Vandaar dit ‘korte’
overzicht..Hoe het allemaal begon…
Bijna zes jaar geleden kochten wij een Bull Mastiff puppy bij een fokker met een gelegenheidsnestje, een prachtig mooi rood reutje met stamboom.. compleet verliefd… Natuurlijk direct aangemeld bij een Bull Mastiff forum om met liefhebbers te praten en foto’s uit te wisselen. Helaas vielen alle verwachtingen (sterke gezonde hond, waaks en shows lopen) in het water. Voordat ik gestopt ben met het forum (de prachtige grote reuen met showresultaten waren toch wel iets confronterend
jaloers? Nee joh helemaal niet
) liet iemand een foto zien van een kaukasische owcharka en hell breaks loose.. mijn interesse was gewekt
Toen we onze Bull Mastiff reu in hebben moeten laten slapen op 4 jarige leeftijd vanwege een kwaadaardige tumor en uitgezaaide kanker
besloten we te oriënteren op een ander ras... je raad het al… de kaukaskische owcharka ..
.. uren gezocht met google translate erbij.. lijsten gemaakt met interessante bloedlijnen en fokkers…Februari 2015 reisden we af naar Tsjechië, we zijn hartelijk ontvangen (ondanks een ernstige taalgebrek) prachtige honden gezien en we waren verkocht
in de zomer zouden wij hier onze puppy halen.Helaas bleek de taal barrière toch wat groot, ook reageerde ze niet meer op emails
Tijd voor plan B, vanwege werk en vakanties waren we namelijk helemaal ingesteld op een puppy in de lente/zomer.. niet najaar/winter. Een andere fokker in Polen benaderd en direct professioneel en duidelijk contact.. een verademing.. een bevriende fokker had twee reutjes met stamboom..
… foto’s gekregen en afstamming… de keus was direct duidelijk… verliefd geworden op onderstaande foto:
En toen.. het aftellen.. 1,5 week lang
alles voorbereid, spullen en voer gekocht.. de reis naar Polen gepland.. we zouden in een weekend 2062 KM afleggen. Zaterdagochtend vroeg zijn we weg gereden om dan 1 nacht in een hotel te verblijven. In het hotel was ik zo gespannen dat ik bijna niet kon wachten tot de volgende ochtend
Om zes uur stond de wekker, want we moesten om half 8 bij de fokker zijn… Het toeval wil (hoe kan het ook anders
) dat de fokker een enorme handelsstal had met wel 130 paarden. Prachtige accommodatie en aardige mensen. Onze pup werd gehaald.. en daar kwam hij aan.. mooier en leuker als we verwachten, een heerlijk vrolijk karakter en een prachtige bouw en kleur. De vader werd ook nog even geshowd, erg indrukwekkende hond!To be continued, week 1 vanavond al
ik zie altijd prachtige foto's van Polen voorbij komen.
hij heeft zich kranig gehouden. We waren al voorbereid met handdoeken, vuilniszakken, keukenpapier en natte doekjes. Maar dit is niet nodig geweest. We zijn natuurlijk regelmatig even gestopt.. of hij het leuk vond in de auto.. neuhhh dat niet
Hij heeft in de eerste 7 uur maar 20 minuutjes geslapen.. doorzettertje?