[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28872
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:40

Gloa, hoe is het met jouw bak afgelopen?

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. :)
Verder zie ik weer mooie bakken voorbij komen. :D

Hier besloten om zelf een bioloog te maken.
Heb nog een 45l speciekuip staan, daar ga ik 3 lagen filtermatten en ertussen een laag zeoliet en een laag siporax in doen.
Aan een kant onderaan komt een gat waar een slang uitsteekt de binnenvijver in en in de vijver hangt een pomp die 800l/u filtert waar ik een tuinslang opzet die op de bioloog komt zodat het van boven naar beneden gefilterd wordt.
Alleen nog ff iets van siliconenkit halen zodat het gat in de bioloog waterdicht afgesloten kan worden.
Mocht dit goed bevallen dan maak ik wsl eenzelfde soort bioloog van de 150l filterbak.

Goof

Berichten: 28872
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:01

Waarom heb jij gekozen voor een binnenvijver en niet een aquarium?

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:09

Meer liters/ruimte voor minder geld.
Beetje aquarium van 2m kost kaal minimaal rond de €1800,- en zet je een framezwembad neer van ong hetzelfde formaat dan ben je ong €80,- kwijt. :)

ellepel

Berichten: 47370
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:24

Ik vind het echt een geniaal idee hoor.
Zou ook heel leuk zijn voor schildpadjes denk ik,kun je heel wat moois van maken :j

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:29

Ligt eraan hoe scherp de snavel? En klauwen/nagels zijn, al is dat natuurlijk al wat op te lossen door vijverfolie erin te hangen. :)
Maar klopt, enige nadeel tov een aquarium is dat je geen glazen ruit hebt om door te kijken.

ellepel

Berichten: 47370
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:35

Ohw ja.niet aan gedacht.
Want de boel kan wel kapot natuurlijk.

Zou er geen doorzichtig zwembadje te koop zijn dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:45

@lor1; kit in een speciekuip gaat niet. Geen enkele kit hecht goed op hpde kunstof. Wat je het beste kan doen is er een pvc schroef doorvoer in zetten.

Mijn bak staat nog zoals hij stond. De bouwers zijn deze week nog op vakantie. Als het meezit wordt aankomend weekend het nieuwe onderstel geleverd en de bodem geplakt. Ik heb in ieder geval alvast de zak egaline klaar staan om daags ervoor de vloer te egaliseren.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:17

Bedankt voor de tip. :)
Ik heb van de (binnen)filters denk ik nog wel van die schroefdingen met uitstroom liggen waar een tuinslang op past en ik meen ook nog rubber ringen, volgens mij moet het daar ook wel mee lukken. :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:46

Mijn man heft mijn helena slakken vermoord |(
Ik had ze in een bakje gedaan na het verschonen en omdat ik ze in een andere bak wilde zetten en nu heeft hij dat bakje in de vaatwasser gezet, meende dat het leeg was. Ik net alles afgezocht naar dat bakje tot ik in de vaatwasser keek, incl schone vaat en lege schelp

ellepel

Berichten: 47370
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:40

Ohw...wat sneu. ;(
Het is dat je niet in de buurt woont,maar ik heb er heel veel!

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:14

Lynn. Nee wat jammer! Weet zeker dat je man het niet expres deed. Maar het is wel heel zuur

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:09

Nou ik was aan het denken om ze te verkopen omdat ze dus ook de appelslakken eten , vandaar dat ik ze in een bakje had gedaan om in een andere bak te plaatsen maar dit had ook niet gehoeven, arme slakjes.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:37

Oh die binnenvijver is wel briljant zeg! Wat ontzettend leuk!

Lynn_nikita, wat jammer van je slakken zeg! Kan me voorstellen dat je baalt als een stekker..

Hier draait de bak lekker door. Geen algen, blije visjes, en bij iedere verschoning zuig ik alle slakken op die ik zie, scheelt duidelijk..

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47370
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:00

Mooi! Wat voor drijfplanten heb jij er in?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:20

Groot eikenbladvaren :j

ellepel

Berichten: 47370
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:59

Die heb ik vroeger in de kleine versie gehad,maar dat wilde niet zo goed toen.
Maar veel vissen vinden het fijn als er drijfplanten zijn :j
Vind het ook een mooie bak!

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:08

Ik had de bak eigenlijk volledig ingericht op dwerggouramis.. maar ivm al die ziektes ze toch maar niet erbij gezet.
Maar merk dat de andere vissen en ook de garnalen er erg blij mee zijn!

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:12

Echt een hele gave bak pluttersput <3

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:37

Dank! Ben er zelf ook heel erg blij mee.
Eigenlijk gekocht omdat dochterlief in de dierenwinkel altijd graag vissen keek. Maar ik vind het nu toch zelf ook wel erg leuk geworden :D

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:53

Schitterend bakje Pluttersput!

Hier vandaag een bestelling gedaan om de 100cm en de 60cm volledig opnieuw in te richten. Door zwangerschap en nu kleintje de bakken enorm verwaarloosd.. De 100cm wordt een Azië biotoop (voor zover je van Azië 1 biotoop maken kunt :D ) met vissen uit Maleisië. De vissen die ik al heb voor dit biotoop zijn; 5 Pangio semicincta, 1 Pangio filinaris, 9 caridina multidentata, honderden Neocaridina davidii 'Red Rili' en 4 Boraras merah. Hier komen nog 11 merah bij (of 12, er is er 1 erg dun momenteel) en 6 Sphaerichthys osphromenoides bij als de bak wat langer draait.

De 60cm wordt een ZA bakje met de 6 Hyphessobrycon amandae en de Ancistrus cirrhosus die ik al heb. Mogelijk breid ik het schooltje Vuurtetra's uit en ik heb een koppel Laetacara curviceps op het oog.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:15

Pfff heb ik er vanochtend een paar vissen bijgehaald, viel me net iets raars op bij de anus van 1 van de molly's. Na wat googlen kwam ik erachter dat ze last blijkt te hebben van callamanus wormen, dus morgen ochtend snel wat levamicil halen.

Heb de kweker ook maar snel een berichtje gestuurd zodat hij zijn bak ook kan behandelen.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:34

Mooi balen ennasil. :(:)
Lynn_nikita, wat een stomme actie, kan me goed voorstellen dat je ervan baalde. -O-
Mooie bak spluttersput <3

Bijna een zoekplaatje:
Afbeelding
:+

Had de helft van mijn groep ter herplaatsing aangeboden omdat de filters 10 van die varkens niet zo best trekken en ik me volledig wil gaan toeleggen op de telescoopogen.
Nu met het plannen van de zelfbouwbioloog werd het al minder nijpend, dus was niet actief aan het adverteren.
Maar er reageerde begin vd avond iemand die een uur later al voor de deur stond met haar zoon en die knul was gelijk helemaal weg van ze.
Ze hebben nog meer ruimte gekregen dan ik al had, krijgen veel afwisselender voer en gaan in het voorjaar naar buiten en in het najaar komen ze weer naar binnen.

En hier komt straks als de zelfbouwbioloog ingedraaid en het framezwembad opgezet is ruimte voor extra telescoopoogjes.
Mag er van mezelf 1 bijhalen komende week, dan hebben ze 100l per vis en is het ff schluss tot ze in de 1700l gaan. :)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:06

Lynn_Nikita schreef:
Mijn man heft mijn helena slakken vermoord |(
Ik had ze in een bakje gedaan na het verschonen en omdat ik ze in een andere bak wilde zetten en nu heeft hij dat bakje in de vaatwasser gezet, meende dat het leeg was. Ik net alles afgezocht naar dat bakje tot ik in de vaatwasser keek, incl schone vaat en lege schelp


Oh nee! Mijn man zou daar ook gewoon toe in staat zijn :') wel heel sneu dat ze zo aan hun eindje zijn gekomen.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:12

Ben nog steeds erg blij met de nieuwe inrichting van mijn bak. Hoewel ik er eigenlijk wel zand in wil hebben, maar dat moet echt even wachten nog.
Ben wel alvast aan het kijken wat ik er als bestand in wil hebben.
Dat is nog niet zo makkelijk. Wil sowieso de corys en briggitae houden. De rest is overblijfsel en al op leeftijd, dus die kan ik niet meer verkopen (2 kardinalen en 4 galaxys)
Als scholenvis zou ik graag de briggitae willen houden en deze uitbreiden naar 15 of 20. De corys wil ik graag nog 2 erbij. Verder wil ik dan nog graag een koppel of haremvis erbij, maar weet niet zo goed welke.
Wil heel graag een bettaman erin, maar twijfel of dat verstandig gaat zijn met mijn halfsnavelbekjes die er nu nog in zitten.