Al zijn er heel veel die vermeden kunnen worden.
En vind die verkoopspraat in dat zoekertje wel mooi geformuleerd. Dus snap dat mensen die er niet zo in zitten als sommigen van ons zeggen van oh: dat is goed!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:Boellie heeft mij 750 gekostEn chick als herplaatser 500.
Adviesprijs van de sbt ligt tussen de 1000 en 1250
En er zijn er heeeel veeel die voor 1000 echt goede hondjes aanbieden
kiwiwitje schreef:Deze is gewoon van de mensen die haar gekocht hadden overgekocht. Dus niet via de fokker. Maar ja wel iets anders dan een pup recht van de fokker. Maar als je dus niet zo'n ruim budget hebt, kun je best een jonge herplaatser vinden van een ras met stamboom etc.Dat bedoelde ik er mee. Chick was ook nog geen jaar toen wij haar kregen.
kiwiwitje schreef:Ik ook niet. Ik ga al moeite hebben met een hond importeren in de toekomst ivm de 15 weken regel. Kan niet garanderen dat ik daar iets op ''ga bedenken''![]()
Ik heb met Chick ook gewoon teveel te stellen (gehad). Dat wil ik nooit meer.
Maar er zitten ook gewoon fijne herplaatsers tussen. Bij pap hadden we er meerdere en die waren allemaal gewoon prima en makkelijk.
KimD schreef:kiwiwitje schreef:Ik ook niet. Ik ga al moeite hebben met een hond importeren in de toekomst ivm de 15 weken regel. Kan niet garanderen dat ik daar iets op ''ga bedenken''![]()
Ik heb met Chick ook gewoon teveel te stellen (gehad). Dat wil ik nooit meer.
Maar er zitten ook gewoon fijne herplaatsers tussen. Bij pap hadden we er meerdere en die waren allemaal gewoon prima en makkelijk.
Dat heeft dan weer mijn voorkeur, als ik iedere pup met 15 weken zou kunnen krijgen, graag.![]()
biggirl schreef:Wat gaan jullie hard zeg in het topic !
Candalisa ahh lief hoor kwik kwak en kwak
Simoonzel ohh gaat snel he 10 maanden al
Kimvicious super goed zeg ! En whaah die spaghetti challenge wat grappig
Echt een heerlijk gevoel als het goed gaat op cursus xDenies
Kiwiwitje Djessey wordt zo knap zeg jeejtje !
Suze_ YIvi wordt ook steeds knapper en knapper
Wij zijn lekker weekendje centerparcs met de honden en wat doet Candy het super op vreemde plekken. Ook heel rustig in het huisje.
[ [url=m/AKKuf9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3LHUl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OhKbkU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nynkster schreef:Biggirl lekker genieten!! Mooie foto’s![]()
Leuk is dat hè Denies! En idd mensen denken tegenwoordig nog steeds dat elke gekleurde border een aussie isbij mij van de week in de winkel ook : mevrouw wat een leuke border collie heeft u!
Ik zou die van ons ook niet bij 15 weken willen halen. Bij 8,5 week opgehaald. Denk dat als ie tot 15 weken daar zat dat ie geen haar meer had van de vlooien![]()
Over fokkers gesproken. Ik zag van de week een bericht over hond met epilepsie. Kwam bij best wel een bekende (voor mij) fokker weg. Maar toen diegene gebeld had voor uitleg en tegemoetkoming werd ie naar de deur gestuurd. Wat zouden jullie doen als dat jullie gefokte hond was?? Aanschafprijs 1100 euro voor een pup
KimD schreef:Nynkster schreef:Biggirl lekker genieten!! Mooie foto’s![]()
Leuk is dat hè Denies! En idd mensen denken tegenwoordig nog steeds dat elke gekleurde border een aussie isbij mij van de week in de winkel ook : mevrouw wat een leuke border collie heeft u!
Ik zou die van ons ook niet bij 15 weken willen halen. Bij 8,5 week opgehaald. Denk dat als ie tot 15 weken daar zat dat ie geen haar meer had van de vlooien![]()
Over fokkers gesproken. Ik zag van de week een bericht over hond met epilepsie. Kwam bij best wel een bekende (voor mij) fokker weg. Maar toen diegene gebeld had voor uitleg en tegemoetkoming werd ie naar de deur gestuurd. Wat zouden jullie doen als dat jullie gefokte hond was?? Aanschafprijs 1100 euro voor een pup
Om welk ras, lijn, fokker gaat het? Mag ook in PB als je liever niet openbaar deelt.
Ligt overigens ook aan de huidige omstandigheden, hoe oud is de hond nu?
Kaus schreef:Hmm, ik heb daarin misschien een controversiële mening, maar ik vind een financiële compensatie vanuit de fokker niet nodig. Natuurlijk is het welkomMaar ik vind op het moment dat jij een levend wezen koopt, je het risico loopt dat er iets mis mee kan zijn. Al dan niet erfelijk.
Ik vind het een ander geval wanneer de fokker wíst dat er wat mis was met de hond/de ouders van de hond (wat voor zover ik begrijp bij de BC wel het geval was). Maar als de fokker aan al zijn plichten heeft voldaan en de hond blijkt toch een erfelijk gebrek te hebben, vind ik niet dat de fokker daar verantwoordelijk voor kan worden gesteld.