Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 07:05

Voor iedereen die t toevallig gemist heeft;
De virtuele kynologische markt is geopend!!!
Wij hebben album 33.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:11

Smurffie, maar hij had al problemen. Dan begrijp ik het :j

Wat is dat voor markt kiwi?
Google proberen..!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:13

IMJ schreef:
Smurffie, maar hij had al problemen. Dan begrijp ik het :j

Wat is dat voor markt kiwi?
Google proberen..!

Via Facebook, intypen, het hele riedeltje van virtuele..... En dan kom je hem tegen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:55

Ik had het gevonden idd! Maarr.. heb geen fb :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 08:05

je krijgt een pb :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:24

Dank u!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:37

Die markten hebben me al teveel geld gekost! :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 08:41

KimD schreef:
Die markten hebben me al teveel geld gekost! :')

Hier ook al :+
Heb een koopverbod voor Yoshi gekregen van manlief... Moet eerst opmaken wat ik heb liggen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 08:43

whahahaha hier valt t mee. Heb alleen van dogzine gekocht :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:20

Hier net ook weer een bestelling geplaatst bij kiwi. Altijd zo'n feest om zo'n doos binnen te krijgen met snacks *\o/*

KimD
Oh ja die druppels gaan idd ook verder kruipen. Echt awesome, brr haha. Rex kon dat ook heel goed.

Nynkster
Zo is het verschil met Arya droog/nat ook wel ja haha. Als ze nat is, is ze echt een graatje ineens.

Warboel
Haha Exotisch uit Den Bosch, lol. Maar veel mensen hebben idd bar weinig verstand van rassen, weten de labrador nog net te onderscheiden van een Golden retriever en elke herder als Duitse of Mechelse herder te bestempelen en dan heb je ’t wel zo ongeveer gehad, dus ik snap die opmerking wel van opvangertje uit het buitenland, maar jeetje haha. Dat mensen ook gewoon zo’n dingen weer roepen he. Bij ons was het vaak zo dat Arya nagevoeld werd omdat het tuigje dankzij de langere haren uitziet alsof het ‘strak’ zit, wat dus echt niet zo is; er zit alle ruimte tussen die er tussen moet zitten. En als Arya dus komt om te aaien, zag je dat velen dan even snel gingen voelen of het wel goed zat. Ook zo’n bemoeizuchtig gedrag wat ik echt rete irritant vond. Ze lag er idd wel heel schattig bij hihi.

Zoe
Fijn dat het bij jou zijn dan laat zien wat je gevoel al bevestigd. Hopelijk dat het gastgezin alles goed kan gaan oppakken nu en benieuwd hoe het dan gaat over een paar weken als je weer gaat beoordelen.

Cupcakes
Klinkt superleuk die cursus. Erg leuk dat je zo 3 verschillende dingen kunt doen/uitproberen.

IMJ
Fijn dat het eten goed gaat nu! Wat is het een leukerd <3

Hier geen voernijd gelukkig, dus ook nooit heel veel aandacht aan besteed verder. In principe laten we haar gewoon met rust als ze d'r eten krijgt en ook snacks en dat hebben we ook Milan zo geleerd; ook als ze in d’r bench gaat krijgt ze gewoon de rust welke ze dan opzoekt. Ze laat het wel toe als je wat zou afpakken of in de bench gaat, maar we doen het in principe dus niet zomaar. Ze krijgt hier ook nog steeds 1 voerbeurt in d’r snuffelmat aangeboden, om af te wisselen, want dat blijft ze zo leuk vinden - en zo kan ik de snoepjes weer gebruiken voor trainen (als we weer trainen) en ander hersenwerk en het wat verdelen. Verder zit ook regelmatig Sansa tegelijkertijd met d’r snuit in de bak mee te eten en ook vaak kruimeltjes van de snacks die Arya aan’t eten is opeten als ook gewoon knagen aan de andere kant van een snack dus dat zal hier ook wel meehelpen. Arya lijkt er in ieder geval niks om te geven.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 09:45

Als het mag van de fokker komt er zeker een puppyspam, en anders als hij thuis is :j Nayomie en Skippy.
Ik ga nu met jullie meelezen en eventueel wat tips mee oppikken :o
Heb zelf nog niet veel te melden haha.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:16

nereids schreef:
Als het mag van de fokker komt er zeker een puppyspam, en anders als hij thuis is :j Nayomie en Skippy.
Ik ga nu met jullie meelezen en eventueel wat tips mee oppikken :o
Heb zelf nog niet veel te melden haha.

Wat leuk een pup! Ik ben heel benieuwd. Labrador krijg je?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:15

Ik neem m’n woorden terug van dat Ot te mager is, ze is te groot en te zwaar :j :')
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:24

:') <<) duidelijk ja!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:25

Hahahah die is heel leuk!!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:00

He Romy! Groentje! :#

nereids, leuk een pup! Zodra je kan spammen, vooral doen!

CB heeft een lekkere vakantie gehad, fijn!

Rabies enting gaan wij ook doen. Wij zijn met 10 minuutjes over de grens, dus lijkt mij wel makkelijk.

Warboel, exotische hond uit Den Bosch _O- mooie opmerking. Ik blijf Otje echt leuk te vinden!

Qua markten sla ik even over. Ik heb een koopverbod (überhaupt op alles). Mijn gat in de hand moet even stoppen _O-

IMJ toch wel fijn dat ie ogen heeft. Maar dit is jullie pup? Wat is ie dan al groot!

Qua hoe Morax eruit ziet denk ik soms dat ie te mager is. Maar de dierenarts vond het al een flinke jongen die niet te snel moest groeien (9,6 kg momenteel).

Met eten storen wij Morax niet. :n

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:13

Rabiës enting is er bij Skip gelijk de 1e week dat ik hem had ingegaan. Tegelijkertijd met de 12 weken enting (op 13 weken)

Ik vind dat zn belangrijke enting! En 3 jaar geldig dus hoeft niet ieder jaar herhaald te worden.

Hier is het nu aftellen tot de vakantie! Nog 1 weekje **\O/**

Straks even kijken voor honden schoentjes, want ben toch bang dat Skip met zn nageltjes mn nieuwe lucht matras lek maakt. Ook maar gelijk even voor één nieuw tuigje, wat hij nu heeft is erg dikke padding en dat is denk niet zo fijn als hij dat de hele dag aan moet. Ik heb voor op de camping een paal in de grond met een zelfde systeem als een flexi. Alleen dat ding trekt behoorlijk hard de lijn terug, dus continu spanning en het Ruffwear tuig wordt steeds bijna over zn hoofd uitgetrokken. -O- ik heb de versie 20-40kg gekocht. De kleinere versie trok een stuk minder hard, maar gaat officieel tot 20kg. Skip weegt nu 25kg. Net op het grensje dus. Daarom voor de zwaardere versie gekozen. Maar had ik beter niet kunnen doen voor het comfort. (Oude paal die je moet "schroeven" in de grond gaat ook mee, met lijn. Alleen dan draait Skip zichzelf continu in de knoop :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:28

mvdende schreef:
Rabiës enting is er bij Skip gelijk de 1e week dat ik hem had ingegaan. Tegelijkertijd met de 12 weken enting (op 13 weken)

Ik vind dat zn belangrijke enting! En 3 jaar geldig dus hoeft niet ieder jaar herhaald te worden.

Straks even kijken voor honden schoentjes, want ben toch bang dat Skip met zn nageltjes mn nieuwe lucht matras lek maakt. Ook maar gelijk even voor één nieuw tuigje, wat hij nu heeft is erg dikke padding en dat is denk niet zo fijn als hij dat de hele dag aan moet. Ik heb voor op de camping een paal in de grond met een zelfde systeem als een flexi. Alleen dat ding trekt behoorlijk hard de lijn terug, dus continu spanning en het Ruffwear tuig wordt steeds bijna over zn hoofd uitgetrokken. -O- ik heb de versie 20-40kg gekocht. De kleinere versie trok een stuk minder hard, maar gaat officieel tot 20kg. Skip weegt nu 25kg. Net op het grensje dus. Daarom voor de zwaardere versie gekozen. Maar had ik beter niet kunnen doen voor het comfort. (Oude paal die je moet "schroeven" in de grond gaat ook mee, met lijn. Alleen dan draait Skip zichzelf continu in de knoop :+

Ik heb er ook naar gekeken maar heb hem pas in okt nodig want nu gaan ze lekker bij mams op het terras wat volledig afgesloten is.
Ik kon nergens echt ervaringen vinden maar ik zou ook de S variant nodig hebben dus blij te lezen dat die minder trekt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:37

cinniz123 schreef:
mvdende schreef:

Ik heb er ook naar gekeken maar heb hem pas in okt nodig want nu gaan ze lekker bij mams op het terras wat volledig afgesloten is.
Ik kon nergens echt ervaringen vinden maar ik zou ook de S variant nodig hebben dus blij te lezen dat die minder trekt.

Mijn ervaring is dus matig positief.

En de S trekt wel minder hard, maar als je er een lichter hondje aan vast maakt.... op een hondje van 10kg zal de druk harder overkomen dan op een hondje van 19kg.

Hetzelfde natuurlijk nu voor Skip. Als er een hond van 39kg aan hangt, zal die er ook minder last van hebben dan Skip met zn 24-25kg.

Verder is de kwaliteit best ok, ware het niet dat in droge harde grond het een crime is om hem erin te slaan en er weer uit te halen. Nu na alle regen van de afgelopen tijd gaat dat trouwens echt prima. Maar begin mei, na de droogte van 6 weken heb ik de paal bijna kapot geslagen.

Verder is het dus wel ideaal dat het ding 360° draait, de hond draait nooit meer de lijn tig keer om de paal heen (en maakt zo de lijn steeds korter) en ondanks de trekkracht, toch ook fijn dat er geen lijn "slingert" waar je over kan struikelen. Dom om een scheerlijn heen lopen en vervolgens vast zitten gaat echter nog wel, alleen is dat meer toe te schrijven aan de minder slime acties van de hond die er aan vast zit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:52

Daarom gebruiken wij dit niet, met vijf honden sowieso niet te doen. Als ze écht vast moeten hebben we stake-outs of Ruffwear tie-a-knot. Maar over het algemeen zetten we rondom af met net en/of rennen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:59

Afzetten ook aan gedacht maar net met kinderen is gewoon niet handig en rennen meenemen gaat gewoon teveel plek kosten en dat weegt ook weer wat.

Guapa is heel licht dus die wordt miss teveel terug getrokken en die andere 2 wegen ook maar 6 en 7 kilo.
Welk heb je zag dat er meerdere op de markt zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:04

cinniz123 schreef:
Afzetten ook aan gedacht maar net met kinderen is gewoon niet handig en rennen meenemen gaat gewoon teveel plek kosten en dat weegt ook weer wat.

Guapa is heel licht dus die wordt miss teveel terug getrokken en die andere 2 wegen ook maar 6 en 7 kilo.
Welk heb je zag dat er meerdere op de markt zijn.

https://www.brekz.nl/hondenriemen/intrekbare-oprollijn-voor-de-hond.html?id_product_attribute=33347&gclid=Cj0KCQjwjer4BRCZARIsABK4QeXvVBlpq4M4z8Ppki36a0befjIv7K9_6tIe8DDQns6nDLIGZAJ7PQEaAgZkEALw_wcB#

Deze en dan de medium.

Bij locale dierenwinkel gekocht trouwens, was daar wel duurder.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:32

Ja die had ik ook gezien die andere alleen maar verhalen dat ze na een aantal dagen kapot zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:18

cinniz123 schreef:
Ja die had ik ook gezien die andere alleen maar verhalen dat ze na een aantal dagen kapot zijn.

Deze is van zwaar staal. En na mijn enorme gehamer nog helemaal recht. Alleen het opzetstukje van plastic heeft het een deel begeven. En de zwarte coating laat relatief makkelijk los als je mis slaat met de hamer. Dan alleen even opletten op roest, maar dat is best prima te verwijderen als je er snel bij bent en er een nieuw laagje verf op spuit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:26

mvdende schreef:
cinniz123 schreef:

Deze is van zwaar staal. En na mijn enorme gehamer nog helemaal recht. Alleen het opzetstukje van plastic heeft het een deel begeven. En de zwarte coating laat relatief makkelijk los als je mis slaat met de hamer. Dan alleen even opletten op roest, maar dat is best prima te verwijderen als je er snel bij bent en er een nieuw laagje verf op spuit.

De verhalen gingen meer over het oprol mechanisme.
Maar top dan weet ik dat als ik er toch 1 ga aanschaffen dat het er zo 1 wordt