Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:44

Wat ben ik een vreselijk monster, AJ is nog nooit op het strand geweest. :'). We gaan binnenkort vast wel eens, of anders volgend jaar lente :j, strand is hier ook echt niet in de buurt. M'n vriend en ik gaan meestal elk jaar naar de eilanden, dus volgend jaar zien hij sowieso strand. Dit jaar waren we net voor zijn komst geweest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:05

ZoZenn schreef:
Wat ben ik een vreselijk monster, AJ is nog nooit op het strand geweest. :'). We gaan binnenkort vast wel eens, of anders volgend jaar lente :j, strand is hier ook echt niet in de buurt. M'n vriend en ik gaan meestal elk jaar naar de eilanden, dus volgend jaar zien hij sowieso strand. Dit jaar waren we net voor zijn komst geweest.

Boellie ook nog niet en die word in maart 3 :(:)
Chick wel. Maar Chick komt vlak bij zee vandaan bij de vorige baasjes. Maar zee vond ze vreselijk zeiden ze(het water en water algemeen) en prutsmuts zwemt ze :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:20

Naya heeft het strand gezien als ze ongeveer 4 maand was? Maar man ze moest echt niets van de zee hebben. Strand is wel geweldig :P

Naya heeft zich heel heel vrijwillig aangeboden vrijdag aan een jack russel reu dus ik vrees dat haar eerste loopsheid er ook aan zit te komen :( spannend want ik heb nog nooit een teef gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:25

Haha ze word een grote dame! Weg puppy _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:43

Wij gaan een keer per jaar naar de zee, maar Guinness wilt dat water altijd zuipen. Dat heeft hem een keer bijna de kop gekost, ondanks dat we erop letten en zoet water aanbieden.

Dus strand is altijd magisch, maar ook zeker een uitdaging.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:05

Dat water drinken is wel een ding ja..... Mijn laatste 2 boxers mochten ook maar zelden dag mee naar zee. Een uurtje oke dan al ramp genoeg nadien.

Huidige honden zo verwent qua naar zee gaan die snappen dat ze niet teveel moeten drinken. Ik geef nu water bij aankomst en tussendoor en nadien. Wij laten ze voordien uit, nadien voor vertrek en bij thuiskomst weer. 1 uur na thuiskomst weer en 2 uur later weer en meestal daarna weer gewone ritme.

Kenzo zwemt erg graag en erg veel met altijd zijn bal in zijn bek. Hij krijgt dus sowieso al veel water binnen en dus standaard diaree er na. Heb gelukkig op diaree na nooit problemen gehad. Het is wel enorm zout zee water vandaar dat ik ondanks het binnen gekregen zee water ook kraan water geef. Zeker om eventueel uitdroging te voorkomen. Wel geef ik dan porties water anders gaan ze zoveel drinken dat ze ook nog gaan braken....

Zee uitjes zijn best veel werk maar het plezier is groter dan de last van het extra werk

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:21

Olly is ook nog nooit naar de zee geweest, maar zo sneu vind ik dat niet hoor. Heb hier in de buurt op een paar plekken een prachtig meer met strandje erbij waar ze veilig kunnen zwemmen;) Vind ik een beter idee. Olly zwemt zo ver, die wil ik niet in de zee laten zwemmen.

Zijn hier ook wat plekken met mooie stranden, maar daar varen boten en zit er teveel stroming in, dat durf ik ook niet met Olly. Vroeger ging ik daar veel heen, maar mijn andere honden gingen nooit uit zichzelf zo ver zwemmen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:30

Wij zijn echt fan van de zee <3 Nu we in Groningen wonen is Lauwersoog half uurtje rijden en daarvoor Harlingen op twintig minuten.

Is toch ook niet zo ver van jou vandaan ZoZenn?

Hier drinken ze het water niet gelukkig. Vinden ze vies en maar goed ook. Laten ze er alleen niet in apporteren enzo ivm zoutvergifting dus. Vooral in de winter zijn veel stranden open voor honden :D

Edit: en Moddergat is ons familieplekje <3 Maar zoals de naam al zegt, vooral modder _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:30

Wat bedoelen jullie met platvoeten ?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:20

Leslie heeft het strand vrij snel gezien toen ik haar net had.
Maar toen was het gewoon erg warm.
Zwemmen heeft ze nog niet echt gedaan hopelijk komt dat nog :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:10

Is bij jonge honden dus vaak een teken van te weinig training in de voeten. Bij oudere honden heeft het vaak met vitaminegebrek te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:23

Is ook erfelijk...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:48

Stella Rose wordt zondag 11 maanden....en heeft zich ontpopt tot een héle felle troela... niet echt meer pup om te zien (ze is nu puber).Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 15:51

Ik blijf t zeggen, ze lijkt ZO mega :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:47

ahnja ok zie wat je bedoeld! maar gewoon de normale dingen zoals wandelen , naar het bos gaan etc gaan dit dan tegen ?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:49

Hangt natuurlijk af van de mate. Zoals Zoë zegt, kan ook erfelijk zijn en sommige rassen zoals Deense Doggen zijn erg gevoeliger voor. De pup die ik ken die het heeft gaat drie à vier keer per dag een blokje om aan de riem en dat is kennelijk niet genoeg. Terwijl toen Dexter met zijn kapotte pootje zat en hij vijf minuten per dag aan de riem mocht sjokken, hij prima voetjes had.

Voor zulke slappe pootjes helpt door los zand lopen dus juist enorm.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:03

Ken ook genoeg pups voor wie het gewoon een fase was.. Weimaraners hebben het ook erg in de periode van tanden wisselen, platvoeten en lelijke oren;) Dan denk je ook wat heb ik in hemelsnaam in huis genomen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:26

Ik maak me een beetje zorgen om onze uk, misschien zitten hier ervaringsdeskundigen -O- Onze pup van nu 9 weken eet weinig en langzaam, en is eigenlijk altijd te afgeleid om te eten. Hij loopt ook van weg bij zijn etensbak of eet maar de helft op, het liefst eet hij de stukjes op die ik uit het bakje gooi >;) Bij de fokker kreeg hij carnibest met soms wat Renske. Dit hebben we thuis ook drie dagen aangeboden, maar wilde hij echt niet eten. De brokken van onze andere hond daarentegen wel. Nu krijgt hij carnilove puppybrokken, maar ook die gaan er met lange tanden in. Beter iets dan niets, maar toch twijfel ik wat ik verkeerd doe. Lana at juist heel graag en meteen haar hele bakje leeg. Iemand suggesties?

Edit: hij krijgt 4x per dag zn bakje eten, dit laat ik 5 minuten staan en haal het dan weer weg. Snack krijgt hij alleen als hij goed gegeten heeft na zn 3e maaltijd (klein stukje runderlong).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 20:36

Ook met slappe pootjes is het uitkijken en kun je niet zomaar gaan ''trainen'' door door los zand te gaan lopen. Hoe zwaarder de ondergrond hoe zwaarder voor de pezen en spieren en voor de rest van het lijf. Dit is natuurlijk afhankelijk van de leeftijd.

Suus; van zo'n verhuizing kunnen ze best van slag zijn. Als je de brokken van de oudere hond geeft, eet hij die dan wel?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:43

Ianthe schreef:
Ken ook genoeg pups voor wie het gewoon een fase was.. Weimaraners hebben het ook erg in de periode van tanden wisselen, platvoeten en lelijke oren;) Dan denk je ook wat heb ik in hemelsnaam in huis genomen.

Die lelijke oren fase heb ik hier nu ook eentje.. :') oren zijn beetje te groot voor haar hoofdje..

Platvoeten hebben ze hier geen last van. Is ook een beetje ras/leeftijd gebonden.

Maar ik ben zowiezo heel trots op mijn meisjes!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 21:32

En terecht diandra!!

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:55

kiwiwitje schreef:
Suus; van zo'n verhuizing kunnen ze best van slag zijn. Als je de brokken van de oudere hond geeft, eet hij die dan wel?

Net even geprobeerd, de brokken van Lana lust hij wel aardig geloof ik (Wolfsblut jack rabbit). Ik twijfel of dat is omdat het 'nieuw' is of omdat hij ze echt lekkerder vind. Is het verstandig wat te mengen? Ik ben bang om dan een zeurkous te kweken :o?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 22:06

Suusjepluus schreef:
kiwiwitje schreef:

Net even geprobeerd, de brokken van Lana lust hij wel aardig geloof ik (Wolfsblut jack rabbit). Ik twijfel of dat is omdat het 'nieuw' is of omdat hij ze echt lekkerder vind. Is het verstandig wat te mengen? Ik ben bang om dan een zeurkous te kweken :o?

Mijn reu heeft van 8,5 weken tot 1.5 jaar moeilijk gedaan met eten. Alleen kvv ging zonder discussie.(vis uitgezonderd)
Dus ik zou voorlopig kijken of hij dit lekkerder vind.
En anders eens kijken of je proefzakjes brok of verschillende merken kvv kan halen om te proberen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:36

Moeilijke eter.... Hier altijd 5 merken brok in huis sinds een klein jaar en dat voor 1 vd 6 honden... Hij eet elke maaltijd ander merk en echt alle merken passeren hier. Regelmatig uit ellende doen we dan ook nog dagenlang elke maaltijd blikvlees van de lidl (alleen dat pakt hij) er over. Vers vlees eet hij ook. Soms doet hij er een moord voor en soms walgt hij zo dat hij over zijn nek gaat en regelmatig snuffelt hij er in elk geval aan...

Soms bijna een reden voor herplaatsing zeggen we wel eens gekscherend. Gelukkig is hij langharig en valt het niemand op dat hij graat en graatmager is soms.

Hij is vorige week gecastreerd (bal in buik). Nu duimen dat het puur hormoon probleem was... Helaas mag hij morgen weer onder het mes ivm dat hij zaterdag zijn tanden plaatste op de ring van de halsband van 1 van zijn maten... Dag voortand...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:28

Ik ben persoonlijk nooit zo van het principe 'eten wat de pot schaft '. Als hond aangeeft de brokken niet lekker te vinden zou ik zoeken naar wat anders. Nu heb je je pup natuurlijk nog maar hooguit een week en weet je dus de oorzaak niet. Stress, niet lusten, geen eetlust.

Nu is niet eten niet zo heel erg, zolang ze maar op gewicht blijven. Als hij de brokken van de andere hond wel eet, zou ik die zeker geven. Zeker als ze ook voldoende zijn voor een pup.

Kvv proberen is ook altijd een goeie. Lusten vaak een stuk meer honden.

Wij geven Dexter nu elke dag een Kong gevuld met rijst/pasta en vlees + elke avond nog 100g kvv bovenop zijn brokken en hij is een kilo aangekomen *\o/* Nu een nette 17,5kg en je kan jezelf niet meer lek prikken aan zijn heupbotten, dus ik ben tevreden :D Echt vullen komt later wel. Hij loopt ook super naast de fiets maar we houden het nog steeds op max. 10 minuten omdat hij in zijn leef en mentaal nog erg jong is.

Leuke foto's Diandra! Elin begint mooi op te vullen qua vacht <3