Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:42

Wat een leuke foto's! Fable <3
En je hebt een flinke buit binnen! Hareco is niet zo groot qua winkel idd omdat ze meer ruimte hebben opgeofferd voor de vogels. Dat is alleen maar te prijzen natuurlijk, maar dat betekent wel dat het niet te vergelijken is met de echte grote winkels zoals bijvoorbeeld Avonturia :j

Enjoy Parrots en Whoopie ken ik niet!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:02

Ik heb een hele avond zitten zoeken welke winkels op de route lagen, vind het zonde om zover te rijden voor 1 winkel _O- _O-
Whoopie hebben ze heel veel gedroogde kruiden/ bloemen. Konijnen krijgen het bij het hooi, bij de vogels gooi ik het op de grond, hebben ze wat te scharrelen. Ze zijn er allemaal dol op

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:55

Geweldige foto’s Sabine en het lijkt me heerlijk om zo te shoppen ! KledingwinkelS vind ik drama , maar dierenzaken word ik helemaal happy :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:27

Ik koop bij Pit&Pit altijd gedroogde kruiden en bloemen!
Dat scheelt echt enorm qua geld en ze hebben ook biologische noten etc :j
Moet ik er wel bij zeggen dat de valken en Mango hier niet continu dezelfde kruiden krijgen en voor de valken heb ik wel grotere verpakkingen nodig natuurlijk :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:18

Goed geshopt Sabine! Leuk!

Afbeelding
Voor de mensen met plexiglas tegen hun volière; wanneer halen jullie het weg? Het kan echt nog kil zijn op het moment, maar met die nachtvorst wil ik ze eigenlijk nog niet weghalen. Heb ook al overwogen om de 2 middelste platen weg te halen om zo wat meer ventilatie te hebben voor de warme dagen en die in de hoeken nog even te laten zitten. Wat zouden jullie doen?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:00

Ik heb jaar door een deel van mijn volière met plexiglas bedekt. Wanneer het ‘s zomers echt warm is, haal ik er nog wel 1 bovenplaat uit maar meer niet. Ik moet wel zeggen dat mijn volière “open en bloot” staat, niet tegen een schutting aan zoals de jouwe.
Nu, gisteren was mijn drinkwater nog bevroren dus ik vind het nu nog best koud. Ik zou nog wachten tot het ‘s nachts niet meer vriest. Tenzij je merkt dat je erg veel condens krijgt of zo.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 22:09

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 23:07

Ik heb met het droge weer zonder wind alleen de onderramen er op. Ze kunnen tot -15 makkelijk aan en het tocht en regent niet.
Alleen met regen en wind die pal op de voliere staat gaan alle ramen erop, maar verder zoveel mogelijk frisse lucht hoor!

Sabine, wat een leuke filmpjes! <3 <3 <3

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 16:28

Fable heeft me straks weer te pakken gehad, hij valt uit het niks aan. Hij bleef ook vast houden :(
Hij doet dit de laatste tijd vaker, maar nu had hij me goed te pakken. Ik heb een dikke deken tussen het gordijn en de bankleuning gedaan zodat ze daar niet meer heen kunnen. Moet alleen nog onder de bank dicht maken. Hoop toch dat hij dit minder gaat doen, bloedde goed en deed verrekte pijn. Ik beloon hem wel als hij naar mij toe komt om te kriebelen en zijn snavel niet ergens bij mij markeerd _/-\o_
Iemand nog tips???

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:49

Oei nee, en dat is echt niet fijn! Het zal wel een reden hebben, althans voor hem, maar waarom doet hij dat?
En je andere filmpjes zijn zo lief?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:56

Precies dat, denk dat het met broedsheid te maken heeft. Hij kruipt ook overal in-tussen waar hij past :(
Skipper kan ook lelijk doen, die blaast en dreigt, maar bijt gelukkig niet.
Momenteel kruipen ze graag onder de bank.
Ga morgen kijken hoe ik dat kan dicht maken.
Ze gaan tussen 20-21 uur op stok, s morgens tussen 8-10 zijn ze wakker, ligt aan mijn diensten, slaap krijgen ze genoeg lijkt mij. Hoewel ik ze tot laat met de ogen open zie zitten op de camera :roll:
Eivoer krijgen ze een tijd niet meer, trosgierst af en toe, nep zoals een snoepstokje. Speelgoed en sloopspul hebben ze genoeg in de kooi.
Hij komt ook geregeld naar mij toe, kijkt mij aan en doet zijn bolletje naar beneden, dan moet ik kriebelen. Straks ook toen ik naar het werk ging, hij komt naar de tralies en doet zijn bolletje naar beneden om te kriebelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:32

Klinkt inderdaad wel echt als broedsheid.
Ik zou hem wel echt goed duidelijk maken dat je dat gedrag absoluut niet accepteert!
Daarmee bedoel ik niet slaan of hem pijn doen natuurlijk, maar hem wel met je hand uit de buurt "vegen" en dat mag best even pittig zijn zodat hij even schrikt.
Ik heb ook wel valken gehad die dit gedrag lieten zien, maar na één keer duidelijk maken dat ik hier ECHT niet van gediend ben, was het altijd over.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:41

Heb hem ook weggeduwd, ging wel wat te hard :( hij was er wel ff beduusd van, en hem ik de kooi gezet om af te koelen. Na 15 min mocht hij er weer uit.
Hij kwam op mijn gezicht af, had eerst mijn oor te pakken :(
Hij heeft volgens mij ook altijd alleen gezeten, nu heeft hij vriendjes, wat het uitdagender maakt voor hem natuurlijk.
Blitz ziet hem als groot voorbeeld, die is gelukkig niet zo en bijt niet _/-\o_

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:07

sabine1979 schreef:
Heb hem ook weggeduwd, ging wel wat te hard :( hij was er wel ff beduusd van, en hem ik de kooi gezet om af te koelen. Na 15 min mocht hij er weer uit.
Hij kwam op mijn gezicht af, had eerst mijn oor te pakken :(
Hij heeft volgens mij ook altijd alleen gezeten, nu heeft hij vriendjes, wat het uitdagender maakt voor hem natuurlijk.
Blitz ziet hem als groot voorbeeld, die is gelukkig niet zo en bijt niet _/-\o_

Kent hij de target? Anders zou je daar eens mee kunnen gaan werken. De target verlegd de aandacht en voorkomt vaak dat er wel gebeten wordt. Eigenlijk is het belangrijkste dat je voorkomt dat hij de gelegenheid krijgt om te bijten, ik snap dat dat niet altijd gaat.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 14:12

Pfff dat is toch wel akelig Sabine

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:22

Daar ga ik is over inlezen, bedankt :o

Ben vanmorgen naar de bouwmarkt geweest, een plank gehaald en deze tegen de bank aan gemaakt. Nu kunnen ze daar niet meer onder. SKipper en Fable waren flink opzoek om toch een opening te vinden :j
Vandaag heeft hij zich redelijk netjes gedragen, 1 keer geprobeerd, heb hem gelijk in de kooi gezet voor 15 min. Daarna mocht hij weer lekker vliegen. Hij kwam ook een stukje brood jatten

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 08:58

Vandaag 1 jaar geleden dat Pikachu weg vloog.
Nooit een melding gehad, ik zeg nog steeds dat hij bij mensen binnen zit in de buurt
Wat mis ik hem |( |( |( |( |(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:05

Wat rot! En ook nog eens op je verjaardag! :\
Toch gefeliciteerd en ik hoop dat je ondanks je verdriet toch van deze dag kunt genieten! :(:)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 11:34

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:02

Is dat al een jaar :wow: ?! Blijft supererg !

Wel een fijne verjaardag gewenst Y)(^)

Ik vind Whopper supergrappig! Die vermaakt zich wel! Maar euh, heeft hij dat allemaal op de grond gegooid?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:09

Dank je wel :)
Hij spoort soms niet :P had verschillende dingen op de aanrecht staan, ook op de tafel bij de tv, alles moet eraf :roll:
Die heb ik vorig jaar opgehaald in Sliedrecht ( 1 uur en 45 min rijden _O- ) geen idee hoe oud hij is,
hij pakt wel dingen op die ik doe, hij hoest en niest nu ook O:)
Als ik ga roken, hij ziet een sigaret, dan valt hij aan _/-\o_ moet me eerst achter het gordijn verstoppen, dan kan ik naar buiten, hij gaat dan op de stok voor de raam mij in de gaten houden _O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:13

Wat verdrietig Sabine, en dat hij wrs ergens in de buurt zit maakt het extra zuur. Alsnog wel een fijne verjaardag gewenst!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:18

Nou :(

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:10

sabine1979 schreef:
Hij spoort soms niet :P had verschillende dingen op de aanrecht staan, ook op de tafel bij de tv, alles moet eraf :roll:
Die heb ik vorig jaar opgehaald in Sliedrecht ( 1 uur en 45 min rijden _O- ) geen idee hoe oud hij is,
hij pakt wel dingen op die ik doe, hij hoest en niest nu ook O:)
Als ik ga roken, hij ziet een sigaret, dan valt hij aan _/-\o_ moet me eerst achter het gordijn verstoppen, dan kan ik naar buiten, hij gaat dan op de stok voor de raam mij in de gaten houden _O-

Whopper vindt roken ongezond _O-
Een valk met een duidelijke mening

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:27

Ja blijkbaar_O- _O- _O-