gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:32

Dacht ik ook al Eoweyn ;) .

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:03

Mag ik jullie even om advies vragen? Zoals ik een tijdje terug vermeldde heb ik mijn koppel uit elkaar gehaald en dat betekent dus dat zowel mijn ram als mijn voedster uiteindelijk een nieuw vriendje/vriendinnetje gaat krijgen. Voor mijn ram zijn er op dit moment twee gegadigden en ik vind het ontzettend moeilijk een keuze te maken.

Het ene konijn is een zeer jong konijn en is het slachtoffer van een impulsaankoop geworden, het andere konijn is wat schuw en heeft daardoor nog geen liefdevol thuis gevonden, dit laatste konijn is 3 jaar oud. Aan de ene kant heb ik zoiets van het jonge konijn vind vast snel een huis omdat het schattig, lief, leuk, knuffelbaar is en dat zal met het schuwe, oudere konijn minder snel het geval zijn. Aan de andere kant ben ik juist bang dat het jonge konijn wéér slachtoffer wordt van mensen die een impulsaankoop doen en zullen mensen die voor het oudere konijn gaan beter nadenken (ook aangezien deze bij de dierenbescherming zit).

Wat zouden jullie doen?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:14

Welke het beste matcht met je eigen konijn, en anders gaan voor het wat oudere konijn. Denk maar zo: Je kunt niet alle dieren redden, maar je red er in ieder geval 1. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:18

Het lastige is dat ze niet op dezelfde locatie zitten en ik ken mezelf langer dan vandaag, als het klikt neem ik dat konijn ook mee. Het is voor mij vooral de keuze wat ga ik proberen.

Ik vind die kleine konijntjes zó ongelooflijk lief/leuk/schattig en krijg er haast moedergevoelens van, maar ze zijn ook zo weer groot en dan doet het me misschien ook zeer dat ik het wat schuwere konijn geen kans geef (zoals veel mensen waarschijnlijk doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:23

Ik heb liever oudere konijnen :P , ook om die reden .

Frits is rond de 2 :)) ,oude eigenaar even gevraagd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:33

De twijfels worden niet minder ... Ik heb zojuist gebeld met de intentie een afspraak te maken voor het oudere konijn (staat nu ook), maar ben wel heel erg aan het twijfelen of dit goed blijft gaan. Het blijkt een schuw konijn te zijn die juist aanvalt in plaats van bang in een hoekje te gaan zitten en mijn huidige voedster is ook zo'n "aanvallend" konijn. Mijn ram durft wordt daar ongelooflijk zenuwachtig van, maar degene van de opvang verwacht dat het gedrag zal verminderen als ze de ruimte heeft.

Twijfels alom. Ik heb echt niet de mogelijkheid om straks drie koppels te gaan houden en terugbrengen kán ik gewoon niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:40

Lastig zeg!

Misschien gaat het goed, je weet het niet!

Hier ging t daten wel goed, maar twijfel ook nog.
Stoffer had niet echt een goeie klik met de dames, en het waren zelf grotendeels rammelaartjes. Daar heb ik niet veel aan :+.

Hebben ook afspraak staan voor een ander adresje, daar gaan we van de week heen :).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:54

Het is heel lastig inderdaad, mijn ram is zo'n lieve goedzak dus gun hem echt een lief vriendinnetje. Ben alleen bang dat zo'n hittepetit het niet is.

Jammer dat er niet echt een klik was met de voedsters. Wat knap van je dat je dat zo objectief kunt bekijken, kan ik nog wat van leren. Hopelijk zit er bij het andere adresje wel een leuke vrouw voor Stoffer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:44

Het volgende probleem doet zich voor: mijn ram is niet bepaalt handtam en toen ik hem net aaide constateerde ik dat hij rechts een bult op zijn onderkaak heeft zitten, keihard. Is dit echt spoed en moet ik direct naar de dierenarts of kan dit niet ontzettend veel kwaad als ik maandag ga?

Gekke vraag misschien, maar mijn vaste dierenarts zit niet dus ik moet naar een minder konijnkundige dierenarts als ik nu wil..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:58

Ik ben panisch voor bulten (vorige cavia's) dus ik Zou gelijk gaan!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:13

Eunomia, klinkt voor mij als een abces en daar kun je wel mee wachten tot maandag, maargoed ik ben geen DA natuurlijk!

Misschien kun je wel bellen voor een afspraak te maken maandag?

Ik hoop voor je dat het minder heftig is dan het bij mijn Peppertje was :=
(Link naar m'n topic van toen, misschien heb je er iets aan mocht het een abces zijn: [BB] Abces konijn, laatste kans ) Hierna kreeg ze nog een heftige acute aanval van EC maar Hey m'n meisje leeft nog ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:26

Ik ben toch maar gegaan, het zit me niet lekker... Hij eet nog wel gelukkig, maar het zou wel verklaren waarom m'n koppeltje ineens ging vechten... Het zit wel op een rotplek. :(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:07

Eunomia: Ik zou toch ook voor het ouder konijn gaan, als het klikt natuurlijk ;) .

Oh, dat is niet zo leuk.. :\ Ik denk ook eerder een abces, maar ik zou toch minstens even bellen. Edit: Zie dat je al langsgaat :) .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:39

Eunomia wat sneu! Was je nog bij de dierenarts geweest?

:')
Afbeelding

Ook Nora moet even relaxen
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:38

Jannickee: Geweldig :') . Net een hond _O- .

Eunomia: Hoe gaat het nu?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:00

Ik moest 3 dagen de konijnen van een collega van mijn ex verzorgen.
Kom ik gister daar, ligt de grijze languit in het hok, reageerde niet.
Tik haar aan, reageerde nog niet, na de 2de keer gelukkig wel.
Die lag lekker te dromen over het konijnenparadijs :=

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:15

Het gaat helaas niet zo goed met Jip en het ziet er niet erg rooskleurig uit. Hij eet sinds gisteravond/vannacht ook zeer slecht. Vanmiddag om 16.45 heb ik een afspraak staan bij een andere dierenarts waar ik gelukkig vandaag terecht kon, maar als zijn/haar bevindingen hetzelfde zijn dan zal hij vandaag nog ingeslapen worden. :(

Ik zal later even uitgebreid reageren.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:38

Klinkt niet goed... Sterkte vanmiddag :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:40

Sterkte :(

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:24

sabine1979 schreef:
Ik moest 3 dagen de konijnen van een collega van mijn ex verzorgen.
Kom ik gister daar, ligt de grijze languit in het hok, reageerde niet.
Tik haar aan, reageerde nog niet, na de 2de keer gelukkig wel.
Die lag lekker te dromen over het konijnenparadijs :=

Dat heb ik ook met Lilly :P . Als je dat dan de eerste keer ziet is het wel even schrikken!

Eunomia schreef:
Het gaat helaas niet zo goed met Jip en het ziet er niet erg rooskleurig uit. Hij eet sinds gisteravond/vannacht ook zeer slecht. Vanmiddag om 16.45 heb ik een afspraak staan bij een andere dierenarts waar ik gelukkig vandaag terecht kon, maar als zijn/haar bevindingen hetzelfde zijn dan zal hij vandaag nog ingeslapen worden. :(

Ik zal later even uitgebreid reageren.

Dat is geen leuk nieuws :( . Ik duim voor je! Weet je ondertussen al meer?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:42

Ah sterkte :(:).

@Janick, die foto's :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:19

Helaas is Jip toch ingeslapen. :( Ik vond het een ontzettend moeilijke keuze, maar aanmodderen en kijken of er iets zou zijn dat hem mogelijk wat kon helpen vond ik niet eerlijk tegenover hem. Dan spreek je over uitstel en niet over afstel.. Hij was zó niet meer zichzelf en dat zei mij genoeg. Hij heeft ook niet gevochten toen hij z'n spuitjes kreeg. Ik ben er werkelijk kapot van, maar dit was de meest eerlijke optie voor Jip, dan mag ik niet egoïstisch zijn.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:48

Oh nee, dat is rot nieuws! :(:) Arme Jip Y;( . Mag ik vragen wat hij had?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:44

Wat het exact geweest is kan ik niet met zekerheid zeggen omdat hij dus niet geopereerd is, maar een ontsteking of abces in/aan zijn kaakbot waarbij ook de kaakspier aangetast is. Ik wilde hem de ellende besparen om exact uit te zoeken wat het is (dus opereren), de prognose was namelijk gewoon ronduit slecht. Als het al verholpen kon worden dan is het iets dat gewoon snel/vaak terugkomt en dit is ook mijn eigen ervaring met een kaakontsteking/-abces. We hebben hier met onze cavia zoveel ellende mee gehad (wond die ging ontsteking, abces kwam terug, weer ontstoken, ...), dat beestje heeft alleen maar meer pijn gehad de laatste weken van zijn leven en dat wil ik gewoon nooit weer. Misschien was het in dit geval anders gelopen als ik wel door was gegaan, maar de wetenschap dat zo'n drama zich nog eens af zou kunnen spelen (met een grote kans aldus mijn eigen dierenarts) deed mij beslissen dat gevecht niet aan te gaan. Ik vond het zo'n moeilijke beslissing, maar het feit dat Jip zo makkelijk insliep heeft mij wel het gevoel gegeven dat het de juiste keuze was. Dit was de echte Jip niet, die heeft zo gevochten tegen de narcose bij z'n castratie.. Ik heb hem nu zelfs mogen aaien, kussen, vasthouden, ...

Edit: En ik snap dat mensen misschien een andere keuze gemaakt zouden hebben, ik hoop alleen dat er begrip voor is dat ik deze keuze gemaakt heb. Al zou het me €1000,- kosten om hem beter te krijgen had ik het gedaan, maar met deze prognose wilde ik hem de ellende van opereren, wonden spoelen, medicatie, dierenartsbezoeken en bovenal pijn, heel veel pijn gewoon besparen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:49

Wat naar Eunomia. :( Sterkte!

Wij hebben vanochtend onze NHD'tjes opgehaald. Ze doen het goed! Eén is absoluut
niet bang en heel nieuwsgierig, de andere is nog wel bang, maar dat zal met de tijd wel goedkomen!