Ik was erg benieuwd, als er ook meer bokkers zijn met een Mechelse herder. En ook wat jullie er mee doen.
Zelf hebben we sinds een jaar onze eerste Mechel. En wat een fantastisch dier. Officieel mijn moeders hond.
Heb een periode gehad, dat ik er helemaal niks mee had. En dat ik er niks meer mee te maken wou hebben. Onkunde van mijn kant en verkeerde begeleiding op de vorige club.
En ben zo verliefd geworden op dit ras. Dat waarscheinlijk dit jaar er nog een mechel bij komt. Een broertje of zusje van [***].
Pup komt dan bij mij en mijn vader te wonen. Moeders woont 150 m verderop. Dus overdag mogen de honden vaak samen spelen. Heb namelijk ook nog een schat van een labrador.
Maar ik train dus IPO met [***]. Begin dit jaar begonnen met trainen bij de fokker van Djang. Vormden totaal geen team. Djang vond trainen totaal niet leuk meer. Ik had er weinig plezier aan. Maar intussen zijn we VZH klaar. En dit najaar examen doen. Plezier is dus helemaal terug gekeerd en volgens de trainers zijn we nu een zeer goed team.
Op de club

En thuis in zijn zwembad. 3 minuten later, lag zwembad in 2 stukken

Ben erg benieuwd naar jullie Mechels

Groetjes, [***].