Hondenshows

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 03:38

Ianthe schreef:
Ik vind dat altijd zo dom.. een zg geven omdat honden in de jeugd niet af zijn. Goh daarom staan ze in de jeugd he;p


Vrij letterlijk wat ik ook wilde zeggen ja :’)

@pikkepor, Nah niet zuur, keuze van de keurmeester he, das het spelletje :) jammer voor mij, leuk voor de ander, doe je niks an ;)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:56

Neej schreef:
Ianthe schreef:
Ik vind dat altijd zo dom.. een zg geven omdat honden in de jeugd niet af zijn. Goh daarom staan ze in de jeugd he;p


Vrij letterlijk wat ik ook wilde zeggen ja :’)

@pikkepor, Nah niet zuur, keuze van de keurmeester he, das het spelletje :) jammer voor mij, leuk voor de ander, doe je niks an ;)


Is ook wel zo, maar toch...

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:05

Gefeliciteerd Neej en Zoe!

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:09

Idd. Maarja. Niets aan te doen.

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:06

Neej schreef:
Ianthe schreef:
Ik vind dat altijd zo dom.. een zg geven omdat honden in de jeugd niet af zijn. Goh daarom staan ze in de jeugd he;p


Vrij letterlijk wat ik ook wilde zeggen ja :’)

@pikkepor, Nah niet zuur, keuze van de keurmeester he, das het spelletje :) jammer voor mij, leuk voor de ander, doe je niks an ;)

Je zou denken dat een goede keurmeester daar doorheen moet zien, maar helaas doen ze dat niet allemaal.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:40

Keurmeesters zijn net als juryleden soms haha.

Ik heb Neeltje's nieuwe showlijnen binnen.

Afbeelding

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:56

Gisteren IDS Lingen

Gizmo liep in de kampioensklasse, CAC, CACIB en BOB. Een dochter van hem in de jeugdklasse CAC en BOS :D
In de erering was het er in en eruit.. de KM durfde hem nieteens te betasten :P

Bij de perro's liepen er 16, waarvan 10 teven. Chica in de kampioensklasse 1U, CAC, CACIB. Voor Gabi was het haar eerste keer in de veteranenklasse, CAC, beste teef en BOS. In de erering werd ze ook nog 2e BIS Veteran !!!
Wij zijn ontzettend tevreden met de behaalde resultaten, vooral met het geweldige begin van Gabi's veteranen carriere!!

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:57

Oeeeh mooi <3

Jarv en ik zijn vandaag op pretshow in Heteren, goed voor mijn eigen ervaring, ik heb nu niemand bij me waar ik op het laatste moment de lijn aan kan geven, dus ik zal nu echt zelf moeten lopen _O-

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:04

proficiat Donja en succes tigress. In arnhem vorig jaar heb je toch zelf ook Jarvis geshowed? (daar in die manege waar ik ook met kenai en daeva was)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:25

Gefeliciteerd Donja!!

Dankjewel en heel veel succes Tigress. Je kan het echt wel!!

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:27

Tigress hoe is het nog gegaan?

Ik heb een vraagje, ik zit nu in dogshow entry. Waar kan ik zien voor welke shows ik heb ingeschreven, of kun je dat daar niet zien?

EDIT: Je kunt maar een show per keer zien toch?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:24

Ik vind dogshowentry echt een rampzalig systeem hahaha en als het niet hoeft gebruik ik het ook niet. Doe mij maar onlinedogshows, dat werkt stukken fijner :) Volgens mij log je zeg maar in een specifieke show in (als je naar dogshowentry.nl gaat moet je voor het inloggen tenminste eerst een show kiezen) dus ik heb zomaar het vermoeden dat je idd niet echt kunt zien waar je voor ingeschreven hebt in totaal, zoals dat bij ODS wel kan.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:26

Klopt inderdaad, toen ik naar het algemene scherm ging moest ik een hondenshow kiezen. Maar die waaruit je kan kiezen zijn dan wel weer degene waar je voor hebt ingeschreven. Lekker handig :)

Ik ga op zoek naar een bench voor op show, hoe doen jullie dat?

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:35

ik neem ofwel mijn gewone metale bench mee of als er maar 1 hond mee is eem ik een stoffe bench mee.

Tigress

Berichten: 8949
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:56

Bedankt nog voor de aanmoediging dames! Ik heb genoten vorige week! :D

Amandavd schreef:
Tigress hoe is het nog gegaan?

Goed! Ben ontzettend blij met het resultaat. Ik stond in de rond met een pitbull en een Oost Europese herder in de ring. Jarvis liet zich van zijn beste kant zien! De bodem was niet echt de meest ideale. Het was een paardenbak met houtsnippers erop. Jarvis gleed daardoor steeds wat weg met de achterpoten, en op het moment dat hij goed stond, stond 'ie te wijd :') Maar goed, dat nam ik maar voor lief. Was allang blij dat ik zonder hartkloppingen in de ring stond _O-
Dit was echt weer even het ''lol met je maatje'' moment. Wat heb ik dat gemist bij de KCM! _O_
We hebben lol gehad, ik was apetrots op mijn draakje, en als kers op de taart kregen we de vraag te horen of een gedeelde eerste plaats niet mogelijk was :') Ik vond het een heel mooi compliment, want de keuze was echt moeilijk. Ze heeft uiteindelijk gevoel moeten laten spreken, en heeft de herder de eerste plaats gegeven.
Rapport:
''22 maand oude reu, compleet gebit. Mooie snuit, met mooie goed geplaatste ogen en oren. Mooie vacht, goed van structuur. Staart goed geplaatst van aanzet. Stevig bone, mooie lange hals en stevig borst. Staat achter beetje breed.
Goede hoekingen voor en achter, mooie lange sterke rug. Gaat gemakkelijk door de ring, vriendelijk karakter.''


Al met al dus trots op mijn apekop, en trots op mezelf dat ik weer de ring in durf *\o/* Op naar de echte shows!
Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:29

Ik ga kijken voor een stoffen bench dan, die metalen is mij te zwaar.

Nou super Tigress, fijn dat het zo goed ging en tof dat je zo genoten hebt!!

Even een wellicht domme vraag, maar de tentoonstelling in de Brabanthallen zijn op twee dagen en alle rasgroepen worden beide dagen gekeurd. Houdt dit in dat wanneer ik inschrijf ik dan gewoon zelf de dag kies?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:45

Maar hij ís ook leuk, die Jarvis :) Goed gedaan hoor!

Uden is een dubbelshow, dat houdt in dat je, als je wilt, 2 dagen kunt showen. Je schrijft in per dag, dus als jij liever de zaterdag showt schrijf je in voor de zaterdag en als je liever zondag showt dan schrijf je in voor de zondag :)

En dat geldt bv ook voor oa Rotterdam, Goes en Maastricht :)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:47

Ik neem aan dat wanneer je voor beide dagen kiest je ook dubbel inschrijfgeld betaalt? Zou anders wel lekker goedkoop zijn :D

Bedankt voor de info! Ik wilde eigenlijk De Baronie inschrijven maar dan heb ik 4 shows achter elkaar op zondag waardoor ik 3 lessen van de EG cursus mis. Dat lijkt mij niet handig aangezien ik 2 lessen daarna al examen heb. :')

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:48

yesss dubbel inschrijfgeld :P Soms ook "als je 2 dagen inschrijft krijg je korting!" overigens, maar is meestal niet erg veel :P

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:49

Neej schreef:
yesss dubbel inschrijfgeld :P Soms ook "als je 2 dagen inschrijft krijg je korting!" overigens, maar is meestal niet erg veel :P


Is korting op zijn Nederlands haha :P

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:56

Hahaha ja :')

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:02

Mijn vriend vindt het sowieso al een dure hobby dus ik ben spaarzaam met wat ik inschrijf.

Afbeelding

Afbeelding

petitparis

Berichten: 15998
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:42

Shows zijn idd niet goedkoop voor wat het is, helaas. Ik schrijf liefst in via onlinedogshows en anders doglle.
Hier altijd een nylon bench, want voor mijn formaat honden is een metalen niet te doen...

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:00

Ik schrijf ook liefst via online dogshows in. Vervolgd door cedia en dan doggle. Die jullie nu zeggen ken ik niet echt

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:31

Op vraag van de fokker Kenai toch ingeschreven op de show in Wieze in de tussenklasse. Ik moet werken dus hij gaat met de fokker mee. Ben benieuwd. Rolf blessing keurt de borders en vorige keer dat hij Kenai keurde stond Kenai nog in de puppyklasse en was hij zcht niet van mijn jonge gecharmeerd.