zijn hele kleurrijke vogels, en heel rustig ook. Hij zit nu samen met Flik, en het gaat goed gelukkig. Hij schrikt alleen als Skipper, Blitz en Fable rondvliegen, kent hij natuurlijk ook niet
Ik heb afgelopen nacht ongewenst bezoek aan de volière gehad . Het moet een poes of marter geweest zijn. Ik weet niet of ik wakker werd van het lawaai op/rond/in de volière, of van mijn hond die aansloeg. Ik ben als een malle naar beneden gelopen. Buiten was de dader uiteraard niet meer te bespeuren maar de valkjes hingen in paniek in het gaas, mijn bourkesvrouwtje zat op de grond en het bourkesmannetje zat nog op stok maar hij bloedde lichtjes aan de zijkant . Ik heb gewacht tot ze allemaal terug op hun slaapplekje zaten vooraleer ik terug in bed kroop maar slapen heb ik niet meer gedaan. Je blijft luisteren. ‘s Ochtends dan met een klein hartje gaan kijken naar mijn mannetje maar gelukkig doet hij het goed. Hij eet, vliegt, wast zich, … Ik kan ook nergens een wondje bemerken of zo. Ik heb me al liggen afvragen hoe ik dit kan voorkomen maar ik weet het zo 1-2-3 eigenlijk niet. Gelukkig lijkt dit nu goed te zijn afgelopen.
Vreselijk! En je kunt het niet voorkomen helaas. Het kan ook een egeltje zijn die voorbij gescharreld komt. Daar kunnen ze ook van schrikken. Maar idd een poes of marter klinkt logischer! Of één van de vogels die in slaap zijn of haar evenwicht verliest en naar beneden stort. Dat heb ik ook weleens gehad En omdat wij camera's hebben hangen, kun je dat ook terug kijken natuurlijk. Gelukkig is op een enkel wondje na, verder alles goed!
Schrikken Lukasje. Gelukkig dat het bij het mannetje meevalt. Ik heb buiten bij de konijnen ook een camera, nog nooit een dier gezien gelukkig, buiten de muizen, slakken en een pad om dan Binnen heb ik de camera nu ook aan ivm de nieuwe, mochten ze schrikken, kan ik de lamp aanmaken. Heb ik wat te doen op het werk
met aan de andere kant van de trosgierst een valkje:
Het koppel bourkes waarvan de man laatst wat bloedde door ongewenst nachtelijke bezoek. Allicht heeft hij zich verwond door in paniek ergens tegenaan te vliegen:
En mijn 2 valkjes:
Ze kunnen goed met elkaar om en er is veel rust in de volière. Supertam zijn ze niet maar ze komen alle vier wel uit de hand eten en blijven kalm wanneer ik dichtbij kom. Ik kan echt van ze genieten
Wat een leuk groepje heb je Lukas! Gaat het nu weer goed met de man nadat hij zich wat had bezeerd? Op de onderste foto is de linker valk zo te zien een cinnamon opaline man Erg knap hoor!
Lief dat je het vraagt Cayenne! Ja ik denk het wel. Ik heb niets meer aan hem gemerkt. Gelukkig maar! Inmiddels hebben we ook extra beveiliging aangebracht: extra lampen die aanspringen en dubbel gaas beneden aan de panelen waar geen plexi voor zit. Met het licht hoop ik af te schrikken en ook voorkomen dat de vogels ergens tegenaan knallen. Het gaas moet voorkomen dat wanneer er eentje in paniek onderaan in het gaas hangt, de kat of marter er toch niet aan kan.
Haha, jij hebt hem als man ontmaskerd hé! Mij werden ze als koppel, man en pop verkocht. Is dat een aparte kleur? Ik ga het iig ergens noteren, dan sta ik niet met mijn mond vol tanden wanneer er iemand om vraagt
Ja, cinnamon is leuk hoor! Ik hou wel van die mooie warme bruine kleur! Het is op zich niet zeldzaam, maar dames zijn vaker cinnamon als de mannen. Dus in dat opzicht komt het niet vaak voor dat je een cinnamon man ziet! Ik vind ze prachtig!
Ja ik vind ze ook mooi! Maar de wildkleur ook . Ah, mss heeft de vorige eigenaar daarom gedacht dat het een pop was.
sabine1979
Geplaatst: 09-10-24 21:50
Blits heeft eindelijk door dat kriebelen lekker is kusjes geven doet hij, mijn geluiden verrekt hij Als Fable bij mij komt, komt hij ook. Maar wat is Blitz druk als ze los zijn zie dat hij geler wordt op de bol, vind hem nu mooi De takken op de achtergrond zijn gister gesneuveld
Ik heb gister gereageerd op een valkje wat gevonden was. Deze leek op pikachu, maar bleek hem niet te zijn. Nu ben ik benaderd of ik hem wil hebben. Hij fluit en zingt, is heel tam, zit graag bjj je. Als ik het doe, is het wel een verrijking voor Skipper, Blitz en Fable, die leren om meer bij je te komen.
Vrijdag gaan ze op vakantie, voor die tijd wil ze een nieuw huisje hebben gevonden
Lastig dilemma. Stel dat je Pikachu toch nog vindt zou je dan nog een extra vogel willen of wordt het dan toch wat veel?
Als dat een ja is zou ik het doen, ook omdat ze er zo snel vanaf willen dan is de kans op een fijn huisje vrij klein vrees ik. Ik heb wel iets te snel de neiging om dieren te willen redden dus ik ben misschien niet de beste raadgever
Kooi staat al klaar en ingericht Nog 2 nachtjes werken, donderdag 3 uurtjes slapen en dan de reis van 1,5 uur Ik had straks een video van Skipper, Blits en Fable doorgestuurd, hij had erop gereageerd en begon te fluiten. Hopen dat het klikt