Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:35

Ze kunnen overigens goed loslopen als er geen vreemde honden in de buurt zijn. Ik merk wel dat Daikon wat slechter hoort en mijn commando's op afstand steeds vaker niet binnen krijgt.
Ze kunnen ook goed met andere (niet dominante) honden mits goed geïntroduceerd. Mijn ouders hebben twee teven en mijn broer een reu en die zijn wekelijks met vijven bij elkaar en dat gaat prima. De meeste honden uit de buurt negeren ze, maar mijn teef heeft twee honden hier in de buurt als ze die ziet, ruikt of hoort gaat ze helemaal uit haar dak. Die wil ze het liefst een kopje kleiner maken. Dan komt haar akitakarakter naar voren :o

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 14:19

Akishino, Wat heeft Daikan een gave kop zeg!

Hachi kan prima los lopen, overal eigenlijk, op stal, bij andere honden, katten vogels etc. Enige waar ze een handje van heeft is dat ze niet gelijk komt. Dan staat ze bijvoorbeeld te staren naar een vogel en moet ik wel even 3 roepen voordat ze besluit om, op haar dooie akkertje, naar mij toe te komen.

Mijn mams heeft een reu en die 2 gaan opzich prima zolang je ze in de gaten houdt. Die 2 kunnen niet zonder toezicht de hele dag samen.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:20

Mooie honden akishino! :D

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:25

Afbeelding
Kruising dh x japanse akita.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:38

Weet je zeker dat dat een kruising is?! :+ Zie er 100% akita in :D

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:45

Heb de ouders gezien. En kopieen van de stambomen van zowel vader als moeder. Hij is goed gelukt he? En zo lief.

Wat doorgelezen over akitas. Er zit ook veel dh in de amerikaanse akita.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:50

Absoluut goed gelukt!!
Hij lijkt ook meest op een amerikaanse :D

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:16

Haha die heeft idd meer Akita meegekregen dan DH! :+
Oren gaan wel redelijk richting de DH :P

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:12

Afbeelding

Zo, hehe.. Gelukt :D
Mijn kruising Akita x Herder

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:59

Gave kruising zeg.


Heb pas nog wat foto's gemaakt van makoto.


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:14

Mijn man en ik zijn al jaren helemaal weg van American Akita's. Mogelijk dat er over een aantal jaar er eentje komt. Nu genieten wij nog lekker van onze aparte kruising die regelmatig aangezien wordt als een akita of kruising akita. Dat terwijl hij geen akita bloed voert :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12749
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:16

shoes schreef:
Mijn man en ik zijn al jaren helemaal weg van American Akita's. Mogelijk dat er over een aantal jaar er eentje komt. Nu genieten wij nog lekker van onze aparte kruising die regelmatig aangezien wordt als een akita of kruising akita. Dat terwijl hij geen akita bloed voert :D



Wat voor kruising heb je :D? en een foto misschien ^^?

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:38

Heerlijke beer die Makoto! :D

Ben ook wel benieuwd naar die kruising shoes!
Onze Akitas worden altijd aangezien voor een husky of een wolf :')

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:47

Die van ons ook altijd als husky pups / vos / wolf...... :')

Ben ook wel heel benieuwd naar de kruising, Shoes!

Wat een leukerd makoto!

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:48

Zelfs dingo heb ik gehoord, haha

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:06

Onze akita weigert tegenwoordig een fatsoenlijk rondje nog te lopen met mijn partner.
Hij doet er echt geen moeite aan. Ben ik thuis dan wil die weer zo snel mogelijk naar huis.
Ben ik er niet dan ligt die heel de tijd et wachten tot ik klaar met werken ben.
Volgens mij is hij soms gekruist met een ezel.

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:38

Haha ik ben ook een keer aangesproken door een austraulische mevrouw die aan me vroeg hoe ik in aan een dingo kwam hier in Nederland :D. Verder wordt ze inderdaad door veel kinderen wolf genoemd. Maar dan blijkbaar geen enge wolf want ze is echt een kindermagneet. Er wordt me zo vaak gevraagd of ze haar mogen aaien. Of mensen die even een praatje komen maken met de opmerking wat een prachtige hond heeft u! Als ze het zou begrijpen wat ze zeggen zou ze naast haar schoenen gaan lopen :D.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:47

:=
Die 'schatjes' van ons trekken ook veel kinderen aan, maar helaas is de liefde niet wederzijds...... Kazuo had ze nog wel leuk gevonden, maar Taro vind het niets, dus dan hij ook niet... :+ Als de kinderen nog heel klein zijn, durven ze het wel aan, maar anders...

Toen wij een paar jaar terug op vakantie gingen (honden zitten dan achterin, in een bench), stopten we even bij een intratuin om wat op te halen. M'n vriend ging naar binnen, ik bleef bij de auto en stond met de achterklep open even bij de hondjes. Komt er een vrouwtje de winkel uit en die werd bijna niet goed.......... Hoe wij het in ons hoofd haalden om vossen in gevangenschap te houden.................... :') :+

valine, wat een schitterende kruising zeg!!

kitobeer, dat is misschien wel een beetje 'ras eigen'?!? :+ herkenbaar zeg!

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:53

Op verzoek, meet Ninjo! Sommige van jullie hebben hem vast weleens voorbij zien komen.

Kruising Alaska Malamute x Mechelse herder x Chow Chow.

Ik word meerdere malen per week door mensen op hem aangesproken met idd wolf/vos/akita of kruising akita. Dat zijn uiteraard niet de kenners maar diegene die de welbekende film hebben gezien. Wat Lennox ook zei, echt een magneet.

Mijn schoonzus heeft een Shiba, ze lijken sprekend op elkaar.

Afbeelding


Afbeelding

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:55

:oo WOUW! Wat een prachthond! <3

shoes
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:59

Thanks Kentaro! Hij is idd prachtig zowel van binnen als buiten. Echt een goeie sul.

Maarre, dat kan echt niet vossen in gevangenschap houden! Hilarisch!!!!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:02

Heb nog flink op haar in moeten praten! Haar stem sloeg helemaal over.... :')

Vind hem echt schitterend!

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:24

Oh wauw wat een plaatje!

De mijne is erg lief voor kinderen en ontpopt zich als een ware nanny voor onze pleegzoon. Als hij begint te huilen 's nachts en we horen hem niet, of niet vroeg genoeg, komt mevrouw me wakker maken. Als hij naar zijn kamer wordt gestuurd druipt ze samen met hem af naar zijn kamer haha. We wonen gelijkvloers. Ze is ook echt gek op kroelen en aaien dus al die aandacht is aan haar wel besteed.

Briljant ook die mevrouw die boos werd om de vossen hihi. Die had zeker niet in de gaten dat er wel meerdere vosjes in een akita kunnen qua formaat hahaha.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:46

Wat een prachtige honden heb ik voorbij zien komen. Japanners blijven toch die speciale uitstraling houden. En ik blijf erbij. Bij de rasbeschrijving moet erbij komen te staan ; overmatig trotse eigenaren.

Kenji is als pup bij me gekomen en is echt de perfecte hond. Hij is ontzettend aanhankelijk. Vind kinderen geweldig aan laat zich graag aaien. En idd sommige kinderen vinden hem een wolf en vinden zich heel stoer dat ze een wolf hebben geaaid. Dan kan ik wel zeggen dat het een Shiba is maar een wolf is natuurlijk veel stoerder.

Hij mag in het bos altijd los en dat vind hij heerlijk. Verder moet hij aan de lijn want hij rent achter alles aan en luisteren is niet zijn sterkste punt. maar dat is typisch Shiba denk ik.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:56

Lennox, kentaro heeft shiba's. Die zijn formaat vos haha