Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:19

Ahhh fluffy puppy Nynkster!

Is ze er snel bij kiwiwitje! Zit hier nog steeds te wachten tot het zo ver is haha. 9 maanden nu maar vind het wel prima als het nog een paar maanden duurt :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:29

Nynkster schreef:
Arme djes, hele dame al zo.. Wel fijn dat boellie zo braaf is! Dan hoef je ook niet hele dag achter hem aan te lopen dat er niks gebeurd.

Heftig Kim! kun je er naast in de gaten houden nog wat aan doen? Zie het niet heel vaak voorbij komen.

Kimvicious Skye helemaal leeg, heerlijk gezicht al ze zo liggen te maffen vind ik altijd :P

Hier zonet voor het eerst met de waterblazer. Hij vond het in het begin wat spannend maar gelukkig gaat luisteren wel voor spanning op een of andere manier. ALs ik dan zeg dat ie even moet komen komt ie wel, dan kruipt ie heeeeeeeeel dicht tegen me aan en dan kan ik mn gang gaan. Op een gegeven moment ontspant hij dan wel en gaat ie er lekker bij liggen met de oogjes dicht.

Hij heeft als pup toen vlooien gehad en toen is die heel veel gaan bijten achter op zn billen. Nu kon ik dat mooi plat blazen en kammen. topding en hij vond het wel lekker!

Hij was ook heerlijk vies en de nieuwe shampoo en conditioner zijn ook top. Helemaal blij :D

[ [url=m/cXLzeK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i05USX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zodan! Knappie! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 21:35

Wat lekker fluffy nynkster!
Dubbel feest al vind ik t ook wel stom hoor dat ze nu echt puppy af is :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:16

Simoonzel schreef:
Anna79 schreef:
Oow wat ben ik dan weer blij dat mijn poedel niet verhaart :o
Ik heb meestal hooguit een beetje modder of zand in de badkuip. Vind haar wel zwaar worden om naar boven te tillen, dus nu is manlief de Sjaak.
Hier ook heel blij met mijn waterblazer, heb sinds kort ook een trimtafel en doe het trimmen verder ook zelf, erg leuk om te doen vind ik!
[ [url=m/dG7la5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leeeuuuk! Ik ben aan het sparen voor een goede tondeuse om het trimmen zelf te gaan doen. Een trimtafel heb ik niet maar we hebben een hoge bar die volstaat haha.

Met de rui is wassen inderdaad heel erg handig! Heb ik natuurlijk geen last van. Alleen een beetje zand idd. Meestal als ik Popo was is het ook omdat hij een moddervarken is haha.

Hier ook eerst op de keukentafel getrimd hoor, maar met de waterblazer waait dan alles wat licht is door de kamer :D
Trimtafel past mooi in de bijkeuken, heb em voordelig op de kop getikt bij BVA auctions. Volgende op het verlanglijstje is een hondenbad, dan kan ik ook wel een trimsalon beginnen :o

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:32

Ahh, ze kijkt ook zo sneu. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

Nynkster, ziet er heerlijk zacht uit zo! Zou zo’n waterblazer ook wat zijn voor een kortharige vacht om losse haren te verwijderen in de rui? Lijkt me makkelijker dan borstelen :))

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:12

Proficiat met de volwassen dame ! :D

Hier heeft Naya er momenteel meer last van dan bij haar 1ste loopsheid. Verliest ook meer bloed en is ook super moody van tijd. Heb er een video van gemaakt mazr kan ik dit posten zonder het op youtube te zetten?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:36

Herkenbaar Anna :')
Hier in de douche wassen is verre van ideaal maar in een flatje geen plek voor een hondenbad.

@KimD ik wist niet dat een van je hondjes dat had, wat vervelend... Wel goed dat je de signalen herkent zodat ze niet nog verder door kan rennen.

@Kiwi en Djess nu officieel geen kleine meid meer |(

Misschien is Popo eigenlijk ook geen baby meer maar hij blijft zo puppy in alles wat ie doet.. :+

Edit: vergeten te zeggen, Guinness ziet er zo heerlijk fluffy uit! Daarvoor zijn waterblazers echt ideaal <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 07:50

MDJ, ja daar werkt ie ook voor. Of een paar dagen zwemmen :')

Thanks Lara! Arme meid, hoop voor haar dat ze er snel vanaf is. Chick is ook altijd moody.. :P
Geloof dat t kan via instagram. Anders youtube.

Vind het maar stom hoor dat ze loops is -O- :')
Hoe oud is Popo nu?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:33

MDJ : ik ken iemand met een labrador die hem ook gebruikt dus ik denk dat het sowieso wel iets zal helpen :)

Vervelend al die loopse teven :P Precies een van de reden dat ik graag een reu wilde ook :+ :+

Las dit vanochtend op AD
https://www.ad.nl/buitenland/man-die-la ... ~abdc7a17/ %)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:37

Ik hoor ook genoeg reutjes die t huis zo ongeveer afbreken als er een loopse teef in de buurt woont :P

Maar ach loopsheid vind ik niet zo erg. En Boellie is er relax onder gelukkig

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:45

Ja wij hebben eigenlijk relatief weinig honden in de buurt. De buren hebben een kooiker reutje. De mensen daarnaast ook een reu. En voor de rest wonen ze heel ver weg. Afgezien van de 2 cavia's die een paar huizen die verder wonen. Alleen die worden eigenlijk niet uitgelaten en als ze wel meegaan is dat in een tasje :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:59

Een huis verderop woont een stafford teef die meerdere malen schijnzwanger is geweest en dan lag te janken, pff. Daar woont af en toe ook een husky. Weer een huis verderop wonen twee staffords die nooit meer dan de tuin zagen - nu is er een nieuwe vriend/huisgenoot in het verhaal en worden ze een stukje uitgelaten. Geen idee wat dat voor geslachten zijn, dacht een reu en teef.

Ander hoekhuis wonen twee Bullies XXL, teef en reu. Andere huizen woont een Rotweiler reu, herdershond reu. Een Labrador, wat chihuahuas en een fransbullding.

Volgens mij heb ik dan alle honden wel op een rijtje :') Als ze dan ook allemaal nog netjes luisterde .. :o

Wij krijgen veel labradoodles in de winkel. Ook omdat we denk ik 'samenwerken' met een doodle fokker. Maar ik ben nooit enthousiast over het ras geweest. Te grote hype, veel geld en ze worden behandeld als diamanten. 9 van de 10 eet slecht, ze zijn vaak overactief (en dan zeggen ze wat van een BC...). Maar ook daar weer met de juiste training gewoon fijne honden voor de eigenaar. Ik denk dat iedere hond wel iets kan betekenen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:07

Hier hebben we best veel honden in de buurt. Maar Boellie reageert nergens op. Ideaal. En wat wel grappig is, onze honden slaan niet aan op de andere honden als ze blaffen, maar als die van ons een keer blaffen gaat heel de buurt tekeer _O-

Schijnzwanger is hormonaal heel normaal. Alleen wel heel sneu als ze het zo erg hebben en best een reden om te laten helpen. Maar bij een stafford zou ik daar wel extra over na denken. Die staan er best bekend om dat ze mega omslaan in gedrag (verkeerd) na het laten helpen.

Maar je hebt een leuke collectie honden in de buurt Denies :')

Momenteel word ik doodgegooid met dit op fb:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/307 ... n-Waalwijk

Uit een ander artikel bleek dat dit niet de eerste keer was van de hond..:
https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/ ... n4oWzAmxpE

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:17

Djes is er op tijd bij, komen mijn dames aan met 12, 12 en 15 maanden.. :')

Elin is nu net de tweede keer loops geweest, eerste keer met 12 maanden en zat 7maanden tussen. Maar die is haar eigen vrolijke zelf, werkt gewoon als altijd, houd zich perfect schoon (vind nog geen druppel en zelfs haar langharige broek is schoon).. +:)+

Volgende week gaan we voor haar officiele HD en ED fotos, spannend..

Prim word in december gecastreerd.. helaas had graag pups met haar gewild maar ga het ivm distichiasis niet doen..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:18

Hier wordt er ook niet op de andere honden gereageerd, gelukkig. Maar het is best vervelend om 5:30 's ochtends en 23:30 's avonds. :P Het is de laatste tijd wel wat minder! Maar precies wat je zegt, als ze hier uit speelsheid een keer blaffen - of als er een stepje langs het hek racet ( |( ) dan blaffen ze hier wel eens en dan hoor je de hele buurt ook te keer gaan.

Ik denk dat deze hond zeker 3 tot 4 keer schijnzwanger is geweest, toen is ze geholpen. In principe in gedrag niet om geslagen. Er wordt gelukkig veel mee gedaan. Daarom is de husky hier ook zo veel, die woont normaal schijnbaar op een flat en daar sloopt ie de boel.

Ja het is hier erg gezellig. En dat is dan alleen ons blok. Verderop wonen herdershonden, friese stabij, doodle, corgi, jack russel en sinds kort nog een friese stabij pup. Er loopt een Akita rond, wat poodles, nog meer doodles, hier en daar staffords & rottweilers. We zijn hier goed vertegenwoordigd met honden. Denk dat als je hond zegt dat heel Barendrecht omvalt.
Daarom voor mij & Bodhi veelal een uitdaging maar het gaat nu weer heel goed. Na een rot kenneldag zijn we nu weer terug op het stukje dat we waren. *\o/*

Poeh heftig artikel! Maar gezien de leeftijd, broos huidje en wellicht iets van bloedverdunners - dan gaat het snel. Maar wat een ellende zeg .. :( Zo'n heftig gevecht.

Vanavond hebben Mera en ik weer cursus *\o/* En dan afhankelijk wat de bedrijfsarts gaat zeggen gaan we verder op de zaterdag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:26

XxDiandraxX schreef:

Prim word in december gecastreerd.. helaas had graag pups met haar gewild maar ga het ivm distichiasis niet doen..

Zeker spannend! Hoop dat het allemaal goed is. Ik heb nog nooit van distichiasis gehoord! Dat ziet er best apart uit, heeft ze daar ook last van?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:53

Wat ideaal Diandra! Ik duim voor de foto's!

Ik vind het heerlijk dat ze nergens op reageren. Djes moet af en toe nog wennen. Maar als ze ziet dat Boellie en chick t negeren is ze snel stil.

Dan hebben ze geluk gehad met het laten helpen. Veel staffie teefjes worden echt vreselijk na helpen.
Wel inderdaad een top trainingsplek!

Ik zag een ander artikel van de week waarbij een omstander vertelde dat de vellen aan haar been hingen :(
Maar alleen al met zoveel bloed.. t is toch gruwelijk..

Succes met de cursus!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:24

xDenies schreef:
XxDiandraxX schreef:

Zeker spannend! Hoop dat het allemaal goed is. Ik heb nog nooit van distichiasis gehoord! Dat ziet er best apart uit, heeft ze daar ook last van?

Fijn zal het vast niet zijn! In een oog heeft ze 1 haar die naar buiten krult dus daar zal ze niet zoveel last van hebben. Aan het andere oog heeft ze drie haren en die krullen wel naar binnen.
Ik zit er aan te denken haar binnenkort een verdovende druppels te geven want ik zie nu niks aan haar (behalve iets vaker soepoogjes dan de andere twee) maar misschien dat ik het niet zie omdat het er altijd is (iets met de oogjes knijpen bijvoorbeeld).

Onze jack russel keft echt op alles.. Zo irritant maar krijg het er niet uit.
De aussies zelden, prim blaf wel eens met de jack russel mee, bjossa blaft als ze onzeker is en elin maakt nooit geluid.. <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 10:32

Boellie blaft nog wel eens als ie zn zin niet krijgt _O-
Verder mogen ze hier eigenlijk alleen blaffen als er iets aan de hand is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:45

Hier gaan ze soms even naar buiten kijken als er een andere hond buiten blaft. Als andere honden s nachts blaffen (nogal vaak. Hou gewoon je hond stil :roll: ) worden ze daar wel erg waaks en behoedzaam van maar ze houden zich wel stil.

Verder blaffen ze hier eigenlijk sowieso weinig. Als ze in de tuin zijn wel als er weer eens kinderen aan ons hek zitten of mensen honden tegen ons hek laten plassen. Maar ook dan weer, hou gewoon je hond/kind weg bij andermans spullen. Dan laat ik ze dus ook gewoon blaffen maar is na +-10 seconden toch wel klaar.

Ik ken Aussies en borders echt als vreselijke blaffers _O- En dan voornamelijk om aandacht. Weinig positieve ervaring mee :')

Succes met de cursus Denies!

Nynke, wat is Guinness opeens een poefje _O- Ik vind het altijd vreselijk als ze zo wollig zijn na droogblazen. Wil gewoon mn normale hond terug, niet zo'n bolletje poef :=

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:01

Kaus schreef:
Ik ken Aussies en borders echt als vreselijke blaffers _O- En dan voornamelijk om aandacht. Weinig positieve ervaring mee :')

Kom je een keer kennis maken met Elin, daar komt gewoon haast geen geluid uit en is toch echt een aussie.. :D
(Soms een kefje en grommetje als ze lastig gevallen word of en andere hond corrigeerd maar dat mag vind ik).

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:03

Hier blaft joy alleen als er iemand achter door onze gangetje buiten loopt dan stuift ze op de poort af en steekt ze haar neus eronder... Mila huppelt dan blaffend mee van doe ik het goed??!

En de deurbel dan gaan die 2 er wel op ... bella kijkt dan rond als een duffe doos van uuuuuh os er iets?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:30

Wij hebben hier laatst een hele ruzie in de straat gehad. Al jaren zijn er twee meisjes die mijn honden terroriseren en op een begeven moment ben je er klaar mee. We hebben een groot hek om onze voortuin gezet(want ze stonden steeds in de voortuin op de ramen te kloppen) en we letten er heel erg op dat niemand last van onze honden heeft. Dus als de kinderen met stepjes aan het spelen zijn, haal ik Bodhi naar binnen omdat hij het spannend vind en dus gaat blaffen. Dan kan hij beter lekker rustig in zijn mand liggen dan als een gek langs het hek sjeezen. (stepjes probleem ben ik aan het trainen, no worries)

Dus wij passen ons aan. Is niet erg, komt wel goed. Maar nu was bij mij de emmer echt overgelopen en ze stond hier voor het hek met zo'n blik … Dus ze praat op haar manier tegen me en ik zeg dat ze gewoon vervelend bezig is. Dat had ik niet moeten zeggen want toen, ik wilde net weg gaan met Bodhi, kreeg ik broer, zus & moeder op mijn dak. In eerste instantie een 'oké' gesprek, maar er liep een voorbijganger langs en die zei, 'heehee drie tegen 1, tranquilo heh', en ineens flipt die broer niet normaal .. ze zouden onze honden wel eens even dood maken(en opeten, jawel), ons kapot maken enzovoort. Heel de buurt liep hier uit om die gozer tegen te houden .. werkelijk je schrikt je kapot.

Uiteindelijk kwam vader van dat gezin. En die heeft de boel gesust. Ik heb nog een normaal gesprek met hem kunnen voeren en uitleggen wat het probleem is en dat we hier allemaal wonen en het leuk met elkaar moeten hebben, maar geen last van elkaar. En prima, speel lekker langs het hek - doe je ding, maar ga niet express zitten blaffen naar die honden, onder het hek doorlokken, op het hek bonken enzovoort enzovoort. Dat begreep hij en hij heeft meerdere keren zijn excuses aangeboden en paar dagen later ook nog. Ik heb ook mijn excuses aangeboden want dit had ook niet gehoeven.

Meisjes laten onze honden eindelijk met rust. Ze stoken ook de rest van de buurt niet meer op. Vader begroet ons en moeder (die schijnbaar alleen k*nkerh**r kon zeggen..) & zoon kijken ons niet aan. Maar wat een bizarre avond zeg.

Dus, welkom in omgeving Rotterdam :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:38

Kaus borders zijn net geen blaffers. Kelpies staan veel meer bekend om blaffers te zijn :p Aussies staan er idd wel om bekend. Maar een border die voldoende uitdaging heeft gaat echt niet zomaar blaffen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:32

Haha kiwi, wat is djes vroeg!

Wat schrikken, denies -:(-

Hier zitten echt heel veel honden, maar ze wandelen bijna altijd op andere tijden. Voornamelijk stabijtjes, labradors, boomers en ridgebacks. 1 staffie die super sociaal is.

AJ zit helaas in een echte blaffase, hij blaft letterlijk om alles. Als er iemand voorbij fietst, loopt, voor het raam staat, als er een hond langskomt of ergens een kat loopt, als hij een autodeur hoort, als hij wil dat ik met hem speel of als Zig niet met hem wil spelen of zijn speeltje heeft. Ik reageer er steevast niet op, dus zelf geconditioneerd heb ik het niet. Hij zit nu dus ook vrij veel in de bench, omdat hij daar niet blaft en gewoon rustig gaat liggen. Gelukkig is het hier helemaal niet gehorig en horen de buren er niks van, maar ik hoor het wel >;) . Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met het verse vlees, sinds de verandering van voer is hij veel drukker en ik ben al een paar dagen ziek waardoor hij nog drukker is. En wat ook niet meehelpt, op het moment heeft hij nogal last van z'n hormonen. Er zal wel weer een loops teefje in de buurt zijn, want op wandeling piept hij me de oren gek en heeft hij real life crazy eyes %) .