Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:33

lekker hoor!

horsii

Berichten: 7665
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:36

Genieten met deze uitzichten Afbeelding

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:51

Ik meld me ook. Wij hebben een Mechelse Herder van augustus 2015, dus hij is bijna 2 jaar en heet Jack. Heel lief karakter naar mensen en kinderen toe, maar helaas enorm onderdanig naar vreemde mensen. :') Het is de hond van mijn vader en stiefmoeder, dus een familiehond en en luistert als het hem uit komt. :=

Afbeelding

Alles voor die sneeuwbal (nadat hij zijn bal weer kwijt was):
Afbeelding

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:33

Wat een leukerd!

Hier is de oudste 3 geworden. This zo'n leuk dier om mee te werken <3 vind alles prima :')
Afbeelding

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:10

love_western schreef:
Wat een leukerd!

Hier is de oudste 3 geworden. This zo'n leuk dier om mee te werken <3 vind alles prima :')
[ [url=m/2baB7V.jpg]Afbeelding[/url] ]


En de ballonen zijn daarna nog heel gebleven? :+

Mijn vader hoopt dat zijn kop nog wat breder wordt. Een beetje zoals die van jullie :j

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:24

Met 2 jaar zijn ze iig nog niet uitgegroeid.

Mocht laatst zijn halsband weer gaatje losser doen :')

Ja deze ballonnen liet hij heel. De normale laat hij niks van over _O-

horsii

Berichten: 7665
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:19

Prachtige honden beide hierboven.

Gefeliciteerd

horsii

Berichten: 7665
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:23

Jody is smalletjes, zowel qua lichaam als kop.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:34

Onze Mickemans is ook een smal ding. Staat wel hoog op de poten. Terwijl het volle broer is van Djang :')

Gisteren geslaagd voor het vzh examen. Trots op mijn ventje <3 Nu op naar ipo1! Kreeg de complimenten van de keurmeester, vond het een prachtige hond om te zien. En moest er zuinig op zijn :D


Afbeelding
Afbeelding

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:52

xRivaldo schreef:
Mijn vader hoopt dat zijn kop nog wat breder wordt. Een beetje zoals die van jullie :j


Hier ook nog lekker smal, maar hij is ook nog maar 9,5 maand, dus die zal nog wel wat gaan uitzetten. Maar teveel hoeft ook niet, want ik vind't wel een knapperd zoals ie is :D

Afbeelding

@Lovewestern: proficiat met je VZH! Ging alles zoals verwacht?

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:49

Nee had beter verwacht qua appèl. Maarja de zenuwen he.... ging allemaal net niet zo strak, als normaal :(

En met afliggen met afleiding ging hij kruipen. Dus daar al 8 punten mee verloren.

Maar alsnog 51 punten.

Maar keurmeester zei ook al, volgens mij kan hij veel beter. Dus als ik mijn zenuwen onder controle krijg, dan gaat het vast stukken beter. Was eerste keer voor mij.

Nu zo snel mogelijk ipo1 tot en met ipo3 erop krijgen. En met het kleintje van najaar vzh.

Libra76
Berichten: 525
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:32

Wat knap love_western. Wij hopen in het najaar onze VZH te halen.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:26

Gaat vast lukken!

Met dat afliggen met afleiding, had ik wel verwacht om punten te verliezen. Bleef altijd perfect afliggen tot paar weken terug. Dus daar weer flink aan werken.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:37

Gefeliciteerd met je certificaat!
Zenuwen is bij mij ook het grootste probleem.... Ik vergeet spontaan de simpelste dingen van de oefeningen :D

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:22

Ik vergat gelukkig niks. Maar had hem gewoon niet hoog genoeg in de drive. En dan ziet het er gewoon minder strak uit.

Maar gaat volgende keer vast stukken beter :D

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:23

Ach joh, dan weet je dat voor de volgende keer

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:33

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:29

Ik meld me ook ! En wat een prachtige dieren komen hier voorbij <3
Maar ik heb vooral een vraagje.
Wij hebben sinds november 2016 een mechelse herder teefje in huis. Ze is nu ongeveer 7/8 maand oud. Echt geweldige honden vind ik het :P
Ze is super lief en heel leergierig. Enkel wanneer we haar aan de leiband hebben lopen durft ze t.o.v. onbekende mensen (die haar wat te snel benaderen) agressief uit de hoek komen... Ik weet niet of ze zou bijten op dat moment maar vrees er wel wat voor. Wanneer ze los loopt is dit dan weer geen enkel probleem en is ze lief tegen iedereen.
Zijn er nog mensen met dit probleem en weten jullie hoe ik dit kan aanpakken ? Ik zou niet willen dat ze ooit een kind ofzo bijt dat ineens op haar afkomt.
We proberen haar wel zo vaak mogelijk overal mee naartoe te nemen zodat ze ook drukke plaatsen gewend raakt.

Afbeelding

Afbeelding

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:25

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:02

Wat een prachtig beestje trouwens <3

Ik weet wel dat honden zich veel moediger voelen als ze aan de lijn zijn. Denk dat je dit moet oefenen om zo de hond te laten merken dat dit gedrag niet 'normaal' is. Honden in een roedel laten elkaar ook continue weten wat wel en niet 'normaal' gedrag is.

Ben je misschien lid van een honden vereniging? Mijn ervaring is dat de mensen daar vaak goed het gedrag van een hond kunnen vaststellen en er ook goed op kunnen reageren. Het is voor ons lastig om te zeggen of dit agressief gedrag is, of dat de hond jou/zichzelf probeert te beschermen. Dat vind ik namelijk nog twee verschillende dingen.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:50

xXLiekeXx schreef:
Helaas kan ik je niet echt helpen hiermee. Is het angst/onzekerheid of echt agressiviteit?

Ze lijkt wel heel erg op een Mechel die wij hebben, ook nov 2016 in huis gekomen. Is het een stamboom hondje uit NL?


Ik denk dat het vooral voortkomt van angst en onzekerheid. Nieuwe omgevingen en geluiden zijn voor haar ook altijd heel erg aanpassen.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:54

xRivaldo schreef:
Wat een prachtig beestje trouwens <3

Ik weet wel dat honden zich veel moediger voelen als ze aan de lijn zijn. Denk dat je dit moet oefenen om zo de hond te laten merken dat dit gedrag niet 'normaal' is. Honden in een roedel laten elkaar ook continue weten wat wel en niet 'normaal' gedrag is.

Ben je misschien lid van een honden vereniging? Mijn ervaring is dat de mensen daar vaak goed het gedrag van een hond kunnen vaststellen en er ook goed op kunnen reageren. Het is voor ons lastig om te zeggen of dit agressief gedrag is, of dat de hond jou/zichzelf probeert te beschermen. Dat vind ik namelijk nog twee verschillende dingen.


Dankjewel :)
Dat merk ik met onze andere hond ook wel als hij aan de lijn is, maar hij heeft dit dan enkel t.o.v. andere honden en niet bij mensen.
We zijn een tijdje met haar naar de hondenschool geweest in het begin en daar ging het eigenlijk goed met de omgang met andere mensen. Maar ze is altijd wel een beetje angstig, ze moet iedereen eerst helemaal kunnen besnuffelen voor ze het oke vind/ minder eng vind dat iemand anders haar aanraakt. Langs de andere kant is ze dan wel weer altijd nieuwsgierig naar andere mensen en geniet ze ook wel van de aandacht, maar veel mensen willen haar meteen aanraken en daar schrikt ze dan steeds van waardoor ze in paniek raakt.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:24

Het lijkt uit onzekerheid te komen. Is ze op een bal gek? Ga met haar wandelen en vraag aandacht voor de bal. Bij het passeren van mensen begin je al een ruim stuk van te voren de aandacht te vragen met de bal en zo passeer je de mensen, gaat dit goed dan meteen belonen met de bal.

Lukt dit niet meteen dan ga eerst oefenen om aandacht te krijgen voor de bal door elke keer als ze aandacht heeft voor de bal deze te geven en dan zo verder uit te bouwen.

plopkoeken

Berichten: 71
Geregistreerd: 16-01-14
Woonplaats: Heindonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:35

amies100 schreef:
Het lijkt uit onzekerheid te komen. Is ze op een bal gek? Ga met haar wandelen en vraag aandacht voor de bal. Bij het passeren van mensen begin je al een ruim stuk van te voren de aandacht te vragen met de bal en zo passeer je de mensen, gaat dit goed dan meteen belonen met de bal.

Lukt dit niet meteen dan ga eerst oefenen om aandacht te krijgen voor de bal door elke keer als ze aandacht heeft voor de bal deze te geven en dan zo verder uit te bouwen.


Ze is helemaal gek van stokken dus daar kunnen we het inderdaad wel eens mee proberen. Bedankt voor de tip !

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:39

Ook ik meld mij hier :) Wij hebben thuis een mechelse herder x rottweiler.
Een heel fel, lief, trouw en waaks hondje! Veel mensen zijn blij als hij in zijn hok zit haha.

Schat van een beest! <3

Zal van de week wat foto's plaatsen.