Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:38

Lief Smee!
Wat een pech allemaal zeg :( Hier helaas ook geheel onverwachts een rat ingeslapen.. Dus ga nu kijken naar een 'lease' rat van een opvang.

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 03:20

He bah mensen! Sterkte voor jullie... Nooit leuk dat soort dingen..

Ik ben op moment druk opzoek naar rittens (mannen) dus als iemand nog wat weet in noord nederland?

Hier ook mannen die of slapen of heeeel druk zijn eigenlijk. Alleen laast was er een kindje bij ons en die wou graag ratten knuffelen. Heb hem marley gegeven die is 2 jaar en die blijft dan wel echt lekker bij hem zitten om te knuffelen en helemaal knarsen en ploppen <3

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:16

Morgenavond hebben we een afspraak bij de DA om Mulan in te slapen |(
Ik ben zelf ook nog eens ziek, dus ik ben er echt even klaar mee.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:29

Wat balen allemaal zeg :(

Mijn oudjes doen het afkloppen gelukkig nog erg goed op achterhand verlamming na, 1 van mijn dames dacht ik dat die een lymfetumor had maar dit bleek gelukkig een keel abces wat nu goed genezen is. Mijn3 jonge mannetjes zijn weer uit logeren voor nog een dekking, ze hebben het er maar druk mee :P dus die krijg ik binnenkort weer terug en misschien neem ik rittens uit dit nest, dat weet ik nog niet.. even over nadenken of ik na deze groep verder wil met ratjes of even tijdelijk wil stoppen. heb nu al 6 jaar zonder pauze ratjes.

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:00

Mulan is niet meer. Het ging zó enorm snel... Ze was na de 1e verdoving al bijna weg, de laatste prik was meer een formaliteit dan een noodzakelijkheid..

Het was de enige juiste beslissing, maar damn wat kruipen die kleintjes diep in je hart :(

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:25

He bah eelmo! Sterkte...

Ik ben gister met mijn oudje van 2 jaar en 3 mnd naar de DA geweest. Hij liep heel vreemd en viel steeds etc..

Hij denkt aan spieratrofie wat uiteraard altijd uit het lichaam komt.. Dus kan er niks aan doen... Heb nog easy mover en senior aid besteld maar gaat waarschijnlijk niet veel meer doen.. Is gewoon afwachten tot het niet meer ratvriendelijk is en dan is het klaar...

Leuk nieuws is wel dat ik per 7 alril 2 rittens erbij ga krijgen!

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:01

Het voelt nog heel dubbel, maar morgen gaan we 2 rittens uitzoeken <3

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:37

Eelmo wat leuk! Ik ga morgen ook rittens kijken. Niet uitzoeken dat word door de rattery gedaan. Zodat alle karaktertjes een passend huisje krijgen :)

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:37

Wij konden zelf kiezen, maar blijf dat toch moeilijk vinden hoor! Idd omdat karakter lastig te beoordelen is. Maar het worden de 2 die het meest bij ons bleven plakken :)
Een zwarte en een agouti. Volgende week zondag mogen we ze halen. <3

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:28

Wat leuk! ik had er ook 2 die echt heeel leuk waren, waarvan ik helemaal verliefd ben op 1tje.. maar gezien ze niet uit elkaar te halen zijn kan ik voorkeur ook niet aangeven.. :(
Maar ze weet nu wel dat ik graag knuffelaartjes wil.. dat scheelt al.
wat leuk zo snel al! ik moet nog ff wachten 7 april komen ze pas.. Hoe oud zijn die van jou volgende week zondag?

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:36

Aaw wat zonde! Misschien krijg je per toeval toch nog die ene? Ik denk dat voor beide methoden iets te zeggen valt. Moet zeggen dat 2 ukkies kiezen van de 16 niet makkelijk was := (alle meisjes van 2 nesten)

7 april pas :wow: Volgende week zondag zijn ze 6 of 7 weken jong. Ze zitten nu al op de 95-100 gram, ze groeien echt als kool.

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:16

Ahh oke! Ja dat kan. je weet het nooit.
Inderdaad beide kanten heeft iets goeds en jammers maarja is niet anders.
Ah ok! jong nog! ik krijg ze met 10 weekjes. zijn ze tenminste ook groot genoeg om aan mn oude rat te koppelen, dat is echt een voordeel

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:27

Ze mogen sowieso eerst nog minimaal een weekje bijkomen en wennen :) Afhankelijk van hoe klein ze nog zijn misschien langer. Maar onze huidige 2 meisjes hebben we met dezelfde leeftijd gekregen en dat gaf ook geen problemen bij het koppelen. Dat verwacht ik nu sowieso niet trouwens, ze hebben zich bizar sociaal opgesteld tegenover Mulan in haar laatste maanden/weken. Dat zit straks wel snor :)

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:08

Leuk! Ik ga maandag helaas afscheid nemen van mijn oudste ratje... Dan zijn mijn 1 jarige ventje alleen.. Nu nog aan het twijvelen of ik wacht tot de rittens er zijn 7 april of dat ik er nog wel een oudere bij neem.. Maar kan serieus nergens in de buurt vinden een ratje van 1 jaar..

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:06

Sterkte nog kionasuppie, waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Het lukt mij ook niet bepaald om een 'lease' ratje te vinden. Of überhaupt een opvang die zo'n regelingen heeft..

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:33

Sterkte met het verlies van je ratje Y;(

Loolotte: er zijn zover ik weet ook geen opvangen of mensen echt positief te spreken over leenratten. Deze leenrat wordt constant aan nieuwe vriendjes gekoppeld en moet steeds maar weer aan een nieuw huis wennen. Een leenrat zou voor mij persoonlijk ook absoluut geen optie zijn. Dus of een nieuw ratje erbij halen of zelf afstand nemen.

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:37

[BB] Vaarwel Marley, Bedankt voor alles.

Het topic van marley.. Man wat een zwaar afscheid was dit..

Plan is om vanavond naar ratjes te gaan kijken. Heb de keus uit een oudere of 2 rittens.. Ik weet nog niet wat ik ga doen... Voor de oudere ligt het eraan of hij bij jhonny past qua energieniveau..

Ze gaan sowieso pas van het weekend samen.. Zodat er tijd is om te wennen.

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:46

En, waar heb je voor gekozen? :)

Sterkte met Marley :(:)

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:07

Het is een heel verhaal geworden.. halverwege de dag kreeg ik een bericht van een kennis die vorige week 2 rittens had aangeschaft, uit een dierenwinkel. Echter werden ze maar niet tam en hadden ze er toch niet zo goed overna gedacht..
Zonder twijvelen heb ik deze heren in huis genomen.. om er vervolgens achter te komen dat ze tussen de 4 en 5 weekjes nogmaar zijn en nog geen 100 gr.
Nog geen vriendjes voor jhonny nu dus :(

In overleg met de rattery waar ik mijn rittens in bestelling heb is besloten om al mijn ratjes nu dit weekend naar haar te doen. Jhonny krijgt daar een vriendje en de rittens leeftijdsgenootjes en een mama. Om alles voor alle partijen goed te doen.

Vervolgens koppelt zij voor mij mijn 4 rittens aan jhonny en deze haal ik dan met anderhalve maand ongeveer weer op.
Zo is het voor iedereen goed...

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:07

top geregeld kionasuppie!

Hier zijn we aan het rondkijken voor 2 nieuwe rittens.
Heeft niet heel veel haast maar ze kunnen wel direct komen.

We hadde drie mannetjes. Afgelopen week is er een overleden in z'n slaap.
(Ik heb nog nooit een dode rat gezien die er zo ontspannen bij lag).
Aangezien we er rittens bij willen mogen er nu 2 ratjes bij.
We zoeken in de omgeving van Arnhem.

Op de foto mijn mannen toen ze nog klein waren.

Afbeelding

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:35

Wat een fijne oplossing kionasuppie! Voor iedereen denk ik wel, wat lief dat je die 2 rittens opgevangen hebt! Zo zonde dat mensen niet nadenken voor ze een dier aanschaffen..

Gistermiddag hebben we onze nieuwe meisjes opgehaald. Joshi (agouti) en Koopa (zwart, mitted). Het zijn zulke dotjes <3 Ik ben echt helemaal verliefd. Joshi moest gister wel echt even wennen, Koopa is een stuk dapperder. Die was echt meteen thuis. Woensdag gaan we ze koppelen :)

Naskapower, in Nijmegen zit rattery Rapalje en in Elst Topolino (daar komen die van ons vandaan). Ik dacht dat er in deze hoek van het land nog een opvang of rattery zat, maar dat weet ik eigenlijk niet meer..

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:48

Eelmo: wat leuk dat je je kleintjes hebt!

Gister weggebracht en gelijk 2 rittens mogen uitzoeken die mee terug gaan verhuizen <3

Dat zat gelijk helemaal goed want deze foto kreeg ik gister avond Afbeelding

Alle snoetjes bij elkaar zo cute!

Als ze oud genoeg zijn worden ze aan mijn oudere ratje gekoppeld en krijg ik ze weer terug <3 heeel erg blij met dese beslissing

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:26

Awwww wat een droppies <3

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:24

wat leuk!! zo liggen mijn ratten dames ook op een hoop als iedereen een goed humeur heeft XD

hebben jullie ook Problemen met bestellen van voer? die selective? omdat ik het hier in omgeving niet kann krijgen moet ik het bestellen, en heelaas is het al een tijd niet op voorraad.. en ik moet weer voer hebben omdat ik nog voor 1,5 week hier thuis heb staan..

Edit: ik heb al een site gevonden waar ik bestelt heb, overmorgen komen 4 pakken voer aan :') heb ik eerst Maar even voorraad thuis :')

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:16

En mijn voorraad voer is aangekomen, kan ik eerst voor paar weken vooruit XD

Afbeelding