Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:11

@kaus jij zei 'voorproefje' bij die foto's O:) :D

@jesdajinn we kletsen hier genoeg, je kent iedereen zo ;)

@punjab ja, zeker geluk! Bij de vorige auto had ik ook maar één sleutel, ben nu héél blij met die tweede!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 06:55

nog een voordeel van autokennels :P maar onze vorige auto hadden we ook maar 1 sleutel. heel irritant. Nu hebben we er 2 :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:49

Leuke foto's komen er weer voorbij :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:36

Oeps! Gewoon de hele middag bezig geweest een brok uit te zoeken voor Skip tijdens de vakantie.

Ik neem een kleine koelbox op stroom mee, dus grote voorraad vers vlees gaat niet. En kvv schijnt best lastig aan te komen te zijn in België.

Nu semi-moist brokken van Alpha Spirit besteld. Absoluut niet goedkoop en de variant die ik wilde was uitverkocht. Maar ik hoop dat Skip het lekker vind en ik hoop dat zn ontlasting er goed op is.

En anders hebben we 9kg aan snoepjes gekocht :+

Heeft één van jullie misschien ervaringen met Alpha Spirit?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:50

mvdende schreef:
Oeps! Gewoon de hele middag bezig geweest een brok uit te zoeken voor Skip tijdens de vakantie.

Ik neem een kleine koelbox op stroom mee, dus grote voorraad vers vlees gaat niet. En kvv schijnt best lastig aan te komen te zijn in België.

Nu semi-moist brokken van Alpha Spirit besteld. Absoluut niet goedkoop en de variant die ik wilde was uitverkocht. Maar ik hoop dat Skip het lekker vind en ik hoop dat zn ontlasting er goed op is.

Ja, wij gebruiken het als snoepjes. Ik zou het niet willen voeren als voer. Ze hebben wel een leuke formaat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:00

KimD schreef:
mvdende schreef:

Ja, wij gebruiken het als snoepjes. Ik zou het niet willen voeren als voer. Ze hebben wel een leuke formaat.

Mag ik vragen waarom niet?

Zover ik heb kunnen vinden heeft het een zeer hoog vleespercentage van 85% en de koolhydraten bron zijn kiemen van peulvruchten. Verder weinig rommel toegevoegd.

Naar mijn idee zit Alpha Spirit het dichtst bij bijvoorbeeld ZiwiPeak.

Kwa "overige" ingrediënten lijkt het het meeste op kvv van alle brokken die ik heb gevonden vanmiddag.

Veel andere brok ligt het vleespercentage toch zo rond de 60-70%. Wat betekent dat er minimaal 30% aan "vulmiddel" in zit. En steeds vaker kom ik (zoete) Aardappelen tegen als koolhydraten bron. Ik heb liever rijst, daar doet Skip het naar mijn idee beter op. Maar een brok met rijst en 70% vlees heb ik nog niet kunnen vinden. (Op zooplus dan, ik moest nog iets anders hebben, daarom eigenlijk aan zooplus gebonden deze keer)

(Blikvoer is geen optie! 800g per dag = voor 14 dagen ruim 11kg en mijn Fiat Panda is niet zo groot om dat er allemaal in kwijt te kunnen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:05

Nou, vooral omdat het zulke banketstaaf kleine bakjes zijn. :') Heb geen idee wat erin zit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:06

Ik gebruik het ook als snoepjes. Zou het ook niet voeren maar vooral vanwege de prijs en omdat het van die kleine k*ut bakjes zijn :Y)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:27

Jongens, ik heb jullie advies nodig. M'n moeder is behoorlijk ongerust hierover.

Ik ben vanochtend met Jip een grote ronde wezen lopen, hier heeft hij ook met verschillende honden gespeeld. Half 10 waren we thuis, hij heeft een half uurtje in de bench gezeten en om 10 uur is hij onder zijn bosje gaan liggen. Rond 12 u heeft m'n moeder hem eten gegeven en laten plassen. Hierna is hij weer onder zijn bosje gekropen. Nu kom ik net thuis van werk en hij
heeft al die tijd onder het bosje gelegen. Mijn moeder heeft hem nog mee naar achteren genomen om even te spelen, maar dat was ook vlug over dat hij aangaf weer te gaan liggen en niet meer willen spelen.

Zou hij iets schelen of was hij gewoon echt moe van die ochtendronde?

Edit; normaal lopen we 3 rondes op een dag vaak. En loopt hij buiten te scharrelen achter. Maar de laatste tijd heb ik wel het idee dat hij een stuk vermoeider is na een grote ronde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:43

Kan best zijn dat hij een dagje niet helemaal lekker is of last heeft van het weer bijvoorbeeld. Als hij wel eet en drinkt zou ik het even aankijken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:52

Posten jullie hier ook leuke activiteiten die je met de hond doet?

Vanavond weer super lekker gehooperd.
Mensen proberen me aan de wedstrijden te krijgen haha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:56

Wat gaaf, JesdaJinn! Knap dat je zo op afstand kan sturen, vind dat altijd zo gaaf om te zien. :D

Ik heb Vanavond nog wat foto's gemaakt van ons snel groeiende draak. :))

Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:05

Echt even een mega ego post maar ik zit echt al dagen enorm niet lekker in m’n vel en kwam met wandelen een mevrouw met zo’n klein wit keffertje tegen dus ik hield Ot bij me omdat het van mij niet zo hoeft dat ze elke keer gaat spelen, en zeker niet aan de lijn. Hadden een nogal druk weekend gehad met logeren en naar de renbaan om te kijken dus wilde gewoon even een klein stukje met dr wandelen en even wat hersenwerkjes/gehoorzaamheid oefenen op het veldje. Dus niet spelen want ze was nog moe van het weekend en wil dr niet overbelasten. Word ik me toch een partij uitgescholden door dat wijf, dat ik niet lekker in m’n hoofd ben dat ik m’n hond wegtrek als ze willen spelen, dat daar nou al die valse honden vandaan komen en dat ik een k*twijf ben die geen hond zou moeten hebben. Nu ik het typ zit ik gewoon weer in tranen -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:07

Warboel schreef:
Echt even een mega ego post maar ik zit echt al dagen enorm niet lekker in m’n vel en kwam met wandelen een mevrouw met zo’n klein wit keffertje tegen dus ik hield Ot bij me omdat het van mij niet zo hoeft dat ze elke keer gaat spelen, en zeker niet aan de lijn. Hadden een nogal druk weekend gehad met logeren en naar de renbaan om te kijken dus wilde gewoon even een klein stukje met dr wandelen en even wat hersenwerkjes/gehoorzaamheid oefenen op het veldje. Dus niet spelen want ze was nog moe van het weekend en wil dr niet overbelasten. Word ik me toch een partij uitgescholden door dat wijf, dat ik niet lekker in m’n hoofd ben dat ik m’n hond wegtrek als ze willen spelen, dat daar nou al die valse honden vandaan komen en dat ik een k*twijf ben die geen hond zou moeten hebben. Nu ik het typ zit ik gewoon weer in tranen -O-

Ach meid toch :(:) Je doet het echt goed, die vrouw is vast een partij ongesteld of in haar menopauze. Jij voedt je hond op dat spelen aan de lijn niet gaat, om welke reden dan ook. Daar moet zij gewoon respect voor hebben. Maar je doet het echt super goed met Ot, houd dat in je achterhoofd, zulke mensen zijn je energie niet waard. :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:24

Nayomie schreef:
Warboel schreef:

Ach meid toch :(:) Je doet het echt goed, die vrouw is vast een partij ongesteld of in haar menopauze. Jij voedt je hond op dat spelen aan de lijn niet gaat, om welke reden dan ook. Daar moet zij gewoon respect voor hebben. Maar je doet het echt super goed met Ot, houd dat in je achterhoofd, zulke mensen zijn je energie niet waard. :(:)

Dit dus! Heel snel vergeten wat ze allemaal gezegd heeft!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:25

Jouw hond. Jij bepaalt.. punt..
Volgende keer vraag je of ze wel helemaal lekker is. Mal wijf

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:30

Sommige mensen hebben gewoon niets beters te melden....hun verlies!

Jou hond jou regels en lekker denken( of zeggen) dikke vinger!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:49

Warboel schreef:

Uhh WHAT?!? Nou die spoort niet hoor. Jouw hond, jouw regels en zij is zelf een sukkel dat ze haar hond overal op laat afstuiven want DAAR worden honden agressief van. Otje heeft het geweldig bij jullie en jullie doen het top met haar. Heel snel vergeten zo’n Karen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:51

Eens met de rest Warboel. :(:) Je weet het beste wanneer het te veel is en Otje rust moet nemen. En jij bepaal of ze aan de lijn mag spelen en niet die doos.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:52

Nou die is helemaal koekoek! Lekker je ding doen hoor. Je hebt er super veel profijt van later als je gewoon kan lopen zonder dat Jouw hond steeds bij iedereen wil spelen. Vind het juist goed dat je dat oefent!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:59

Ik heb trouwens vanmorgen mijn arm (gedeeltelijk) uit de kom gehad (zelf weer terug gekregen) dus ik ben echt niet te genieten. Was onwijs lekker aan het trainen en nu ben ik terug bij af |( Sporten is erg belangrijk voor me dus nou, best frustrerend. Ben nog bij de huisarts geweest; ‘hallo goedemiddag kun je dit fixen?’ Maar helaas is er geen quick fix voor.

Dus vanavond maar met 1 arm en andere arm in een brace met Jones wezen trainen en hij was BIZAR braaf en rustig. Het was enorm druk maar hij bleef heel lief bij me. Denk dat mijn lichaamstaal veel rustiger was dan normaal ook.

Zondag gaan we ze testen bij de schapen. Ik ben zooooo benieuwd. Zelf denk ik dat vooral Jackie aanleg heeft maar de fokster van Jones zei dat ik het met hem ook echt eens moest proberen omdat zijn zus heel veel aanleg heeft. Dus we gaan het zien! Erg veel zin in!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:15

Warboel schreef:

Ah meid, niets van aantrekken hoor! Die is zelf gewoon niet helemaal ok...
Jouw hond, jouw regels! Snap dat dat hard aankomt hoor, is gewoon écht niet leuk als mensen zo tegen je doen, en al helemaal niet terwijl je zo lekker bezig bent met Otje! In het begin vonden mensen in de buurt hier het ook écht niet tof dat Toby niet 'zomaar' de hele tijd mag spelen aan de lijn, want honden moeten kunnen spelen... (ja, vind ik ook, en daarom heeft Toby zijn vriendjes waarmee hij mag spelen, hij hoeft niet zomaar met elke hond te spelen omdat die eigenaar dat wil) Maar ze leerden het rap genoeg af toen Toby aan de lijn ineens uitviel naar hun 'hele lieve, sociale, speelse (lees: opdringerige) hond'. Tjah... Gewoon verder gaan met wat je doet met Ot hoor, ze lijkt een heel fijn hondje te worden en je geeft haar volgens mij ruimte genoeg om lekker te spelen en ravotten, dat hoeft niet aan de lijn op verzoek van andere mensen! <3 :j

RoosvanBlue schreef:
Ik heb trouwens vanmorgen mijn arm (gedeeltelijk) uit de kom gehad (zelf weer terug gekregen) dus ik ben echt niet te genieten. Was onwijs lekker aan het trainen en nu ben ik terug bij af |( Sporten is erg belangrijk voor me dus nou, best frustrerend. Ben nog bij de huisarts geweest; ‘hallo goedemiddag kun je dit fixen?’ Maar helaas is er geen quick fix voor.

Dus vanavond maar met 1 arm en andere arm in een brace met Jones wezen trainen en hij was BIZAR braaf en rustig. Het was enorm druk maar hij bleef heel lief bij me. Denk dat mijn lichaamstaal veel rustiger was dan normaal ook.

Zondag gaan we ze testen bij de schapen. Ik ben zooooo benieuwd. Zelf denk ik dat vooral Jackie aanleg heeft maar de fokster van Jones zei dat ik het met hem ook echt eens moest proberen omdat zijn zus heel veel aanleg heeft. Dus we gaan het zien! Erg veel zin in!

AU AU AU AU! Been there. Twee keer volledig uit de kom. Quick fix bestaat inderdaad niet, veel krachttraining doen om die schouder op zijn plek te houden met spieren, zodat je niet meer 'afhankelijk' bent van de constructie van je lijf (hypermobiel zeker?)
Fijn dat Jones het aanvoelde en zich keurig gedroeg!
Oeh, spannend, testen op de schapen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:29

Skippy01 schreef:
RoosvanBlue schreef:

AU AU AU AU! Been there. Twee keer volledig uit de kom. Quick fix bestaat inderdaad niet, veel krachttraining doen om die schouder op zijn plek te houden met spieren, zodat je niet meer 'afhankelijk' bent van de constructie van je lijf (hypermobiel zeker?)
Fijn dat Jones het aanvoelde en zich keurig gedroeg!
Oeh, spannend, testen op de schapen!

Dat is wel een goede samenvatting ja, AU! Of nouja ik zei; AU, hij is eruit, hij is eruit. Terwijl iedereen (het was met sporten, gewichtheffen) me verbaasd aan keek had ik hem zelf alweer terug gekregen terwijl ik bijna van mijn stokkie ging. Ben idd. een tikkeltje hypermobiel in armen, rug en heup in elk geval. Maar links heb ik dit probleem niet, zal wel omdat ik linkshandig ben. Ik ga echt hard mijn best doen want ik zou het heel erg kl*te vinden als ik deze sport moet opgeven ;( Vandaag echt knetter veel pijn/stijf dus maar eens kijken wat ik kan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:34

RoosvanBlue schreef:
Dat is wel een goede samenvatting ja, AU! Of nouja ik zei; AU, hij is eruit, hij is eruit. Terwijl iedereen (het was met sporten, gewichtheffen) me verbaasd aan keek had ik hem zelf alweer terug gekregen terwijl ik bijna van mijn stokkie ging. Ben idd. een tikkeltje hypermobiel in armen, rug en heup in elk geval. Maar links heb ik dit probleem niet, zal wel omdat ik linkshandig ben. Ik ga echt hard mijn best doen want ik zou het heel erg kl*te vinden als ik deze sport moet opgeven ;( Vandaag echt knetter veel pijn/stijf dus maar eens kijken wat ik kan.

Ik heb het ook rechts, en ik ben ook linkshandig... Zou daar inderdaad goed mee te maken kunnen hebben!
Ik heb met mijn fysio een soort 'trainingsplan' gemaakt, want ik wilde zsm weer te paard kunnen. Bij mij dus 2x volledig uit de kom. Eerste keer zat ik na 5 weken weer te paard, tweede keer na 6 weken. Maar dat was dus wel nadat ik in beide gevallen die arm meerdere uren uit de kom gehad heb (skeletspieren vangen hier zoveel op van de hypermobiliteit, dat ze de arm niet terug kregen. De tweede keer was het ergste, waarbij reguliere pijnstilling/ spierverslappers, twee spuiten morfine en uiteindelijk narcose nodig waren om hem weer in de kom te krijgen.)
Goede sportfysio bellen dus! :j (in mijn geval de tweede keer ook specifiek naar een sportfysio gevraagd, ik wilde een trainingsplan dat ik ook zelf kon volhouden - en heel concreet aangeven wát ik weer wilde kunnen doen en met welke intensiteit)
(Het is hier overigens een familiekwaal, mijn broer heeft er het snowboarden en het op niveau zaalvoetballen voor opgegeven uiteindelijk en doet nu veel krachttraining om het stabiel te houden, mijn neef zit aan een trainingsplan vast om wel nog te kunnen blijven voetballen, die klapte er al 2x uit na een ferme botsing op het veld)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:44

Ik lees even een beetje bij! Helaas weinig energie voor andere dingen dan eten en slapen op het moment omdat werk heel erg druk is (lang leve een braken/diarree golf onder de honden). :O

@JesdaJinn Ziet er super leuk uit! En natuurlijk mag je dat delen :D

@Nayomie Ze is al zo veel groter! Binnenkort is het geen puppy meer hahaha.

@Warboel Laat je vooral niet opjutten door zo'n gestoord wijf. Ik denk dat die niet helemaal goed in haar hoofd is als ze zo tekeer gaat tegen een voorbijganger. Behalve dat jij zelf bepaalt wat je hond wel en niet aankan raakt haar redenering ook nog eens kant noch wal. ;)
Wat Roos zei klopt helemaal hahaha wat een Karen!

@RoosvanBlue Beterschap met je arm. Wel heel fijn dat Jones er zo lief mee omging. Laat maar weten hoe het ging bij de schapen, ik ben ook benieuwd!