Vandaag gingen we kijken voor een vision 180 met onderkast ter vervanging van de lido120. We zijn alleen met de onderkast thuisgekomen Aquarium zat verschrikkelijk onder de krassen.
Kast hebben we voor 15 euro overgenomen Heb van mijn vriend een vervangend aquarium gekregen voor de Dennerle Moeten alleen kijken wat we gaan doen met de onderkast, deze is wat groter
lor1_1984
Geplaatst: 28-12-19 15:47
Houten plaat (2-3cm dik, multiplex oid is prima) erop leggen in de maat van je nieuwe aquarium. Dan is de druk meteen netjes verdeeld en als je hem in dezelfde kleur lakt (of verft/lamineert) valt het ook niet echt op dat het een losse plaat is.
Heb inderdaad witte stip ook met verhoogde temperatuur en zout weggekregen en alle visjes en garnaaltjes hebben het gehaald
Lieszje
Geplaatst: 29-12-19 21:45
Vandaag heeft mijn vriend het garnalen aquarium in orde gemaakt. Zitten de garnalen in die we bij de Dennerle nano 60 kregen. Zitten wat slecht gedekte garnalen in maar ook heel wat mooie
We gaan binnenkort de garnalen selecteren, de uitgeselecteerde gaan in het gezelschapsaquarium.
hier ook plantjes die het prima doen zonder co2. ik vergeet zelfs vaak plantenvoeding te geven.. en nee de bodem is niet vies, zijn 2 kleuren zand door elkaar. hd laatst iemand die zei van jee wat vies, ik huh, nee joh is zwart en wit zand door elkaar
nessa, wat een waslijst haha. je hebt vast niks vergeten.
oh wacht, een waterpas, want de bak moet goed recht staan!
Nessa
Geplaatst: 30-12-19 17:23
Oh hij wordt geïnstalleerd en ingericht door de winkel. Dus dat zal goedkomen. Maar zal er zelf ook op letten. We hebben een waterpas thuis En ben graag goed voorbereid. Ben ook al tijdje informatie aan het inwinnen.
Jij hebt ook al zo'n mooie bak!
ellepel
Geplaatst: 30-12-19 17:28
het is me eigenlijk niet maar het zin. ik zie soms bakken die echt mooi een scape er in hebben. dan denk ik van wauw dat wil ik ook....maar ben er niet zo goed in
dit zijn de andere bakjes. de 60 cm. niet vol met water want anders lekt het via de kap er naast
Ik ga morgen kijken bij 2ehands aquarium. Daarna eens rustig rondkijken voor een pomp etc. Langzaam opstarten iig. Wil na een aantal weken eerst alleen garnalen erin houden.
ellepel
Geplaatst: 30-12-19 17:56
is met hoe de planten bij elkaar staan. maar ik heb na morgen wat dagen vrij en ik moet toch de boel schoonmaken ,dus eens kijken of er een plantje bij kan, of anders neer zetten. ja laten scapen is ook gaaf hoor, ben benieuwd hoe het word!