Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:44

Die van mij eet niet als ze last van der maag of darmen heeft. Dan leggen we het altijd opzij voor der zodat de ander het niet opeet en zij lekker kan liggen en zich geeb zorgen maakt over geen eten.

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:46

Wat een leuk topic!
Mag ik hier ook meepraten?

Ik heb een hondje van ruim 13 jaar, Jack Russel x York Shire terriër. :)

Afbeelding
Foto is van een tijdje terug al.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 17:50

Last van maag of darmen heeft hij niet hoor, 's ochtends krijgt hij nu een klein sneetje brood erbij. De stukjes brood vist hij er handig tussenuit en de brokjes laat hij liggen :D

@Mandarijn: leuk hondje! :-)

Hhilde

Berichten: 7452
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:56

billionache schreef:
Dat hij vol zit betwijfel ik. Hij krijgt sowieso een heel kleine portie. Daarnet at hij plots wel van zijn portie van vanmorgen wel... Ik denk dat hij brokjes gewoon niet heel lekker vindt, maar er dus wel van eet als hij flink honger begint te krijgen...

Kan ook best hoor :) Laat je de brokken de hele dag staan? Daar krijg je sowieso langzame/lastige eters van. Je kunt beter twee keer daags (of één of drie keer, waar je voorkeur ligt) zijn brokken aanbieden en eet hij ze niet binnen tien minuten op, weer weghalen. Als hij leert dat er gewoon de hele dag voer staat, waarom zou hij dan gaan eten?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 17:58

Dat is inderdaad een goed idee! We zijn idd te snel geneigd om z'n brokken te laten staan als hij niet eet :-) Dankje!

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:44

Afbeelding

Wat een leuk topic met al die grijze neusjes!

Dit is mijn 16 jarige Bob. Een straathondje uit Spanje die ik vanaf zijn 1e jaar heb.
Hij is nu doof en ziet alleen in de verte nog wat. ook artrose maar verder heeft ie zeker nog lol. Hij vind het nog heerlijk om overal mee heen te gaan. Met het paard mee kan niet meer maar af en toe neem ik t paard mee voor een klein stukje wandelen omdat ie daar zoveel plezier in heeft (paard beschermen tegen iedereen :D ).

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:53

Mijn oudje kon zonder tanden zijn brokjes niet meer eten.
Hij vond het ook niet zo lekker.
Nu krijgt hij pedigree senior pate uit blik.
Hij eet het niet, hij vreet het!

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:20

oudjes hebben hier ook een "wensdieet",die eten wat ze vooral heel lekker vinden,nu is dat hier verder geen probleem, zelfs oudje tino barft er nog lustig op los :D :+:

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:29

Oooh al die grijze snoetjes <3 Love it <3

Wij waren vandaag bij een evenement hier in Appelscha, en de honden mochten ook lekker mee vandaag. Na een tijdje dachten wij dat Rosco het koud had, trillen dattie deed! :oo
Aangekleed met een vest, mijn wollen vest er nog weer overheen...maar het mocht niet baten :(

Als laatste poging om hem wat warm te houden dachten we, we brengen hem even mee in beweging!
Toen kwam de aap uit de mouw...meneer was niet koud, maar zat te trillen van spanning :') Er kwamen allemaal paarden langs racen, en dat is natuurlijk ont-ze-ttend leuk! Al met al, ik had het idee dat ik een jonge god aan het eind van de lijn had, en geen bejaarde lobbes _O-

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:45

Vandaag is mijn 'puppy' mee naar stal geweest, waar ze een kluif cadeau heeft gekregen. En nog een bakje met penssnoepjes. Vond ze helemaal niet erg.
Mevrouw is jarig vandaag, 12 jaartjes jong :) Momenteel is ze nog druk met de kluif bezig, nadat ze een paar ererondes door het huis heeft gemaakt om te showen wat ze heeft gekregen :P
Afbeelding
Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:46

Mijn hond heeft in de ruim 11 jaar dat ik dr heb nog nooit dr brokjes laten staan, komt vast door het beagle bloed := . Die vreet in paar sec alles op helemaal als ze vlees krijgt. Maar gelukkig is ze daar wat langer zoet mee.

Misschien is een ander merk brok proberen of anders blikvoer misschien heeft ze moeite met harde brokken eten.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:57

Hoe houden jullie ze op gewicht ? Ik heb een oude asiel, geen idee hoe oud, mankeert van alles. Maar is zo mager, skeletje met haren...krijg er geen vetjes op...

KittyDylan

Berichten: 8897
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:08

Wat leuk al die oudjes. Wij hebben helaas in December 2014 en Januari 2015 afscheid moeten nemen van onze oudjes...

Sjaak in December, hij heeft 10 jaar mogen worden. Sjaen is 15 geworden
Een vd recentste foto's van hun samen die ik nu even kan vinden

Sjaak is de kleinste op de voorgrond en Sjaen de middelste.
Afbeelding

Onze (nu) oudste hond word in Februari 2.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:45

billionache schreef:
Echt mooi om te zien al die reacties :-D

Iemand tips om mijn kieskeurige man zijn brokjes te laten eten? Dagelijks krijgt hij sowieso een klein potje natuuryoghurt waar in ik zijn gelatinaat poeder meng. Brokjes laat hij gewoon staan (maar hij staat wel gretig te bedelen aan tafel haha). Iemand gezonde tips (hij heeft overgewicht) om zijn brokjes wat smakelijker te maken? :-)


Ik ken het, mijn oudje houd ook niet altijd van brokjes. Ik doe soms wat kippenbouillon erover uit zo'n potje.
Of een beetje vleesvoer, dan eet die het wel.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:46

Tcm62 schreef:
,vrouwke wat een schatje, ben dol op russels en zeker oude russels....


Dank je wel. :D Ik hoop eigenlijk dat hij nog jaren meegaat.
Kan hem helemaal nog niet missen.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:50

Wat een leuke 'oudjes' komen er hier voorbij zeg!

Zelf ook in het bezit van een oudje. Ik heb een bijna elf jarige Engelse Springer Spaniel. Verjaardag is op 28 oktober. De keuringsmeesters geven hem nog geen zes jaar en hij is nog zo fit als wat en geen haartje grijs te vinden. Is echt mijn trots en mijn maatje.

Foto heb ik geloof ik in mijn profiel staan, het is de bruine :)

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:01

Sow hoop mooie oude hondjes!
Leuk ook, dat ze allemaal toch grijs worden hihi.
Ik heb hier nog een vrij soepele jack Russel lopen van 16 jaar!
In januari wordt hij alweer 17.
Blij dat hij nog steeds in mn leven is ♡

Morgen even foto plaatsen!

Black_Devil

Berichten: 490
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:07

Wat een leuke hondjes allemaal! Ook echt een leuk topic :)

Wij hebben een kruising berner sennen. Zijn overgrootoma was een golden retriever. Hij is nu 8 en ook nog erg jong voor zijn leeftijd! Hij wordt ook vaak jonger geschat, zelfs al een paar keer de vraag gehad of hij nog puppy was :wow:

Afbeelding

Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:27

billionache schreef:
Last van maag of darmen heeft hij niet hoor, 's ochtends krijgt hij nu een klein sneetje brood erbij. De stukjes brood vist hij er handig tussenuit en de brokjes laat hij liggen :D

@Mandarijn: leuk hondje! :-)

Als je er niet vies van bent ,in rijkevorsel zit een dierenwinkel die allerlei soorten diepvries vlees in allerlei soorten merken en maten verkoopt.Vlak bij de kerk.Dat lusten de meeste honden wel .Een kees heeft aanleg tot dik worden mijn kleine kees krijgt zo'n 50 gram per dag.Erg weinig,maar hij is A een klein hondje en B erg zelfvoorzienend.Een Kees valt onder de oer rassen en hebben van nature de neiging allerlei eetbaars te vinden zoals je doosje mercike's die plots opengescheurd op tafel liggen en er reepjes inclusief plastiek uit ontbreken :( .De eettafel wel te verstaan.Meneer is 25 cm hoog.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:36

Ik meld me ook!
Ik heb een super lieve sheltie, van 13 jaar! (18 januari word ze 14!)

Echt een lieverd, zit geen kwaad in.
Maar word nu echt wel oud... loopt langzaam, hoort minder. Af en toe van de leuke oplevingen, heel vrolijk doen enzo..

Zou binnen kort ff foto plaatsen!

Roosje01

Berichten: 10738
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:54

Oh dat schooien kan de mijne ook wat van laat niks ligge want zodra de deur uit ga is het weg. En lege verpakkinge die ze te pakken krijgt worden versnipperd. Heb nu gelukkig een hondproef vuilnisbak, want bij de vorige had ze door hoe ze de deksel eraf kreeg.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:02

Oh bedankt beatje voor de tip! Weet je toevallig ook hoe die winkel heet? :-)

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:09

Die van mij wil geen brokjes meer......... ook geen vers vlees, ook geen blik alleen maar lekkere koekjes, kluifjes, warm eten (eet altijd met de pot mee en dan nog 1x brokjes vroeger) en jat het kattenvoer. Ik weet dat het niet goed is maar ik vind het wel prima. Als ie maar wat eet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:11

Ik ben niet 100% zeker maar ik denk pet-store als je, zeg maar van brecht komt,kom je op die rontonde voor de kerk en dan ga je naar links richting Hoogstraten en dan ligt hij aan je rechterkant.Goed opletten je bent er zo voor bij

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:15

Oh, die dierenwinkel! Die is helaas al een tijdje gesloten denk ik. Althans, reed er onlangs voorbij en hing een bordje 'te huur' of 'te koop' op en was niet meer zoveel beweging... In Wuustwezel is er wel een natuurwinkel voor dieren, wellicht spring ik daar wel eens binnen :-)

Daarnet succesvol een portie brokjes gevoerd *\o/* klein beetje blikvoer eronder en wat lauwwarm water erover. Zou de aroma's losmaken waardoor alles wat smakelijker wordt. Hier helpt het in ieder geval :D