Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:48

Simoonzel schreef:
Ik heb ook zelf een waterblazer dus de doggywash heeft niet echt meerwaarde :P
En met minstens 1x per 2 weken wassen zou dat erg duur worden haha.

Ik ga altijd naar de doggywash als ze in de rui zijn. Keer wassen, shampoo tien minuutjes laten intrekken en je blaast een hele bontjas uit die vacht.
Voordeel van dogwash tegenover thuis is dat mijn badkamer dan niet tot aan het plafond onder de haren zit.. :o :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:07

Oow wat ben ik dan weer blij dat mijn poedel niet verhaart :o
Ik heb meestal hooguit een beetje modder of zand in de badkuip. Vind haar wel zwaar worden om naar boven te tillen, dus nu is manlief de Sjaak.
Hier ook heel blij met mijn waterblazer, heb sinds kort ook een trimtafel en doe het trimmen verder ook zelf, erg leuk om te doen vind ik!
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 05:01

Afbeelding

Weer lekker paar x per week het bos in. De zomer is voorbij dus weer terug rust in het bos. Wel loop ik enkel nog over de grotere paden ivm teken maar s ochtends vroeg een uur in bos zonder iemand tegen te komen is heerlijk. Wel dus maar met de helft vd roedel tegelijk ivm niet meer betrouwbaar los kunnen lopen ivm jagen. Maar 1 vd 6 jaagt niet en kan los maar dat helpt ook niet echt dus gewoon 3 om 3 uitlaten nu

Deze 3 lijken (afkloppen) weer allen in orde gelukkig qua gezondheid pffff was heftige maand

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 08:26

Gelukkig! Fijn dat het beter gaat!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:43

Diandra nou dat dus haha ik kreeg 2 handdoeken en die waren niet blauw meer toen ik klaar was netjes daar neer gelegd en naar huis!

Fijn dierenfan! Leuke foto!

Anna vind ze ook wel fijn maar weet nog niet of ik het ga aanschaffen hangt beetje vanaf hoe de winter verloopt denk ik.
Wilde al wel zn badjas kopen voor dr mss is dat al voldoende.

Had op FB een leuke actie voorbij zien komen om de hond te laten tekenen en moet zeggen dat ik hem erg goed vind gelukt!

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:59

Tof plaatje candalisa!

Dierenfan wat een mooie foto! Fijn dat het beter lijkt te gaan :)

Diandra dat geloof ik gelijk! Ik denk dat ik vanmiddag maar buiten ga blazen :Y)

Gister Guinness gewogen, 22,8 kilo :wow: maar ribben zijn goed voelbaar dus hij is ook niet te dik. Hij Meet 55cm Nu

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:29

Hier is ook de rust weer wedergekeerd in de wandelgebieden, ik hoef ze nu niet meer iedere 500 meter bij me te roep, heeeeerlijk! Gisteren ook weer eens op het drielandenpunt kunnen wandelen, ik had het helemaal voor mij allen, daar hoef je in de zomer periode niet te komen.

Ik ben ook écht super blij met mijn waterblazer, trimtafel, badjassen en de Dyson stofzuifer. :+ Het is een mooie combinatie voor (veel) honden in huis. Ik moet alleen nog kijken voor een trimtafel die in te klappen is voor mee op weekendjes weg en vakanties en dergelijke. Maar dat is pas weer 25 november, dus ik heb nog even.

Candalisa, via Stitch zeker? :P Ik zag dat ze overal die actie had gedeeld! Leuk gemaakt, alleen die 'sprieten' op het hoofd vind ik niet echt passen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 10:37

Hier is het nog wel ''ruk'' maar dat zal ook niet lang meer duren. Veel met de jachttraining. En dat vind ik best aso. Die mensen pakken echt bijna t gehele terrein en met duidelijk 1 instructeur en de rest om te trainen.. En die blokkeren ook vrij veel zodat je er ook niet omheen kan. En dat voor openbaar terrein..

Maar voor nu is de regen irritanter _O- Want ik ga dus niet in de regen fietsen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:18

kiwiwitje schreef:
Hier is het nog wel ''ruk'' maar dat zal ook niet lang meer duren. Veel met de jachttraining. En dat vind ik best aso. Die mensen pakken echt bijna t gehele terrein en met duidelijk 1 instructeur en de rest om te trainen.. En die blokkeren ook vrij veel zodat je er ook niet omheen kan. En dat voor openbaar terrein..

Maar voor nu is de regen irritanter _O- Want ik ga dus niet in de regen fietsen _O-

Watje! -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 12:33

Uiteindelijk heb ik in de regen gefietst. T begon met druppelen maar gelukkig niet zeik nat geworden :')
Chick kon mij wel schieten geloof ik. Die heeft zo’n grafhekel aan regen.

Boellie’s rit en gelijk zijn PR;

Afbeelding

Tot nu toe waren zijn afstanden: 920, 880, 1170 en nu deze. De eerste 2 in een minuut of 7 geloof ik.

Chicka;

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:06

Hier op de heide is het nu ook weer beter te doen.

Lekker bezig kiwi! Leuk om de vordering zo bij te kunnen houden.

Vandaag was blijkbaar een KEI zware dag, aldus Skye :P
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:12

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 19:16

Kleine meisjes worden groot....

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:41

kiwiwitje schreef:
Kleine meisjes worden groot....

[ [url=m/VTFZ8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaawh! Arm kind! :(:)

Gisteren tijdens het wandelen en het even spelen met de bal niks gemerkt aan Puk, tijdens het rustig terug wandelen, dus gewoon op eigen tempo begon ze opeens te zwalken. Toch weer zichzelf voorbij gelopen terwijl er tijdens de inspanning niks te merken was.

Ik heb het gefilmd omdat ik sinds kort haar temperatuurverschillen bij doe houden, en het filmpje is dan een mooie toevoeging.

Voor de mensen die geen idee hebben, zo ziet een beginnende BCC er dus uit.

In dit geval heeft het niet doorgezet, ik heb een versnelde cooling doen gedaan waardoor ze sneller herstelde dan dat het kon doorzetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:45

xLaraaj schreef:
Leuk dat het weer kalmer is op de wandelgebieden he :D

Kwam dit tegen :=

https://m.hln.be/wetenschap-planeet/die ... ~abdc7a17/

In grote lijnen heeft hij natuurlijk gelijk. Omdat 8 op de 10 labradoodles niet doordacht gefokt zijn voor gewoon een labrador en een poedel.

Maar een goed gekruiste labradoodle kan een leuke en goede hond zijn! :j Zeker als hulphond e.d.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 20:20

Ze vind het ook echt vreemd. Ik vroeg me al af waarom ze vanochtend gespuugd had en in haar bench gepoept, deels dun. Want verder was ze gewoon fit en alert. Niet ziekig.
Maar dit verklaart een hoop. Nu dat pakje aan. En dat was ook even gek _O-

Wat akelig van dat filmpje maar fijn dat ze snel herstelde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:24

kiwiwitje schreef:
Ze vind het ook echt vreemd. Ik vroeg me al af waarom ze vanochtend gespuugd had en in haar bench gepoept, deels dun. Want verder was ze gewoon fit en alert. Niet ziekig.
Maar dit verklaart een hoop. Nu dat pakje aan. En dat was ook even gek _O-

Wat akelig van dat filmpje maar fijn dat ze snel herstelde.

Dana vond dat ook zo vreemd de eerste keer, kan ze helemaal begrijpen. Zal best wel raar voelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 20:37

Als chick loops is wil ze nog wel eens een ongelukje hebben in huis. En ze is dan steeds op boellie’s hoofd aan t rijden. Alleen tijdens haar loopsheid..
Dus ik geloof inderdaad wel dat t een rare uitwerking heeft op t lijfje.
Ik vroeg me al even af wanneer Djes loops zou worden want Boellie en Chick hebben al langer steeds interesse in haar muts. En chick zag ik van de week weer ineens op Boellie’s hoofd rijden.
Ook was het deel rondom Djesseys muts dik al een paar dagen. Maar dat was ook niet de eerste keer :')
Maar vanmiddag had ik ineens dit nadat djes op mn arm had gezeten met tv kijken;
Afbeelding

En nu drupt ze af en toe een drupje in t pakje op een maandverbandje. En wijkt niet van mij af :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:40

Arme Boellie. _O- :') Hij is echt de zak. := Je moet het maar doen met die vrouwen steeds.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 20:59

En die sukkel doet ook niks.. die laat t gewoon gebeuren _O-
Maar ben wel blij dat hij zo makkelijk is. Hij reageert ook niet op loopse teven tenzij ze ovuleren. En dan nog kunnen we gewoon wandelen en boeit het hem ook niet als er intacte reutjes bij de teven komen.
En met dekken laatst boeide het hem ook niet dat de dame in kwestie even een beetje bitchy deed :')
Maar ook dan is ie prima te doen. Hij wacht netjes tot ie mag van ons(hij dekt aangelijnd)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:12

Ahhhhhh djessey is een dame! Dikke knuffel voor t knappe dametje, zal het vast vreemd vinden allemaal. Hoe oud was ze nu?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:15

Arme djes, hele dame al zo.. Wel fijn dat boellie zo braaf is! Dan hoef je ook niet hele dag achter hem aan te lopen dat er niks gebeurd.

Heftig Kim! kun je er naast in de gaten houden nog wat aan doen? Zie het niet heel vaak voorbij komen.

Kimvicious Skye helemaal leeg, heerlijk gezicht al ze zo liggen te maffen vind ik altijd :P

Hier zonet voor het eerst met de waterblazer. Hij vond het in het begin wat spannend maar gelukkig gaat luisteren wel voor spanning op een of andere manier. ALs ik dan zeg dat ie even moet komen komt ie wel, dan kruipt ie heeeeeeeeel dicht tegen me aan en dan kan ik mn gang gaan. Op een gegeven moment ontspant hij dan wel en gaat ie er lekker bij liggen met de oogjes dicht.

Hij heeft als pup toen vlooien gehad en toen is die heel veel gaan bijten achter op zn billen. Nu kon ik dat mooi plat blazen en kammen. topding en hij vond het wel lekker!

Hij was ook heerlijk vies en de nieuwe shampoo en conditioner zijn ook top. Helemaal blij :D

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 21:15

Djes is afgelopen maandag 7 maanden geworden *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:17

Dubbel feest dus, en 7e vermaanddag en ook nog een hele dame.
Hier vandaag 9 maanden oud :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:18

Anna79 schreef:
Oow wat ben ik dan weer blij dat mijn poedel niet verhaart :o
Ik heb meestal hooguit een beetje modder of zand in de badkuip. Vind haar wel zwaar worden om naar boven te tillen, dus nu is manlief de Sjaak.
Hier ook heel blij met mijn waterblazer, heb sinds kort ook een trimtafel en doe het trimmen verder ook zelf, erg leuk om te doen vind ik!
[ [url=m/dG7la5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leeeuuuk! Ik ben aan het sparen voor een goede tondeuse om het trimmen zelf te gaan doen. Een trimtafel heb ik niet maar we hebben een hoge bar die volstaat haha.

Met de rui is wassen inderdaad heel erg handig! Heb ik natuurlijk geen last van. Alleen een beetje zand idd. Meestal als ik Popo was is het ook omdat hij een moddervarken is haha.