Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Het algemene “Puppy Erbij!” Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 20:50

Wat schattig Gianti! <3 ik heb echt geen verstand van kleurslagen bij teckels maar zie de blonde steeds vaker maar voorheen eigenlijk nooit. Is het nieuw of nemen ze gewoon toe in aantal? :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:06

Je merkt wel echt al verschil in karakter al hoor :D (waren 4.5 week) beide mannetjes waren pure Cream en vrij rustig, deze was iets rustiger en zelfverzekerder (en trok vooral gelijk enorm naar mijn vriend toe). Maar vooral toen de meiden erbij kwamen, zag je echt al groot verschil in karakters.

Dit is langharig pure Cream
Is een wat zeldzamere kleur, maar zo gewild dat het nu gewoon meer gefokt word :’)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:14

Aaah wat een schatje <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:23

Oh ik vind die kleur en langhaar teckeltjes altijd zoooo leuk haha. <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:47

Zooo leuk! De Eddy-voorpret kan beginnen zo!

Freek heb ik gekozen omdat hij direct naar me toe trok en als enige bij de deur stond toen ik weg ging. Het is maar goed dat hij zoo schattig was, want anders was zijn soort uitgestorven :')

Afbeelding

Bij Harrie hebben we gekozen voor de rustigste reu uit het nest en dit ook gevraagd aan de fokker. De drukste hadden we al _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 21:48

Ahhh baby Freek was heeeel cute <3

Eddy is ook echt cute, ik ben gek op teckels, grote persoonlijkheid in kleinverpakking :D

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:16

Bij de oudste wist ik het al toen ik haar eerste foto zag van toen ze net geboren was. De fokker had het laatste woord maar gelukkig is ze aan ons toegewezen. Het andere teefje kregen we geen contact mee toen we op puppybezoek waren, die liep steeds van ons weg.

Bij de jongste was het de foto toen ze net haar oogjes open had. Bij bezoeken maakte ze ook contact met mij en kwam bij mij liggen. Degene die eerste keus had wilde haar eigenlijk ook, maar daar liep ze steeds van weg. Ook hier had de fokker het laatste woord op 7 weken en kregen wij haar.

Keuze ging op gevoel, niks rationeels aan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:20

Wij kregen gewoon een pup toegewezen zonder voorkeur door te geven, maar het is wel de pup waarmee ik op de knuffelochtend de hele tijd op schoot zat geworden :D

Ik wilde heel graag een ondernemend hondje... Dat is goed gelukt, helaas _O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:51

Bij ons kiest de fokker wie welke pup krijgt. Maar Obi koos ons, hij was altijd al verlegen maar kwam beide keren bij ons kijken. Bij Jabba hadden we aangegeven dat we graag een hond wilden die knuffelig is en op schoot wil omdat Obi dat niet zo had. Daarom heeft de fokker Jabba voorgesteld. Met een paar weken had zij dat al door en dat bleek een goeie inschatting.

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 22:59

Ik wist het al bij de eerste foto's :o maar heb het de tijd gegeven. Toch bleef ik iedere keer bij dezelfde uit komen. 100% gevoel en 300% goed uitgepakt.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 23:13

Ooooh puppies <3 Zooo leuk! Wij hebben eigenlijk besloten dat er geen tweede hond komt zolang we hier wonen en eigenlijk is Vesper ook wel een enig-huisdier-hondje. Zo moeilijk wel want ik vind een tweede best leuk haha.

Ik heb de fokker laten kiezen want ik wilde specifiek een hondje die het goed zou doen in de tumult van onze hondendagopvang maar vanaf dag 1 wilde ik haar al. Toch mijn kaken op elkaar gehouden en low and behold; de fokker stelde ons aan haar voor :+ *\o/* Ze was de brutaalste (en vocaalste) uit het nest en dat heb ik geweten :j Gouden hond, ontzettend blij zijn we met haar! Heb haar volle zus uit hetzelfde nest ook in de opvang en das zo'n totaal ander hondje. Ook onwijs lief maar zit geen pit of drift in haha :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:53

Bedankt nog voor de sterkte-wensen. <3

Hier zijn het herplaatsers, Mahdutje zag ik op Facebook voorbijkomen en iets in zijn blik maakte dat ik terugscrolde en het verhaal erbij ben gaan lezen.
Die blik herken ik nu als zijn 'ik ben rottigheid aan het verzinnen' blik. }>
Vrij impulsief gereageerd toen, was nog half daas vd narcose van een operatie eerder die dag.
En 9 dagen later heb ik hem opgehaald. *\o/*
Inmiddels alweer ruim 8 jaar geleden en hij is van verschrikkelijke überpuber naar een meestal volwassen vent geëvolueerd in die tijd.
Met nog steeds een hoop boevenstreken etc en terwijl ik soms denk 'was hij maar wat minder fokking eigenwijs :roll:', denk ik wanneer hij een paar dagen ontzettend zoet is weer dat hij wel heel saai braaf is zo. :')

Dívka was een oppashond, compleet ontworteld en ze zocht ivm veranderde omstandigheden van haar toenmalige vrouwtje een nieuw thuis.
Ik dacht dat ze eenmaal weer wat geaard een ontzettend fijn hondje zou kunnen worden en ben de uitdaging aangegaan.
Gratis, dat wel want ik had er al aardig wat tijd en kosten ingestoken, maar daar was haar vorige vrouwtje het ook helemaal mee eens toen ik dat aangaf.
Ik ga heel eerlijk zijn; met de kennis van nu had ik het niet gedaan. :o
Ik ben dol op haar maar wij zijn gewoon niet de juiste combinatie voor elkaar, ik heb niet de kennis, kunde en mentale stabiliteit om haar goed te begeleiden.
We zijn ontzettend ver gekomen, maar dat heeft veel tijd, moeite en bijna letterlijk bloed zweet en tranen gekost, terwijl ze bij een beter passend baasje veel verder had gekomen in veel minder tijd.
Geen spijt van dat ik haar heb overgenomen hoor, gewoon een erkenning van mijn tekortkomingen tegenover haar. :)
Het is namelijk een fantastisch leuk hondje als je langs haar hysterische gedrag kunt kijken; werklustig, ontzettend slim, wil je heel graag blij maken, luistert ontzettend goed, kan met wat kleine aanwijzingen heel snel nieuwe dingen leren, knuffelt graag, gaat graag mee op stap maar liever niet naar drukke dingen.
Ik denk een beetje vergelijkbaar met een border collie in kleine verpakking als je naar het energielevel en de werklust kijkt.

Ze zijn gewoon zo ongeveer tegenovergestelde honden, ontzettend leuk, behoorlijk pittig soms om dat te combineren en ik hoop in een volgende hond een combinatie ervan te vinden:
Stabiel, mij maak je de pis niet lauw karakter, sociaal naar mens en dier (of ze iig met rust laten als ze ze niet leuk vinden), graag mee de hort op willen gaan, actief maar ook prima in staat wat dagen rustig aan te doen, bereid om op recreatief niveau te sporten, knuffelig en in staat mij te steunen als ik mentaal wiebelig ben gewoon door er te zijn en even niets te 'eisen' van me buiten hun voer, korte uitlaatrondjes en wat knuffelen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 12:28

Beide huidige honden waren nest overschot haha dus geen keuze. Gabber zelfs betaald en 100den kilometers laten vervoeren voor we hem in het echt zagen. Mijn vorige herder werd door de fokker toegewezen op basis van voorkeur doorgeven en karakter match. Mijn labrador x rottweiler was nest in het dierenasiel en is op basis van karakter test bij mij gekomen.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 23:30

Nog sterkte Lor, ik vond het al heftig anderhalf jaar geleden dat er toen drie maanden tussen zat, met negen dagen heb je geen tijd om te bekomen.

Leuke pup!

Bij het nest van Ica maakte het me niet zo heel veel uit, ik had voorkeur voor 4 en Ica is wel één van de vier. Ik vond ze allemaal schattig. Mijn andere hond en de vorige zijn herplaatsers. De Beagle had ik nog niet eens van een foto gezien, werd gewoon in mijn armen geduwd en ik kreeg nog net geen geld toe. :') Dat was ook de enige hond die serieus wat bloed (letterlijk) zweet en tranen gekost heeft.

Ica gaat nog steeds lekker, ze mocht bij de gehoorzaamheid al door naar het volgende klasje en gewoon lekker los werken. Aan het einde mocht ze even lekker spelen met haar tervurense herder vriend. Met het reddingswerk doet ze het ook goed, volgende maand op trainingskamp. Je vergeet soms dat ze nog maar zo jong is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:27

Mijn puppy 10,5 maand en 38,8 kg heeft vandaag de laatste röntgenfoto's gehad ter controle na de LPC operatie en doorzagen ellepijp. De orthopeed is ontzettend tevreden *\o/* *\o/* *\o/*
Dat betekent onbeperkt lopen en over 3 weken onbeperkt los. Ga dat al wel rustig opbouwen met rollijn en dan weer los op vlak terrein als enigste hond enz.
Ontzettend blij hier mee!! Ook zijn er vandaag 2 tanden gepolijst die geen glazuur hadden gekregen van moeder natuur. Hopelijk nu klaar met alle ellende en nog laatste stukje herstellen en doorrrrr

Afbeelding

En een kip gekregen

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 20:00

Wat fijn!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 22:29

Wat fijn dierenfan! Succes met opbouwen.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 22:35

Aah dat is fijn nieuws!!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 23:24

Goed nieuws! Nu fluitend 15 worden zonder verdere problemen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 23:36

Dat is een hele fijne update zeg, top!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:09

Esther schreef:
Goed nieuws! Nu fluitend 15 worden zonder verdere problemen.

Oh als dat zou kunnen! We gaan er alles aan doen in elk geval. Echter boven de 10 jaar heb ik nog 0 honden gehad. 1 is 10 jaar geworden de rest er onder. Daarbij zitten wel 5 rescue honden (3x boxer) die in zeer slechte en nare omstandigheden geleefd hadden dus op zich logisch dat ze vroeg 'op' waren. 2 had ik er vanaf pup waarvan 1 uit asiel en uit inteelt combinatie. Dus op zich veel te verklaren maar het zou heerlijk zijn om eens een hond echt oud te zien worden. Mijn terrier wordt dit jaar 8 en kerngezond (uhm nee niet echt die heb ik als pup al gekocht met hartafwijking maar dat blijft zonder medicatie al bijna 8 jaar stabiel) die hoop ik ook nog minimaal 7 jaar bij te houden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:19

Wat fijn dat het zo goed gaat met Gabber! Kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:14

Wat een fijn en goed nieuws van Gabber zeg! *\o/*

Hier mochten we voorkeuren doorgeven maar de fokker heeft gekozen.
Het is onze eerste hond (mijn man heeft vroeger wel een hond gehad) en 0 ervaring dus ook geen idee hoe of wat.
We wilden gewoon een fijne gezinshond en uiteindelijk is het de ene geworden die bij onze dochter in de armen in slaap viel
Afbeelding

Vindt het ook wel knap hoe ze kunnrn bepalen hoe of wat.
Het "kneusje" uit DJ zn nest was bij de eigenaar ineens een flinke doerak en sloper :')
In het nest was hij altijd de laatste die ergens kwam kijken en altijd een beetje dromerig.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 09:32

Wat fijn dat Gabber nu helemaal in orde is dierenfan! Hij is ook zo knap, echt een prachtdier :))

Oh Karin, die foto met je dochter <3
Dat zo'n muurbloempje ook ineens karakter blijkt te hebben verbaast me niet, alleen in een huis is toch anders dan met een lading broertjes en zusjes. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:59

Ik vind de band tussen honden/dieren en kinderen echt zoiets moois, love die foto's hierboven @Karin_deB <3

Onze zoon is opgegroeid met onze vorige hond, maar daar zal hij zich steeds minder van herinneren omdat hij 6 was toen Rex overleed - maar we hebben veel foto's en herinneren. Ik vind het zo waardevol dat hij opgroeit met honden om zich heen, het is zo bijzonder. Hij heeft ook zo'n mooie band met Arya (daar is hij echt mee ouder geworden, hij is ondertussen 13 jaar en Arya wordt er 7)- en ook vanuit de nest bezoekjes trok Arya al heel erg naar hem en ons toe, echt duidelijk veel meer als de andere pups. Denk dat dat voor een fokker ook zeker iets is wat ze nog 'meenemen', als ze zien hoe het contact met een kind is als er een kind/kinderen bij betrokken zijn. Al heeft ze bij ons zo an zich wel gelijk gehad met Arya: Super lief hartje, conflictvermijdend maar wel een beetje uitdaging/een teef met mening soms en dat klopt ook wel :o :D Deels is dat ook zeker invloed van onszelf geweest, omdat ze in sommige situaties wat onzeker kan zijn en dat komt wel door onze eigen ervaringen, maar de basis van wat wij mee kregen bij de fokker, sluit wel echt aan bij wat we zagen en nog steeds zien bij haar. Vooraf vanaf foto's zou ze niet de eerste keus zijn geweest puur afgaand op de looks toen (even heel oppervlakkig gesproken want dat was voor ons absoluut niet iets wat mee speelde verder maar gewoon voor de fun gekeken), maar vanaf de eerste keer dat we ze echt in persoon hebben gezien was er eigenlijk vanuit haar zelf en ons geen andere optie meer als dat we bij elkaar hoorden, dus dat is gelopen zoals het moest <3

Onderweg naar huis en ook vanaf toen was het echt klittenband tussen die 2
Afbeelding
Eentje van afgelopen oktober
Afbeelding