Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:03

Denk ook dat dit een beetje een “al doende leert men” dingetje is

Tis wel een droppie hoor <3

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:22

Wat een schatje Enzino!

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:47

Net wat Sonja zegt, tis gewoon iets waar je wat extra aandacht aan moet besteden en wat alerter op moet zijn.

Tja, Nellie heeft artrose in zn voorbenen op zijn jonge leeftijd, ook dat is gewoon aanpassen :)
Gelukkig wordt hij hier thuis voornamelijk in gezet als 'bank'hond. Meneer snurkt de hele dag, rent een rondje buiten en snurkt weer verder :D

Ben wel op zoek naar een bed voor op de grond waar hij en Zenna samen op kunnen. Qua grootte een soort peuterbed ofzo. En dan laag op de grond. Hij vind het leuk om op en over de banken te springen en te rennen, waardoor het én zijn poten te veel belast én ik weer toe ben aan een nieuwe bank... :x

Iemand tips? :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:09

Bij de Ikea hebben ze leuke bankjes maar of ze daar samen op passen weet ik niet

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:31

Jaa zag die Knopparp idd!
Een trimster die ik ken heeft ie idd, daar even in real life gaan kijken eigenlijk! Nelson zou daar wel op passen... Zenna kennende, schopt ze Nelson eraf omdat ze het bankje voor haar zelf wil _O- _O-

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:14

Ik heb kinder matrasjes voor mijn hond. Als je het vd grond af wil kun je ze op een pallet leggen.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:37

Ik heb idd nu kindermatrasjes voor Zenna! 2 hoog, dus madam heeft haar eigen boxspring :')
Zoiets wil ik idd ook voor in de woonkamer, alleen dan dus waar ze met zn 2e oppassen. Als Nellie languit ligt dan is een kindermatrasje voor de helft te klein :')

Miss een Peuterbedje oid, Zonder poten of zo!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:45

Hoe doen jullie dat met kwijl? Hier is op een minimum aan tijd alles klammig, dus daarom gebruiken we geen matrasjes meer. Er kan geen beschermer tegen op :+

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:48

Nelson kwijlt niet zo :) Alleen met eten en of drinken. Dat doen ze achter in de berging waar alles betegeld is :)

als ze een bot oid krijgen dan is dat buiten. Hun eigen normale kauwbot hebben ze gewoon binnen, maar kwijlen valt dan zat mee. En wil idd hoezen zelf maken van kunstleer, zodat je ze gewoon af kunt doen hihi!

Zenna kwijlt eigenlijk niet.. Alleen als die muts aan dr poten zit...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:34

bakkabouter schreef:
Hoe doen jullie dat met kwijl? Hier is op een minimum aan tijd alles klammig, dus daarom gebruiken we geen matrasjes meer. Er kan geen beschermer tegen op :+


Hier mogen ze op de bank. (We hebben een heel groot huis, met 2 grote hoekbanken) Over de banken liggen kleden die zo nu en dan in de was gaan.
Voor de muren hebben we schobverf gebruikt. Kan je gewoon de vlekken eraf schrobben.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

Hier morgen ze idd ook op de bank trouwens. En onze banken zijn altijd van leer ivm poetswerk :D

Verder in de woonkamer vééél houten schrootjes pff.... Deze zijn gelakt. Maar dus wel makkelijk schoon te maken met Dasty bijvoorbeeld. Dan veeg je het er zo af. Want kwijl is méga hardnekkig.

Als alles gestuct en geverfd wordt dat wil ik er idd zo'n waxlaag op hebben zodat ik het kan schrobben :D

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:16

loez schreef:
Ik heb idd nu kindermatrasjes voor Zenna! 2 hoog, dus madam heeft haar eigen boxspring :')
Zoiets wil ik idd ook voor in de woonkamer, alleen dan dus waar ze met zn 2e oppassen. Als Nellie languit ligt dan is een kindermatrasje voor de helft te klein :')

Miss een Peuterbedje oid, Zonder poten of zo!

Wij hadden vroeger afgekeurde snoezelmatten liggen, zijn van die dikke soort van gymmatten, vierkant en met een soort zeil bekleed, ideaal dus in geval van ongelukjes.
Als je aan zoiets kunt komen zou ik er een frame op maat omheen (laten) bouwen, heb je je hondenbank en door de dikte vd mat is het ook nog fijn voor artrosepoten omdat de kou er niet doorheen gaat zoals bij dunnere matten/kleden/dekens/manden.
Wel het geheel iets van de grond laten komen, dat scheelt ook een hoop in kou en stijfheid vd gewrichten. :)

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:24

Das ook een goeie Lor! Zulke matten!

Zenna wil ook nog wel eens binnen plassen.... Leeftijd denk ik!
Heb Nelson verder helemaal niet buiten liggen ook. Lekker binnen!
Wil wel 2 grote hondenrennen plaatsen van de lente. Dat ze bij lekker weer overdag naar buiten kunnen!

Ik ga eens neuzen voor die matten! Goeie!
Ondertussen op marktplaats gereageerd op een peuterbed :D 140 bij 70! Klinkt goed qua maat

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 00:00

Ik heb ze hier liggen op oude lounge bank kussens. Kwa schoonmaken niet ideaal. Meestal liggen ze samen op 1 (lees;nyati ligt desnoods boven op buffel) maar soms ook ieder op een eigen.
Ze liggen voor de openhaard. Verwende beesten.

Heb alleen geen oplossing voor de bench nog. Nyati laat alleen een handdoek heel helaas.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:08

Dan maar alleen een handdoek donna :)
Zenna heeft ook periodes hoor. Dan laat ze wel alles heel en opeens is ze het beu en dan sloopt ze haar hele bed....

Gelukkig weer andere matrasjes kunnen krijgen.. Die van haar liggen nogal uit elkaar nu :')

Ooooh DreamUp hier op bokt Stuurde mij een tijd terug een bericht of ze Beast mocht tekenen... Natuuuuurlijk mag dat! Ik laat het resultaat zien als ie klaar is! Net een tussenstand gekregen..Wauw... Kippenvel!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:01

Jaa maar omdat ze het zo snel koud heeft nu loez.
Bench staat nu voor de radiator

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:52

Verwarmingselement/warmtemat onder de bench leggen?
Kan ze die niet slopen maar wordt ze wel wat warmer.
Warmtematten zijn verkrijgbaar met een knop zodat je de sterkte kunt instellen en verkrijgbaar bij webshops waar ze terrariumspullen verkopen, maar ook bij aliexpress of ebay bijv. :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:10

Oh das nog wel een goede tip! Tnx

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:54

Wat komen er een goede interieur tips voorbij dank Jullie wel. Wij krijgen 29 maart sleutel van nieuwe huis en hebben grote tuin erbij en ook witte muren dus afneembaar is wel handig.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:57

Haha zeker een aanrader Laura! Ik wil uiteindelijk
Ook als alles gestuct is zon soort Waxlaag er op die je gewoon kunt schrobben :) vriendin van mij heeft dat ook in haar trimsalon

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:37

We moesten wat boodschapjes halen op Charlois. Gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid en een klein stukje gewandeld door het Zuiderpark.
Hij is vandaag precies 18 weken oud <3

Afbeelding

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:50

Knapperd <3 hij groeit als kool zo te zien :D

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:53

Het gaat zo hard.
1 Week geleden was hij 21,7 kg. Vanavond ga ik hem weer wegen :)

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:30

Wat woog ie nu HTS? :D

Gister met Nellie bij de kraker geweest voor de eerste keer. Last van onderrug en daardoor linker achter Poot. Kaak kan scheefstand zijn. Nu verschillende triggerpoints behandeld.

Advies is hydro therapie ivm aansterken spieren. Kan niet zomaar met hem fietsen of hardlopen oid. Is te belastend.

Maar aap heeft t goed gedaan <3 over 2 weken terug! Z’n rug vond ie niet allemaal even fijn. Dat gaf hij netjes aan zoals op de foto staat. Door z’n kop naar haar toe te wenden. Meer niet :) zijn kaken daar en tegen, de andere foto, vond ie Heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 09:44

Ik heb Wodan net gewogen. Hij is 19 weken oud en weegt nu 24,2 kg.

We zijn inmiddels ook begonnen met trainen op de hondenschool. Hij vind het geweldig om samen bezig te zijn. En ik ook :D
Hij leert heel erg snel en is super sociaal naar zowel mens als hond. Hij is ook begonnen met wisselen. Heb nu 1 kies gevonden :D

Oja. En ik heb bij de fokker even de bouwtekening opgevraagd, want ze hebben hem verkeer in elkaar gezet :') :')

Afbeelding

Op de foto lijkt het misschien een momentopname waarbij hij net omdraait, maar dat is niet zo. Ik heb hier ook een filmpje van waarbij hij zo op zijn gemak met zijn speeltje bezig is.

Verder is hij gisterochtend voor het eerst een uurtje alleen thuis geweest. Nouja, niet helemaal alleen. Met Angie samen natuurlijk. Ik vond het te kou om hem met -6 graden een uur lang mee te nemen naar de paarden.
Ik heb ze met de camera in de gaten gehouden en ze hebben zich keurig gedragen.

Hij eet momenteel wel slecht. Maar dat heeft te maken met het wisselen van zijn tanden.

Ik hoef bijna niet meer te bukken om hem een snoepje te geven of te aaien :P
Afbeelding