De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:18

Coconut schreef:
Lief!!!

Guus z'n bips wordt al wat rustiger. Die lieve schat staat alles super goed toe. Zelfs het oppakken. Eerder kon ik echt niks met hem. Straks heb ik nog een tam konijn ook :')

Fijn dat het beter gaat. Wel handig idd haha, scheelt een hoop gedoe als je er makkelijk bij kunt :+

Och en die baby konijntjes. Die strikjes <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:41

Dankjullie :+: Bleven ze inderdaad maar zó klein en schattig <3 Wilde bij de mannetjes het strikje eerst onder de kind doen, maar dan zag je ze niet _O- Daar zijn ze nog te klein voor haha. Vind het zeker fijn dat ze lekker naar bekenden gaan :+: En beide zulke lieverds, dus ze gaan het echt goed krijgen. Hebben beide al laten zien wat voor hokken ze besteld hebben, nou... daar zou menig konijn jaloers op zijn! _/-\o_ Echt heel leuk <3

Ben ook echt gek op mijn kleine Nibit <3 Tis zó leuk om je eigen konijntje al vanaf zo jong mee te mogen maken :+: En merk het bij m'n kleine witjes ook, die geef ik nu die AB-kuur, die zijn ook zó tam geworden! En met Cinna, de moeder van dit nestje net zo. Ben er nu zoveel mee bezig, dat ze ook steeds tammer worden. Maar pakken om uit de ren te gaan, blijft een dingetje _O- De baby's heb ik zo te pakken, maar moeders maakt 't me nog wel moeilijk :') Vind het moeilijk om de balans te houden tussen: toch wel te pakken krijgen, maar niet teveel stress te veroorzaken...

En thanks voor de complimenten op de ren! :D Ik zal ze doorgeven aan m'n vriend :D Alleen het gaas nog even strakker spannen, maar de krammetjes waren op _O-

Ahh kijk ze nou bij elkaar liggen jolmer!! :+: Heerlijk!!

Wel heel fijn dat 't nu al zichtbaar beter gaat met Guus <3 Hij heeft zich gerealiseerd dat je toch niet zo eng bent _O- :+:

Vind een van de kleintjes regelmatig verstopt achter de poepbak van mams... :') Maar nu maken ze het wel heel erg bont.. van de week vond ik ze al zo:

Afbeelding

En nou gisteren... dat slaat alles _O-

Afbeelding

Kán niet lekker zitten :')

Vaders mocht ook even in de ren. Zit normaal hele dagen stilletjes in z'n hokje.... :(:) Kan 'm nergens meer echt blij mee maken.. Behalve een vriendinnetje... maar toen ie in de ren mocht, gingen ineens z'n ogen weer helemaal open, begon ie me een partij rond te rennen _O- Terwijl hij het grootste hok heeft van allemaal :') Nja... weet ik dat ook weer :')

Afbeelding

Overigens is m'n idee om de rammetjes niet eindeloos voor de fok te gebruiken, maar op een gegeven moment te castreren en te koppelen aan hun favoriete vrouwtje <3

De witjes mochten ook nog even lekker samen buiten spelen <3 Had ze een nieuwe doos gegeven :=

Afbeelding

En een aardbei :') :9 Nog steeds een snotneusje :(:) maar het niezen wordt wel minder, heb ik het idee....

Afbeelding

Kan ze nu eindelijk uit elkaar houden, dit is Minty :+:

Afbeelding

En King trekt zo erg naar d'r toe... beetje jammer dat ik ze nu z.s.m. uit elkaar moet halen ook... gelukkig gaat King (nog) erg goed met Toff, het rammetje wat naast hen zit. Samen in een hok durf ik denk ik niet, maar samen buiten spelen gaat wel :D

Afbeelding

De hond vinden ze ook helemaal fantastisch _O- Als Brego langs de hokken loopt, rennen de witjes gelijk naar het gaas en neuzen ze even :+: Nu voor 't eerst echt zo los bij elkaar :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:04

Wat een schatjes utopia met die strikjes <3 Wat is het konijntje wat je wilt houden, mannetje of vrouwtje?
Aaah lief hoor je trio jolmer <3
Wat fijn dat het al een stuk beter gaat met Guus! Komt vast goed met hem :D
Wat een leukerds en die 3 op elkaar :')
Hoe oud zijn de witjes nu Utopia? En ga je dat rammetje wel castreren?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:16

Dat is een mannetje.. helaas.. of niet helaas :P Want dan heb ik ook een Japanner-rammetje :D Ik vind het echt een lieverd in ieder geval, en hij heeft een prachtig kleurtje, mooie lichte ogen :+:

Afbeelding

Witjes zijn nu ruim 13 weken, dus wel écht tijd... tot nu toe laten ze allebei niets van hormonen zien, maar dat kan in een nacht veranderen natuurlijk := En dit mannetje ga ik vooralsnog ook nog niet castreren. Dan eerder een van de broertjes Choco/Toff, omdat dat dezelfde bloedlijn is (even kijken wie de mooiste kindjes geeft :P ).. King is nieuw bloed natuurlijk.. kan ik dan met een nakomeling van een van de broertjes weer evt. mee verder fokken. Maar ik probeer nog steeds te bepalen welke kleur(en) ik me op wil richten...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:01

Hee wat goed jolmer, zo samen! :D

Awhh wat ontzettend lief die kleintjes, en zo leuk dat de hond zo lief is met ze! <3

Hier niet zo veel te melden, was niet zo veel online hier want we hebben veel stroomuitval gehad door storm. Gister letterlijk 24u zonder elektriciteit gezeten, hallo afrika :')

Ik wil ook nog iets maken of bedenken dat ik ze mee kan nemen in de tuin want dat vinden ze volgens mij wel leuk. Maar ik heb gezien hoe goed Ziggy is in springen dus moet iets hoogs hebben voor d'r :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:10

24uur! :oo Da's wel best lang haha, dan zit je mooi met de gebakken peren met je koelkast en vriezer := en telefoon en laptop _O- en geen tv!! :oo

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 12:21

Och wat een heerlijke foto’s allemaal!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:37

Proficiat Esther! Y)(^) :D
Pfff LL 24 uur is wel lang inderdaad!

Utopia, kun je wel alle kleuren 'gewoon' kruisen met elkaar?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:12

Er is een bont ras, als je die met elkaar kruist, dan krijg je wel echt zieke konijntjes. Noemen ze Charlie's ofzo.. Maar voor de rest is het voor zover ik weet allemaal gewoon mogelijk. Al zul je bij sommige combinaties krijgen wat je niet verwacht/wil, zoals heel veel zwart/wildkleur/konijngrijs.. wat ik allemaal wel heel mooi vind, maar wat voor fokken niet handig is..

Jaa gefeliciteerd Esther! :D En dankjewel :D :+:

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:22

Ja klopt bepaald kleur bont x bont geeft charlies die hebben megacolon (afwijking aan de darmen).

Bedoelde inderdaad voor de kleuren zwart en konijngrijs te ontwijken haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:34

Ja, volgens mij geeft blauw x blauw bijv. en bruin x bruin over het algemeen veel zwart.. Terwijl bruin x blauw wel mooie kleurtjes geeft :? :') Ben me de laatste tijd heel veel aan het inlezen, maar er is ZO VEEL, niet normaal _O- Dus mijn kleine beetje overzicht dat ik had, is weer zo'n beetje af aan het brokkelen door de hoeveelheid info _O-

Trouwens, als je het interessant vindt: er is een facebookpagina over kleurgenetica bij konijnen.. kan ik wel even naar je sturen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 14:39

Wel interessant om te lezen!
Ik heb geen idee hoe het met kleurtjes zit :')

Jeetje LL, 24 uur?! Maar zooi uit je vriezer en koelkast enzo?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:52

Geloof dat bruin juist met andere kleuren veel zwart geeft. Die kun je het best matchen met Bruin.
Blauw x Blauw geeft Blauw (Maar Suusje komt ook uit blauw x blauw haha)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:04

Ik kan geloven dat er ontzettend veel info over te vinden is en waar je kunt inlezen!

Haha ja, grootste tip is dan: houdt de vriezer dicht :+

Gister een kant en klare soep gekocht en die opgewarmd op een camping gas ding. Verder een dutje gedaan, wat gelezen, kledingkast netjes gemaakt, rondrijden bij de haven en naar de golven kijken (en bijna wegwaaien) en in de ochtend bij de paarden gewerkt. Er waren zelfs filmpjes te zien van kaapstad op nu.nl haha. Al het schuim van de zee ging de straat op en auto’s stonden onder :+ m’n collega had blikseminslag en heeft nu een gat in haar dak dus alles onder water. Gelukkig hebben wij t droog gehouden :=

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:06

Haha baby's achter de wc. :')

Ik haal mijn konijnen uit de ren via het vervoersbakje. Napoleon en Chester kennen dat heel goed. Moet er maar naar wijzen en ze lopen er al in. Dan moet ik ze maar 1x vangen. Want op de heenweg denken ze toch altijd dat ze naar de dierenarts moeten. :P

De ogen worden vaak nog wel wat donkerder met de leeftijd. Althans hier toch.

24 uur zonder elektriciteit. :wow:

blauw x blauw geeft altijd blauw. Nooit zwart!
Suusje is ook blauwbasis in principe.
Net zo met bruin. Bruin x bruin= altijd bruin. Vandaar ook dat ik zei dat je voedster geen bruin japanner kon zijn, wat je eerst dacht. Want dan zou die geen zwarte baby kunnen geven.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:32

Jeetje Laughterline, 24 uur zonder stroom!!
Gelukkig heb je je een beetje vermaakt!

Fijn dat het beter gaat met Guusje Coconut!

Aghj Utopia, die je zelf houdt is echt een moppie hoor!
Zou ik ook zo voor gaan denk ik!

Kleuren ben ik echt niet in thuis
Wel interessant om het te lezen allemaal!
Al was ik niet van plan om te gaan fokken haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:28

Dan ben ik verkeerd ingelicht :D En dan kan Cinna inderdaad nooit bruin-Japanner zijn.. maar wat dan wel? :?

Goeie tip LL _O- En dan ben je je dag aardig doorgekomen! +:)+ Denk dat menigeen niet weet wat ie moet doen in zo'n geval _O-

Oh, da's ook wel een goeie Gigi!! Wij hadden zondag bezoek van de vriendin die het blauwe meisje heeft uitgekozen en haar vriend wilde wel even helpen met de konijnen weer terug in het hok zetten. De kleintjes heb je zo te pakken, maar moeders wilde zich niet laten pakken door 'm. Bij mij nooit echt een probleem geweest, nu dus wel... ^) Hij heeft zo achter d'r aan lopen vangen, dat ze nu bij mij ook wegrent.. :(:)

Merk trouwens dat de vachtkleur ook steeds donkerder wordt (bij de lichtgekleurde konijntjes) naarmate ze ouder worden. Maar de oogjes van Nibit zijn in ieder geval grijzig, terwijl die van z'n broer/zusjes sowieso al bruin zijn :P Zou graag een blauwogige Japanner fokken :9 <3

Dankjewel jolmer <3 Ben echt gek op 'm, nu al <3

Op welke leeftijd kunnen jullie het geslacht trouwens echt goed zien? Heb veel contact met iemand die beweert het bij de geboorte al te kunnen zien, als je er heel goed in getraind bent. Zij heeft ze voor mij ook gesext. Daarna heb ik nog vaak genoeg gekeken, en kom steeds ook op hetzelfde uit, ook nu ze ouder zijn.. maar er zijn er genoeg die zeggen dat je met 4 weken nog helemaal niets zeker kunt zien...

Had gisteravond migraine. Baal ik dan altijd zo van.. hele dag aan 't werk, kom ik eindelijk thuis om lekker te knuffel met alle diertjes, kan ik alleen nog maar scheel kijken en slapen.. ^) Dus ik slapen, komt mijn vriend op een gegeven moment zachtjes binnen en zet m'n schatje op schoot <3 <3

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:30

Aaaah <3
Tussen de 4 en 6 weken kun je het wel goed zien normaal :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:35

Ah wat een lieve vriend! Die weet wel hoe die je moet opbeuren zo te zien :D
Ik heb geen idee vanaf hoe oud je dat kunt zien, dus daar kan ik je niet bij helpen helaas.

Hier heb ik net bij de speelgoedwinkel zo'n 'veren ding' gehaald die je van de trap kunt laten lopen? Weet niet zo goed hoe ik het anders kan uitleggen. Ziggy en Wombat vinden het geweldig haha, heb een leuk filmpje van ze, eens kijken of ik printscreens eruit kan halen :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:39

Lief hè :+:

Ja precies.. dacht ik, als ik al iets van verschil kan ontdekken, dan moeten getrainde ogen dat zéker kunnen zien _O-

SLINKIEEEE!!! <3 <3 <3 Ben gék op die dingen hahaha, kan ik me zo mee vermaken ook, zelf _O-

Afbeelding

Ben reuzebenieuwd naar je screenshots! :D

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:56

Mij lijkt ze gewoon een zwarte japanner @utopia.

Hier kijk ik ook tussen de 4-6 weken. Nog nooit fout geweest. Liet het wel altijd nog eens nakijken door de dierenarts als ze voor hun inenting gingen met 6 weken.

Kan je het filmpje niet posten? @laugterline

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:09

Geen idee hier hoe, kan alleen foto’s selecteren. Maar maakt niet uit haha.

Ziggy is er druk bezig mee geweest en Wombat ook, zijn doel is: alle speeltjes in z’n voerbak _O- weet niet waarom, maar ze eindigen altijd daar haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:23

Haha schattig!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:35

Hahaha geweldig!! _O- Ik heb er ook ergens nog 1 liggen.... <<) Ikzelf was uitgespeeld op de trap _O- maar kon 'm niet weggooien, want ze zijn té fantastisch die dingen haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 15:54

xXutopiaXx schreef:
Dan ben ik verkeerd ingelicht :D En dan kan Cinna inderdaad nooit bruin-Japanner zijn.. maar wat dan wel? :?

Goeie tip LL _O- En dan ben je je dag aardig doorgekomen! +:)+ Denk dat menigeen niet weet wat ie moet doen in zo'n geval _O-

Oh, da's ook wel een goeie Gigi!! Wij hadden zondag bezoek van de vriendin die het blauwe meisje heeft uitgekozen en haar vriend wilde wel even helpen met de konijnen weer terug in het hok zetten. De kleintjes heb je zo te pakken, maar moeders wilde zich niet laten pakken door 'm. Bij mij nooit echt een probleem geweest, nu dus wel... ^) Hij heeft zo achter d'r aan lopen vangen, dat ze nu bij mij ook wegrent.. :(:)

Merk trouwens dat de vachtkleur ook steeds donkerder wordt (bij de lichtgekleurde konijntjes) naarmate ze ouder worden. Maar de oogjes van Nibit zijn in ieder geval grijzig, terwijl die van z'n broer/zusjes sowieso al bruin zijn :P Zou graag een blauwogige Japanner fokken :9 <3

Dankjewel jolmer <3 Ben echt gek op 'm, nu al <3

Op welke leeftijd kunnen jullie het geslacht trouwens echt goed zien? Heb veel contact met iemand die beweert het bij de geboorte al te kunnen zien, als je er heel goed in getraind bent. Zij heeft ze voor mij ook gesext. Daarna heb ik nog vaak genoeg gekeken, en kom steeds ook op hetzelfde uit, ook nu ze ouder zijn.. maar er zijn er genoeg die zeggen dat je met 4 weken nog helemaal niets zeker kunt zien...

Had gisteravond migraine. Baal ik dan altijd zo van.. hele dag aan 't werk, kom ik eindelijk thuis om lekker te knuffel met alle diertjes, kan ik alleen nog maar scheel kijken en slapen.. ^) Dus ik slapen, komt mijn vriend op een gegeven moment zachtjes binnen en zet m'n schatje op schoot <3 <3

[ [url=m/a9sPky.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
*Bliiiiiiik,, kan je ook weer krimpen?*
Kijken of het werkt :+.

Haha heerlijk die dingen! Zijn jullie niet bang dat ze worden opgegeten?