De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:37

Wat groeien ze snel zeg! :)
Hmm balen Evelien, wat een pech inderdaad :(

Hier was Ziggy vanmorgen zo enthousiast dat ze het op twee poten moest opeten
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:49

xXutopiaXx schreef:
Jaa het is zeker verslavend. Was al geïnteresseerd in genetica, maar ben me er de laatste tijd nog veel meer in aan het verdiepen. Zou het toch wel leuk vinden om echt met een doel te fokken, i.p.v. soort van pretnestjes :P Leuk om mee te beginnen en er een beetje gevoel voor te krijgen, maar het is extra leuk om een speciale kleur te fokken ofzo natuurlijk :D We zijn ook al plannen aan het maken om extra hokken bij te bouwen :=

Ja, nu toch wel zeker 1.5 maand... :(:) Heb nu 3 konijntjes aan het niezen... Die twee jonge witjes, waarbij het bij het mannetje was begonnen, en het mannetje die ernaast zit (en steeds uitbrak en er dus bij zat.... :') ), dus lijkt besmettelijk door fysieke overdraagbaarheid... maar ff niet andere konijntjes erbij zetten... en ver weg van 't nestje houden!

Gelukkig dat de DA hem er wel goed uit vond zien!! Hahaha, die Chester :') Mooie actie :D

Met een doel fokken is extra leuk als je dan ook effectief fokt waar je naartoe wou! Mijn eerste nestje was ook een gelukje met de kleuren die er in zaten, maar daarna ben ik me idd ook gaan verdiepen. :P

Het is idd redelijk besmettelijk, ik houd Chester binnen (de rest zit buiten). Hij krijgt ook altijd als laatste eten enz., soort van quarantaine dus.

Leuke foto van Ziggy!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:51

Haha ahhh kijk die Ziggy!! _O-

Jaa daarom! :D Nu nog kijken waar ik me op wil richten en waar ik naartoe wil fokken :D Da's altijd een beetje mijn probleem: ik vind alles leuk :') Ben sowieso fan van konijntjes met blauwe ogen en blauwe tinten :D

Hier krijgen die konijntjes inderdaad ook als laatste eten enzo :j Had alleen niet de mogelijkheid het eerste niezende konijntje apart te zetten destijds.. inmiddels heb ik wel een apart hokje, dus nu zou het wel kunnen. Mochten de andere 2 opknappen en hij hardnekkig blijft niezen... :(:) En binnen zetten werkt ook altijd beter geloof ik hè?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:43

Evelien, wat heeft je konijntje? Sterkte! :(:)

Wat fijn dat het trio goed gaat!!
Oooh babies <3 <3 zo knap!
Hahaha Ziggy :')

Hier niet veel te melden, maar madam wordt groot :D
Afbeelding
Afbeelding
<3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:09

Nou inderdaad!! Knappe Madam <3 :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:31

O ze is zo schattig Tarzan!! :D Ben helemaal fan van de oren :j

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:00

@ gigixponys, Tarzan hij heeft een ontsteking van de longen.
Vrij hoog wat benauwdheidsklachten geeft.
Eerst leek de sulfatrim goed aan te slaan maar na een paar week kreeg hij een terugslag, toen de sulfatrim voor 3 weken gegeven en dit sloeg helemaal niet aan.
Afgelopen zaterdag zijn er weer foto's gemaakt, gelukkig zat er geen tumor.
Op de foto kun je goed zien dat het toch echt een ontsteking is.
Maar niks lijkt te werken, dit is al bezig sinds april :(
Konijntje zelf is er aardig oké onder maarja wil toch echt dat het over gaat.
Gelukkig een goede dierenarts die het tot de bodem uitzoekt.
Hij krijgt nu de penicilline injecties en ook nog de sulfatrim, hoop echt dat hij nu beter word!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:36

O jeetje zeg wat vervelend! Fijn dat de dierenarts je zo goed mogelijk helpt, hopelijk kunnen ze snel iets vinden wat gaat helpen voor hem :(:)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:11

Oh my god.
Baby’s.
Ik wil ze
Allemaal!

Ahh balen zeg Evelien.. hopen dat het aanslaat!

Haha gekke Ziggy! Wel leuke foto!

Knappie hoor Tarzan! Ze blijft leuk!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:55

@utopia: ik fok vooral op blauwtinten en japanner. :D
NHD's hebben jammer genoeg wel vaak een te bolle kop (is gewenst volgens de rasstandaard) en daardoor tandproblemen dus daar moet je wel rekening mee houden.
Binnen zetten heeft hier wel wat geholpen ja. Hij niest nog steeds, maar hij is stabieler in het algemeen.

@Tarzan: die is ook al goed gegroeid ja. :wow:

@Evelien: oh dat is minder. Hopelijk slaat de penicilline aan!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:49

Ja, die bolle kop vind ik dus niet zo heel erg mooi eigenlijk.... Maar ik kan gewoon niet zonder klein en hangoren _O- Blauw en Japanner is waar ik ook naar neig _O- Maar jij dus niet NHD maak ik hier uit op? :D

Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt... was al beetje donker, maar wil er toch nog wel twee laten zien :D :+:

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:37

<3 zo mooi!
Ik ben juist weer niet zo van de blauwe en Japanners :') Maargoed, ieder zijn smaak natuurlijk!
Ik ben meer van het veel wit, spikkels en rooie tinten, zie je ook helemaal niet terug in mijn ren _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 08:23

Oooh Tarzan, ze wordt groot!
Die voetjes, kriebelen <3 .

Ik hou juist niet zo erg van witte konijntjes, daarom heb ik er 2 met veel wit :') . Maar ze zijn wel echt super cool vind ik!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:23

Ik fok leeuwenkopjes (maar dan volgens mijn eigen wensen). Kijk maar op mijn profiel, daar staan ze allemaal. :P
Daar komt de bolle kop ook wel steeds vaker voor jammer genoeg. Blijkbaar is dat schattig, maar ik vind het ook niet mooi. DA gaf mij nog complimenten dat ik de trend niet volgde en dat ik aan de gezondheid dacht.
Die voetjes! :') _/-\o_

Witte spikkels vind ik niks, dat komt hier niet binnen. :P
Wildkleur mijd ik liever ook.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:27

Ik ga voor karakter :D :)) al had ik hier ook weinig keus haha. In Kaapstad zitten wel aardig wat opvangen maar dat is ruim 2u rijden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:37

Hoi hoi :)
Ik kom graag meepraten hier. Heb sinds april een dwergkonijn rondlopen in huis. Is mijn eerste huisdier sinds ik op mezelf woon dus ben gruwelijk perfectionistisch over alles :')
Het is een mannetje, nu zo'n 4 maanden oud. Na mijn vakantie laat ik hem castreren, dan komt er waarschijnlijk ook een vrouwtje bij. Hij loopt in principe los in huis. S' nachts in de studeerkamer nu omdat de hormonen hem nogal dwars maken _O-

Afbeelding
Blupee is zijn naam, in de volksmond Bloep, en het liefst volgt hij me overal. Echt een knuffeldier <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:47

Oh wat een scheetje! :D welkom!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:59

xXutopiaXx schreef:
Ja, die bolle kop vind ik dus niet zo heel erg mooi eigenlijk.... Maar ik kan gewoon niet zonder klein en hangoren _O- Blauw en Japanner is waar ik ook naar neig _O- Maar jij dus niet NHD maak ik hier uit op? :D

Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt... was al beetje donker, maar wil er toch nog wel twee laten zien :D :+:

[ [url=m/KHHTAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/InwquR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh die onderste vind ik echt heel mooi!
Ik heb mijn dochter nu laten kiezen (beetje advies van de fokker gevolgd mbt karakter) en zodoende uitgekomen op een zwarte (hadden we al maar ok) en een witte met een paar bruine vlekjes. Maar mochten er ooit nog konijntjes bijkomen wil ik ook zo'n multikleur :)

Ben begonnen met groente opbouwen. Witlof is goedgekeurd! Wat is nog meer een handige groente om mee te beginnen? Ik kan nergens andijvie bladeren vinden in de winkel, dat is wel jammer. Is lof van wortels ook geschikt om te beginnen? Of een klein stukje wortel?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:00

xAlice schreef:
Ik kom graag meepraten hier. Heb sinds april een dwergkonijn rondlopen in huis. Is mijn eerste huisdier sinds ik op mezelf woon dus ben gruwelijk perfectionistisch over alles :')
Het is een mannetje, nu zo'n 4 maanden oud. Na mijn vakantie laat ik hem castreren, dan komt er waarschijnlijk ook een vrouwtje bij. Hij loopt in principe los in huis. S' nachts in de studeerkamer nu omdat de hormonen hem nogal dwars maken _O-

[ [url=m/HsASBG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blupee is zijn naam, in de volksmond Bloep, en het liefst volgt hij me overal. Echt een knuffeldier <3

Aah een knuffelkonijn.
Die van ons zijn wel heel nieuwsgierig, komen altijd meteen bij je en gaan dan aan je schoenen knabbelen enzo :') maar als je gaat aaien rennen ze meteen weer weg. Valt me op dat ze bij de kinderen wat minder schuw zijn trouwens. Dus wie weet komt het nog. Oppakken vinden ze in ieder geval niet zo leuk.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:07

@Alice: Welkom!!

@pearlie: Loof van wortelen mag wel ja, wortel zelf bevat veel suikers dus is eerder een traktatie.
De kleur noemt blauw japanner trouwens.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:27

Oh maar leeuwenkopjes zijn geweldig! <3
Maar dan ben ik weer meer van de leeuwenkopjes met hangoren, echt geweldig die plofkoppen :')

Billy en Pepper, de allermooiste, liefste konijntjes die ik uit de opvang heb gehaald <3
Afbeelding

Maar dit koetje, Flip die ik ook uit de opvang haalde vond ik ook geweldig <3
Afbeelding

En Kaasje (als zielig hoopje van MP geplukt) was toch wel echt de mooiste leeuwenkop van allemaal <3
Afbeelding

.. ik mis m’n boefjes allemaal!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:30

Wat leuk om al jullie kleur-voorkeuren te horen :D Moet zeggen dat ik wit/lichte tinten ook wel heel mooi vind ja :j Vandaar m'n twee jonge witjes <3 Al ben ik nog niet helemaal uit over hun kleur... grannen gecombineerd met blauw siam?! :')

Leuk Gigi, merk dat ik al eens in je profiel heb gespiekt :D Autumn komt mij bekend voor, vind ik zo'n mooi konijntje!! Maar hebben deze harige konijntjes niet veel onderhoud nodig? Vind het niet erg om soms te kammen, maar ik heb geen tijd om elk weekend 6 konijnen te borstelen := Wat sneu dat die Flynn zo jong is gestorven... :(:)
Om zelf te hebben vind ik wildkleur eigenlijk ook wel heel leuk, maar voor de fok niet handig.. :(:) Net als zwart eigenlijk, terwijl ik dat zelf ook heel erg mooi vind.. maar blijkbaar minder in trek :? De zwarte uit mijn nestje heeft toevallig wel het leukste karakter :P <3

Welkom Alice, klinkt als een heel leuk konijn wat je hebt! :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:50

Ik vind mijn leeuwenkopjes onderhoudsvriendelijk _O-
Meestal in het voor en najaar knip ik de klitten eruit en tussendoor kam ik wel eens maar zeker niet wekelijks. Spetje moet ook weer geknipt, ik voelde gisteren klitten toen ik haar aaide.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:08

Geef de witjes nog wat tijd, dan word het vast duidelijker welke kleur ze zijn. Mijn Xini was ook helemaal wit bij de geboorte en bleek achteraf een blue magpie te zijn (wel een mislukte). :P
Maar ik ben ook wel fan van de wittere kleuren, zoals magpie dus en blue sable. Maar die zijn ook niet handig om mee verder te fokken.

Autumn is de enige hier die nog niet gecastreerd is hihi.
En ze hebben niet veel onderhoud nodig. 1x per jaar knip ik de klitten uit hun manen, de eerste 3 jaar zijn hun manen nog niet zo lang dus is het al niet nodig. Borstelen hielp hier ook niet, omdat het vooral onder de oren klit en die bewegen heel de tijd.
Chester doe ik 2x per jaar omdat hij volledig langharig is. Hij laat zich niet borstelen. :P
Ik vind het ook nog steeds heel jammer van Flynn, aangezien ik haar normaal ging houden (samen met Flou wel).
Mijn zwartje was hier anders wel snel verkocht. Er zijn echt wel mensen voor te vinden. Denk dat dat vooral bij katten een probleem is.

Echte leeuwenkopjes hebben geen hangoren, dus eigenlijk zijn dat gewoon hangoorkonijntjes met manen. Maarja die van mij voldoen ook niet 100% aan de rasstandaard. Chester wel zo goed als. De andere hebben te weinig haar, maar ik vind dat mooier. :P

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:38

pearlie schreef:
xAlice schreef:

[ [url=m/HsASBG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah een knuffelkonijn.
Die van ons zijn wel heel nieuwsgierig, komen altijd meteen bij je en gaan dan aan je schoenen knabbelen enzo :') maar als je gaat aaien rennen ze meteen weer weg. Valt me op dat ze bij de kinderen wat minder schuw zijn trouwens. Dus wie weet komt het nog. Oppakken vinden ze in ieder geval niet zo leuk.

Het scheelt wel dat ik hem in quarantaine heb gekregen en dat hij losloopt. Ik ben letterlijk de hele dag bij hem. Oppakken vindt ie overigens niet heel fijn. Klein stukje om hem op schoot te slepen gaat net.

Qua onderhoud, Bloep heeft lange haren in zijn nek en die klitten snel. Aai ze er meerdere keren per dag uit maar als het een buitenkonijn was geweest was dat wel een probleem geworden denk ik haha.