Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:25

Leuke foto's Zoe!

Leuk dat je gaat voor een labrador, nereids!

Gaaf Kiwipitje, ziet er echt gaaf uit. <3

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:06

Hele mooie foto's Zoe!

Skippy, ze zijn vorige week geboren en het zal een blonde worden! We hadden geen voorkeur en het kwam zo uit eigenlijk. Ze komen uit een showlijn maar mams heeft wel aanleg voor jagen zeg maar. Het belangrijkste vonden we dat de ouders gezond en getest zijn en we hebben nu (nog geen) echte jachtambities, dus dat komt perfect uit zo.
Onze vorige was echt een showlijn met jachtlijn gekruist en daar hebben we een geweldige hond aan gehad en nu toevallig weer zoiets. Dus hopelijk mogen we weer volop van deze genieten. Kan nu al niet wachten <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:08

@nereids leuk! kom maar door met puppyspam zodra je bent gaan kijken ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:09

Ja, wij willen wel een puppyspam hoor :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:08

RoosvanBlue
Leuk dat je bent gaan super en fijn dat Jackie weer goed eet. Wat laagjes vet enz. betreft. Zeker met honden in de groei zie ik liever schraal als een vetlaag. Ik voer Arya dus ook nog op het oog, want vooral toen ze jonger was schommelde ze soms heel erg, ivm groei spurten ook. Ze was dan soms net wat aan de iele kant, maar een herder in de groei; liever wat schraler als een laagje vet. En een laagje vet in de zin van; dan hebben ze wat meer weerstand mochten ze ziek raken… Meestal zijn ze erg veerkrachtig en zijn ze van even ziek zijn ook weer zo er bovenop bv. Zeker met HD/ED/Artrose gevoelige 'rassen/honden' zie ik ze liever schraler, al is het voor elke groeiende hond voor de gewrichten beter om er niet teveel vetjes op te hebben zitten natuurlijk.

biggirl
Heel veel plezier gewenst in de Veluwe. Wat fijn dat Candy zich zo goed gedraagt. Wat is ze toch een knapperd!! Leuk dat je weer wat post tussendoor; jullie werden gemist!

Cupcakes
Ik vind Hoenderloo zelf erg leuk met de hond. Wij zaten met Rex altijd in een Roompot park, kleinschalig, waarbij je vanuit het huisje zo het park uitliep en in de Veluwe zat en we heerlijk konden wandelen.

xLaraaj
Prachtige foto’s van 2 prachtige honden!!

Skippy
Ahh, 4 jaar; gefeliciteerd! Tijd vliegt voorbij he.

nereids
Jammer dat het eerdere nestje niks is geworden, maar gefeliciteerd met het goede nieuws wat je nu gekregen hebt. Laat de voorpret maar beginnen! Gaat weer een wereld van verschil zijn idd, van oudere hond naar pup. Rex was 13,5 jaar en Arya was mijn eerste pup die ik vanaf 8 weken in huis had, dus dat was echt een wereld welke voor me openging haha.

smurffie
Abby groeit idd goed en wat super dat ze zo lief is met het klein grut. De rottweiler pup is ook echt een dropje zeg, super schattig! Rabiës moet ik idd ook nog laten doen. Stom dat ik dat niet eerder al deed, aangezien ik dus idd op 10min van de Duitse grens af zit en ook al eens met Arya op de Duitse Teverenerheide ben geweest - oeeeeps. Dus nu ben ik idd echt alleen binnen NL aan’t blijven, maar wil daar wel verandering in brengen. En rekening houdend met dat Rabiës een aantal weken voor je de grens over gaat gezet moet worden, moet ik er idd ook eens echt werk van maken dus goed dat je daar even over begint haha.

Zoe
Zowel Lily als Aelynn zijn echt prachtig! Snap wel dat je de een na de andere prijs binnenhaalt!

kiwi
Ohh dat ziet er echt al super gaaf uit zeg, dat hondendeel! Wat kun je daar straks heerlijk mee gaan rijden.

---

Arya is sinds 2 dagen nu gestopt met bloeden en morgen is het 3 weken geleden dat ze begon, dus het einde is nu wel in zicht van de loopsheid. Richting het eind van komende week dus weer eens het losloop gebied gaan opzoeken zodat ze weer eens even lekker los kan socializen :j - ik denk dat ik dan wel weer safe zit :j Elke keer als ik d'r nu zie liggen denk ik: Oh neee, ze moet d'r broekje nog aan!!! Dat zit echt in m'n systeem nu :')

Net nog even bij m'n ouders geweest om te zwemmen en dat blijft ze toch maar moeilijk vinden om daar rust te vinden als Milan (en ook Luciën) in het zwembad zijn. Maar uiteindelijk wel gelukt, dus we moeten het maar weer vaker gaan herhalen. Tussendoor heeft ze heerlijk gespeeld met d'r speeltjes en hebben we een ietsie pietsie beetje geoefend met impuls controle; met het weggooien van speeltjes en dat ze moet blijven zitten/liggen bv wat soms nog moeilijk is haha. Maar goed, stapje voor stapje weer.

Afbeelding

In september start de gg2 cursus bij m'n school en daar wil ik ons wel weer voor inschrijven, dus ik moet voor die tijd weer eens wat gaan oppakken qua training en dingen herhalen van gg1, want we hebben niet echt veel meer gedaan en die loopsheid hielp ook niet mee hihi. Even weer wat trainen op die focus krijgen en erbij houden en wat oefeningen doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:22

Fijn dat het bloeden richting einde gaat, CB! Ga je haar over paar maand ook steraliseren? :)

Leuk dat je in september weer wilt gaan starten! Iets om naar uit te kijken?

Hebben jullie nog tips voor netjes uit de handen eten? Zhiva gaat steeds meer happen bij haar brokken als we uit de hand voeren. We proberen nu met "zachtjes zachtjes zachtjes " en met spelen gaat dat goed maar met voeren niet. Snoepjes uit de hand gaat dan wel weer goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 17:34

Als t te hard gaat dan kappen wij t af. Zowel met spel als met voer. Want als je blijft geven als ze te hard doet blijf je dat belonen. En nog even en zachtjes is dan ineens hard happen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:49

Ik voer eigenlijk nooit echt uit de hand. Het kan wel en zeker Dexter is erg voorzichtig maar ik vind het vies dat mn handen onder het kwijl en de brokjes zitten :') Waarom wil je graag uit de hand voeren?

Dexter en ik vermaken ons goed bij de schapen. Hij slaapt heeeeerlijk op de dagen dat we gewerkt hebben _O- En Dundy geniet van de rust als Dexter en ik niet thuis zijn :') Die staat al te springen bij de kast met lekkers zodra Dexter wn ik ons klaarmaken voor vertrek.

CB, hier vind ik Arya opeens heel volwassen lijken! Vind haar nog zo'n pup in veel foto's.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:56

Wat een leuke foto's weer allemaal.

Cursebeaker knap dat ze wel zenuwachtig is maar luisterde. Senna dus niet die spring dus zo in zwembad. Ze moet echt op terras met hek op slot.

Skippy01 gefeliciteerd al weer 4jaar. Kreeg op Facebook de melding dat we vandaag Senna 2 jaar hebben.

Wat fijn dat Candy het super naar der zin heeft.

Hier ook rabiës geënt. Zie vanuit mijn erf de grens. En vind risico te hoog ondanks nog nooit gecontroleerd.

Zoe hoe gaat het met de pup nu? Blijf ie of gaan ze er mee aan de slag.

Vandaag was lekker weer met windje. Loop met de kleine de uit huis 4 daagse. Vandaag een leuke wandeling in de buurt gemaakt. Senna is mee geweest op het trekpondje (of hoe heet zoiets) ze bleef netjes erop. Toch wrl ff de riem aan gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:58

Kaus schreef:
Ik voer eigenlijk nooit echt uit de hand. Het kan wel en zeker Dexter is erg voorzichtig maar ik vind het vies dat mn handen onder het kwijl en de brokjes zitten :') Waarom wil je graag uit de hand voeren?

Dexter en ik vermaken ons goed bij de schapen. Hij slaapt heeeeerlijk op de dagen dat we gewerkt hebben _O- En Dundy geniet van de rust als Dexter en ik niet thuis zijn :') Die staat al te springen bij de kast met lekkers zodra Dexter wn ik ons klaarmaken voor vertrek.

CB, hier vind ik Arya opeens heel volwassen lijken! Vind haar nog zo'n pup in veel foto's.

Super zeg dat jullie er alle 3 lol in hebben en profijt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:06

@punjab ook gefeliciteerd met jullie tweejarig samenzijn :D

Ik laat ook tegen rabiës enten ja. We zitten hemelsbreed 10/15km vd grens af. In bepaalde bosgebieden steek je zo de grens over hier.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:19

Makkelijk voor de clicker aan te leren, Kaus. Vieze handen maakt me eigenlijk weinig uit. En is makkelijk als we eens geen voerbak hebben, dat ze gewoon zonder problemen uit de hand kan eten. Voorkomt volgens mij ook baknijd, althans, zo heb ik dat bij de vorige geleerd van de vorige honden.
Het voornaamste probleem is gebrek aan geduld waardoor ze in het wilde westen gaat happen. We doen nu dus ook enkele maaltijden in de voerbak en moet ze van mij zitten en wachten tot ik zeg dat ze mag.

Voor voeren uit de hand gaan we dan inderdaad maar over op stoppen en later weer oppakken.

Ik krijg voor mijn verjaardag een snuffelmat, wie weet dat die urge dan ook wat minder wordt om te moeten eten.

Wat fijn dat het zo lekker loopt, Kaus! Niks te klagen dus. :D

Leuke foto's Punjab! Ze ziet er ook lekker ontspannen uit ondanks dat het niet iets is wat je dagelijks doet. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 18:23

Ik zou gewoon zeggen; zachtjes. En als ze zachtjes doet geef je t brokje. En als ze t harder doet gewoon zeggen “nee” en niks geven. Dan even iets anders van haar vragen of even iets anders doen en dan opnieuw. En ook zorgen dat ze t niet zo te pakken heeft maar echt tussen je vingers houden. Zacht gelijk belonen en hard dus niet. Dat snappen ze heel snel hoor.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:25

kiwiwitje schreef:
Ik zou gewoon zeggen; zachtjes. En als ze zachtjes doet geef je t brokje. En als ze t harder doet gewoon zeggen “nee” en niks geven. Dan even iets anders van haar vragen of even iets anders doen en dan opnieuw. En ook zorgen dat ze t niet zo te pakken heeft maar echt tussen je vingers houden. Zacht gelijk belonen en hard dus niet. Dat snappen ze heel snel hoor.

Zo zou ik t idd ook doen. Meestal zie je al voor je het brokje echt geeft Of ze harder wil happen en dan houd je het terug en zeg je nee. En dan opnieuw proberen met Rustig of zachtjes (welk woord je wilt gebruiken) en het ook niet meteen laten pakken uit je hand maar echt vasthouden tussen de vingers (zodat ze t ook niet meteen kan pakken) tot ze rustig doet qua toenadering en dan ‘goedzo’ en geven. Die link leggen ze snel.

Arya is soms ook nog enthousiast en kan dan met een beloning aannemen wat te ruw zijn (met cursus bv toen we veel met volgen en focus erbij bezig waren en de beloningen dus even veel gebruikten, dan werd ze erg enthousiast) en dan gaan we ook weer even een stapje terug. Maar bij haar is Rustig dan wel al voldoende omdat ze dat nu kent, maar moeten we nog steeds wel eens herhalen :)

Ik zal straks ff reageren op de rest nog xD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:35

Zo doet mijn vriend het momenteel ook hoe jij zegt Kiwipitje. Eerst hand gesloten houden, en dan rustig openen als de rust wat is gekeerd. Dan zetten we die trend zo inderdaad door. Ik ben even gestopt met uit de hand voeren, mijn handen zijn helaas niet zo stevig :Y) en mag dan wel eerst preventief de tetanus prik halen.
Het is wel lastig want ze is ontzettend ongeduldig. Dat proberen we nu dus wat tegen te gaan. Want als ze binnen komt na een wandeling, wil ze direct naar binnen stormen. We hebben als regel dat zij als laatste naar binnen gaat, dat ze moet gaan zitten voordat we de riem af doen, dat ze pas vrij mag als we dat commando geven. In hoop dat ze wat geduld gaat kweken. Maar snap ook wel dat al die speeltjes veel leuker zijn dan aan de lijn vast zitten :Y)
Moet zeggen dat het verder wel goed gaat, happen buiten het uit de hand voeren is niet zo heftig als ik van andere mensen hoor. Sprak een man vandaag heeft een pup van 6 maand maar die vertelde dat hij zijn hele lichaam haast vol krassen had toen zijn pup zo oud was als Zhiva. Wij roepen "au" als ze bijt, dan stopt ze ook direct. We zeggen "nee" als ze op iets kauwt wat niet mag. Soms stopt ze dan belonen we, soms niet dan pakken we een speeltje waar ze op mag kauwen. En "los" gaat ook steeds beter. Ze wil aan de lijn namelijk wel steeds kauwen. En ze wil soms trekken aan de lijn, dan gaan we stilstaan tot ze terugkomt naar ons zodat de lijn weer los hangt en gaan we verder. Die lijkt ze ook beter te begrijpen.

Soms denk ik echt "waar zijn we aan begonnen" maar dan noem ik dit bovenstaande lijstje op, en denk ik "eigenlijk doet ze het heel goed" <3
Gisteren nog een vrouw die zei: "ze luistert erg goed!". :D dat zijn nog eens leuke complimenten.

Edit: ze heeft vandaag zelfs vrijwillig in de bench geslapen. :D nou dat vind ik echt een hele goede vooruitgang!

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:46

Ze is natuurlijk ook nog echt heeeel jong dus begrijpelijk dat geduld enz nog niet helemaal erin zit. Daar gaat nog wel wat tijd overheen hihi. De ‘key’ is om te blijven herhalen, herhalen en herhalen.

Als ze de link tussen goed gedrag = beloning zien met dingen, zul je zien dat het met herhalen steeds sneller gaat en opeens gaat het dan vanzelf :j En naast herhaling, is consequent zijn en blijven en regelmaat gewoon ook heel fijn voor ze met het aanleren van bepaalde dingen die jij graag erin wilt hebben :j Maar gaat vast goedkomen; ze leren zo snel! :j

Ik vond het vooral een uitdaging dat sommige dingen die bv. goed gingen maandenlang, dan uit het niks weer ruk gingen en iets anders wat ruk ging, ging ineens heel goed. En zo blijf je bezig :') Was geen touw aan vast te knopen - nog steeds niet met onze 1 jarige haha.

EDIT:

Mooie bench is dat trouwens! En fijn dat ze erin geslapen heeft *\o/*

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:58

CupCakes_ schreef:
Heerlijke foto's van Candy en Yoshi!

Ik wil misschien nog een weekendje richting de Veluwe ofzo opgaan met Jip. Hebben jullie nog tips?

Wij zitten in droompark de hoge Veluwe, recht tegen over het vakantie park ligt het nationaal park hoge veluwe. Ontzettend gaaf en mooi en heel hond vriendelijk park.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 18:58

Geduld is pittig. Gewoon hele kleine stapjes maken en die steeds met een paar seconden uitbreiden dan gaat ze jullie ritme vanzelf oppakken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:03

Nayomie
Aan de ene kant kijk ik overigens wel uit om aan gg2 te beginnen, aan de andere kant kijk ik er ook wel een beetje tegenop al haha. Als ik kijk naar hoe we gingen tijdens gg1; dat ging onwijs goed, maar erna hebben we een flinke kink in de kabel gehad en is bv. de focus heel erg achteruit gegaan en hebben we een aantal maanden vrijwel niks gedaan, wat denk ik ook niet echt helpt haha. Maar de les omgeving is sowieso heel anders tov als dat ik hier thuis oefen tijdens wandelingen enz en ik kijk er in die zin dus wel naar uit om weer in een wat meer gecontroleerde omgeving te gaan trainen waarbij ik ook gelijk input van m’n instructrice heb op momenten dat ik ergens tegenaan loop. Het gaat ons op de lange termijn wel weer goed helpen met dingen waar we tegenaan lopen, daar ben ik van overtuigd. En ook als de lessen ruk gaan; er zijn altijd dingen wat je ervan opsteekt en daar doe ik het voor. En het steriliseren; daar ben ik me nog over aan’t inlezen. Zoveel verschillende dingen om over na te denken over het wel/niet doen. We zullen in ieder geval niet te lang moeten wachten meer met beslissen, want als we wel overgaan tot steriliseren zal dat zo’n 100 dagen na de eerste dag van de loopsheid gaan gebeuren, dus dat zou dan binnenkort wel ingepland moeten gaan worden.

Kaus
Hahahah heerlijk hoe Dundy daarop reageert dan door al bij de kast te gaan staan van ‘zo, gaan jullie maar zwoegen. Geef mij dat lekkers en ME-time en ik zie jullie straks wel weer.’ Ja soms lijkt Arya ineens al wat volwassener, maar soms ook echt nog een jong hondje hihi. Ligt er denk ik net aan hoe ik de foto maak ook. Qua gedrag gaat het ook nog erg op en neer. Soms doet ze dingen echt al heel netjes en gedraagt ze zich grotendeels stabiel, maar soms is ze echt nog een ongeleid projectiel waarbij de focus echt zoeken is en waarbij de prikkel verwerking opeens weer wat lastiger gaat. Zeker met de loopsheid nu ging dat heel erg op en neer weer en de laatste paar maanden voor de loopsheid ook wel. Hopelijk gaat zich dat nu wat rechttrekken weer en dat ze nog wat meer stabieler gaat worden.

punjab
Ik zag op FB al wat foto’s voorbij komen; maar echt superleuk zo om samen zo’n wandel 4 daagse te doen. Ziet er heerlijk uit!! Ook dat trekpondje (of hoe het heet hihi) ziet er zo leuk uit. Tof dat ze dat zo netjes doet!! En het zwembad bij m’n ouders is toch wel erg hoog om zomaar even in te springen, maar ze springt er in het begin echt regelmatig tegenaan en dan hangt ze over de rand om Milan en m’n man te zien. En als zij druk zijn in het zwembad en het water klotst eruit, gaat ze als een bezetene dat water pakken… Dus er is nog veel te ‘winnen’ qua training rondom het buiten zijn bij het zwembad haha. Maar we hebben het bezoekje wel met rust afgesloten en dat is dan alweer een stap in de goede richting haha. Tussendoor pak ik haar ook gewoon even aan de lijn bij me; dan wordt ze ook weer wat sneller rustiger. Normaal krijgt ze ook iets stevigs om te knabbelen, maar ik ben er doorheen en moet m’n voorraadje weer gaan aanvullen deze week, via kiwi xD

biggirl
Wat een heeeeerlijke foto's zeg!! Jullie zijn echt lekker aan't genieten zo te zien <3 <3

kiwi
Haha ja dat geduld is een dingetje soms... :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-07-20 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:03

Wat gaaf!! Veel plezier nog op de veluwe!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:05

Crusebreaker ik wilde haar gewoon mee nemen naar mn vriend zn oma in Duitsland maar last dat als je betrokken bent bij een ongeluk en je geen enting hebt dat je hond in beslag genomen kan worden.
Ik denk dat dat met Abby niet goed gaat... die krijg ik dan helemaal kapot terug

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:08

@smurffie,

Ik ben nu idd 2x op de Tevernerheide geweest met d'r, is al maanden geleden (eerder dit jaar), wat hier op 10min afstand ligt bv. Maar tja; het is idd wel officieel de grens over... Als ik idd daar een ongeluk krijg of gecontroleerd wordt, wat jij ook al aangeeft, heb ik een probleem. Heb het erna ook niet meer gedaan; wil ook echt eerst die enting erin gaan laten zetten nu *willen we volgende maand ergens doen of in september, want we zijn de laatste tijd behoorlijk wat kwijt geweest aan DA kosten en heb net een berg geld aan nieuw voer enz uitgegeven, dus dit moet nog even wachten hihi*. Tot dan hebben we gelukkig genoeg andere plekken om hier te wandelen.

En dan moet je nog rekening houden dat je idd de eerste 3 weken dus nog niet mag gaan. Ik wil het risico idd ook niet meer lopen, moet er niet aan denken. Heb er toen niet zo goed bij nagedacht want je bent immers zo makkelijk daar zeg maar, maar wettelijk gezien is het idd not done dus we doen het nu ook niet meer. Dus zou in jouw geval idd ook die enting nog wel laten zetten ja :j Wel fijn als je daar dan niet meer bij hoeft na te denken erna.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:13

Nayomie schreef:
Makkelijk voor de clicker aan te leren, Kaus. Vieze handen maakt me eigenlijk weinig uit. En is makkelijk als we eens geen voerbak hebben, dat ze gewoon zonder problemen uit de hand kan eten. Voorkomt volgens mij ook baknijd, althans, zo heb ik dat bij de vorige geleerd van de vorige honden.
Het voornaamste probleem is gebrek aan geduld waardoor ze in het wilde westen gaat happen. We doen nu dus ook enkele maaltijden in de voerbak en moet ze van mij zitten en wachten tot ik zeg dat ze mag.

Voor voeren uit de hand gaan we dan inderdaad maar over op stoppen en later weer oppakken.

Ik krijg voor mijn verjaardag een snuffelmat, wie weet dat die urge dan ook wat minder wordt om te moeten eten.

Wat fijn dat het zo lekker loopt, Kaus! Niks te klagen dus. :D

Leuke foto's Punjab! Ze ziet er ook lekker ontspannen uit ondanks dat het niet iets is wat je dagelijks doet. :D

Uit de hand belonen en voeren zijn twee hele verschillende dingen. Voeren zou ik zelf nóóit aan beginnen, dat is vragen om problemen.

Als je geen voerbak tot je beschikking hebt (wat me bijna onmogelijk lijkt) kun je het nog altijd 'gewoon' op de grond gooien, dan kunnen ze scharrelen.

Ik gooi geregeld snacks door het hele huis. Kilotje pens, kilotje long & een kilotje gedroogde via bijvoorbeeld.

Als je met een clicker gaat werken houd dat in je achterhoofd dat de 'click' de beloning is. Wat erna komt is de uitgestelde beloning, deze wordt geassocieerd met de click en niet met het goede gedrag. Dus de "Wauwie" of "YES!" of speel of snoepjes wat na die click komen zijn in principe een 'versterking', die leer je niet perse aan. Je maakt er een Pavlov effectje van. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:31

Nja ik wil voorkomen dat ik gebeten word zodra ik bij de voerbak wil zijn als bijvoorbeeld blijkt dat er wat in zit wat er niet in hoort. Ik wil het uiteindelijk wel afbouwen want uit de hand voeren wil ik niet blijven doen.

Hmm. Ik heb geleerd dat je het aanleert (liefst door eigen voor ipv snoepjes ivm ontlasting) om zo makkelijker gewenst gedrag te kunnen pakken. Zodra de hond begrijpt dat er iets positiefs na de click komt, is de click daarna een beloning. En omdat je sneller clickt dan beloning kan geven, zou het een ultieme manier moeten zijn van trainen. Of is het me nu gewoon verkeerd uitgelegd? :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:32

punjab schreef:
Wat een leuke foto's weer allemaal.

Cursebeaker knap dat ze wel zenuwachtig is maar luisterde. Senna dus niet die spring dus zo in zwembad. Ze moet echt op terras met hek op slot.

Skippy01 gefeliciteerd al weer 4jaar. Kreeg op Facebook de melding dat we vandaag Senna 2 jaar hebben.

Wat fijn dat Candy het super naar der zin heeft.

Hier ook rabiës geënt. Zie vanuit mijn erf de grens. En vind risico te hoog ondanks nog nooit gecontroleerd.

Zoe hoe gaat het met de pup nu? Blijf ie of gaan ze er mee aan de slag.

Vandaag was lekker weer met windje. Loop met de kleine de uit huis 4 daagse. Vandaag een leuke wandeling in de buurt gemaakt. Senna is mee geweest op het trekpondje (of hoe heet zoiets) ze bleef netjes erop. Toch wrl ff de riem aan gedaan.

[ [url=m/KjYyIL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sNeauE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lily is net terug. Hier bij mij ging het super. Een hele brave pup eigenlijk. Ik heb op de kleine normale dingen na geen last van haar gehad. Ik heb haar net terug gebracht en hun concrete dingen gezegd die ze moeten gaan doen. En ik heb duidelijk gemaakt dat we binnen enkele weken haar gedrag bekijken en daarop beslissen waar ze gaat wonen.
Ik vind het wel heel spannend haar nu terug te brengen, maar ik wil hen toch graag een 2e kans geven.