gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:12

Ah zo.

Hier zijn ze alleen samen als wij thuis zijn. De kleine is nu 4,5 maand en wordt na de kerst gecastreerd. Als dat goed gaat gaan ze 24/7 samen.
Maar Blik houdt nog teveel van tassen, schoenen en veters, en wil niet elke keer een nieuwe band op Mn tas zetten :’).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:21

Liiza dan moeten ze nog even geduld hebben :(:) ,al is Gijs bijna klaar voor ontmanteling

Blik toch :oo :')


Had van overleden hamster nog wat houten spul over ,en ze vervelen zich wat . Ik ze een tunnel gegeven en voor ik mij omdraai lag die al in de waterbak :') _O-


Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:49

Ik ben toch aan het twijfelen om de antibioticakuur voor Lilly's snot nog te starten. Ze heeft altijd een zandsnor met al dat vocht dat uit haar neus komt en ze heeft regelmatig een niesbui. Ik kan niet goed inschatten of ze er last van heeft of niet maar leuk is anders volgens mij.. Binnenkort weer entingen dus dan bespreek ik het ook even met de DA

Ze had net een zandkloddertje aan haar neus hangen dus ik dacht, ik hou een koekje tegen de tralies dan kan ik het er met mijn andere hand aftrekken, freet mevrouw dat zand toch niet op :') .
Ik vroeg me laatst af of er zoiets als zandkoliek bestaat bij konijnen? Ze krijgen hier wel wat zand binnen aangezien ze niet op gras zitten.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:12

Was inderdaad flink koud opeens, flesjes op de verwarming ontdooid maar was gisteren al niet meer nodig en vandaag ook niet +:)+ .

Grappige Frits!

@Liiza, zekere voor het onzekere inderdaad.

Heb geen idee van dat zand :n


Hier is de moed mij in de schoenen gezakt na zondag, de 2de datum dat ze gingen komen. S'morgens een bericht en je raad het al ze komen niet, hadden te veel annuleringen. Meteen krijg ik de vraag wanneer het dan wel gaat.. dat doorgegeven ze gingen dinsdag komen (morgen dus) en gingen de planning opmaken..

Heb ze deze morgen een bericht gezonden welk uur omdat de fokker het moest weten voor der werk, geen reactie zijn ondertussen 23u s'avonds nog altijd geen reactie. Met alle respect naar die mensen en dat pech eens kan gebeuren prima maar het missen van communicatie is wel iets dat ze zelf veroorzaken. In de toekomst toch het maar op dieren in België zelf houden of een ander bedrijf zoeken hiervoor denk ik |( .

Komen ze morgen of niet? Heb geen idee |o . Niemand hier die vanuit omgeving Schoonhoven naar België moet binnenkort toevallig? :+

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:54

Ah, balen zeg!

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:24

Wat jammer Lori :(:)

Snot is moeilijk vind ik, ik heb 9 jaar op de dierenafdeling bij Intratuin gewerkt en daar hadden konijnen ook vaak snot, toen der tijd hadden we een gelig poeder van Beaphar wat door het drinkwater ging. Dat werkte altijd heel fijn, maar mag nu niet meer verkocht worden helaas. Een van mijn konijnen had het ook, maar dat is nu gelukkig weg.

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:03

Wat balen :(

Snot nog nooit gehad gelukkig -klopt af-

Ze zijn weer stout ^)

Afbeelding

Oud huisje van overleden hamster maar erin gelegd knagen ze die maar kapot

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:07

Lijken wel die monsters van mij :').

Ik durf mijn kerstboom ook niet op de grond te zetten, ben bang dat de konijnen er in gaan hangen :').

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:58

Lori: Vervelend zeg ! :(

Rebecca: :') Zulke streken zouden ze hier ook nog wel kunnen uithalen :D .

Esther: <|- :')


Ik ging net even (tussen het leren door :O ^) ) wat groenten geven aan de konijnen en Lilly was zo goed aan het slapen! :z Als ik de deur open doe staan ze meestal al aan het gaas omdat ze de sleutel goed kunnen horen als ik die omdraai, en Lou stond idd klaar. Lilly lag zoals altijd te slapen in haar tunnel en met al dat haar zag je alleen een witte pluizenbol met zand aan haar neus slapen :+ . Dan zie je haar neusje op en neer gaan, een minuut later begint ze wat te "smakken" in haar slaap, daarna houdt ze haar hoofd schuin maar is ze toch nog half aan het slapen, en als ze beseft dat er eten te rapen valt kan ze niet snel genoeg bij het gaas zijn :') _O- . Echt een grappig zicht, geloof me :+ .

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:56

_O- daarom woont dit gespuis op de kattenkamer boven , <|- is mijn alles :))

_O- zie haar al gaan

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:10

Mijn huis bestaat uit 2 ruimtes :’).
Badkamer en de rest haha!

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:31

Aii :')

Heb 3 slaapkamers een badkamer een ruime tuin en 2 verdiepingen :)) . En een mini kelder

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:48

Rebecca schreef:
_O- daarom woont dit gespuis op de kattenkamer boven , <|- is mijn alles :))

_O- zie haar al gaan


:') Toch leuk af en toe, een ruimte waar die monsters NIET zitten _O- .

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:56

Hier komt van het weekend ook weer een kerstboom! Dus dat wordt een hekje om de kerstboom zodat ze er niet bij kunnen. Coco eet echt alles. De rest zit gelukkig lekker buiten. Afbeelding


Afbeelding

Hebben jullie ook dat wanneer jullie je hok schoon maken ze allemaal om je heen zitten en heel erg in de weg lopen. Ook gaan ze regelmatig op het blik zitten of slopen ze de stoffer :+ .

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:12

Wat gezellig zo met z'n vieren :) .

Ja :j :j :j :') . Ik zet meestal een vuilniszak in de ren zodat ik daar alles in kan doen en het dan kan leegmaken in de container, en dat vinden ze altijd heel interessant >;) . Erop gaan zitten, erin knagen, erin kruipen.. ik heb het allemaal meegemaakt :+ . Ik veeg ook regelmatig konijn op :') en de borstel is toch zo leuk.. Dan hebben we het nog niet gehad over de emmer met zaagsel.. Daar hebben ze ook al regelmatig in gezeten en dan springen ze er weer uit, laten de emmer omvallen en dan... dag zaagsel :evaw: .

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:51

Fleur trekt ook regelmatig het blik uit mijn handen :')
Guus niet, die is liever lui dan moe :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:59

Stoffer springt altijd het hok in als ik m wil verschonen en Blik gaat altijd met zn dikke reet op t huisje zitten als ik die in t hok wil gooien :’).


Afbeelding
Stoffer wil een schone wc...

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:34

Hier ook nog nooit snotjes gehad.

Hier zit maar eentje binnen nu, vandaag nog dan :') . Hij kan overal komen maar blijft in zijn hok denk dat die een beetje last heeft van z'n pootje misschien artrose of dergelijke ontwikkeld weet het niet moeilijk in te schatten zo maar hij sloopt niks.

@fedjeraketje, Hier assisteren ze ook als ik schoonmaak :') . Je onderste foto in een hok die ik heb meegekregen met een buitenhok zat ook zo een verdieping, maken ze daar echt gebruik van of zelden? Het er nu ingelaten nog. Over een maand ongeveer dat hok nodig dan moet ik het rammetje van de dames scheiden die komen ivb vruchtbaarheid en bang zijn dat de jongste te vroeg gedekt wordt.

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:09

@lori het konijntje wat nu nog binnen zit is er gek op! Vind het er leuk om er op en af te springen.


Maar mijn konijnen zijn in het algemeen gek op springen. Er heeft er al een keer een op het dak van het hok gezeten( zal vanmiddag even een foto zoeken. Kiki is gek op de plantenbak. Dan mag ze lekker buitenspelen, rent ze naar de plantenbak springt ze erin en gaat daar de hele dag inzitten :+ .

En nog een foto van toen fedje en oeps nog kleine bunnys waren.

Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:02

Lijken daar anders ook niet enorm klein :+ .

Ga het er in laten dan als ze er gebruik van maken dan kijk ik het even aan straks anders kan ik het er altijd alsnog uithalen.

Oh hier is toch al 1 iets positief ik kan vanaf vandaag aan jullie voorstellen kleine Mikado, nog geen eigen foto eentje van bij de fokker nog. Binnen het uur zat hij al in de bovenverdieping van het hok en net toen ik de pony's gevoerd had zat die al door de ren te crossen :') . Zondag hopelijk de meisjes hier ook.

Zo blij dat de fokker deze mij heeft gegund <3 .
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:20

Maar één woord: Wauw! <3

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:59

<3 !
Wat een knap en schattig konijn!

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:23

Wauw wat een onwijs schattige konijntje.

En over kleine konijnen gesproken. Dit is toch wel mijn favoriete foto van mijn 2 schurkjes samen <3
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:05

Zo mini en schattig! <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 01:35

Bedankt, echt erg blij met 'm de eerste dag ging al goed. Hij was nog geen uur hier en had de bovenverdieping al ontdekt en toen een half uur later ook al de ren. Is wel nog wat bang maar dat komt wel goed het is nog nieuw, toen ik 'm er had uitgehaald ontdooide die na een kwartiertje en begon nieuwsgierig rond zich te kijken, heeft een heel eind bij ons gelegen in de zetel (op de bank). <3

Zijn er enkel nog niet over uit of die nu blauw of bruin siam otter is :')

@Fedjeraketje, ook schattig! :D