Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

biggirl

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:11

Kiwiwitje super bezig met het fietsen zo te horen !

KimD pff lastig geen idee qua teambuilding met honden

Wat een leukerd zeg die Olly Ianthe !

Candalisa ahhw knappe pluizenbol <3

Welmoed_ ahh lieve Floyd heel veel succes vannacht

Hier heel trots op Candy vanavond de eerste echte les EG2. Volgen aan de lijn is voor haar altijd lastig geweest om goed de aandacht bij mij te houden. Tijdens het volg werk vroeg de trainster tegen me durf je het aan om de lijn los te laten tijdens het volgen. Aangezien dit een verplicht onderdeel is in de EG2. Dacht ach ergste wat kan gebeuren is dat ze haar eigen rondje gaat wandelen en de andere honden opzoekt en liet vervolgens zonder twijfel de lijn los. En wat bleef ze ontzettend netjes naast me lopen en op mij letten ! Verbaasde me echt dat het zo goed ging. Helemaal blij <3
Ook trots dat Candy rustig bleef toen bij een andere hond die ook los de volg oefening ging proberen die hond als een gek door de bak ging rennen en vervolgens 5 min duurden om hem te vangen. Andere honden in paniek en onrustig en Candy bleef netjes naast me zitten en gaf er geen aandacht aan!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:06

Veel plezier met 'm Welmoed! En lekker veel updates plaatsen hihi.

En nice van die doggywash. Wij hebben er hier ook een in het centrum maar dat is €8 voor een wasbeurt. Vind ik een beetje absurd dus ik wurm mezelf in 12 bochten door onze smalle douche ingang heen als ik Popo was. Mijn rug neemt het me niet in dank af. :')

En wat goed van Candy! Zoiets is wel een echt teken dat jullie stijgen in niveau op de gehoorzaamheid <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:00

biggirl schreef:
Kiwiwitje super bezig met het fietsen zo te horen !

KimD pff lastig geen idee qua teambuilding met honden

Wat een leukerd zeg die Olly Ianthe !

Candalisa ahhw knappe pluizenbol <3

Welmoed_ ahh lieve Floyd heel veel succes vannacht

Hier heel trots op Candy vanavond de eerste echte les EG2. Volgen aan de lijn is voor haar altijd lastig geweest om goed de aandacht bij mij te houden. Tijdens het volg werk vroeg de trainster tegen me durf je het aan om de lijn los te laten tijdens het volgen. Aangezien dit een verplicht onderdeel is in de EG2. Dacht ach ergste wat kan gebeuren is dat ze haar eigen rondje gaat wandelen en de andere honden opzoekt en liet vervolgens zonder twijfel de lijn los. En wat bleef ze ontzettend netjes naast me lopen en op mij letten ! Verbaasde me echt dat het zo goed ging. Helemaal blij <3
Ook trots dat Candy rustig bleef toen bij een andere hond die ook los de volg oefening ging proberen die hond als een gek door de bak ging rennen en vervolgens 5 min duurden om hem te vangen. Andere honden in paniek en onrustig en Candy bleef netjes naast me zitten en gaf er geen aandacht aan!

Je bent toch niet bij The Bandits hè? Of had ik al eens gevraagd? :+

Simoonzel schreef:
Veel plezier met 'm Welmoed! En lekker veel updates plaatsen hihi.

En nice van die doggywash. Wij hebben er hier ook een in het centrum maar dat is €8 voor een wasbeurt. Vind ik een beetje absurd dus ik wurm mezelf in 12 bochten door onze smalle douche ingang heen als ik Popo was. Mijn rug neemt het me niet in dank af. :')

En wat goed van Candy! Zoiets is wel een echt teken dat jullie stijgen in niveau op de gehoorzaamheid <3

Heilig ding die Dogwash! Ik was op één muntje drie honden. :D Ik koop dus altijd één munt à €8,- & 12 minuten en gooi daarna nog (mocht het nodig zijn) wat losse euro's in. Maar tot nu toe maar één keer moeten doen omdat ik de shampoo aan de billen vergeten was. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:08

Ik vind de dogwash ook geweldig *\o/* Hier is het iets van €8,50 per hond en dan heb je een half uur per hond. Ik denk dat je er ook wel twee in dat half uur zou mogen/kunnen wassen maar tot nu toe niet gedaan. Vooral de waterblazer is echt top. Wil die zelf ook enorm graag maar vind ze eigenlijk duurder dan wat ik er voor over heb :=

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:19

Ik vind de dogwash ook super al doe ik het meestal gewoon thuis in de badkuip. Maar ik heb dan zelf ook een waterblazer en zou nooit meer zonder willen! Wat zou je er voor uit willen geven dan kaus? Want de mijne was geloof ik net iets over de 100euro..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:39

Hier ook en wil nooit meer zonder. Met langharige honden is die zeker goud waard :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:54

Hier ook. Wat een zaligheid is een waterblazer!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:01

KimD haha nee daar zit ik niet

Dogwash wil ik binnenkort ook eens een keertje doen maar komend weekend met de hondjes naar zet ik Candy daar wel in de badkuip. Als ik het thuis moet doen moet ik haar de trap op tillen en het huisje dit weekend is lekker gelijks vloers

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:34

Dogwash, heb ik nog niet eerder van gehoord eigenlijk. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

De eerste nacht van Floyd is goed gegaan. Werd een aantal keer wakker en werd dan een beetje onrustig, maar als ik dan mijn hand naar beneden deed, was hij vrij snel weer rustig. Wel moe nu, die gebroken nachtjes kan ik niet zo goed over :o Maar moet het er maar even voor over hebben.
Zo meteen gaan we eventjes naar de tuinland toe.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:57

Ja ze zijn inderdaad rond de 100€. Maar zou +-60€ wel max vinden. Zo vaak zou ik m niet gebruiken want kortharige honden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 10:00

Kaus schreef:
Ja ze zijn inderdaad rond de 100€. Maar zou +-60€ wel max vinden. Zo vaak zou ik m niet gebruiken want kortharige honden.

Je hebt stofzuigers met blaasfunctie. :P Die gebruikten wij voor onze golden.. :') Maar ook voor Boellie en Chick als ze heel vies waren.

https://www.hornbach.nl/shop/NILFISK-Na ... tikel.html

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:21

Heb er een gevonden van 75, vind dat nog wel betaalbaar mits het ook werkt dan :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:30

Heb 1x de dogwash gedaan met Senna. Was die dag gratis. Ze heeft heel de boerenbond bij elkaar gejankt. :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:31

ik zie het helemaal voor me :+ :+ :+

Ik heb mezelf net maar een waterblazer besteld, vanmiddag ophalen en testen :z

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:50

Welmoed is een honden waskuip die tegenwoordig vaak in de Boerenbond welkoop winkels staan en vroeger al in verschillende tuin centrums.
Je gooit er een bepaald bedrag in en dan kan je je hond wassen en drogen. Er zit gewone shampo en evt vlooien shampoo bij en conditioner dan afspoelen en met de blazer drogen.
Afbeelding
Ik doe er meestal ook met gemak 2 alleen deze had Mila gewonnen en was haar eerste keer dus alles was even spannend. Wel heerlijk dat ik alle haren daar heb gelaten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:00

Nou kiwi ik weet niet of ik op zo'n gevaarte zit te wachten _O-

Onze dogwash is wel wat anders. Daar huur je een ruimte met een bad, shampoo, douche, droger etc. Maar dus wel allemaal gericht op honden. Dan heb je dus iets minder de tijdsdruk dan bij zo'n muntjesautomaat. Die heb ik een keer in Scheveningen gebruikt maar leverde wel stress _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 11:02

Hij is niet zo groot hoor Kaus. Hebben hem hier lang gewoon als stofzuiger gebruikt :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:06

Kaus schreef:
Nou kiwi ik weet niet of ik op zo'n gevaarte zit te wachten _O-

Onze dogwash is wel wat anders. Daar huur je een ruimte met een bad, shampoo, douche, droger etc. Maar dus wel allemaal gericht op honden. Dan heb je dus iets minder de tijdsdruk dan bij zo'n muntjesautomaat. Die heb ik een keer in Scheveningen gebruikt maar leverde wel stress _O-

Hier staat die in de Pets Place, maar ik trek me eerlijk gezegd niks van andere mensen aan. Die begin vaak wel te zuchten en te vloeken als we vertellen hoelang we nog bezig zijn, maar daar kan ik natuurlijk niks aan doen. Ik maak gewoon gebruik van een service die de winkel bied.

Daar kun je de tijd stopzetten, dus ik maak ze nat, zet de tijd stop, zeep ze in, tijd aan, spoel ze uit, tijd stop en blaas ze met onze eigen waterblazer die ik kan insteken droog. :j

Laatste keer heb ik zelfs nog de hondjes van een ouder vrouwtje gewassen, die was zo klein die kwam niet in de bak. _O- ik was toch al nat, dus ik zei "Kom maar hier". :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:23

Klinkt wel makkelijk, heb je geen vieze bende in je eigen badkamer.

Net even met Floyd naar de tuinland geweest, dat vond ie best spannend. Dus maar eventjes heen geweest en ligt nu weer lekker te slapen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:41

Oh nee ik bedoelde ook niet de druk van de andere mensen die zitten te wachten maar de druk dat je muntjes aflopen. Bij onze dogwash boeken wij als laatste en dan heb je +-3 uur de tijd :Y) Die van jou kan je dus stopzetten maar toen ik in Scheveningen was kon dat niet. Dan sta je dus te stressen om te wassen omdat je niet meer muntjes hebt :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:54

@Kiwi, dank je,maar woon niet echt in de buurt;) Ik koop wel een keer een 2e handsje. Fietskar erachter voor de oudjes, Olly ernaast, karren maar :+

Wel grappig zo´n dogwash, als ik een hele harige hond had zou ik het wel handig vinden. Thuis niet die troep. Voor Olly is het niet nodig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:58

Hier staat 'ie in de pets&co. Meestal douche ik ze zelf, maar AJ had een keer in het park vlakbij dat ding vol in de eendenpoep gerold, dus toen ben ik linea recta naar dat ding gelopen en heb 'm direct gewassen :'). Koste hier €5,- voor een kwartiertje geloof ik, dat viel me heel erg mee. Daarna heb ik er nog een keer een oppas hond in gewassen die moeilijk te douchen was.

Ik word soms zo bijzonder wakker met AJ, vandaag lag hij met zijn hoofd op het kussen naast me bijna neus aan neus met me en 1 van z'n poten op m'n schouder _O- _O-

Ik heb hier bijna speciaal een fiets gekocht om met de honden te fietsen, verder gebruik ik dat ding niet zo vaak :').

Ik ben erachter gekomen dat er iets bestaat dat heet de 'dog mushing trike' en het is zo'n gaaf ding! Alleen een beetje prijzig, dus misschien ergens in de toekomst :') :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 13:24

Zo'n mushing trike is ook niet helemaal bedoeld voor maar één hond. Omdat je zelf helemaal niet meehelpt is het vrij zwaar.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:49

Skye gaat gewoon hier onder de douche :P heb een extra ruime inloopdouche, zelf in mn ondergoed en gaan met die banaan haha. Nu vind Skye het geen ramp dus dat is altijd zo gebeurd. Maar liever nog op stal op de wasplaats met mooi weer hahahaha. Kan ze daar meteen drogen en dan schoon en fris mee naar huis :D

Dit begint met vlagen ook ergens op te lijken :P
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:21

Ik heb ook zelf een waterblazer dus de doggywash heeft niet echt meerwaarde :P
En met minstens 1x per 2 weken wassen zou dat erg duur worden haha.