Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:40

Je hebt echt supermooie foto's gemaakt zeg! De sfeer mooi vastgelegd, super scherp en prachtige kleuren! +:)+ <3

Suusje1986

Berichten: 1156
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:29

Wat een super gave foto's van het schapen drijven!!

En zo schattig Clooney met zn beertje <3

Wij zijn zondag naar de corgi wandeling en high tea geweest. Nog zonder corgi natuurlijk, maar we hebben enorm genoten!!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:11


_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:04

O echt? Kans is zo maar aanwezig dat Julia en Zusje familie zijn. Ik heb je topic net even bekeken. Supergave foto's zeg! Geniet van jullie dropje!

Hoe is haar karakter?
Zusje was als pup al zo zacht van karakter, wijs en stabiel. Dat heeft ze nog en waardeer ik zo!

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:03

Ine23 schreef:
Wat een prachtige foto's van het schapendrijven <3 ! Dat willen wij ooit ook gaan doen!

Zusje is denk ik ergens ver wel familie van Julia (zelfde fokker), dus hopelijk doet ze het ook goed :D

Ik heb eindelijk de foto's binnen van onze shoot toen ze 12 weken was... smeltalarm :+:
[BB-ITP] Corgi pup Julia door van den Oord fotografie: té schattig!

Oeeeeh knap ding <3
Het zijn prachtige foto's geworden! :D

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:14

_Anneruth schreef:
O echt? Kans is zo maar aanwezig dat Julia en Zusje familie zijn. Ik heb je topic net even bekeken. Supergave foto's zeg! Geniet van jullie dropje!

Hoe is haar karakter?
Zusje was als pup al zo zacht van karakter, wijs en stabiel. Dat heeft ze nog en waardeer ik zo!


Julia was de onderdanigste en rustigste in het nest en ze is nog steeds super zacht en lief. Uiteraard met ons thuis is ze een typisch eigenwijze corgi die wel houdt van lekker uitdagend spelen/blaffen/gekke dingen doen, maar ze is met kinderen bvb extreem voorzichtig en lief. Bij onbekende mensen kijkt ze in het begin altijd de kat uit de boom, maar eens ze je kent ben je ook echt haar vriend en is ze super blij je te zien. Ze leert graag en doet graag haar best voor je :+: al pubert ze nu natuurlijk hihi!

We kunnen ons geen fijnere hond inbeelden :)


Dankjewel Tigress, Jarvis is ook weer super leuk :D

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:16

Hoe gaat het hier met de corgi's? Geen last met al het vuurwerk?

Lilly is gelukkig niet bang voor vuurwerk, ondanks dat er hier flink word afgestoken.

Zijn er hier ook mensen die hardlopen/fietsen met de hond? Vanochtend ben ik voor het eerst gaan hardlopen met Lilly, wat ze echt fantastisch leuk vond. Rennen met het baasje is sowieso al een van haar favoriete dingen. Het lukt alleen nog om haar naast me te laten draven, telkens gaat ze vol enthousiasme rennen/galopperen.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:32

Helaas hebben wij zojuist besloten een nieuw plekje te gaan zoeken voor onze corgi reu van 2 jaar
Vandaag heel gesprek gehad met de trainster
Conclusie in het kort
Ons leven (kinderen, continu mensen over de vloer, onrust)
Maakt onze corgi ontzettend onzeker en uit dit door angst en agressie

We zijn er al een hele tijd mee bezig maar beter word het niet..

Onze corgi is niet gelukkig in ons gezin.. Nu zoeken we een lief en rustig huis met ervaring mensen die tijd voor onze lieve onzekere hond hebben.

Het doet me veel verdriet en had het graag anders gezien..

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:39

Hier super!
Gisteren bij een mini fotomeeting geweest, erg gezellig. Ik kon het niet laten om mijn camera te pakken toen hij een andere hond zag lopen. Knap dier is het dan ook <3
Afbeelding

Grappig genoeg was die andere hond....ook een corgi! :D Hij heeft dus even zijn lolletje gehad _O-
Verder zit 'ie af en toe lekker te puberen. De ene dag kan hij met elke hond, en de andere dag is er een willekeurige leeftijdsgenoot die niet op de juiste manier naar hem kijkt (volgens hem :P), en dan loopt ie haantjesgedrag te vertonen :')
Vuurwerk is geen probleem *\o/* We zijn laatst nog wezen kijken bij kids uit de buurt. Ze staken vuurwerk af in de straat, en Jarvis stond hier op de bank al naar buiten te kijken wat er allemaal gaande was. Dus aangelijnd, en hup mee naar buiten. Hij vond het weer prachtig _O-

Ik fiets met Jarvis, en heb hem het commando ''drafje'' geleerd. Als hij wel eens te snel wil gaan naast de fiets, roep ik gewoon ''terug in draf''. Verder zorg ik er voor dat we niet te hard gaan, zodat hij de kans ook bijna niet krijgt voor een galopje :))
Als beloning voor het netjes draven, mag hij op 1 bepaald stuk los. Daar mag hij rennen en doen, dus dan wordt hij helemaal gek _O- Op die manier heeft hij dan even zijn overige energie er uit kunnen gooien, om daarna weer in een drafje te kunnen volgen.

He verdikkie Mariska, wat naar :(:) Veel sterkte, dappere beslissing! Ik hoop dat je een gouden mandje kan vinden :(:)

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:36

Hé, wat naar Mariska. Ik kwam het al ergens tegen op facebook. Ontzettend jammer. Hopelijk vinden ze nu wel een geschikte thuis voor der.

Jij bent zo leuk bezig met Jarvis, Marinda. :)) Ben echt onder de indruk van hoe netjes hij de weave doet. Heel jammer dat wij geen Agility meer doen. Misschien pik ik het wel terug weer op in de lente/zomer, en dan met Ginny. Ophélia is een no-go helaas door haar gedrag, zeker omdat ze bij ons niet individueel trainen spijtig genoeg.

Hier zijn ze ook niet echt bang van vuurwerk volgens mij. Sowieso steken ze het hier niet echt in de buurt af. Van jagers zijn ze soms wel wat onrustig, maar niet dramatisch.

Gisteren gaan wandelen met de meiden hier. ;)
Afbeelding
Afbeelding

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:15

@Tigress: Hoe heb je dat hem in het begin aangeleerd? Door gewoon super langzaam te fietsen?
@Mariska: Wat jammer Mariska! Hopelijk vinden jullie een fijn plekje voor hem.

Wat toont Ginny toch groot Kaat. Ze is wel een mooie hond geworden. Vind Ginny gehoorzaamheidstraining e.d. ook zo leuk om te doen? Lilly is echt gek op werken voor de baas. Alhoewel het nu met de puberteit wel is wat worstelen is :')

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:21

Vroeger vond ze het wel leuk ja, nu al heel lang niet meer gedaan dus geen idee. :o Zolang er maar eten is, daar doet ze alles voor ;)

Ze is echt groot idd. Gisteren bij het wandelen viel het me ook op, dat ze nu ook echt groter is dan Ophélia. Ze staat hoger op haar poten en is in het algemeen veel zwaarder qua bouw (poten, kop etc) Bedankt trouwens! Ze is een knapperd met een gouden karakter. :)

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:09

Grote ginny :+: Qua eten herkenbaar, dan willen ze ineens heel veel voor je doen :+
Jaaa, goed he! Hij vind het zo leuk :+: We gaan binnenkort privéles volgen om wat meer te finetunen, met name de raakvlakken. Ik ben benieuwd hoe Ginny het vind als je het gaat doen :D

Voor degene die het nog niet gezien hebben, Jarv met zijn happyface :')


Marijke, ik ben in het begin met het gewone lopen al gaan oefenen. Tijdens het wandelen ineens versnellen, commando ''drafje'' geven. Dit een aantal tellen volhouden als de hond draaft (en met de stem belonen), dan weer langzamer en met bijvoorbeeld lekkers belonen. Ik kan Jarv nu in een drafje aansturen, zelfs als ik niet versnel. Dat was voor mij het moment om het met de fiets erbij te pakken. Eerst er naast steppen, kijken hoe hij de geoefende commando's oppakte (dus links, rechts (erg handig als hij los naast me mag), drafje, terug in draf, negeer (voor eventuele prikkels waar hij naar toe zou willen)). Dat bleek er meteen al goed in te zitten, dus toen pas opgestapt. Langzaam begonnen met fietsen (en dan ook écht langzaam, zodat hij ging leren dat je met fietsen in een drafje moest. Ik heb wel eens commentaar gekregen van omstanders ''Dat kan sneller! :):)'' :')).
Inmiddels kan hij heel goed sneller draven, en kan ik al een iets normaler tempo aannemen :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:33

Hier hebben we even een paar pechdagen :( Rea moet loops worden en is dan altijd de gezelligheid zelve(NOT..) die laat ontzettend haantjes gedrag zien, plast met haar poot en lijkt een beetje teveel testosteron te hebben(voor een teef :p ). Daar hebben we nog wel even onze handen vol aan.
Pippa is door het prikkeldraad gegaan en heeft vleeswonden aan alle 4 de poten,dat is een beetje een zorgenkindje nu.
En als klap op de vuurpijl(no pun intended) is cookie doodsbang voor vuurwerk. Die heeft nu tabletjes van de dierenarts om de scherpe randjes er een beetje af te halen.

Wat fijn dat het met de rest zo goed gaat!

En wat een moeilijk besluit Mariska. Knap dat je zo voor jezelf en je hond kunt kiezen.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:53

Tigress; Wat een prachtige foto van Jarv! Dat filmpje is ook echt geweldig! Hij heeft er echt lol in.

Mariska; wat een moeilijke beslissing moet dat voor jullie zijn..veel sterkte!

Jackytje; Ginny is echt reusachtig! Wat weegt ze?

Marijkjuh; Hier zijn ze gelukkig niet echt heel bang voor vuurwerk, Harley reageert echter wel op de echt harde knallen. Dan begint hij te grommen en te blaffen. Ik geef ze voor de zekerheid nu al 2 weken druppels van Puur(Puur Rust) en op oudejaarsavond krijgen ze een tabletje adaptil. Want als het echt los gaat, dan zijn ze wel bang. En deze tabletjes hebben vorig jaar super goed geholpen. Harley lag te knagen en Clooney sjeesde met een speeltje door huis om middernacht :') Oh en ik heb sinds gister een relaxopet. Die speelt een rustgevend melodietje.
Ik fiets niet met mijn honden, Clooney heeft toen Harley nog pup was wel af en toe naast de fiets gelopen. Harley ging dan in de fietskar mee naar het bos, Clooney ernaast. Die vond dat superleuk. Ik heb het niet opgebouwd, ben gewoon opgestapt en gaan fietsen. Clooney kende wél ook het commando "draven", dat had ik hem al aangeleerd als pup. Omdat hij het liefst alles in galop deed.

Bonna; Jeetje wat een pech..sterkte ermee!

Hier ook een hoop stress gehad de afgelopen tijd. Mijn vriend en ik zijn na 8,5 jaar uit elkaar(net een huis gekocht), dus ik woon momenteel met de hondjes bij mn moeder. Mijn contract gaat niet verlengd worden en als klap op de vuurpijl is mijn auto ook nog rijp voor de sloop.
De hondjes voelen dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit en dat heeft ertoe geleid dat Harley mij is gaan claimen en dus al een paar keer Clooney heeft aangevallen als die erbij komt. Harley heeft dus even geen priveleges meer, niet op de bank en op bed etc. Hij wordt volgende week nagekeken door een osteopaat om uit te sluiten dat hij ergens pijn heeft en een kennis gaat hem testen om te kijken of en met welke bachbloesem hij ondersteund kan worden. Hij zit niet lekker in zijn vel en dat vind ik zo sneu :(
Clooney heeft er een zwelling tussen zijn voetzooltjes aan over gehouden, dus die loopt mank momenteel..

Ik ben blij als het 2018 is. Een nieuwe start. Lekker verder met onze obediencetrainingen. Ik ga 2 seminars volgen bij mensen die op het WK hebben gelopen en daar heb ik zoveel zin in!
Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:13

Gadver, wat naar allemaal ook bij jou Ikke89. :( Een dikke knuffel naar jou en de Corgi's!

Ginny weegt 18 kg :o Ze is flink, maar niet te dik in mijn ogen. (En ook niet volgens de DA)

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:02

Jackytje schreef:
Gadver, wat naar allemaal ook bij jou Ikke89. :( Een dikke knuffel naar jou en de Corgi's!

Ginny weegt 18 kg :o Ze is flink, maar niet te dik in mijn ogen. (En ook niet volgens de DA)


Dan weegt ze gewoon meer dan die twee van mij, die zijn 17,5kg allebei. En dan zijn dat reuen :=

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:54

Oke ze is dus echt wel gigantisch :') Zou haar schoft eens moeten meten. T erge is dat ze zelf denkt dat ze een schoothondje is maar daar weegt ze wel wat te veel voor hoor :=

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:07

Ja Kaat, ze is groot :')
Jarv is nog altijd 16.5/17 kilo _O-
Ach, schoothondje is een breed begrip, toch? O:)

Jeetje, daar schrik ik van Nathalie :oo Dikke knuff :(:) Op naar een mooi 2018. Klinkt mooi, die seminar!

Oef, balen bonna, beterschap met Pippa :(:) En succes met de loopse dame. Op zo'n moment ben ik blij dat ik een reu heb :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:51

Thanks allemaal!

Nathalie heel veel sterkte met alles! Dat klinkt als een heftige periode. Ik hoop dat 2018 je ook weer wat positiefs gaat brengen.

Zo he..18 kilo.. Dan is ze 5 kilo zwaarder dan Rea :p

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:28

Hopelijk vind je een fijn baasje voor hem Mariska88!
Bonna, stertke met Pippa. :\
Stertke Nathalie :(:) zit je niet mee.

Ginny is echt huge hahah :Y)

Mijn ouders zijn met de honden op vakantie ivm het vuurwerk waar Ruby heel bang voor is. Elice hoort het niet meer dus die is gelukkig niet bang. Bella blaft vooral heel veel als ze iets hoort.

Fijne jaarwisseling allemaal! :D

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:48

En net zo onverwacht gaat bij mij ook het relatielichtje uit ;(
Na 7,5 jaar heeft mijn vriendin er een punt achter gezet ;(

Heel blij met Jarv momenteel, die laat me geen moment alleen. Mijn steun en toeverlaat <3

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:40

Tigress schreef:
En net zo onverwacht gaat bij mij ook het relatielichtje uit ;(
Na 7,5 jaar heeft mijn vriendin er een punt achter gezet ;(

Heel blij met Jarv momenteel, die laat me geen moment alleen. Mijn steun en toeverlaat <3


Ach nee, wat verdrietig |(
Heel veel sterkte! En als je behoefte hebt om te praten, mag je me altijd een bericht sturen.
Knuffel Jarv maar lekker. Mijn hondjes zijn ook echt mijn steun en toeverlaat! Die zullen je never nooit in de steek laten.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:49

Hier Bruce ook flink onder de dope en een thundershirt aan. Als pup en 1 jarige niet bang maar later helaas toch geworden.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:36

Oh nee Tigress... Je mag mij ook altijd een berichtje sturen voor wat support, of om een keer lekker met de hondjes ergens te wandelen! Veel sterkte.