Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Was hij oud, of komt het helemaal onverwachts?

meteen spoeddienst gebeld. Helaas was het de andere praktijk, waarmee de mijne samenwerkt, zij hadden de spoeddienst... maar dit wilde ik echt alleen bij mijn eigen... de dierenarts van de spoeddienst had mijn dierenarts gebeld en ik moest even een foto mailen... niet veel later kreeg ik een mail terug "Over een half uur op de praktijk, lukt dat?" Natuurlijk lukt dat.
. Ze heeft Rowy meegenomen de OK in en de wond bijgewerkt en schoongespoeld.

Waarschijnlijk is het bij hem van buitenaf veroorzaakt (vast door Bibi
), dus dat was makkelijker te behandelen dan bij Rowy.
LisaVH96 schreef:Mijn heren heb ik allebei laten castreren toen ik ze oud en groot genoeg vond. Mocht er 1 wegvallen kan ik wat makkelijker voor mn gevoel een match vinden.
Was ook rond de 9 a 10 maanden.

melody7 schreef:Wat fijn voor ze dat jij ze mee hebt genomen Sababber! De geur en de geluiden van zeugjes kunnen inderdaad een rede zijn om ruzie te maken, maar geen klik kan natuurlijk ook nog. Bijten ze elkaar echt, of is het meer kibbelen en wat achter elkaar aan zitten? Misschien groeien ze nu wel wat naar elkaar toe omdat ze jou samen eng vinden
Ik zou ze twee of meer schuilhuisjes geven. Schuilmogelijkheden zijn voor cavia's belangrijk, anders voelen ze zich erg bedreigd. Zeker als ze toch al gespannen zijn. Ik zou voor twee simpele tunneltjes, of huisjes met twee uitgangen kiezen, dan kun je ze toch goed zien en zo kunnen ze elkaar niet klem zetten om ruzie te maken. Als je daar wat hooi bij legt komt het eten vast wel goed. Geef je ze verse groente? Daarvoor gaan ze vaak het eerst overstag.
Cavia's hebben soms een tijdje nodig om echt tot rust te komen, ik zorg voor een donker hoekje en dan komen ze uiteindelijk vanzelf meer tevoorschijn als ze wat tot rust komen. Een enkeling blijft schuw, maar ze hebben veel voor eten over
Ik zou ze even met rust laten tot ze komen eten en ze daarna pas op gaan pakken.