Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Little_Gift schreef:
Goldmedicus is inderdaad een gereputeerd en goed aangeschreven merk.
Kan je volgens mij niet fout mee doen, net zoals phytonics en equine America etc!

Vooral even goed onderzoek doen naar de opneembaarheid. Dat is vaak vrij laag bij supplementen. Dan krijgen ze alleen 'dure pies', aangezien ze niets opnemen.

Little_Gift

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Gezien de succesratio van de genoemde merken, lijkt het me wel dat deze goed opneembaar zijn maar wel interessante tip.

Hoe kun je zien of iets wel of niet goed opneembaar is qua supplement?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ik kreeg vandaag nieuws dat er een reutje bij zit in het nest dus dat we over 8 weken ons puppy-avontuur aan kunnen gaan.
Zo spannend weer <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:12

Wat leuk! Spannend!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

secricible schreef:
Ik kreeg vandaag nieuws dat er een reutje bij zit in het nest dus dat we over 8 weken ons puppy-avontuur aan kunnen gaan.
Zo spannend weer <3

Oooooh de voorpret kan beginnen!!!! *\o/* <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Wat leuk secricible! *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Dat is spannend! En hele leuke voorpret *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Heel droog gezegd wordt de opneembaarheid in basis bepaald door de vorm waarin de stoffen die je werkzaam wilt zien zijn opgenomen. Kan het lichaam deze herkennen en opnemen. Een organisch gebonden mineraal (=gebonden aan bijv een eiwit) wordt beter herkend en opgenomen dan een anorganisch gebonden mineraal (bijv zinkoxide = heel beperkt opneembaar, versus zinkchelaat = grotendeels opneembaar). Of neem omega-3; heel veel supplementen adverteren met omega-3 maar gebruiken plantaardige omega-3 (bijvoorbeeld lijnzaad) waar maar een zeer klein gehalte (zo'n 15%) in het lichaam van de hond kan worden omgezet in bruikbare vetzuren. Daarom kies je veel beter voor vetzuren van een marine bron, die direct door het lichaam opgenomen kunnen worden.
Maar heel technisch zijn er ontzettend veel factoren die de opneembaarheid kunnen beïnvloeden. Heeft het lichaam genoeg van andere stoffen die weer nodig zijn om de stoffen in het supplement te kunnen omzetten in opneembare vorm bijvoorbeeld. Wat is het elementair gehalte van de stoffen in het supplement.
Of zitten de stoffen überhaupt in de juiste verhouding toegevoegd. Teveel van A kan de opname van B beperken maar A en B hebben elkaar wel nodig.

Het gevolg van zomaar blind supplementeren kán dus zijn dat van dure supplement het meeste "verdwijnt" zonder effect. Het kan ook zijn dat het wel goed aanslaat. In basis moet een supplement goed in elkaar zitten, de juiste stoffen in de juiste verbinding en hoeveelheden bevatten. Maar ook dan kan het zijn dat het lichaam het op dat moment niet goed op kan nemen. Het allerbeste supplement kan daarom in sommige gevallen niet genoeg doen. Soms moet je het ook gewoon proberen.

Ik ken het genoemde merk nog niet, bedankt voor de tip! Ik ga het zeker bekijken!

Wat gaaf Secricible! Gefeliciteerd!!! *\o/*

Mijn puppy is vandaag 4 geworden. Waar blijft de tijd :knuffel:

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Dank je wel voor de uitleg Leo!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:58

Fitz is zo'n knapperd <3
Gefeliciteerd Leo!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Dank voor de antwoorden en ervaringen over wanneer je voor een 2e hond/pup gaat!

Gefeliciteerd met de "pup" Leo *\o/* :D

Leuk nieuws secricible! De voorpret kan beginnen :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:17

Bedankt allen voor de tips! Je wordt ook om je oren geslagen met petcura maar dat zijn weer snoepjes dus liever vloeibaar. Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Gabber is morgen 11 maanden! Wat vliegt de tijd ennnn hij loopt bijna zuiver *\o/*
Afbeelding