Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:00

Oh zonde zeg!

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:31

cherell0 schreef:
Normaal zitten ze in een kas of in een hok gemaakt met vliegengaas.

Hier zitten ze los en er is dus ook al niet veel meer van over gezien ze zichzelf totaal kapot vliegen.

Is wel een beetje een eigenschap van deze specifieke soort. Er zijn ook soorten die wat meer behoudend zijn qua vlieggedrag. Ik kan je bijvoorbeeld de blauwe Morpho en de Atlasvlinder aanbevelen

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:42

Ik heb 4 katten dus hier komen ze sowieso niet in huis.

Mijn vriend vind vooral rupsen leuk.
Maar hij wilde het eens proberen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:17

Ik ben vandaag een haakneusje gaan halen. <3 Ga straks wat foto's posten en een kei cute filmpje, het is echt een schatje!

Wat ik wel spijtig vind eigenlijk is dat je zo moeilijk de 'juiste' informatie vindt. :o Zelfs in speciale reptielenzaken geven ze fout advies... Zo heeft mijn vriendin een Russische rattenslang waarvan ze in de reptielenwinkel zeiden dat ze geen takken in de kooi moet zetten omdat ze niet echt klimmen, terwijl haar slang overduidelijk wel een klimmer is..
Wou voor mijn haakneus ook zand kopen maar dat 'raden ze af' omdat een haakneus overal doorkruipt, door zijn water etc etc..? :+ Heb nu aan de fokker van mijn haakneus gevraagd of ik zand mocht en die zei gewoon van wel. Beest heeft zich zitten amuseren met door het zand te graven en ligt nu onder zijn kartonnen doosje wat te bekomen van de lange reis. Het water heeft hij nog niet aangeraakt. :') Maar ohja, schuilplekken mochten ook niet volgens die reptielenwinkel want dan zie je ze nooit... _O-

Even wat frustraties gewoon. :') Ander 'probleem' dat ik nu heb is dat er hier in de buurt maar één winkel ergens is waar ik muizen kan gaan kopen, maar ik heb nogal negatieve dingen over de winkel gelezen.. Voornamelijk dat hun reptielen er niet zo goed bijzitten, aan de ene kant wil ik dit niet steunen natuurlijk maar aan de andere kant kan ik ook niet altijd bevroren muizen mee op de trein nemen./= Moet ook nog een schuilsteen/plek kopen want die kartonnen doos was even wat improvisatie, gisteren heel de stad afgefietst en twee dierenwinkels binnen geweest maar ze hadden niet veel voor reptielen.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:04

Je kunt eens naar fb groepen zoeken. Daar zitten vaak veel hobbymatig maar ook echte reptielenfokkers en geven veel betere adviezen dan een dierenwinkel met 3 slangen in display. Wel heel leuk dat je een haakneusje hebt, die zijn zo schattig <3

Ik heb btw ook op een fb naar voederdieren in de buurt gevraagd en kreeg meteen particulieren die antwoordden waarbij ik ze nu dus thuis afhaal :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:16

Heb je geen gewone beter aangeschreven dierenwinkel? Zeker de winkels met een paar vissen, kunnen prima aan voedseldieren komen. Soms doen ze het vaak alleen op bestelling.
Werkt hier op de Utrechtse Heuvelrug ook prima, P.ets Place belt me op 'hey, we gaan weer bestellen, volgende week op die dag verwacht'. Helemaal top!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:01

Nee helaas niet... Ben in twee dierenwinkels geweest, eentje had amper nog spullen voor reptielen want ze waren in uitverkoop en gingen verhuizen (medewerker wist niet waarheen :+ ) en bij de ander heb ik het gevraagd maar die raadde me dus die ene slechte reptielenwinkel aan.

Maar morgen ga ik naar ‘mijn’ stad, daar kan ik er wel al een aantal kopen. Is het trouwens slecht als de muizen ontdooien en je ze daarna terug in de vriezer steekt?

Moet straks echt eens foto’s posten. Ik zou alleszins al zeggen; let niet op zijn kartonnen ice-tea shelter, voorlopig is hij nog een beetje dakloos maar ga morgen zoeken naar een leuk huisje.xd
(Al lijkt hij er niet extreem veel behoefte aan te hebben, deze ochtend zag ik hem niet en hij zat ook niet onder het ‘huisje’ dus ik was een beetje in paniek, had hij zich gewoon heel diep onder het zand ingegraven. :+ Wist wel dat ze dir deden maar normaal gezien bleef ik hem altijd een beetje zien.)

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:28

En gewoon on-line bestellen en laten bezorgen? Dan kan je gewoon een voorraadje kopen en thuis in de vriezer gooien.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:58

Ohja slim, zal eens kijken of dat online gaat... Zit alleen op kamers, weet niet of mijn oma er blij mee gaat zijn als ik ze bij haar laat leveren. :') Maar ga het zeker eens bekijken morgen/straks.

Wendy_Komen

Berichten: 6332
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:41

Je hebt in ieder geval Gelukkigdier (ja, beetje aparte naam voor een bedrijf dat voeder dieren levert). Maar vast nog meer.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:08

Heb vorig weekend een stuk of tien muisjes gekocht in mijn thuisstad dus ik kom nog wel even toe. :p Volgende week ga ik terug dus dan kan ik er weer wat kopen. Maar online bestellen is zeker handig!

Maar hier is hij dan! Mijn kleine 'party snake'. :')

Afbeelding
Wazige foto maar even voor het idee hoe klein hij is! http://i63.tinypic.com/30bdbg6.jpg

Zo ligt hij er vaak opgerold bij, echt zo cute. <3 (Ja, naast zijn drol, denk dat hij die wou imiteren ofzo. :') )
Afbeelding
Afbeelding

http://i63.tinypic.com/2466khy.jpg (andere versie van de drol imitatie)

Een mooie compacte drol, zo hebben we ze graag. :j
Afbeelding

Jezelf spoonen met je staart. <3
Afbeelding

Kleine erwt.
Afbeelding

Uiteindelijk blijft het wel een echte holbewoner, eerst kwam hij nog niet in de buurt van de schedel en nu komt hij er bijna niet meer uit. :') Volgens mij ontdekte hij het toen hij deel dramatisch in paniek schoot omdat ik wat sproeide in het terrarium. :') Verder is hij eigenlijk echt wel rustig en totaal niet schrikachtig, had wat bang omdat veel mensen zeggen dat ze nogal snel schrikken dat het op kot wat moeilijk zou gaan, hij staat namelijk op mijn kleerkast en naast mijn deur, maar hij reageert er echt niet op.
Afbeelding
(Ja, ik ben ervan bewust dat er een haar van mij in het terrarium lag. :o )

Niet alleen de perfecte snake maar ook gewoon de perfecte ring, wel een beetje in de knoop maar zo blijft ie goed zitten.
Afbeelding
http://i68.tinypic.com/24n4j2u.jpg

Hier het oninteressante filmpje waar hij uit het zand gekropen komt. :')
https://www.youtube.com/watch?v=7i0kxUG1bqk

Vaak is er nog weinig haakneus te zien eens hij met zijn kop door het zand geweest is, al het zand blijft op zijn neusje liggen. :+
http://i66.tinypic.com/155i8gp.jpg

Binnenkort moet ik mijn camera van thuis eens meenemen om wat fatsoenlijke foto's te maken..

Weet iemand hier trouwens hoe vaak je het best sproeit? Ik lees dat dit voor jonge haakneusjes wat 'meer' mag zijn maar de fokker zegt dan weer dat het totaal niet moet.. Weet wel dat er natuurlijk geen condens bij hun mag blijven hangen aan de ramen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:32

Oh wat een snoesje <3 Kwam er ook altijd moeilijk voorbij in de Special Pet, maar tot nu toe wijselijk niet gedaan :P Wil mijn opties tot schildpaddenuitbreiding open houden :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:49

Een schildpaddenuitbreiding zeg, wat wil je dan nog allemaal voor schildpadden? :p

Moet wel zeggen dat hij iets harder 'stinkt' dan verwacht joh, hij had daarnet zijn behoeftes gedaan en man... _O- Herinner me nog de landschildpadden van mijn vriendin, als die scheten rook het ook altijd vreselijk, had nooit verwacht dat dit kleine ding ook zo zou kunnen stinken. xd

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:56

Haha, ik heb nog ergens een beloofde baby THH (had hem laatst al een keer vast en begon spontaan te ovuleren :') ) en als het te vinden is komen er meer terrapene ornata <3 Ons dak is nu vervangen, dus kan van de zomer een degelijk buitenverblijf gaan bouwen.

En slangen meuren als de pest ja :') Gelukkig kakken ze niet zo veel eens ze volwassen zijn en kijk gewoon naar dat blije toetje, dan vergeet je de geur <3

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 15:04

Spontaan te ovuleren... _O- Ken het wel hoor, volgens mij worden vrienden gek van alle foto's die ik stuur... :') "KIJK HOE HIJ NU LIGT!! KIJK HIJ EET!! OMG NU LIGT HIJ IN ZIJN SCHEDEL!! NU LIGT HIJ IN EEN ANDERE POSE IN ZIJN SCHEDEL!! KIJK HIJ SPOONT ZICHZELF WEER'
Dat gezegd, ik heb wel een kei cute filmpje van waar hij zijn muisje net opheeft en hij nog wat 'na zit te kauwen' of te 'schmekken' zoals wij het zouden zeggen, echt wel cute. xd Heb hem helaas nog niet zien drinken.

Vooral het einde. <3

Die tweede soort schildpadjes zijn wel heel schattig zeg! Wist niet dat er landschildpadden waren die zó klein bleven, al is het op zich wel logisch.

Volgens mij blijven haakneusjes wel altijd iets meer ontlasting hebben dan de meeste slangen, aangezien ze als volwassene ook 1x in de week moeten eten. Maar zolang niet heel mijn kamer naar het schijt ruikt is het oké. _O-
Heb overigens ook heel lang getwijfeld tussen een haakneus en een blauwtongskink, maar mede ook door het financiële plaatje toch maar voor de haakneus gegaan. Vond haakneusjes ook zoiets 'nostalgisch' hebben, wist niet eens dat je dat kon hebben met een dier. Maar ze deden me erg denken aan het spelletje 'snake' op de oude Nokia gsm's... :')
(En heb gewoon erg geluk met deze haakneus denk ik ook, de fokker had er drie. Het vrouwtje vond ik op zich mooier van kleur, ze was wat lichter, eerder fel beige. Maar ze speelde blijkbaar erg graag dood en was een dikke sisser. En het andere mannetje was zich al aan het opblazen naar mijn vader toen we kwamen kijken. _O- Deze is bijna echt de rust zelve, al blies hij soms wel naar mijn vinger maar met uit de kooi halen is hij echt wel rustig en hij eet voorbeeldig, dus ik ben tevreden. xp )

Lestrange01

Berichten: 2822
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 16:53

Zo herkenbaar, toen ik mijn eerste slang kreeg een jaar geleden gooide ik mijn vriendin dood met de hoeveelheid foto's die ik haar stuurde. (Nu nog steeds eigenlijk := ).

Hem zien drinken kan nog wel heel lang duren, in het jaar dat ik mijn slang heb, heb ik hem welgeteld 3 keer zien drinken. En het vrouwtje dat ik nu 4/5 maanden heb nog nooit!!

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:05

Kan iemand mij vertellen of afrikaanse egels nou wel of geen cites dieren zijn ?

Ik (en mijn vriend) hebben een egeltje (onverwant dame en heer).
Ik kan geen cites vinden voor ze, beide fokkers zeiden dat ze er niet onder vielen al heb ik bij de man wel overdrachts verklaring gehad.

Maar ik kan me vaag wel iets herinneren van een X jaar terug dat er in belgie cites op stond (en gezien cites europees bepaald zijn zover ik weet) lijkt mij dat dat in NL dan ook is, maar ik kan het dus niet duidelijk terug vinden.... wie verlost me van jullie slimme mensen :P

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:51

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben in het bezit van twee prairiehonden, genaamd Harrie en Betsy. :+
Ze zitten hier in een savic royal suite xl, maar lopen onder toezicht ook wel rond in huis (lees: slapen op de bank :+ ). Soms spelen ze ook wel graag met onze boxer, vooral Harrie vindt zichzelf dan heel stoer 8-) . Dit alles gebeurt natuurlijk onder toezicht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:26

Grappig, kom je niet zo veel tegen. Moeten die een soort zandbak hebben als verrijking oid?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:37

cherell0 schreef:
Kan iemand mij vertellen of afrikaanse egels nou wel of geen cites dieren zijn ?

Ik (en mijn vriend) hebben een egeltje (onverwant dame en heer).
Ik kan geen cites vinden voor ze, beide fokkers zeiden dat ze er niet onder vielen al heb ik bij de man wel overdrachts verklaring gehad.

Maar ik kan me vaag wel iets herinneren van een X jaar terug dat er in belgie cites op stond (en gezien cites europees bepaald zijn zover ik weet) lijkt mij dat dat in NL dan ook is, maar ik kan het dus niet duidelijk terug vinden.... wie verlost me van jullie slimme mensen :P

Om te zien onder welke appendix van CITES een diersoort valt kun je het beste kijken op https://speciesplus.net . In het geval van de Afrikaanse Witbuikegel (want daar gaat het hier over vermoed ik) hebben we het over de wetenschappelijke soort 'Atelerix albiventris' en die is niet opgenomen op CITES.

Wat er in België speelt, is dat ze daar een actieve positieflijst hebben, waar de witbuikegel niet op is opgenomen. Dat betekent dat men in België geen Witbuikegels mag houden. Maar dat staat dus los van CITES.


@Noblesse: Wat gaaf! Hoe oud zijn ze, en hoe lang heb je ze al? Ik heb altijd begrepen dat volwassen prairiehondjes rond het paarseizoen wat minder lief zijn... klopt dat?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:23

Ik heb ze een klein jaar nu. Ze zijn 2 a 3 jaar oud. Dit weet ik niet precies gezien ik ze helaas uit een dierenwinkel gehaald heb... na een maandenlange zoektocht nergens een betrouwbare particuliere fokker kunnen vinden in België of Nederland.

Vanaf 2 jaar verlaten ze normaal het nest en beginnen ze hun eigen familie te stichten, dus zijn ze geslachtsrijp.
Dwz dat Harrie en Betsy ondertussen ook geslachtsrijp zijn. Paarseizoen is in februari-maart als ik me niet vergis dus dat zal ik volgend jaar zien haha, maar grote kans dat ze tegen dan al geholpen zijn bij de DA.

Als ze net wakker worden hebben ze kleine oogjes en zijn ze wat grumpy, een ochtendhumeur zeg maar. Als ze goed wakker zijn zijn ze heel aanhankelijk. Bij het thuiskomen begroeten ze mij ook altijd met geblaf.

Ze hebben een zandbad maar vinden dit niet zo interessant

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:51

Ik wil later ook prairiehondjes <3

Maar dan wil ik wel een groot verblijf voor ze. Net zoals je ziet in de dierentuinen. Zodat ze veel kunnen graven.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:14

GreaseMonkey schreef:
cherell0 schreef:
Kan iemand mij vertellen of afrikaanse egels nou wel of geen cites dieren zijn ?

Ik (en mijn vriend) hebben een egeltje (onverwant dame en heer).
Ik kan geen cites vinden voor ze, beide fokkers zeiden dat ze er niet onder vielen al heb ik bij de man wel overdrachts verklaring gehad.

Maar ik kan me vaag wel iets herinneren van een X jaar terug dat er in belgie cites op stond (en gezien cites europees bepaald zijn zover ik weet) lijkt mij dat dat in NL dan ook is, maar ik kan het dus niet duidelijk terug vinden.... wie verlost me van jullie slimme mensen :P

Om te zien onder welke appendix van CITES een diersoort valt kun je het beste kijken op https://speciesplus.net . In het geval van de Afrikaanse Witbuikegel (want daar gaat het hier over vermoed ik) hebben we het over de wetenschappelijke soort 'Atelerix albiventris' en die is niet opgenomen op CITES.

Wat er in België speelt, is dat ze daar een actieve positieflijst hebben, waar de witbuikegel niet op is opgenomen. Dat betekent dat men in België geen Witbuikegels mag houden. Maar dat staat dus los van CITES.


@Noblesse: Wat gaaf! Hoe oud zijn ze, en hoe lang heb je ze al? Ik heb altijd begrepen dat volwassen prairiehondjes rond het paarseizoen wat minder lief zijn... klopt dat?


Dank je wel, eindelijk duidelijkheid.

Het gaat inderdaad op witbuik egels.
Prikkelig maar schatjes.

Afbeelding

Hij pubert een beetje momenteel...

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:07

love_western schreef:
Ik wil later ook prairiehondjes <3

Maar dan wil ik wel een groot verblijf voor ze. Net zoals je ziet in de dierentuinen. Zodat ze veel kunnen graven.


Dat is ook een idee dat ik later graag nog wil uitwerken voor ze. Eerst even goed bekijken hoe je een buitenverblijf prairiehond-proof maakt. Die tanden zijn messen :') . Wanneer Harrie los loopt is ie erg nieuwsgierig en wil alles vast pakken, waarop hij dan heel verbaast kijkt als allerlei opladers (niet in de stekker ofc!), kabels, speeltjes,... kapot zijn na een seconde in zn mondje. -O- :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:41

Noblesse_ schreef:
love_western schreef:
Ik wil later ook prairiehondjes <3

Maar dan wil ik wel een groot verblijf voor ze. Net zoals je ziet in de dierentuinen. Zodat ze veel kunnen graven.


Dat is ook een idee dat ik later graag nog wil uitwerken voor ze. Eerst even goed bekijken hoe je een buitenverblijf prairiehond-proof maakt. Die tanden zijn messen :') . Wanneer Harrie los loopt is ie erg nieuwsgierig en wil alles vast pakken, waarop hij dan heel verbaast kijkt als allerlei opladers (niet in de stekker ofc!), kabels, speeltjes,... kapot zijn na een seconde in zn mondje. -O- :+

Haha, vind ze echt leuk.

Kan mij ook altijd enorm vermaken in wildlands bij de prairiehondjes. En mega gaaf verblijf waar ze in zitten <3