 sabelpoten en 10 cochin bobtail eieren. Ze zitten er nu 6 dagen in en ik heb dus totaal geen geduld haha, ik kan niet wachten tot ze uitkomen. Dus leek het me leuk om een volgtopic te maken voor de geinteresseerden onder ons

Ik wilde heel graag sabelpoten en vorig jaar waren daar geen eieren van bevrucht, dus dit jaar een paar extra genomen. Van de sabelpoot mag er ook een heer van tussen de kipjes blijven lopen.
Vanochtend heb ik voor de eerste keer de eieren geschouwd, waarvan al duidelijk was dat de bevruchting dit keer super goed was. Bij de sabelpoten zijn er 10 zeker bevrucht, 2 waarvan ik nog twijfel en 3 niet bevrucht. Bij de cochin zijn er 6 zeker bevrucht, 2 twijfelaars en 2 niet bevrucht.
Voor nu laat ik ze eerst nog in de broedmachine omdat het op dag 6 nog niet helemaal goed te zien is, vergeleken met vorig jaar is het nu echt super goed zichtnaar. Maar op dag 11/12 kijk ik nog een keer en dan haal ik de onbevruchte eieren eruit.
Foto van het schouwen, als je goed kijkt, zie je bovenin het embryo, met naar beneden lopend de aderen en onderin de luchtkamer.

Dus ben benieuwd of er nieuwsgierige mensen zijn.
Ow, nog even een fotootje van als het volwassen kippen zijn, de eerste cochin bobtail en de tweede sabelpoot citroen porcelein: