Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:13

gefeliciteerd zorry, knapperts hoor!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:36

Van Harte zorry knappe pups!

Dank voor de beterschappen! Chansy is nu ook begonnen met hoesten karma nog niks

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 22:06

Hopelijk is het bij chansy een zachtere versie!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:10

Gefeliciteerd Zorry! Hoe doet mams het?

Arme Balto en ondertussen ook Chansy. Veel beterschap! Kennelhoest schijnt inderdaad geen pretje te zijn.

Nog 13 dagen. Vandaag weer wat foto's gestuurd gekregen. Misschien klinkt het raar en is het logisch want het is een reu. Maar zijn euhm piemeltje lijkt echt ontzettend groot haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 23:10

Ze lijken zo groot voor whippets. Wat grappig!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:14

Hij lijkt ook het meest getreept te zijn he :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:40

Afbeelding

Even een greep uit het assortiment reutjes. Ze zien er al zo mooi uit! De kleuren komen al heel mooi zichtbaar bij de pups.
Er zijn 4 heren in het nest en 5 dames.
1 van de heren is voor ons maar welke dat beslissen we samen met de fokster over 3 weken pas.
10 november mogen we kennismaken met de pups! Zo'n zin in!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 12:31

Spannend RM. Leuk om te zien hoe ze zo groeien en veranderen he?

Even een vraagje, heeft er iemand van jullie ervaring met de volgende tuigjes, of opties voor het zelfde type tuigjes? Na overleg met de Fysio mogen ze gewoon met de Julius tuigen op de loopband. Tuigjes zitten bij hun heel goed. Alleen op de loopband horen ze ''trekkend'' te rennen. Dus met hun hoofd flink naar beneden. En ik merk bij chick dat er dan toch teveel druk op de borstband komt. Heb nu 2 verschillende tuigjes geprobeerd waar de borstband anders zit en toch gooit ze er zoveel kracht in dat ze soms even flink kucht.

Ik heb 1 ytuig, die is te lang voor op de loopband (ring dus halverwege haar rug dat is echt te ver naar achteren voor op de loopband ivm bevestigen op de band. Dit tuig vind ze zelf ook niet fijn. Niet met gewoon wandelen maar ook niet op de loopband.

Een halsband is dus absoluut geen optie en ben opzoek naar een ytuig die de sluiting zo ver mogelijk naar voren heeft zitten. Het tuig van de petsplace wil ik naast ons ytuig houden voor de afstand maar ondertussen ben ik wel aan het neuzen. Keuze om niet voor een halsband te gaan is vanuit mijzelf en in overleg met de fysio. Ondanks dat staffies een dikke bespierde nek hebben, en daardoor meer bescherming, is ook voor hun klappen krijgen op de nek geen positief iets.

https://petsplace.nl/hunter-harnas-neop ... 5-pps.html
https://www.medpets.nl/ruffwear-front-range-harness/
https://www.medpets.nl/hurtta-active-tuig/
https://www.medpets.nl/ezy+dog+chest+plate+tuig/

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:35

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 12:55

Die van de bovenste link gaat dus niet. De sluiting zit veel te ver naar achter, wat betekend dat ze zo achterover van de band af donderen als ze remmen. Ook zit het trekken normaal achter ze, al dan niet op de grond. En in dit geval dus boven ze.

Dus al die tuigen zijn geen optie. :)

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:16

Over die van Ruffwear hoor ik altijd goeie dingen! Zou hem zelf ook willen, maar tuigjes op een windhond ziet er meestal niet uit en ligt niet goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 13:17

Galaika schreef:
Over die van Ruffwear hoor ik altijd goeie dingen! Zou hem zelf ook willen, maar tuigjes op een windhond ziet er meestal niet uit en ligt niet goed.

Dat ga ik serieus opzoeken :+ Heb ze alleen met halsbanden gezien :P
Ook voor een windhond is een tuigje natuurlijk beter dan druk op de nek. Maar das een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 02-11-18 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:17

Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 02-11-18 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 13:18

ZoZenn schreef:
Ik heb de hurtta sport casual (?), Die heeft de ring verder naar voren zitten ipv aan de achterkant. AJ is er altijd al blij mee geweest en ik heb net wat meer controle.

Edit: deze https://www.hondenoutlet.nl/hond-er-op- ... or-de-hond

Gaat op het lijstje! Thnx! :) Nu nog een winkel in de buurt vinden waar ik naar die tuigjes kan kijken.. _-:(

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:23

Die van mij hebben ze bij de pets&co, maar je kunt ook naar een random agility wedstrijd toegaan. Daar hangen ze ook altijd :j.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:24

kiwiwitje schreef:
ZoZenn schreef:
Ik heb de hurtta sport casual (?), Die heeft de ring verder naar voren zitten ipv aan de achterkant. AJ is er altijd al blij mee geweest en ik heb net wat meer controle.

Edit: deze https://www.hondenoutlet.nl/hond-er-op- ... or-de-hond

Gaat op het lijstje! Thnx! :) Nu nog een winkel in de buurt vinden waar ik naar die tuigjes kan kijken.. _-:(

Ik zag van de week dat ze hurtta bij de intratuin verkopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 14:08

Goed om te weten sastaic

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:49

Geen ervaring mee Kim, maar hoor ook altijd positieve geluiden over Ruffwear. Ben je van plan om ze ook met wandelen te gebruiken of alleen op de loopband?

Uitslag van het urineonderzoek van Hero was helemaal goed. Super fijn dat hij gewoon gezond is natuurlijk, maar dan moet de oorzaak van het nog steeds niet zindelijk zijn ergens anders liggen en ik weet het ondertussen echt niet meer :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:56

Galaika,je hebt voor windhonden vaak op maar gemaakte tuigjes. Ik vind die zo gaaf <3 Maar dan moet je ook wel echt een mooie slanke hebben. Op een fatsige hond vind ik dat niet mooi :') Heb alleen net mn hele telefoon leeggetrokken dus heb die foto's niet meer. Maar als je benieuwd bent kan ik wel even voor je zoeken.

Ik zou zo snel niet nog wat anders weten dan wat er al genoemd is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 15:58

kiwiwitje schreef:
Die van de bovenste link gaat dus niet. De sluiting zit veel te ver naar achter, wat betekend dat ze zo achterover van de band af donderen als ze remmen. Ook zit het trekken normaal achter ze, al dan niet op de grond. En in dit geval dus boven ze.

Dus al die tuigen zijn geen optie. :)

oh dat is jammer, dan weet ik ook niet welk tuig beter is, moet eerlijk zeggen dat ik ze zelf niet laat trekken in een niet trek tuig :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 16:03

Ze gaan alleen voor op de loopband in principe. De andere tuigjes zijn voor wandelen prima.

T is ook niet trekken zoals pulling oid. Maar normaal doen ze dit met halsbanden. En ik ben er geen fan van om de klappen op de hals te krijgen..
Bedankt voor het meedenken!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:50

Loolotte schreef:
Geen ervaring mee Kim, maar hoor ook altijd positieve geluiden over Ruffwear. Ben je van plan om ze ook met wandelen te gebruiken of alleen op de loopband?

Uitslag van het urineonderzoek van Hero was helemaal goed. Super fijn dat hij gewoon gezond is natuurlijk, maar dan moet de oorzaak van het nog steeds niet zindelijk zijn ergens anders liggen en ik weet het ondertussen echt niet meer :n

Hoe oud is Hero nu?

Ik dacht namelijk ook dat Skip nooit zindelijk zou worden. Maar t wonder is geschied. Plotseling van de een op andere dag met 7 maanden was hij zindelijk. Toevallig van de week één ongelukje in huis, maar dat was ook de eerste in zeker 2 weken. En het was mijn schuld, ik had hem eerder uit moeten laten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 06:37

Heb helemaal je berichtje over de urine check over het hoofd gezien lotte!
Sommige honden kunnen er helaas heel lang over doen :(

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:08

Zo. Nu eindelijk even tijd vrij. Heftig zo die pup in huis! Onze Luigi woont nu een weekje bij ons. Geweldig lief zacht kereltje <3
Afbeelding
Afbeelding
Maar het kost wel wat energie zeg :') Het is een behoorlijk bijtertje. Ik denk omdat zn laatste melkkiesjes nog niet helemaal door zijn. Hopelijk wordt het snel minder dus, nu loop ik hem continu achterna met zn speeltjes zodat ie niet in de tafelpoten en het vloerkleed hangt. Eten was ook wel een dingetje, maar inmiddels eet hij best aardig zn brokjes. Hopelijk gaat de dunne ontlasting ook snel beter en anders maar even terug naar de dierenarts.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 09:39

Ohh dat is snel gegaan!