Morgen wordt Lou gecastreerd . En het ventje weet ocharme nog van niks . We moeten hem 's morgens binnen doen en 's avonds mogen we hem alweer ophalen. Ik vind het toch een beetje spannend...
Wat is jullie mening over de vruchtbaarheid na de castratie? Ik hoor zo veel verschillende dingen en ik zie door de bomen het bos niet meer.. Op veel sites lees ik 2 a 3 weken, maar wat is het nu, 2 of 3? Op andere sites en forums lees ik dan 6(-8) weken maar ik dacht dat de hormonen vanaf dan weg zijn uit het lijf en ze al langer niet meer vruchtbaar zijn? Ook DA zei 6-8 weken.. Dus nu ben ik helemaal aan het twijfelen . Ik zou ze natuurlijk voor de zekerheid 8 weken apart kunnen houden maar die arme beestjes willen al zo lang weer bij elkaar dat ik ze niet onnodig apart wil houden. Wat hebben jullie gedaan?
En Lilly heeft een nieuwe manier van hooi eten.. Gewoon hooi ruif eraf gooien en dan van de achterkant eten... Dat is toch makkelijk?
Esther: Ja, voor hem en voor Lilly zal het een stuk leuker zijn.
Lilly mist een paar vijzen denk ik. Ze doet wel meer van die dingen .
Rebecca: Bedankt!
Alles wat ze doet is bedoeld om er voordeel uit te halen hè .
Eoweyn_x
Geplaatst: 21-08-17 18:48
Na 2 weken zijn ze onvruchtbaar en na 6-8 weken zijn de hormonen uit het lichaam. Zou wel wachten tot 4 weken nádat ze bij elkaar gezeten hebben. Vanaf die dag 30 dagen verder rekenen dus, afwachten of er een nest komt en zo niet, daarna pas koppelen. Dan weet je of Lilly wel of niet zwanger is.
Dus, als Lilly niet zwanger is, kunnen ze in principe gewoon na twee weken weer bij elkaar hè? We gaan ze wrs laten checken door de DA. Zo weten we of we iets extra's moeten regelen of niet. En dus of ze na twee weken weer bij elkaar mogen. Ik hoop zo dat ze niet zwanger is.. Het is slecht voor haar, er komen weer extra konijnen bij, en dan kunnen ze weer twee maanden niet samen..
We hebben Lou net afgezet, en zijn balletjes zijn sowieso ingedaald dus straks hebben we een gecastreerd Loutje . We hebben ook gevraagd van Lilly, en mijn DA is daar wel koelbloedig in. Het kan zijn dat ze zwanger is natuurlijk maar dat hoeft niet persé. Steriliseren is echt bijna niet te doen omdat ze nog zo klein is. Hij zegt ook dat de natuur eigenlijk laat zien dat haar lichaam er eigenlijk wel klaar voor is, anders zou ze nog niet vruchtbaar zijn. In de natuur worden ze eigenlijk ook meteen gedekt vanaf dat ze vruchtbaar zijn, en het is niet dat dat altijd fout loopt. Dus ik hoop dat ze niet zwanger is, en als dat toch zo zou zijn dat het goed gaat.
Ik snap het wel hoor, dat ze te klein is voor castratie.
Alleen vind ik onze huisdierkonijnen totaal niet meer te vergelijken met hun wilde soortgenoot. Onze huisdierkonijnen kunnen het hele jaar door jongen krijgen. Bij wilde konijnen is dat niet zo, geloof dat die van februari tot eind zomer jongen krijgen. Die jongen worden vruchtbaar op het moment dat het seizoen 'afgelopen' is. En dan worden ze dus niet gedekt. De voedsters bijten ook echt wel van zich af.
Dat verschil merkte ik al bij mijn halfwildjes. Nu zijn zij allen geholpen maar zij kregen in precies dat seizoen steeds last van hun hormonen.
Ik ben trouwens wat afwezig. Gisteren te horen gekregen dat een van mijn Vlamen, Meneer de Wit, hoogstwaarschijnlijk botkanker heeft.
Is mooi weer dus Frits zijn ren even aangepakt en voor het eerst de zandbak vullen , direct graven en poepen (markeren gok ik) en helemaal onder het zand
Lekkere kereltje aan het genieten van zoiets simpels
We hebben Loutje net weer opgehaald en hij was helemaal op zijn gemak hooi aan het eten . De DA blijft toch vasthouden aan 6 weken.. Ik weet echt niet wat ik ermee moet.. . Deze keer was het de vrouw van de DA (die ook DA is ) en ook zij zei dat moest Lilly zwanger zijn ze niet echt problemen verwachtte.
Dankjewel allemaal. Het is even bekijken wat we kunnen en gaan doen. Voor nu afwachten... M'n grote vriend
Lekker na 2 weken koppelen
Anoniem
Geplaatst: 22-08-17 17:07
Lou is goed bezig , lekker hooi eten
Mindfuck , volg je gevoel dan ..
Zag net in mijn ooghoek een dood hoopje in de zandbak liggen , Frits was even gebunny-flopt
MoppieFilou
Geplaatst: 22-08-17 17:45
Denk dat ik dat toch maar doe . Mits Lilly niet zwanger is natuurlijk.
Lou kwam thuis, hupste direct de ren in en begon om eten te bedelen . Hij heeft op amper tien minuten tijd zijn brokjes voor de avond, een koekje, een stukje wortel en een paar sprietjes loof op . Hij deed alsof hij uitgehongerd was . Nu nog even wachten op keutels, maar die zullen er snel zijn denk ik zo.
Rebecca: Dat ken ik . Dan denk je dat er iets is gebeurd ofzo, maar nee, ze hadden gewoon even zin in alsof doen en het baasje laten schrikken . De oppas dacht al dat ze echt dood was .