Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 13:13

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:22

Zoë, als Dexter blaft mag het in de krant staan _O- Maar geloof inderdaad wel dat Kelpies meer blaffers zijn dan borders. Alleen bij behendigheid, frisbee en schapendrijven zijn het altijd de borders en aussies die lopen te keffen/blaffen en druk te doen. Nu weet ik niet of dat opvoeding of toeval is maar Dundy en Dexter gaan beiden gewoon aan het hek liggen waar ik ze aan vast maak (Dexter heeft bij behendigheid wel even gemiept maar ook dat was na een paar lessen klaar).

Dexter heeft volgens mij nog steeds niet door dat ie ballen heeft want hij is bijna twee en nog nooit gereageerd op een teef. Ook niet op een hoog loopse (wat je dan doet in een losloopgebied even daar gelaten :') ).
Laatst bijgewerkt door Kaus op 26-09-19 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:23

Hier in de omgeving ook wel veel honden, alle soorten en maten ook. Gelukkig over het algemeen allemaal wel netjes opgevoed en weinig echte blaffers. Melle blaft ook niet vaak.

Leuk artikel over praktijkspeuren, Melle en ik hebben morgen weer speurles. *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:36

Ik leer onze hond juist blaffen :+ :+ Heb wel redelijk vaak raar volk aan de deur en dan wil ik toch de indruk wekken dat ze gegrepen worden :Y) :Y) maar het is tot nu toe een slechte waakhond.

Kaus ja erg he! Het is dan echt ontploft. Duurt vaak paar dagen voordat ie dan weer glad is :Y) Vind het beide wel mooi opzich.

Ik denk dat het veel verschilt. Kelpie van een kennis van mij is heeeeel verbaal :D Die mag graag blaffen en gek doen. Ik vind kelpies niet direct veel blaffen ofzo maar ze zijn wel fel! IK heb het idee dat borders met drijven ook minder bijterig zijn dan kelpies. dat zal deels ook liggen aan hoe ze gecorrigeerd worden daarin maar op paard&erfgoed hadden al die kelpies stukken wol in de bek en haalden echt wel uit naar de schapen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:52

Misschien is Dexter er nog niet oud genoeg voor om zo fel te zijn want dat is hij echt totaal niet. Met frisbee en behendigheid is het echt een flierefluitende sukkel. Met schapendrijven is hij enorm relaxed, wel gefocused maar koel in de kop wat dus niet leidt tot schapen in paniek en plukken wol in de bek. (Edit: Ik bedenk me nu wel dat hij wel vrij fel is in stoeien met ons en ook in zijn grenzen aangeven met andere honden. Maar weet niet of dat is wat je bedoelt.)

Dundy vind ik dan wel weer veel feller en dat past ook bij het ras. Die snept veel sneller (niet alleen in schapen maar ook in mij als ik er niet bovenop zit).

Maar de andere Kelpies die ik ken zijn inderdaad wel feller. Zijn moeder is ook vrij fel maar zijn vader is echt een dotje terwijl die enorm goed bij de schapen is.

Ik ben het er wel mee eens (als je dat bedoelt in elk geval) dat border collies wat makkelijker zijn in doen wat je zegt, rondje linksom, rondje rechtsom, sprongetje, tunneltje etc. Een kelpie zal bij alles wel vragen 'hoe dan? Met deze poot eerst? Die poot eerst? Achteruit? Op de kop?'. En daarom is een border denk ik meegaander dan een kelpie en zeker in vergelijking met een cattle _O-

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:01

Ja is wel wat in bedoel idd. Ze hebben ook wat meer eigen zin. Als Guinness iets niet wil en ik vraag het een tweede keer doet hij het alsnog wel :+

Ja cattle dogs zijn weer hele andere honden :') Ik heb er 1 gekend, van een oud klasgenoot maar verder zie ik ze ook nooit eigenlijk. niet het eerste waar mensen aan denken bij het nemen van een hond denk ik?

Grenzen aangeven gaat hier ook gelijk met de tanden bloot. Maar dat is eigenlijk alleen wanneer grote honden helemaal boven hem gaan hangen 8)7

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:11

Ik ken verder ook weinig cattle dogs. Hoor op frisbeewedstrijden wel altijd dat 'die rooien zo'n last hebben van hoogmoed' en man, is dat accuraat _O- _O- Als de frisbee nog 8 meter in de lucht hangt, springt Dundy al want redden we vast wel :roll:

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:15

Net kwik kwek en kwak lief naast elkaar op de foto kunnen zetten Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:26

En dan zeggen ze dat ik van een variatie aan honden hou _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 19:29

Hier was dat minder succesvol zo met zn drietjes _O-

Leuke foto!

Rottie en staffie vind ik nog redelijk in t zelfde type vallen
En ja ik weet dat t andere rasgroepen zijn :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:04

Kaus hahah en dan te bedenken dat ik altijd keeshonden en rottweilers heb gehad _O-

Kiwiwitje ja klopt ook zie er redelijk veel in de rottweiler groepen die ook staffords hebben. Bella was al van mijn vriend en ik had een kees en een rottweiler. Kees was al ruim 13 en heb ik bij mijn ouders gelaten die wonen om de hoek dus zag dr alsnog elke dag.
Mijn vriend was ook gek op Aussies en ivm Mn trainingen voor de aussie gekozen zal denk ik na Bella geen Stafford meer komen en als joy er niet meer is geen rottie meer. Heb ze bijna mijn hele leven gehad maar vind het gewoon zo sneu dat ze overal met de nek aangekeken worden en met mijn werk wordt het steeds lastiger en mijn ambities liggen niet meer richting de IPO.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:41

Jullie gaan ook alweer hard :D
In mijn flat heeft niemand anders honden (of katten haha) maar er wonen ook alleen oude dames en studenten verder.

@Kiwi Popo is van 14 november, dus nu iets meer dan 10 maanden!

@Denise Wat een tokkies jouw buren := Fijn dat je iig met 1 gezinslid nog normaal kon communiceren.

Popo is gelukkig helemaal niet reactief. Ik woon op een supermarkt in het centrum en er wordt regelmatig buiten geblaft maar hij geeft er niks om. Er kunnen ook gewoon mensen langs ons huis lopen zonder dat hij er aandacht aan besteed. Voor mij ideaal, ik wil geen waakse hond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 07:44

10 maanden.. Time Flies!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:40

Afbeelding
Hier weer super trots. Onze derde les en mevrouw heeft het grootste gedeelte van deze les al los doorgebracht. Focus gaat steeds beter en houd ze ook langer vast. Worden binnen de jonge honden cursus nu al klaargestoomd voor het sporten straks dus waarschijnlijk kunnen we een cursus gaan overslaan _O- en dat met mijn adhd meisje <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 11:43

Kijk dat is nog eens leuk om te horen! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:45

Wat een geweldig gevoel heh? Wij hadden vandaag ook cursus en het ging zo goed! :D Geen fotos want mijn telefoon heb ik niet bij me tijdens de cursus.

Een nieuwe groep en één bekende van de puppen A. Een labrador van 18kg met 20 weken, bizar groot al! Maar ook een stuiter bal dus is wel grappig.
Op een begeven moment gingen we door de paaltjes lopen, slappe lijn, en bij de pionnen de commando's. Een aantal mensen gebruikten daar teveel hun riem bij dus kregen we een hele leuke opdracht.

Handvat riem door je broek of in je zak ofzo. En lopen zonder je riem te pakken (behalve in nood). Ik vond t even best spannend maar wauw! Mera deed het geweldig. Focus bleef op mij, we konden alle oefeningen doen en nog tussen de paaltjes slalommen. Echt bizar. Ik straalde helemaal :D Geen enkele keer de riem hoeven pakken, top puppy <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 11:50

Vandaag weer Djesseys verjaarweek
En dit vond ze er zelf van :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig kon ze ook nog even ''normaal'' doen.. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 12:51

Zwaai!

Ik liep weer flink achter zeg :op

Candalisa wat een lekker trio!
Kiwi ze is echt geen ukkie meer mooie jongedame <3
Denies zulke ruzies brrr.

Kijk eens wat wij tegen kwamen vandaag. Een oud Duitse herderspup van 11 weken. Nou Ylvi en hij waren Verliefd. Wij ook. Wat een leukerd zeg. En wat een joekel!

Afbeelding
Afbeelding

Ylvi groeit ook goed door. Alle tandjes zijn gewisseld en die oren beginnen ook inmiddels steeds beter te begrijpen waar ze voor dienen :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 13:34

Ohh wat schattig! <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:20

Hahaha vieze ylvi :P

Attitude Djessey in the house omg :D lekker dier, ze heeft zo'n fijne open uitstraling.

Goed bezig XDenies! Zo fijn als alles op zn plek valt. Dat klinkt trouwens wel als een hele leuke oefening!

Hier deze week maar flink aan de slag met ons huiswerk. Weer enorm geïnspireerd dus goed aan de bak(zodra Skye weer bijgeslapen is, hoe durf ik haar ook in het weekend vroeg wakker te maken en dr dan ook nog aan het werk zetten)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:31

Leuke foto's van Djessey! En hoe oud is ze 'geworden' :P, wij zitten maandag op de 20 weken. Time flies!

Wat een knap hondje heb je Suze!

Nou Kim, het was inderdaad een ontzettend leuke oefening! Ik ben zelf een beetje 'angstig' met loslaten, dat is mijn gebrek i know - maar zie liever niet mijn hond wegrennen onder een auto etc. Maar hier op de cursus zijn we eigenlijk al sinds één van de eerste lessen bezig met dat de hond 'los' naar je toe moet rennen als jij 'voor' of iets in die richting zet. En dan nu dit. Nou echt geweldig. En ik glunderen daar tussen die paaltjes door :P

En ja .. bijslapen :P

Als alles loopt zoals ik vermoed dat het gaat lopen (moet ik eigenlijk niet zeggen..) dan heb ik een keer een beetje 'geluk' en ga ik na volgende week een paar dagen met de honden weg. Even helemaal verstand op 0.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:46

Oeh dat zou een leuk vooruitzicht zijn xDenies!

Zag net op fb de spaghetti challenge voorbij komen dus even geprobeerd :P
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:51

Kimvicious schreef:
Oeh dat zou een leuk vooruitzicht zijn xDenies!

Zag net op fb de spaghetti challenge voorbij komen dus even geprobeerd :P
[ [url=m/uLEzCD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die drie borders zou ik daar ook voor kunnen paaien, maar die kale en die sheltie knakken dat direct gok ik. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 20:11

Haha thanks! Ze is een heerlijk meisje! Echt waanzinnig blij met haar!
Maar ze heeft wel een dosis arrogantie _O-

Ze is vandaag 31 weken dus ruim 7 maanden.

Kimvicious, boellie komt er gewoon echt niet uit als ie t te vroeg vind _O-
Maar heel veel succes met je huiswerk!

Niet erg dat je zo bent met loslaten Denies.
Dat is een van de redenen dat die van mij dus ook “niet” loslopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 09:48

Wie had het laatst nou over border x Stafford? :o
Er staat een nestje op marktplaats.. En daar zijn eerder pups van gekomen, waaronder ''top agility''..
Heb het vorige nest ook op mp zien staan toen.. -O-