Canicross, wie doet het ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:05

VanessaSH schreef:
Ik ga in maart meedoen met de dogsurvival in Ede :D
Vorig jaar begonnen met die in delfst, sindsdien vinden mijn hond en ik het helemaal leuk!



Ik zag deze wedstrijd voorbij komen op Facebook en het lijkt me heel erg leuk, maar hoe train je hiervoor?
Op de foto zag ik bijvoorbeeld een hond onder een net doorkruipen.. ik heb geen idee of die van mij dat zou doen...

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:18

-Namiro- schreef:
VanessaSH schreef:
Ik ga in maart meedoen met de dogsurvival in Ede :D
Vorig jaar begonnen met die in delfst, sindsdien vinden mijn hond en ik het helemaal leuk!



Ik zag deze wedstrijd voorbij komen op Facebook en het lijkt me heel erg leuk, maar hoe train je hiervoor?
Op de foto zag ik bijvoorbeeld een hond onder een net doorkruipen.. ik heb geen idee of die van mij dat zou doen...


In ede zijn ook trainingsdagen voor de survival. Dan kan je vast oefenen.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:36

Oo dat zou al een leuk begin zijn!
Waar kan ik daar iets over vinden?

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:59

Zijn er hier mensen die in Spaarnwoude mee doen? Ik heb mij ingeschreven voor de funcross, maar sinds vorige week zo verkouden en voorhoofdsholte ontsteking, dus twijfel nog... :')

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:28

-Namiro- schreef:
VanessaSH schreef:
Ik ga in maart meedoen met de dogsurvival in Ede :D
Vorig jaar begonnen met die in delfst, sindsdien vinden mijn hond en ik het helemaal leuk!



Ik zag deze wedstrijd voorbij komen op Facebook en het lijkt me heel erg leuk, maar hoe train je hiervoor?
Op de foto zag ik bijvoorbeeld een hond onder een net doorkruipen.. ik heb geen idee of die van mij dat zou doen...


Toen ik de 1e keer meedeed heb ik eigenlijk vooral geoefend met hardlopen. Mijn hond is geen bangerd dus daar zat ik niet mee eigenlijk. En als hij iets eng vond kon ik hen optillen, want zo groot is hij niet gelukkig

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:27

Mijn herder is ook niet bang normaal gesproken.. maar +/- 40 kilo til ik niet zomaar over de hindernissen.. :+

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:38

Ik heb me ook opgegeven voor de dogsurvival in Ede, de zaterdag. :)) Ben heel benieuwd!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:48

Genoten van een mooie ronde en goef gezeldschap in Castricum. Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:31

Afbeelding
Hier ook een klein(er) rondje gedaan.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:54

Elk rondje is er een! Ben jaloers op jouw omgeving aha.

Deze week ipv 4x, 3x gelopen. Maar alsnog 53,2 km deze week. Op naar de marathon

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:43

Ik woon in de omgeving van Dorothea, dus ja, dat is wel om jaloers op te zijn {:}

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:49

Ik ga me vanaf vandaag weer helemaal zetten op klaarstomen voor canicrossen. Ik heb het altijd graag willen doen, en mijn karpatische herder vind het heerlijk om te lopen en te trekken. Dus 1+1 maakt 2

Alleen even zoeken voor een goede manier om mijn conditie omhoog te krijgen ☺️ Ik wil toch zeker 5km goed vlot kunnen lopen alvorens ik begin

Edit: ik heb alvast een club gevonden in de buurt, daar gaan we eens naar de training kijken

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:53

Wat voor / welke schoenen dragen jullie voor het canicrossen? Gewoon hardloopschoenen of trailschoenen? En welk merk/type?

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:18

_classic schreef:
Wat voor / welke schoenen dragen jullie voor het canicrossen? Gewoon hardloopschoenen of trailschoenen? En welk merk/type?

Ligt aan de ondergrond

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:25

Ik draag trailschoenen van de decathlon. :)

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:05

Weet iemand een goede trail-/hardloop winkel waar je schoenen kan passen en dergelijke? In het noorden van nederland. Ik ben op zoek naar nieuwe schoenen maar weet echt niet wat ik hebben moet.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:40

Oeeh Animal Event heeft ook 3 dagen een dogsurvival!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:41

Het is al even stil in dit topic, maar ik zou me toch graag melden. Toen wij onze bearded collie Jones kochten wilde ik al heel graag op den duur met hem gaan canicrossen/dogsurvivallen. Ik heb ook bewust een ras gekozen dat het best goed doet in de hondensport. Helaas bleek hij ED te hebben en zo werden mijn plannen wat uitgesteld. Jones is inmiddels geopereerd en gerevalideerd en we zijn lekker aan het opbouwen met hardlopen. Het gaat ontzettend goed! Nu zal ik ermee moeten leven dat hij niet de allerbeste sporthond gaat worden, maar we gaan er gewoon het beste van maken. En de kleine stinkerd is gek op rennen dus dat zit wel goed!

Ik heb me ingeschreven voor de dogsurvival van 27 mei in Ede en hoop aankomend weekend een training te kunnen doen, al hangt dat er heel even van af of mijn heupgordel binnen komt deze week. Jones is een grote scheiterd dus ik verwacht dat ik het grootste deel van de hindernissen met een hond in mijn armen moet doen :D Zijn energie een beetje sparen kan 'ie ook niet, dus wie weet haken we halverwege af. Maar we gaan in elk geval eindelijk weer leuke dingen doen! Wie gaat er nog meer?

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:03

Even een schopje!
Hopelijk wordt en blijft het lekker actief.

Vanmorgen een workshop canicrossen gevolgd en ik ben om! Echt super leuk om te doen.

Dit doe ik samen met mijn Border Collie van 5 jaar.
Normaal gaan we zo op pad maar omdat het erg warm is wil ik toch iets anders doen met hem en dit vinden we beide leuk.

We doen het nog niet super lang. Denk dat hij er max 7 keer voor heeft gestaan dus mijn conditie is echt nog minder dan 0 xD


Afbeelding

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:36

ik hoop binnenkort ook weer te kunnen beginnen... ben al een beetje begonnen met opbouwen(2 jaar durende blessure gehad, nog steeds last van) mijn hond is alleen flink uitgezwaard en past zijn tuig niet meer...:(

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:42

Eerst in Boskoop gebied rennen zodat ie wat afvalt en dat dan het tuig wel weer past?
Gister weer wezen rennen. Nu enorme spierpijn.. vandaag dagje rust want moet vnvd hooperen en morgen gaan we weer

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:45

Uitzwaren is niet dat hih dik is. Ik vermoed dat hij volwassener is geworden en daardoor meer spoeren heeft gekregen en breder is

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Canicross, wie doet het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:46

Wow. Heb het even terug gelezen en ik weet niet waar ik met mn gedachten was.
Hoe dan ook, succes met nieuw tuig zoeken. Haha

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:13

EmptyWords schreef:
Uitzwaren is niet dat hih dik is. Ik vermoed dat hij volwassener is geworden en daardoor meer spoeren heeft gekregen en breder is

idd, hij was 1,5 jaar oud en nu inmiddels 4( en een reu)

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:49

Halloo lieve mensen!
Ik kon zo gauw geen recenter topic vinden dus plaats ik toch hier maar even een berichtje. Ik wil gaan beginnen met canicrossen en ben me aan het verdiepen in wat ik daarvoor nodig heb. Ik heb een grote Oud duitse herder teef die inmiddels goed kan trekken dus vind dat het nu tijd wordt voor een goed harnas. Maar ik verzuip in de keuzes. Ik zie X-tuigen en H- tuigen en motion free tuigen en %) %) En nergens kan ik het verschil goed duidelijk krijgen. Is er hier wellicht iemand die mij kan adviseren?