Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:40

Borstel je er elke week zoveel af? :x dat heb ik echt maar 2 keer per jaar gelukkig.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:27

Ja, dit is ongeveer wekelijkse kost. En dan heb ik nu enkel een groffe en fijne kam gebruikt. Eigenlijk simpelweg grof werk voor zijn torso, en het fijne werk voornamelijk voor op de pootjes en achter de oren.

Wanneer hij echt flink in de rui is, dan wordt hij geblazen na het zwemmen (wat een zwarte muur oplevert :')), 1x heel nauwkeurig met 3 kammen (grof, middel en fijn zoals bij de trimmer. Zijn we langer mee bezig, maar als ik het op het hoogtepunt doe ben ik van het ergste af :j), en blaas ik verder tussendoor ook nog een keer af. Zo stimuleer ik het verharen niet extra, maar blaas ik alles wat los zit er wel uit :P

Lijkt me heerlijk om niet een tumbleweed van haren tegen te komen :')
Met onze labrador hadden we ook echt een nette blokverharing, maar Jarv lapt die regels aan zijn laars :')

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:04

Clooney verhaart net zo als Jarvis. Harley een heel stuk minder. Clooney lijkt echt eeuwig in de rui te zijn.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:02

Ikvgekoof dat ik wel echt in mijn handen mag knijpen. Rea is stipt 5 weken voor de loopsheid in de rui. Elke 6 maanden loops, dus 2x per jaar.

We zijn begonnen met de behendigheid en dat vindt ze echt heel erg leuk :). Ook ga ik het hardlopen weer oppakken en mag ze mee voor de gezelligheid.

Het heeft wel als nadeel dat ik niet zo maat eens mijn hardloop schoenen aan kan trekken. Als ze die ziet komt ze meteen in een 'sporten' drive en is ze nogal verongelijkt als ze niet mee mag :p

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:11

Benno verhaart eigenlijk ook niet veel! 2 keer per jaar vind ik overal dikke plukken maar vaker eigenlijk niet..
Laatst was hij in een sloot gesprongen (was niet de bedoeling mja) toen zat hij onder de blubber en drek tot aan zijn snoet

Heb hem gedoucht en zijn vacht was meteen weer zacht en glad (geen klitten of plukken los haar)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:45

Hier een stille meelezer, mijn vriend en ik zijn al jaren dol op corgi's. We hebben nu al een Spanjaard in huis, maar zouden er eigenlijk heel graag een corgi bij willen. Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar weer een herplaatser. :)

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:53

_classic schreef:
Hier een stille meelezer, mijn vriend en ik zijn al jaren dol op corgi's. We hebben nu al een Spanjaard in huis, maar zouden er eigenlijk heel graag een corgi bij willen. Onze voorkeur gaat eigenlijk uit naar weer een herplaatser. :)

Dan kan ik je aanraden om bij http://www.corgiherplaatsing.eu/ te kijken en dat in de gaten te houden :j

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 07:49

Wij hadden gisteren sneeuw! *\o/*

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:11

Ah gut, blije bekkies in de sneeuw <3

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:42

Love it <3 Ik ben nog altijd zwaar fan van jouw kerels <3

Hier ook eindelijk wat sneeuwfoto's kunnen maken. Niet dat er veel sneeuw lag, iets met slim gebruik maken van bepaalde hoeken _O- Hij zat hier gewoon op een ondergelopen stukje pad tussen de heide door wat opgevroren was. Daardoor bleef het sneeuw liggen. Voor de rest ligt hier echt niks _O-

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:57

Whaha, ik kwam deze nog tegen op facebook daarnet _O-
''When people ask me if Cardigans shed...''
Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:59

Hoe gaat het hier met iedereen en met de hondjes?

Wij zijn inmiddels aan het aftellen: over 4 weken mogen wij onze pup ophalen *\o/* Ik kan echt niet wachten.

Dus mochten jullie nog tips hebben voor de eerste tijd: kom maar door!!

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:01

Tigress schreef:
Whaha, ik kwam deze nog tegen op facebook daarnet _O-
''When people ask me if Cardigans shed...''
[ [url=m/ewjXCO.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O- _O-

@Suusje, spannend!! :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:25

Suusje1986 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen en met de hondjes?

Wij zijn inmiddels aan het aftellen: over 4 weken mogen wij onze pup ophalen *\o/* Ik kan echt niet wachten.

Dus mochten jullie nog tips hebben voor de eerste tijd: kom maar door!!


Krijgen jullie een Honey kind?
Wat ik wel echt heel fijn vond, was een puppyren. Zodat ze echt rust nemen. Kan ik van harte aanraden! Bij Clooney had ik er geen, bij Harley wel. Wat een verademing :p

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:22

Ikke89 schreef:
Suusje1986 schreef:
Hoe gaat het hier met iedereen en met de hondjes?

Wij zijn inmiddels aan het aftellen: over 4 weken mogen wij onze pup ophalen *\o/* Ik kan echt niet wachten.

Dus mochten jullie nog tips hebben voor de eerste tijd: kom maar door!!


Krijgen jullie een Honey kind?
Wat ik wel echt heel fijn vond, was een puppyren. Zodat ze echt rust nemen. Kan ik van harte aanraden! Bij Clooney had ik er geen, bij Harley wel. Wat een verademing :p

Ja wij krijgen een Honey kind <3
Jeannette had het daar inderdaad ook al over, een puppyren! Die gaat op het lijstje :j

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:26

Superleuk! Krijgen jullie een reu of een teef en hebben jullie al een voorkeur voor een bepaald pupje?
Honey is overigens Harleys zusje en Xara(hun moeder) is weer de halfzus van Clooney.

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:31

Ikke89 schreef:
Superleuk! Krijgen jullie een reu of een teef en hebben jullie al een voorkeur voor een bepaald pupje?
Honey is overigens Harleys zusje en Xara(hun moeder) is weer de halfzus van Clooney.

Oh wat leuk, dan is Harley de oom van onze pup!

We krijgen een teefje, maar ik kan nog niet kiezen!

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:15

Tigress schreef:
Whaha, ik kwam deze nog tegen op facebook daarnet _O-
''When people ask me if Cardigans shed...''
[ [url=m/ewjXCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff hier is het ook echt gek worden op dit moment. Van Ginny blijft er haast niets meer over := Zo mager dat ze daardoor ook lijkt. Ze gaat momenteel echt door die lelijke fase als ze zo tussen de 1 en 2 jaar zijn. Ophélia had dat ook. Veel vermageren en lelijke vacht haha. Maar daarna zal ze wel weer dubbel zo knap zijn. :j

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:06

Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:36

Ikke89 schreef:
[ [url=m/N2IC96.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow wat een hoog knuffelgehalte hebben jouw honden toch <3 Ik krijg altijd zin om lekker hun wangen te kroelen!! En wat liggen ze keurig zo naast elkaar!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:53


Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:11

Wat een mooie filmpjes van jou en de hondjes, en wat doen ze het goed!
Als ik dit soort dingen zie krijg ik meteen weer zin om iets met obedience te doen, maar Rea en ik bouwen allebei zoveel frustratie op dat het echt beter is van niet.

Wij hebben vandaag onze eerste agility wedstrijd gelopen. Een onderlinge, als afsluiting van het cursusblok. Rea heeft 2x een tweede plaats gehaald bij het vast parcours en de jumping <3

Zoals jullie kunnen zien is ze er zelf ook heel trots op :p

Afbeelding

Ik had geen bench meegenomen, maar ga dat de volgende keer maar wel doen. De regeltante gunde zichzelf ook tussen de rondes door geen moment rust en is nu helemaal uitgeteld :)

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:38

Dankjewel Bonna! Obedience is zo leuk, maar inderdaad als het jullie allebei frustraties oplevert is het beter dat jullie dat niet doen.
Maar agility is ook super leuk! Heb ik met Clooney ook een tijdje gedaan, maar ik kon na een uurtje trainen de rest van de week niet meer normaal lopen van de pijn in mijn lijf, dus ben er toen helaas mee moeten stoppen.
Super goed 2x een 2e plaats!! Gefeliciteerd!!

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:14

Wow wat gaaf Nathalie, dat lijkt me ook zo leuk om te gaan doen!

En gefeliciteerd Bonna! Ze kijkt inderdaad zelf ook heel trots haha

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 23:35

Haha ze was zo gesloopt toen ze thuiskwam dat ze in slaap is gevallen met een opgetrokken lip.. Het heeft me een aantal foto's gekost om haar uberhaubt enigszins fatsoenlijk op de foto te krijgen :p

Vervelend Nathalie, maar volgens mij heb jij je ding ook wel gevonden met de obedience :)