https://www.doggo.nl/artikelen/probleem ... fKPMpkJX94
Van vlees kunnen ze wel zeker energieker worden. Dat hoor ik vaker. Maar inderdaad ziek zijn en loopse teef in de buurt dat zal t niet makkelijker maken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar geloof inderdaad wel dat Kelpies meer blaffers zijn dan borders. Alleen bij behendigheid, frisbee en schapendrijven zijn het altijd de borders en aussies die lopen te keffen/blaffen en druk te doen. Nu weet ik niet of dat opvoeding of toeval is maar Dundy en Dexter gaan beiden gewoon aan het hek liggen waar ik ze aan vast maak (Dexter heeft bij behendigheid wel even gemiept maar ook dat was na een paar lessen klaar).
).
Heb wel redelijk vaak raar volk aan de deur en dan wil ik toch de indruk wekken dat ze gegrepen worden
maar het is tot nu toe een slechte waakhond.
Vind het beide wel mooi opzich.
Die mag graag blaffen en gek doen. Ik vind kelpies niet direct veel blaffen ofzo maar ze zijn wel fel! IK heb het idee dat borders met drijven ook minder bijterig zijn dan kelpies. dat zal deels ook liggen aan hoe ze gecorrigeerd worden daarin maar op paard&erfgoed hadden al die kelpies stukken wol in de bek en haalden echt wel uit naar de schapen.
Ik heb er 1 gekend, van een oud klasgenoot maar verder zie ik ze ook nooit eigenlijk. niet het eerste waar mensen aan denken bij het nemen van een hond denk ik?
Als de frisbee nog 8 meter in de lucht hangt, springt Dundy al want redden we vast wel

Fijn dat je iig met 1 gezinslid nog normaal kon communiceren. 
en dat met mijn adhd meisje
Geen fotos want mijn telefoon heb ik niet bij me tijdens de cursus.
Geen enkele keer de riem hoeven pakken, top puppy

p

lekker dier, ze heeft zo'n fijne open uitstraling.
, wij zitten maandag op de 20 weken. Time flies!