gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:19

Ik moet voor onze konijnen en hond ook een afspraak maken om te enten. Vind een jaarlijkse controle door de da ook altijd wel fijn.

Kaasje is geweldig! Wij hebben ooit een dwergrammelaar gehad, die mijn man ging verdedigen als we aan het stoeien waren. Stomme beest ging bovenop hem staan en begon naar mij te grommen. Vrienden zijn we nooit echt geweest...

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:02

Hallo,

Naast mijn grote paardenvriend heb ik sinds kort ook een konijntje. Perry!

Perry trof ik aan in niet al te beste omstandigheden. Als ik hem daar had gelaten, was hij los gelaten om het verder zelf uit te zoeken.

Perry had kale plekjes.. En was iets wat aan de magere kant. De eerste fles water die ik bij hem ophing. Dronk meneer in 1x leeg.
Hij drinkt nog steeds 1 fles water per dag.. Is dat normaal?
Ook begint zijn vacht weer mooi dicht te trekken. En gaat het doffe van hem af.

Als hij weer mooi op gewicht is, ga ik opzoek naar een maatje voor hem. :)

Perry
Afbeelding

Meneer zijn hok.
Afbeelding

Marleen

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:37

Wat goed dat je hem meegenomen hebt! Hij ziet er leuk uit! :D

Hij zal het water wel nodig hebben denk ik. Hier kunnen ze er ook wat van :')

Je hebt ook een erg mooi hok voor hem!

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:41

Lady24 schreef:
Wat goed dat je hem meegenomen hebt! Hij ziet er leuk uit! :D

Hij zal het water wel nodig hebben denk ik. Hier kunnen ze er ook wat van :')

Je hebt ook een erg mooi hok voor hem!


Hij heeft hier nog een week in een oud schuurtje gewoond. En mijn vriend is meteen begonnen met ombouwen van ons rommelhok. :')

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:55

Hoi allemaal,
Ik heb konijnenadvies nodig. Mijn nijntjes heb ik maandag naar mijn moeder verhuist omdat wij onze tuin aan het verbouwen zijn. Bambi en stampertje zijn nu 2 jaar oud, zijn erg betrokken en lief, hebben een grote leefruimte en genoeg te doen in hun verblijf. Lopen ook los als wij thuis zijn en dit met temperatuurverschil ook kan.
Nu kreeg ik vanmorgen een telefoontje van mijn moeder dat Bambi niet lekker is, weinig beweegt en niet wilt eten. Ik heb de DA gebeld en ben meteen gekomen. Ze hebben even onderzocht, ze had een beetje ondertemperatuur en plakpoep maar verder kon ze niet veel zeggen. Bambi moest bij de dierenarts blijven. Ik ben toen om 5 uur weer gaan kijken en ze lag er heel apatisch bij, reageert nauwelijks en ligt heel de tijd op dezelfde plek. Ze heeft een heel klein hapje bloemkool op volgens de assistent. Ik heb mijn andere konijn er bij gezet voor gezelschap, ze horen bij elkaar. Nu heb ik nog even gesproken wat nu het plan is, ze krijgt dwangvoeding en moeten even aankijken hoe het gaat, maar ze weten niet wat er met haar precies aan de hand is. Bambi moet nu overnachten en morgen om 8 uur wordt ik gebeld hoe het gaat. Ik heb er een dubbel gevoel over, om 19.00 uur sluit de praktijk en krijgt ze voor het laatst dwangvoeding. De DA woont zelf aan huis en kijkt voor het slapen nog even maar er is verder snachts niemand aanwezig. Ik vind dit wel weinig toezicht en vraag me af of dat niet erg is 12 uur zonder dwangvoeding? Tenminste als ze zelf niks pakt. Laatste keer dat ze ziek was (na sterilisatie) heb ik instructie gekregen om haar om de 2 uur te voeden, ook snachts.
Iemand herkenbaar dit verhaal?
Ik hoop zo dat ik wat meer duidelijkheid heb morgen en dat ze de nacht doorkomt. Is het normaal dat er snachts niemand bij de DA aanwezig is? Ik kan ze ook niet bereiken want een andere praktijk heeft nachtdienst, dus de telefoon wordt doorgeschakeld..

Misschien heeft iemand tips, een goed woordje, ervaringen??

Bambi is het witte nijntje en stampertje het bruine, deze is gemaakt net bij de dierenarts.

Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:08

Evanecense, welkom en wat goed dat je hem hebt overgenomen! Leuk plekje heeft hij al, het is een schatje zeg!

Poeh lastige kwestie! Ik heb ze toch altijd liever thuis als ze ziek zijn en dus ook nog nooit bij de DA gelaten .. kan je dus helaas niet helpen -O-



SOS SOS HELP IEMAND IK ZIT OPGESLOTEN ;(
Afbeelding

Ik had kaasje even opgesloten zodat ik z'n ren kon vegen zonder aangevallen te worden, meneer was het er niet mee eens :') :') :')

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:08

Hahaha Tarzan :')

@Unbeatable,12 uur zonder voeding voor een (ziek) konijn vind ik toch wel erg lang! Verder durf ik er niets over te zeggen...

Mijn meisjes zitten weer samen!!
Ik heb ze weer buiten gezet en buiten wat rijden op elkaar zijn ze weer vriendinnetjes!
Er word niet meer gejaagd, ik ben zo blij! :D

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:37

Ooh dat is super lady! *\o/*

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:22

Ik durf zelf ook niet te zeggen of 12 uur zonder dwangvoer kan. Ik heb één keer gehad dat een konijn echt niet at en toen heeft ze 's nachts maximaal 6 uur geen dwangvoer gehad. Dat is verder goed gegaan.

Mijn ouders belde mij gisteren dat één van mijn konijnen zich gek gedroeg. Ze rekte zich continu uit en wilde het brokje die ze altijd 's avonds krijgen niet, terwijl zij daar gek op is. We dachten aan gas in haar buik dus heeft mijn vader haar 1,5 uur op schoot gehouden en gemasseerd. Dat vond ze erg fijn en ze viel daardoor in slaap. Mijn moeder heeft ondertussen de dierenarts gebeld wat die dacht wat er was. Ik ben echt blij met mijn dierenarts dat je altijd kan bellen en ze verder niet eens hoeven te weten wie je bent. Ze geven je altijd direct advies en je hoeft er niet eens voor te betalen...ik kan mij toch voorstellen dat je iets moet betalen als je om 11 uur 's avonds belt. Mijn ouders hadden nog een stimulerend middel voor de darmen in huis en pijnstillers dus dat moesten we van de dierenarts geven. Verder heeft ze voor de zekerheid 1x dwangvoer gehad. Hierdoor was het niet nodig om de stress van de dierenarts er ook nog eens bij te hebben door daar langs te gaan. Gelukkig knapte ze snel op en begon ze weer zelf te eten :) Mijn ouders denken dat ze te veel stress heeft gehad door een uil die bij ons in de boom haar nest heeft. Een uil kwam overgevlogen toen mijn vader haar op schoot had en toen trilde ze. Mijn ouders hebben mijn beide konijnen vannacht dus maar even in de keuken gezet, zodat ze het warm genoeg had en niet de stress van de uil. Het gaat gelukkig nog steeds goed dus hopelijk is het nu helemaal over :) Hopelijk krijgt ze niet te veel stress van de uilen :\ .

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:32

Fijn zo'n dierenarts Anne! Ik kan geloof ik ook gewoon bellen voor advies, kost me niks.

Gelukkig maar dat ze weer gewoon eet :)

Hier gaan ze ook nog steeds goed, hebben samen lekker gegeten en liggen samen.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:54

Wat fijn dat je konijntje weer goed gaat!
Ik kan mijn DA ook altijd bellen en heb zelf een konijnenapotheek dus kan altijd thuis handelen, kost niks maar is wel handig in de avond en het weekend :)

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat lady!

Hier ligt alles voor pampus in de schaduw

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:56

Tarzan, wat heb jij allemaal thuis staan? Zijn dat dingen die je gewoon zonder recept kan kopen?
Wil namelijk ook wel wat dingen in huis hebben omdat straks na de verhuis de dierenarts op een half uur rijden is minimaal, en dan dus eerst thuis eventueel wat dingen wil proberen na overleg.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:07

Je kan op internet makkelijk medicijnen vinden :) . Medpets vind ik wel een goede en betrouwbare site daarvoor. Ik vind het handig om Cisaral Drops (darmstimulerend middel), Carprofen Drops (pijnstillend en ontstekingsremmend) wel handig om in huis te hebben.

Hier hebben ze het ook warm :(:) .

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:23

Hier inderdaad ook alles bij medpets besteld. Ik heb carprofen, cisaral, fenbendrops en critical care, daar red ik het tot nu toe altijd mee :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:47

Critical Care is ook een goeie!

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:02

Dankjulliewel! Ik ga zorgen dat dat sowieso in huis komt :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 18:11

Ik heb naast cisaral en carprofen twee soorten dwangvoer, metocloral, novacam, thermometer, snugglesafe, Vetramil en wat natuurlijke dingen die ik gebruik :)

Dwangvoerspuiten zijn ook handig. Ik heb ze besteld bij de dierapotheker.

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:06

Volgens mij is er eentje schijnzwanger :')
Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:19

En Kaasje rust even goed uit voor z'n castratie vanmiddag! *\o/*

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:25

Succes!

Haha, Stoffer had het vorige week ook, ik begon serieus even te twijfelen :').
Al kon die ook gerust een kwartier een pluk hooi in zn bek zitten, gek ding..

Stoffer hipt nu eindelijk normaal op laminaat! Blik vond het al geweldig, maar Stoffer is Stoffer en een watje..
Hok staat nu altijd open, zodat hij wel zelf naar buiten kan. Dat doet ie ook, voor 5 minuten en dan vindt ie het prima.
Blik vindt het nieuwe huis geweldig en zit overal op en onder :').

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:34

Hahaha ach zou toch fijn zijn als het toch een meisje bleek te zijn? :') identiteitscrisis misschien haha!

Puk maakt elk jaar een mooi nest, ze maakte deze week ook al ruzie met Ollie haar echtgenoot :') dus die houd zich nu maar met die andere 2 bezig en niet met haar haha, zo grappig hoe ze het zich zo onderling regelen!

Wat fijn dat ze het nieuwe huis leuk vinden en dat Stoffer ook uit z'n kooi durft te komen :D

Kaasje komt vast goed! Hoop alleen dat hij na castratie meteen gaat eten, ik heb geen zin om een week te gaan dwangvoeren zoals toen bij Ollie -O-

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:50

Pff, hoop ik ook inderdaad!

Hier aten ze gelijk al, alleen waren ze wat rustiger :+.
Stoffer snapte er de eerste week niks van, die zat elke keer naar beneden te kijken naar een lege plek.
Soms denk ik echt dat ie wat hersencellen mist, hij is wel super lief, maar niet super slim :+.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:02

Succes met Kaasje Tarzan!

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:07

Whahahhahaha Esther :') :') :')

Dankje Lady! Ik mag hem om half 12 brengen, spannend :D

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:11

Oeh, ik duim mee!

Mag ie dan ook naar huis als ie een beetje bij zinnen is? Of gaat ie met zn weekendtasje uit logeren?