Bokkers met een Akita?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:23

Chemische castratie was hier geen succes. Sensei blijkt de hele dag te hebben geprobeerd bij sum te komen. Zelfs de trap op geweest, wat hij normaal zelfs onder dwang niet durft. Zojuist de da gebeld, die me nu doodleuk verklaard dat het niet bij alle honden werkt. Verteld ze nu -:(-
Dus binnenkort gewoon de boel er af en de aankomende dagen de honden niet alleen laten.

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:00

Zo, daar ben je lekker mee. ...

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:48

Ja, ben echt woest. Huis was een ravage, poep in de gang, op de overloop, plas op de overloop en hij schijnt de hele dag te hebben zitten gillen.
Ging vanavond sporten, dus had hem een kong gegeven en alle deuren dicht tussen hem en Sum om te kijken hoe dat ging, maar hoorde van de buuf dat het weer een en al gegil was. Dus aankomende dagen blijf ik lekker even bij hem en werk ik thuis of neem ik vrij.
Ben niet boos op hem hoor, ik vind het juist zo zielig voor hem, normaal blaft hij soms even maar that's it.

Heb juist zo met de dierenarts gebeld over wat verstandig was, hoe die chemische castratie vergelijkbaar is met normale castratie en of dat een goede optie was met een loopse teef omdat we te laat waren met operatief castreren (ik wilde per se wachten tot hij 2 was en dat is hij nu net). Maar daar heb ik nu niks meer aan.
Oplossing was dat ik een nieuwe spuit had moeten laten zetten na 8dagen, was leuk geweest als me dat ook gemeld was. Op internet lees ik nu hele andere verhalen, verdorie -:(-

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:59

Wat een ontzettend slechte voorlichting. Ik neem aan dat je die -:(- ook duidelijk hebt gemaakt aan je DA?

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:27

Ja, nogal, maar had de assistente aan de lijn en dat was een troela die alleen de bijsluiter kon voorlezen. Ik ga morgen een afspraak maken voor de operatie, als ik de dierenarts spreek dan ga ik het jog wel bespreekbaar maken. Enige wat ze nu aanbood was nog een spuit zetten, maar ja, voor dat is ingewerkt is het drama hier voorbij. Baal als een stekker, zelfs boodschappen doen staat me nu tegen. Zodra ik de deur docht trek gaat hij over de rooje... Hoop dat het wel bijtrekt als die loopsheid over is.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12749
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:32

Jeej wat vervelend zeg. Kan wel begrijpen dat je nu net graag de deur uit gaat. Je zou toch denken dat de DA je goed zou kunnen voorlichten over dit soort dingen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:21

O dan is al je vertrouwen weg he.
Doe op verschillende locaties prijsvragen over castratie .
In oud turnhout moest ik 500 € betalen voor kito zijn castratie inclusief de speciale buikoperatie . Ik vond dit super duur heb dit ook gewoon gezegd.
Via een vriendin van mij die werkt bij moerstraten ergens in d ebuurt van bergen op zoom moets ik voor diezelfde operatie maar 185 € betalen. Het was 80 km rijden maar allicht geen finaciele kater .
Ze hebben het super goed gedaan.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:12

Pfff wat kloten idd! Niks waard dus zoiets. Jammer dat je niet op je DA kan vertrouwen blijkbaar.

@Kitobeer, wauw grote Japanner idd, gaaf dier zeg!

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 01:55

En dus.... na anderhalf uur slaap stond hij weer op de overloop. Daar baal ik nog het meest van, ze durfde beide de (gedraaide open) trap niet op en ik heb dat mooi zo gehouden, want ik wil ze niet boven.
Vrees dat hij nu toch weet dat de trap niet eng is en naar boven kan voortaan, grrrrr.
Maar goed, ik ben dus naar de bank verhuisd.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:52

Hier ben ik ooit ook eens thuis gekomen dat kito de gladde houten trap naar boven had genomen. Want de poes die woont boven. En hij zou toch zo graag eens zijn neus in die vacht steken. Dus kito al zijn moed bijeen verzameld want die durft echt geen trappen doen. Toen was hij dus boven en is in het bed gaan liggen. Nog ergens een flinke angst drol in de kamer ook nog. Maar toen moest hij nog naar beneden. En hij was al zo groot. Tuig aan en op de achterpoten naar beneden. Als hij toen gesparteld had . Hadden we met 2 beneden gelegen. Daarna was ik ook bang dat hij voortaan d trap zou nemen maar dat was gelukkig niet. Hij haat echt trappen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:57

@ secricible Ik lees in een ander topic dat je bang bent dat je hond een sulletje word . Nee joh helemaal niet.
Kito is nog steeds kito. Het enige wat veranderd is en ik toch wl blij om was . Dat er niet tegen elk paaltje meer moet geplast worden. En hij niet meer eindeloos bellen ligt te blazen onderweg van opwinding. Verder is het nog steeds een steigerende shetlander hoor.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:03

Lees gelukkig ook veel goede verhalen kitobeer dus daarom hebben we nu ook de knoop doorgehakt en wordt hij gecastreerd als de rust terug is. Sens stond vannacht helaas weer boven en liep met weinig aanmoediging met me mee naar beneden dus die heeft door dat de trap leuk is. Heb al besloten om als er rust is een paar theedoeken op de onderste treden te leggen. Hopelijk maakt dat glijden dan hij het toch weer spannend vind, anders gaan we een traphekje plaatsen :+

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:49

@secricible, wat vervelend dat de da je niet juist geadviseerd heeft. Behoorlijk balen dat hij zo heftig reageert op zijn vriendinnetje.
Daikon is vorig jaar toen hij 10 jaar was nog gecastreerd ivm kanker. Hij is altijd een hele makkelijke reu geweest. Het enige verschil dat ik nu merk is dat het kwijlen tijdens het wandelen helemaal over is. Verder gedraagt hij zich sinds de ingreep als een jonge hond. Dus geen grote veranderingen.

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:43

zijn er hier toevallig nog mensen die weten welke fokkers een pup te verkopen hebben? Heb er al een heel aantal gebeld, maar de meeste zijn al gereserveerd. Wij zoeken voor onze akita een vriendje. :)

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:46

Bij de meeste fokkers kun je inderdaad niet zo een pup kopen maar kom je op een wachtlijst te staan...

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:28

Mijn ouders zijn bezig met Lois en/of Zojja en Mo-Jo als papa. Al wilden ze voor Zojja volgens mij een andere papa ivm de bloedlijnen. Maar wanneer en of er pups komen is dus nog de vraag... :+ en er zijn ook al inderdaad meerdere geïnteresseerden, maar ik weet niet hoe veel. Soms is t ook zo dat iemand die aan gaf interesse te hebben, inmiddels al ergens een pup vandaan heeft.

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:33

@NenaC, misschien even bij de shibarescue kijken. Veel herplaatsers ook akita's. Of wil je perse een pup?
En anders op de wachtlijst, daar werken de erkende fokkers mee. Ik weet dat bart de boeck (fukurokuju) pups heeft op dit moment, maar geen idee of ze al "gereserveerd" zijn.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:48

Christel (hadjime-yoshi) heeft er ook 3 zitten, maar ook besproken en volgens mij een aardige wachtlist.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:15

akishino schreef:
@NenaC, misschien even bij de shibarescue kijken. Veel herplaatsers ook akita's. Of wil je perse een pup?
En anders op de wachtlijst, daar werken de erkende fokkers mee. Ik weet dat bart de boeck (fukurokuju) pups heeft op dit moment, maar geen idee of ze al "gereserveerd" zijn.


Erkende fokkers werken niet perse met een wachtlijst :P mijn ouders zijn ook erkende fokker :Y) we hebben wel een lijst met geinteresseerden en we houden wel een beetje bij wie eerder of later kwam, maar uiteindelijk kijken we (nouja, mijn ouders eigenlijk xD) vooral wie we bij wie vinden passen. En we kennen er meerderen die stoppen met het hele wachtlijst fenomeen omdat het op bepaalde punten niet prettig werkt. Sowieso een aantal in Amerika waarvan ik dat weet trouwens...

Nena wil je trouwens een Japanner of Amerikaan?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:21

Ik denk dat mijn fokker nog pups heeft.
Oliver ramsraspel uit duitsland. Hij heeft een Facebook pagina je kan hem berichten in het engels geen probleem.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:46

Ontdek net dat ik sommigen van jullie al lang ken op facebook maar niet wist dat jullie ook op bokt zaten. Klein wereldje haha

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12749
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:48

secricible schreef:
Ontdek net dat ik sommigen van jullie al lang ken op facebook maar niet wist dat jullie ook op bokt zaten. Klein wereldje haha



Haha dat is echt wel toevallig :D. Hoe kwam je daar zo achter dan?

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers met een Akita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:15

Jeetje Secricible wat een nare ervaring, je zou toch verwachten dat je beter voorgelicht zou worden door de mensen die er verstand van hebben.

Akita pups weet ik niet te vinden helaas.
Wij hebben met Emi een mail gestuurd naar een fokker die op dat moment al een nestje had. Blijkbaar zijn ze vaak na geboorte bijna direct al verzegd maar er waren op het moment dat wij mailden net mensen die Emi niet meer wouden hebben. Dus we hebben flink geluk gehad en binnen 2 weken een pup in huis :P

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:16

secricible schreef:
Ontdek net dat ik sommigen van jullie al lang ken op facebook maar niet wist dat jullie ook op bokt zaten. Klein wereldje haha


Vertel :P

akishino
Berichten: 1874
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:00

Thesserd schreef:
akishino schreef:
@NenaC, misschien even bij de shibarescue kijken. Veel herplaatsers ook akita's. Of wil je perse een pup?
En anders op de wachtlijst, daar werken de erkende fokkers mee. Ik weet dat bart de boeck (fukurokuju) pups heeft op dit moment, maar geen idee of ze al "gereserveerd" zijn.


Erkende fokkers werken niet perse met een wachtlijst :P mijn ouders zijn ook erkende fokker :Y) we hebben wel een lijst met geinteresseerden en we houden wel een beetje bij wie eerder of later kwam, maar uiteindelijk kijken we (nouja, mijn ouders eigenlijk xD) vooral wie we bij wie vinden passen. En we kennen er meerderen die stoppen met het hele wachtlijst fenomeen omdat het op bepaalde punten niet prettig werkt. Sowieso een aantal in Amerika waarvan ik dat weet trouwens...

Nena wil je trouwens een Japanner of Amerikaan?


Dat begrijp ik en vind ik een heel goed iets. Maar ik bedoel wachtlijst eerder als: de meeste fokkers hebben niet aan de lopende band pups liggen ;-)