Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_X

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:00

Wat leuk JesdaJinn!

Blijnijn: wat een lieve foto's van Melle!

Silke heeft de afgelopen week bedacht dat je beter binnen kunt plassen. Ik kan steeds met haar naar buiten maar ze doet niks en uiteindelijk doet ze het dan in de ren of bench. Er leek wat meer ritme in het plassen te komen maar sinds een dag of 3 wordt het weer minder. Ze heeft vanmiddag om 13.00 u. geplast en inmiddels wil ze nog steeds niet weer plassen.. Ze is buiten direct afgeleid door elk geluidje en elk blaadje dat door de tuin waait. Ik laat haar inmiddels in de tuin aan de riem maar dat helpt nog niet echt, iemand hier die nog tips heeft?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:15

Hey Mariska, welkom hier! We eindigen toch altijd wel samen in een topic ergens! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:59

Zo, af en toe even tussendoor snel gereageerd. Maar echt mega druk momenteel. T weekend was een gekkenhuis in de shop. :') en de meeste leveranciers doen aan zomervakantie.. dus mn voorraad slinkt. :')

Sorry Y;( dat ik jullie een beetje verwaarloos :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:00

Goed voor de zaken toch! Ik ben ook eens gaan kijken bij de virtuele markt en moet zeggen dat ik het echt heel leuk vind! Heb een aantal balans artikelen gekocht. Super leuk!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:03

Ik mag niks meer voor Jip aanschaffen van iedereen hier _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 12:03

Ymor schreef:
Goed voor de zaken toch! Ik ben ook eens gaan kijken bij de virtuele markt en moet zeggen dat ik het echt heel leuk vind! Heb een aantal balans artikelen gekocht. Super leuk!

Super goed! :D :D Ben er ook heel blij mee. toch weer een hoop nieuwe klanten!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:44

Gisteravond lekker filmdate gehad met Jinn.
Afbeelding
Hij was helemaal gesloopt.
Boven was het best warm, vergeten raam op te zetten op mijn slaapkamer dus ik heb mijn deken van boven gehaald en op de bank film gekeken zodat Jinn wel lekker bij mij kon liggen.

Ymor schreef:
Wat leuk zij kletst hier ook mee!!

Klopt, zij wees mij idd ook op dit topic

Zoe_97 schreef:
Hihihi. Was een hele leuke dag :D Rocky en Aelynn liggen hier KO na hun wandeling en zwemparadijs met jinn :D

Jinn was ook KO!

Skippy01 schreef:
Klein wereldje soms, hier op Bokt! Leuk zeg!

Ja, super klein!

kiwiwitje schreef:
leuk jesda jinn!

Dankje :D

BlijNijn schreef:
Wat leuk, JesdaJinn! Ook leuk dat je de fokker op Bokt kunt volgen en ze hier meekletst. :D

Ja, haar topic had ik natuurlijk al gezien en gereageerd en gelezen maar omdat ik gister naar haar toe ben gegaan vond ik wel dat het tijd was om het te vertellen :D

Nayomie schreef:
Wat leuk JesdaJinn! Had wel echt gedacht dat je uiteindelijk alsnog voor een herder zou gaan, na het verlies van Jesda :(:)

Ja, dat wilde ik ook super graag maar ik kon gewon niks gezonds vinden en eind dit jaar is voor mij de beste optie voor een nieuwe pup ivm werk.
Al was de keus heel snel gemaakt om dan voor nog een BC te gaan

Nynkster schreef:
Wat leuk dat je pup van zoe gaat nemen!!! Welkom!

Dankjewel :D

Kaus schreef:
Wat leuk JesdaJinn! Waarom nu gekozen voor een showlijn? Meende dat je met Jinn ook weleens wat aan drijven gedaan hebt? Puur interesse hoor :D

Dexter woog ook 5kg toen die kwam maar toen was die eigenlijk te mager. Is nooit meer goed gekomen :')

Wij gaan lekkeerrrr bij de schapen! Vrijdag weer een les ingepland om wat vragen te beantwoorden. En dan binnenkort het aanbod aannemen van een herder in Drenthe met kelpies om een dagje de heide op te gaan met zijn kudde :D

Toen Jinn een half jaar was ben ik es gaan kijken voor het drijven maar daar ligt mijn hart niet en ik ben van mening dat je een hond een net zo goed leven kan geven met andere activiteiten :)
Jinn is idd een halve showlijn. Zijn vader is een showlijn en de moeder een werklijn en Jinn heeft uiterlijk van zijn vader en het werkvermogen van zijn moeder.
De reden waarom ik nu voor een showlijn heb gekozen. Heel eerlijk. Geen idee. Het uiterlijk van de ouders sprak mij direct aan. Alles is getest wat je kan testen dus dat is ook super belangrijk. Eigenlijk zijn Aelynn en Rocky precies wat ik zoek qua gezondheid en uiterlijk en laat Zoe ze nou hebben :P

beauty1love schreef:
JesdaJinn leuk dat je een pup krijgt van Zoe, en wat toevallig dat Jinn ver weg familie is! Was dat toeval of heb je het daar op uitgezocht?

Kaus, super dat het zo goed gaat met de schapen, en erg gaaf dat je binnenkort met de kudde mee gaat zeg!

Skye was ook rond de 5 kilo toen we hem kregen. Hij was toen de dikste van het nest en uiteindelijk uitgegroeid tot een zeer smalle border van net 15 kg :j

Wij zijn vandaag wezen puppy knuffelen bij de fokker. Dat is het nest waar we helaas net misgrepen maar de hond waar ze ook nog een nestje van op de planning hebben dit jaar is ondertussen gedekt. Dus hopelijk zit er dan minstens 1 teef bij *\o/*

Zoe heeft dat uigezocht :P Ik heb daar helemaal geen verstand van maar het is niet zo bedoeld. Niet er op uitgezocht zegma. Gewoon toeval.

Mar_X schreef:
Wat leuk JesdaJinn!

Dankje :D

KimD schreef:
Hey Mariska, welkom hier! We eindigen toch altijd wel samen in een topic ergens! :D

Ja klopt. Dat is echt waar haha

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:59

JesdaJinn welkom wel leuk dat je het nu van het begin kan mee volgen. :D

Kaus leuk dat het zo goed en leuk is met de schapen.

Kiwitje super dat het goed ga met de zaken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:29

Afbeelding
Afbeelding

Gisteravond plat geknuffeld door de baby :D
Het liefst nog een paar poten in je face :+ was ff een middagje weggeweest en manlief was gewoon thuis....

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:09

Mar_X schreef:
Silke heeft de afgelopen week bedacht dat je beter binnen kunt plassen. Ik kan steeds met haar naar buiten maar ze doet niks en uiteindelijk doet ze het dan in de ren of bench. Er leek wat meer ritme in het plassen te komen maar sinds een dag of 3 wordt het weer minder. Ze heeft vanmiddag om 13.00 u. geplast en inmiddels wil ze nog steeds niet weer plassen.. Ze is buiten direct afgeleid door elk geluidje en elk blaadje dat door de tuin waait. Ik laat haar inmiddels in de tuin aan de riem maar dat helpt nog niet echt, iemand hier die nog tips heeft?

Vervelend dat Silke zo afgeleid is buiten. Ik heb helaas geen tips voor je. Volgens mij is Silke ongeveer even oud als Melle, toch? Misschien heeft de ‘angstfase’ er dan iets mee te maken? Maar dat lost natuurlijk nog niets op. Hopelijk hebben de meer ervaren pup-eigenaren wel tips voor je.

JesdaJinn schreef:
Gisteravond lekker filmdate gehad met Jinn.
[ [url=m/wMIE9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij was helemaal gesloopt.
Boven was het best warm, vergeten raam op te zetten op mijn slaapkamer dus ik heb mijn deken van boven gehaald en op de bank film gekeken zodat Jinn wel lekker bij mij kon liggen.

Ik ben gelukkig niet de enige die een filmavond houdt met haar hond(en). :') Ik vond het gisteravond inderdaad ook vies warm boven, gelukkig heb ik sinds kort airco op mijn kamer, dus Melle had geluk en kon in een koele kamer slapen.
x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/Uz1f75.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ag2Aav.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gisteravond plat geknuffeld door de baby :D
Het liefst nog een paar poten in je face :+ was ff een middagje weggeweest en manlief was gewoon thuis....

Wat een lieve foto’s! <3

Melle’s oren gaan een eigen leven leiden... _O-

Afbeelding

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:39

BlijNijn schreef:
Mar_X schreef:

Vervelend dat Silke zo afgeleid is buiten. Ik heb helaas geen tips voor je. Volgens mij is Silke ongeveer even oud als Melle, toch? Misschien heeft de ‘angstfase’ er dan iets mee te maken? Maar dat lost natuurlijk nog niets op. Hopelijk hebben de meer ervaren pup-eigenaren wel tips voor je.

Melle’s oren gaan een eigen leven leiden... _O-

[ [url=m/9uj4aJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Silke is van 30 april, we hebben ze geloof ik op dezelfde dag opgehaald. Vandaag ging het weer een stuk beter, ze heeft niks binnen gedaan!

Wat lief die oortjes! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:40

Die oren van Melle :')

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:47

Ik ben niet zo veel online om het topic bij te houden denk ik :+
Maar ik lees wel alles bij haha.
Aw wat is Melle een schatje!
Jeanine wat een lieve foto's!!

We mogen over een tijdje naar de pups gaan. Is het leuk voor de fokker om iets (kleins) mee te nemen? Of gebeurt dit normaal gezien niet. Het past niet zo met ons om met lege handen aan te komen denk ik. Maarja wat neem je dan mee en is het wel gewenst dan?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:56

@marx helpt iets langer buiten blijven niet? Dat ze even tijd krijgt om te wennen aan waar ze is, misschien wel tien minuten, en dat ze dan toch plast? Toby is bijvoorbeeld heel bang voor onweer, maar ja, hij moet toch plassen... Als ik dan met hem buiten ga staan (als t onweer niet recht boven ons is natuurlijk), dan gaat hij uiteindelijk wel plassen. Maar dat kost meer tijd dan op gewone dagen zonder onweer.

@jesdajinn filmavond met de hond is altijd goed :j

@jeanine puppyknuffels zijn top! :D

@kaus Fijn dat het zo goed gaat, maar waar blijven nou de foto's? O:)

@kiwi goed voor de business, hopelijk snel weer leveringen zodat je geen 'nee' hoeft te verkopen!

@blijnijn ow die oren! Dobby twee! Otje van Warboel is ook Dobby de huiself... Dat is Dobby één.

@nereids ik weet niet of het de gewoonte is, maar als jij je er goed bij voelt, vindt niemand het bezwaarlijk om een cadeautje te ontvangen denk ik zo! ;)

Toby had vandaag ook een leuke... Ik stap op stal uit de auto, wil de achterdeur open doen en Toby had blijkbaar precies op dat moment tegen de deur aan gezeten, tegen het slot... Blijkbaar werkt mijn centrale deurvergrendeling óók vanaf de achterdeur... De sleutel lag nog in de auto...
Enfin, ik kon dus mams bellen, zodat die langs mijn huis kon om de reservesleutel op te halen en die op stal te komen brengen... :') Het was sowieso zo'n dag, en ik had vannacht ook echt niet geslapen, dus dit kon er ook nog wel bij := Gelukkig was het niet echt warm op dat moment, anders had ik een ruitje moeten intikken voor Toobs - geluk bij een ongelukje _O-
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 27-07-20 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 19:57

Oh god die oren <3 i’m in love

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:02

Skippy01 schreef:
@marx helpt iets langer buiten blijven niet? Dat ze even tijd krijgt om te wennen aan waar ze is, misschien wel tien minuten, en dat ze dan toch plast? Toby is bijvoorbeeld heel bang voor onweer, maar ja, hij moet toch plassen... Als ik dan met hem buiten ga staan (als t onweer niet recht boven ons is natuurlijk), dan gaat hij uiteindelijk wel plassen. Maar dat kost meer tijd dan op gewone dagen zonder onweer.

Ik heb al een aantal keer best een tijd buiten gestaan en dan plaste ze als nog niet maar dan binnen vaak wel. Vorige week ben ik 4x achter elkaar naar buiten geweest en deed ze het daarna ook binnen terwijl ze tussentijds zeurde dat ze eruit moest. In de ochtend plast ze wel zo goed als direct buiten, dan is ze ook niet zo snel afgeleid. Ik ben vandaag wat anders gaan doen in de tuin en haar geen aandacht gegeven en toen ging ze beide keren vrij snel plassen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:17

Mar_X schreef:
Silke is van 30 april, we hebben ze geloof ik op dezelfde dag opgehaald. Vandaag ging het weer een stuk beter, ze heeft niks binnen gedaan!

Wat lief die oortjes! <3

Dat is ook toevallig, Melle is ook op 30 april geboren. :')

Hij lijkt nu inderdaad op Dobby. Ik ben heel erg benieuwd of het zo gaat blijven. :')

Skippy01 schreef:
Toby had vandaag ook een leuke... Ik stap op stal uit de auto, wil de achterdeur open doen en Toby had blijkbaar precies op dat moment tegen de deur aan gezeten, tegen het slot... Blijkbaar werkt mijn centrale deurvergrendeling óók vanaf de achterdeur... De sleutel lag nog in de auto...
Enfin, ik kon dus mams bellen, zodat die langs mijn huis kon om de reservesleutel op te halen en die op stal te komen brengen... :') Het was sowieso zo'n dag, en ik had vannacht ook echt niet geslapen, dus dit kon er ook nog wel bij := Gelukkig was het niet echt warm op dat moment, anders had ik een ruitje moeten intikken voor Toobs - geluk bij een ongelukje _O-

Dit is ook echt iets wat mij zou kunnen overkomen. Gelukkig was het niet zo heel erg warm inderdaad! Hebben jullie ook weer overleefd.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:34

Die oren van Melle <3

Wij hebben vanavond weer een les behendigheid gehad en Jip word er heul enthousiast van. Hij was wel echt enorm braaf, ondanks dat hij aan het stuiteren was.
Nu nog 2 lessen speuren en apporteren en dan gaan we maar eens kijken wat we gaan doen. :):)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:53

Skippy01, die heb ik geplaatst :)) Kijk maar even terug in mn berichten!
Oh nee!! Wat een pech :=

CupCakes, speuren klinkt leuk! Wil ook nog altijd graag doen maar denk dat we wel even genoeg hebben aan behendigheid, frisbee, bikejoring en schapen :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 21:56

T kan maar lekker liggen :')

Afbeelding
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 21:58

Wat een leuke fotos allemaal!
Ik moet jullie nog beetje leren kennen maar die oren van Melle! Hahaha.

Vandaag rustig aan gedaan. Jinn moest toch iets langer bij komen van gister en dat is helemaal niet erg. Hij kwam wel steeds met z'n flossie aan maar ik merkte aan zijn gedrag dat ie in zn koppie nog moe was. Wel lekker rustig trouwens.

Morgenavond staat hier hoopers op de planning. Hopelijk kan ik wat filmwn en woensdagavond staat agility opnde planning.
Agility doen wij puur voor de fun. Geen gekke moeilijke lijnen en als het wel moeilijk wordt dan hak ik het in stukjes. Wil toch geen wedstrijden doen en Jinn beleeft er erg veel plezier aan! Dan maar op deze manier

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:04

Frisbee lijkt me ook wel tof! Eerst maar ook de puber fase doorkomen haha :))

Dat ziet er lekker uit Kiwi!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:05

Hoe oud in Jinn nu?
Leuk dat je bij Zoë een pup gaat nemen. Dan zal ik ook zeker met jouw pup knuffelen :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:13

Oh die oortjes van Melle.

Leuk jannine zo knuffelen. Wil Senna ook nog steeds zo met der 30 kilo.

Oei Skippy01 dan heb je geluk. Ben altijd bang dat dat ook bij ons gebeur. Heb maar 1 sleutel, het bijmaken stel ik steeds uit.

Leuke foto van Jip. Das wel fijn die oefenlessen om te kijken wat leuk is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:34

Ik vind het echt heerlijk dat Dana zo'n knuffelcollie is. Die ligt ook altijd op me, bij me, onder de deken. Heerlijk! <3