Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:01

Agh op de normale dagen kijk ik er ook niet naar maar op show wel.. enige wat ik echt heel lelijk vind, al zal het de hond een worst wezen, is oren die "niet goed" hangen en ja dan houd ik vast aan de hangoren.. O:)

Agh, ieder zijn smaak en dat is maar goed ook.. +:)+

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:05

Onze Flash heeft momenteel als pup behoorlijk wat haar. In vergelijking met haar broers en zussen.
Ze is nu 11 weken en doet het super goed. Wel heeft ze veel meer pit als pup zijnde in vergelijking met haar opa en oma die wij thuis hebben.

Eens kijken wanneer ze haar eerste show kan gaan lopen. Spelenderwijs oefenen we af en toe wat, wat ze goed oppikt.

Afbeelding

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:14

Omg daar wordt je tog meteen verliefd op <3

In principe stoor ik mij totaal niet aan dat piekhaar van Naya , haar vacht is even wild als haar karakter :P
Op show kennen ze ons al: aahn de gekke :+
Maar in de ring vind ik het minder

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:32

Nicky91 schreef:
Ik was jullie niet vergeten hoor!

Ik ben afgelopen weekend bij Wild Divine's geweest. Ik ben echt verkocht van Joesie. Wat een ontzettend lieve sociale teef. Ze kwam zelfs bij ons op schoot. Heel fijn gesprek gehad met Carmen en het was een miscommunicatie dat ze mij "afwees" op het langskomen. Het blijkt dat zij fulltime werkt bij een bank en haar man veel thuis werkt. Dan de stress van t nestje van Cate en daardoor had ze mijn mail verkeerd begrepen.

Gelukkig allemaal "uit de wereld" geholpen en ik sta officieel op de lijst voor Joesi x Lennox. Lennox is tevens de broer van Cate. Ik krijg nog een officiele bevestiging, dus ik wacht het nog even af.

Verder ben ik dus toch heeeeel blij dat ik gegaan ben :)

Zie er lief uit Keona !


Wat leuk! Wij krijgen een pup van het nestje van Cate. We gaan as zaterdag weer en dan horen we welke het wordt <3 .

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:38

Levita schreef:
Wat leuk! Wij krijgen een pup van het nestje van Cate. We gaan as zaterdag weer en dan horen we welke het wordt <3 .


ooooh wat leuk!! Dan zijn jullie 1 van de 2 waarvan er een pup naar NL gaat!
Ze vertelde dat er 2 pups naar NL gaan ! :D

Wij hebben ook nog pups geknuffeld. Willen jullie een teef of een reu?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:43

Wij nemen een reutje. Het wordt of de black tri met het witte blesje, Snoopy 2 noemen ze hem nu. Of het wordt de red tri met het witte blesje, die noemen ze nu Fly. Uiteindelijk denk ik dat het Snoopy 2 wordt. Omdat wij 2 kleine kinderen hebben en een andere aussie en dat is zo'n doedelzak. Dus een hele dominante kan er niet bij, maar daarnaast ga ik er Agility mee doen dus volgens Carmen en Ralf was Snoopy het meest geschikt. Zo ver ze het toen konden zien. De red tri vond ik ook super gaaf, klinkt een beetje apart, maar die deed mij denken aan mijn overleden paard. Mijn merrie is vorig jaar overleden en was een vos met een brede bles. Dus puur op kleur was ik helemaal verliefd op de red tri.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:45

Levita schreef:
Wij nemen een reutje. Het wordt of de black tri met het witte blesje, Snoopy 2 noemen ze hem nu. Of het wordt de red tri met het witte blesje, die noemen ze nu Fly. Uiteindelijk denk ik dat het Snoopy 2 wordt. Omdat wij 2 kleine kinderen hebben en een andere aussie en dat is zo'n doedelzak. Dus een hele dominante kan er niet bij, maar daarnaast ga ik er Agility mee doen dus volgens Carmen en Ralf was Snoopy het meest geschikt. Zo ver ze het toen konden zien. De red tri vond ik ook super gaaf, klinkt een beetje apart, maar die deed mij denken aan mijn overleden paard. Mijn merrie is vorig jaar overleden en was een vos met een brede bles. Dus puur op kleur was ik helemaal verliefd op de red tri.


Oke wat leuk!

ik zal is kijken, ik had nog foto's gemaakt van de pupjes toen ik er was.
Wat leuk om dan toevallig hier er tegen aan te lopen! :D
Ik moet nog eventjes wachten hahaha

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:48

Ik heb 2 jaar op de lijst gestaan, en het is het wachten meer dan waard! Als je het leuk vindt en we hebben de pup in huis, mag je altijd langskomen hoor. :-)

Joesie is echt een hele gave hond! Ik heb haar nakomelingen gezien toen we kennis gingen maken met Carmen en Ralf voor het nestje van Cate. Toen was er een terugkomdag voor alle puppy's van de gehele kennel en er waren toen heel veel puppy's van Joesie. Dat waren zulke leuke honden geworden.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:09

Levita schreef:
Ik heb 2 jaar op de lijst gestaan, en het is het wachten meer dan waard! Als je het leuk vindt en we hebben de pup in huis, mag je altijd langskomen hoor. :-)

Joesie is echt een hele gave hond! Ik heb haar nakomelingen gezien toen we kennis gingen maken met Carmen en Ralf voor het nestje van Cate. Toen was er een terugkomdag voor alle puppy's van de gehele kennel en er waren toen heel veel puppy's van Joesie. Dat waren zulke leuke honden geworden.


Lijkt mij erg gezellig om eens te doen!

Ja dat begreep ik van Carmen, Cate had maar 1 pupje 2 jaar geleden, toch?

Ik ben echt fan van Joesie, zo'n lieve sociale teef. Dit nestje word waarschijnlijk t laatste nestje van Joesie, dus in ons geval is t "nu of nooit" zeg maar.

Wij zijn van de zomer uitgenodigd om eens te komen trainen met Ralf, erg leuk! :D dan kunnen we Lennox ook ontmoeten.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:26

Nicky91 schreef:
Lijkt mij erg gezellig om eens te doen!

Ja dat begreep ik van Carmen, Cate had maar 1 pupje 2 jaar geleden, toch?

Ik ben echt fan van Joesie, zo'n lieve sociale teef. Dit nestje word waarschijnlijk t laatste nestje van Joesie, dus in ons geval is t "nu of nooit" zeg maar.

Wij zijn van de zomer uitgenodigd om eens te komen trainen met Ralf, erg leuk! :D dan kunnen we Lennox ook ontmoeten.


Ja klopt, en nu heeft ze 10 gekregen. :D Dit was voor ons ook nu of nooit, want dit is ook het laatste nestje van Cate. Ik ben heel benieuwd, welke pup het uiteindelijk gaat worden!

Leuk dat jullie van de zomer bij Ralf een keer gaan trainen! Als het goed is gaan ze dit jaar ook een terugkomdag organiseren. Leuk als je er dan ook bij kan zijn. :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:53

Levita schreef:
Ja klopt, en nu heeft ze 10 gekregen. :D Dit was voor ons ook nu of nooit, want dit is ook het laatste nestje van Cate. Ik ben heel benieuwd, welke pup het uiteindelijk gaat worden!

Leuk dat jullie van de zomer bij Ralf een keer gaan trainen! Als het goed is gaan ze dit jaar ook een terugkomdag organiseren. Leuk als je er dan ook bij kan zijn. :)


Oh echt, dat had ik niet begrepen van hun, wel jammer. Zetten ze het fokken even op een lager pitje? Ze houden zelf 1 teef aan van t nestje en Carmen wilt ook graag een teefje aanhouden van t nestje met Joesie haha maar Ralf is nog niet overtuigd :Y)

Oh ja! Lijkt me leuk. Houd me maar op de hoogte. :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:07

Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen :D
Vandaar dat vele fokkers die al lang bezig zijn ook zoveel honden hebben.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:14

Fotsy schreef:
Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen :D
Vandaar dat vele fokkers die al lang bezig zijn ook zoveel honden hebben.



Ooooh okee, dat wist ik dan weer niet! Wel een goede regeling. Alleen Joesie heeft pas 1 nestje gehad en dit wordt haar 2e :)
Neem aan dat t niet maar 2 nestjes zijn per teef?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:27

Ascb houdt 3 per teef aan als ik het goed heb.
Maar de waar jij bent geweest valt onder het ascdev denk dat die dezelfde regels hebben? Ascn hanteert namelijk ook 3 nesten

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:32

Fotsy schreef:
Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen :D
Vandaar dat vele fokkers die al lang bezig zijn ook zoveel honden hebben.

Overigens mag een reu in Nederland ook maar 6x dekken, dus die beperking geldt ook voor reuen.

Even snel opgezocht, een reu in België 4x per kalenderjaar en 10x in zijn hele leven

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:42

Okee, dankjewel voor de uitleg :D :D

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:51

Mossel schreef:
Fotsy schreef:
Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen :D
Vandaar dat vele fokkers die al lang bezig zijn ook zoveel honden hebben.

Overigens mag een reu in Nederland ook maar 6x dekken, dus die beperking geldt ook voor reuen.

Even snel opgezocht, een reu in België 4x per kalenderjaar en 10x in zijn hele leven


Dat wist ik helemaal niet :oo dacht dat een reu eigenlijk zoveel als je wou mocht dekken
Edit: of is dat via de rasvereniging? Want op de kmsh vind ik hier niets over
Laatst bijgewerkt door xLaraaj op 17-01-19 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:51

Ja klopt mossel idd voor reuen zit er ook een beperking op maar wist dat dit veel meer was hahaha in vergelijking met teven drie dat is eigenlijk bitter weinig om iets te kunnen zeggen over de nakomelingen maar wel heel goed geregeld natuurlijk voor de teef zelf. Gelukkig.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:56

xLaraaj schreef:
Mossel schreef:
Overigens mag een reu in Nederland ook maar 6x dekken, dus die beperking geldt ook voor reuen.

Even snel opgezocht, een reu in België 4x per kalenderjaar en 10x in zijn hele leven


Dat wist ik helemaal niet :oo dacht dat een reu eigenlijk zoveel als je wou mocht dekken
Edit: of is dat via de rasvereniging? Want op de kmsh vind ik hier niets over

Zijn indd de regels als je ascb of ascn ik gok eigenlijk alle ASC maar dan moet ik alle individuele regels nalezen, was ik eigenlijk niet van plan :')

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:36

Ok dus via de rasvereniging.
Dat snap ik soms niet. in België heeft de rasvereniging eigenlijk niets te zeggen (denk in nederland juist wel?) en hun "stambomen" zijn niet FCI erkent dus snap eigenlijk niet waarom je hieraan mee zou doen ?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:15

In nl mag je van de rasvereniging 3 nesten met een teef en 6 dekkingen met een reu. Buiten de rasvereniging kun je dekken met een reu zo veel als je wilt

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:21

Wat een schattige pups komen er weer voorbij <3 .
Bryce heeft je pup nu nog blauwe oogjes? Is dat blijvend misschien toch dan? Bijzonder!
Pantuf: wat leuk een pup erbij, wat een knapperd. Ook van Bryce vandaan toch?

Levita wat leuk voor jullie ook een pup erbij... hoe oud zijn je kinderen? Had je de Aussie al voor de kinderen?

Diandra met je knappe dames...

Keona mooie pups, dacht echt effe dat het dezelfde was haha!

Nicky heerlijk vooruitzicht! Blij dat de onduidelijkheid nu uit de lucht is.

Hier ook een showlijn met behoorlijk vacht. Ik ben meer van de showlijn maar daar zie ik ook nog een hoop verschil in honden onderling qua type. Gelukkig voor ieder wat wils toch? Zie ik bij zoveel rassen en overal is wel een liefhebber voor.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:57

Wassen is stom..Afbeelding

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:24

MirK schreef:
Levita wat leuk voor jullie ook een pup erbij... hoe oud zijn je kinderen? Had je de Aussie al voor de kinderen?


Mijn kinderen zijn nu 6 en 1 jaar oud. Toen onze aussie Levy 1 jaar oud was is Lisa geboren. Hij is altijd super makkelijk met de kinderen geweest. En de kinderen laten de hond ook standaard met rust, dus dat scheelt ook een boel.

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:40

@MirK die ogen worden met de week donkerder. Zien er ondertussen gewoon bruin uit..