Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:26

Ja, mn man is verbaast hoe rustig ik aan doe, hihi. Helaas betekend dat ook dat milo niet meer iedere dag in het bos komt. De uitlaat service plannen zijn mislukt, die hadden opeens geen plek meer en verder niets kunnen vinden waar molossers welkom zijn en ik een goed gevoel bij hem. Dus hij komt nu met manlief in het bos en afentoe klein rondje met mij.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:39

Hier gaan ze ook naar pension met oud en nieuw , zit hier net buiten het dorp in de polder aan een doodlopend straatje met 3 huizen
Een stuk rustiger als hier netbin het dorp

Airborn, wat balen van de uitlaat
Welke regio zitten jullie?


Hopelijk een vlot oplosbaar iets voor Nyati


Hier hebben we sygin een dikke maand terug laten castreren, in sleeuwijk , laparoscopisch laten doen
Madame was na een dag alweer helemaal de oude.
Nu alleen opletten met spekjes , want ze heeft soieso aanleg om aan te zetten

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:50

Ik woon in zeist Sonja. Uitlaatservices genoeg hier, maar of alles los in de auto (dat zie ik met mijn lompe puber fout gaan), of erg grote groepen, of geen molossers, of iets in de uitstraling van de site stoot me erg af... Milo is in een groep opzich sociaal, maar heeft wel wat sturing nodig in de zin dat hij soms wat moet worden afgeremt, hij is een echte rugby speler qua spel, dus heel lomp en hard, en heb nu 1 keer meegemaakt dat hij nadat een andere hond al 40 min op hem aan het rijden was (ik deed zelf zoveel mogelijk ingrijpen maar andere hond luisterde niet naar me en HUS deed weinig) milo de frustratie afreageerde op een andere hond... Laat hem dus niet zomaar met iedereen mee lopen, hoe lief hij ook is, het blijft een puber die soms wat overdreven reageerd.

We hebben Milo trouwens qua voer juist opgeschroeft nu, hij werdt met die kou gewoon schraal en het is al zn koukleum, Hij eet ook veel poep dus manlief dacht dat hij iets tekort komt. Hij krijgt nu savonds dus wat brokken er bij. Dus hij is nu iets chubby maar voor de winter wel fijn, klein beetje spek op de ribben.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:28

Groot gelijk dat je Zo kritisch bent
Goede (bege)leiding is gewoon noodzakelijk

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:27

Nyati haar schildklier hormoon is te laag. Ze gaan nu verder onderzoek doen naar de werking van de schildklier

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:51

Groot gelijk Airborn! Zenna gaat hier ook met niemand mee :')

Ooh er is in elk geval iets uitgekomen Donna! Hopelijk is het iets wat makkelijk te veranderen is.
Ik heb geen idee wat het inhoud :o

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:53

Loez, nouja, met íemand mee is dan ook wel weer handig straks, ben nu 7 maanden zwanger en het wandelen wordt al steeds ingewikkelder. Manlief werkt natuurlijk ook gewoon.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:56

In jullie situatie snap ik het zeker :)

Zenna en ik hebben zo'n geschiedenis samen, dat ik haar niet gauw vertrouw met anderen.
Zelfs als Jack haar meeneemt ben ik nog bang dat er iets gebeurd. Ook al weet ik dat hij hetzelfde met haar is als ik haha! Als het écht niet anders kan dan gaat ze met mijn trainster mee, zij heeft ons tenslotte weer op weg geholpen én ze kent Zenna erg goed! Of mijn mams :D Die heeft ook onze slechtste periode samen meegemaakt haha :D

En Milo is nog jonger toch? Scheelt ook. Zenna is bijna bejaard :oo := _O- _O-
Al gedraagt ze zich buiten niet zo :') -O-

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:59

Hehe, ja, Milo is bijna 15 maanden. En los doet hij het echt fantastisch. Alleen ehh, lomp :P en als hij echt overprikkeld is kan hij vervelend aan wangen gaan hangen, lol.
Afbeelding
Bij de baas hangen blijft het fijnste wat er is, hihi

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:18

Hahaha die kop! <3 heerlijk dier!
Hoe gaat het met jou nu? Alles rustig?

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:54

Alles rustig behalve de baby, hihi. Die doet aan interior design: alles moet blauw :+ tis nogal een actief kereltje.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:33

Auwtsj! :') Pff succes haha!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 16:47

Fijn dat je een diagnose heb donna
Airborn goed dat je zo kritisch naar een HUS kijkt. Ik ben altijd bang dat se het gedrag onderschatten of sterker nog het gedrag geen eens goed kunnen lezen.

Wellicht kan je nu hij minder beweging krijgt, juist wat aan hersen werk doen. Vergt veel energie voor hem en minder voor jou. Kan je ook geen persoon vinden die 1 op 1 met hem wandelt?

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:54

Hmm, ik doe idd wel hersenwerk met'm maar hij heeft het los snuffelen in het bos ook gewoon nodig. Gelukkig heeft het baasje van milos BFF (rigdeback rotweiler kruising) aangeboden hem wel afentoe mee te willen nemen maar vind dat best moeilijk om daadwerkelijk van haar te vragen. Maargoed, dat ga ik wel moeten doen en dan vermaakt milo zich echt prima en komt zwart weer thuis, hihi.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:02

We hebben nog niet helemaal een diagnose. Ja de waardes zijn niet goed maar hoe dat kan is nog de vraag

Airborn sterkte met de laatste loodjes

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:27

Hele fijne jaarwisseling voor jullie en de hondjes!

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:19

jullie ook allemaal hele fijne jaarwisseling!
Tot nu toe gaat het hier eigenlijk best goed, milo ligt redelijk chill op de bank tegen ons aan. Alleen bij hele harde knallen kijkt hij wel ff op en je merkt dat hij wel echt behoefte heeft aan lichaams contact dus helemaal chill istie ook niet. Maargoed, net nog wel zonder problemen ff in de tuin geplast.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:14

De beste wensen voor jullie allemaal en jullie puppenkinders !

Hier is het vannacht allemaal vrij rustig verlopen. Het kleine monster van mn ouders vind vuurwerk echt verschrikkelijk maar zolang ze bij je mag zijn gaat het wel prima. Charlie en Demy doet het allemaal niet zo veel. Toen het om 12 uur losging stond Charlie gezellig naast me door het keukenraam te kijken haha.
Merk vandaag wel dat hij wat meer wakkeer geweest is dus die komt vandaag alleen van zn kussen af als hij naar buiten moet of eten krijgt :P

Bij jullie alles goed gegaan?

Overigens kan ik jullie deze kerst foto van Charlie niet onthouden ;)

Afbeelding

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:32

Aaaach Charlie hihi heeeerlijk!
Hier 2 relaxte honden. Normaal is zenna bang maar ze was erg relaxed :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:21

Hier zijn ze uit logeren geweest , helaas waren er net natuurlijk tijdens ons rondje die vonden dat ze oud en nieuw nog even over moesten doen
Echt compleet sier vuurwerk pakket voor de deur afsteken
Wilde nog de andere kant op lopen
Nog zo een stel klojo’s aan het andere eind van de straat
Heb haar met veel pijn en moeite weer naar huis weten te loodsen want ze sloeg helemaal dicht


En morgenochtend eerste werk de dierenarts bellen, we hebben ze vanmiddag ophehaald, niks aan het handje
We halen ze thuis uit de auto en Ze loopt kreupel

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:10

Inmiddels uitslag: schildklier werking is prima op orde

Dus nu weten we eigenlijk nog niks
Nyati word wel steeds kaler. Arme beest wil niet meer mee naar buiten als het waait of regent. Mijn da gaat nu de medische geschiedenis opvragen bij vorige da
En anders volgende week weer bloedprikken

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:59

Alles mbt voer was al uitgesloten?
Het kale komt me bekend voor van Zenna namelijk.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:31

Eet ze kattenpoep?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:48

Geen idee specifiek kattenpoep maar eet wel eenden poep en hondepoep
Je zou denken als aan voer ligt dat ze jeuk zou hebben maar zie haar echt nooit krabben. Huid is ook niet rood oid. Word gewoon kaal.
Zit nu bij de da. Gaan Nog1 x alles na lopen en dan algemeen bloedonderzoek doen

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:23

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)

kerst etc was voor ons wat minder op kerstavond overleed onverwachts 1 van de Duitse doggen was niet ziek ofzo beetje diaree 2dgn en ineens soort van epileptische aanval schuim uit de bek en ze was weg helaas maar 6jr geworden :(

Billie groeit vrolijk verder is ondertussen 60kg schoon aan de haak.
Afbeelding