De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:11

Haha, ze weten precies hoe je je voelt hoor :j de intuïtie hebben wij allemaal geleerd om weg te duwen maar als je stil genoeg bent (dat vind ik heel moeilijk) krijg ook jij dingen door van je dieren. Symone ottenvangers is een leuke om eens op te zoeken vind ik. Die vertelt het allemaal heel luchtig. :) maar ik snap het wel hoor Haha, ik was ook wel skeptisch maar na de communicatie die ik heb laten doen met m’n hond voordat ik ging verhuizen was ik meteen om. Ook nu ik het zelf ‘een beetje kan’ (durf ik niet zo hard te zeggen Haha). Het is heel gaaf dat ze je beelden, gevoelens, en zelfs gevoelens in je lijf kunnen doorgeven.

Wij gaan dit weekend vrienden opzoeken en dan geeft een vriendin van me ze eten. Ik zeg dat ook altijd als ik weg ga, jullie niet dan? :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:36

Ik vind het ook moeilijk te geloven. Je hersenen maken toch zelf die beelden? Het idee dat je dier dat stuurt kan ik moeilijk vatten.

En ja ik vertel het wel als ik op vakantie ga en wanneer ik een weekje weg ben enz.. Niet dat we naar de dierenarts gaan, maar alsnog hebben ze dat meteen door. |o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:47

Uh ja. Ik zeg altijd wanneer ik wegga, dat ze goed op het huis moeten passen en ik wens ze welterusten :') .
Oja, en als ze vervelend zijn dreig ik met kerst en de bbq... helpt niet

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:28

Ach ja, wil hier ook geen discussie starten hoor :) sorry, weer on topic :j

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:20

Ik zeg m’n konijnen ook altijd welterusten en tot morgen en smorgens zeg ik tot straks :')

LL, ik ga het stuk niet lezen aangezien mijn Engels super slecht is dus zal er toch Niks van snappen _O- Maar leuk hoor! Je moet er in geloven inderdaad maar als jij dat doet is dat toch goed! ;)

Ik ben ook heel sceptisch, maar soms zijn er bizarre dingen waardoor je dat toch opzij zet.

Prinsesje groeit in ieder geval goed! :D
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:50

Ahh prinsesje <3

Is geen discussie toch?! Vind het reuzeinteressant!! Ondanks dat ik sceptisch ben, hoop ook wel altijd dat er meer is :P Dus ik hoor dit soort dingen altijd graag :D En inderdaad, ik praat sowieso altijd tegen m'n dieren :')

Wij zijn een weekendje op de camping, heb m'n twee witjes meegenomen. Die moeten nog medicijnen voor het niezen, wilde ik de oppas niet aandoen :P

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:23

Hoi allemaal, ik val hier even binnen. Ik heb twee dwerg hangoren, vrouwtjes (Bibi en Milo). Het zijn zusjes en ze zijn net 2 jaar oud geworden. Sinds een tijdje beginnen ze elkaar niet meer zo aardig te vinden. Vooral Milo heeft nogal nijd naar Bibi, met name rond etenstijd. Vanmorgen zag ik dat Bibi bloedde aan haar oor en is voor mij eigenlijk de maat een beetje vol. Dit wil ik niet voor mijn twee pluizenbolletjes. Ze kunnen overigens ook heel lief samen naast elkaar liggen en elkaar wassen, maar ik wil niet dat dit van kwaad tot erger gaat. Een, gecastreerd, mannetje erbij gaat niet ivm ruimtegebrek. Heeft iemand van jullie een idee wat ik nu het beste kan doen? Ik wil ze best herplaatsen als dat het beste is, maar ik wil gegarandeerd een goed huisje voor ze hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 10:26

Hoi Druif!

2 vrouwtjes samen gaat vaak helaas niet zo goed, net als 2 mannetjes.
Zijn ze geholpen? Soms wil dat ook helpen.
Hebben ze de ruimte om ook echt weg te gaan van elkaar?

Hier wel 2 mannetjes, en dat ging pas echt goed toen we gingen verhuizen (nee, we zijn niet verhuisd om konijnen te koppelen :') ). Want gezamenlijke stress schept een band.
Soms wel wat knorrig naar elkaar, maar 9/10 keer liggen ze heerlijk tegen elkaar aan te slapen.
Tenzij Stoffer slaapt en Blik bovenop m springt, dan is Stoffer even boos :') .

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:33

Hoi Esther, ze zijn niet geholpen en kunnen wel van elkaar weg. Hun ren zit vast aan hun hok dus ze kunnen vrij rondhopsen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:02

xXutopiaXx schreef:
Ahh prinsesje <3

Is geen discussie toch?! Vind het reuzeinteressant!! Ondanks dat ik sceptisch ben, hoop ook wel altijd dat er meer is :P Dus ik hoor dit soort dingen altijd graag :D En inderdaad, ik praat sowieso altijd tegen m'n dieren :')

Wij zijn een weekendje op de camping, heb m'n twee witjes meegenomen. Die moeten nog medicijnen voor het niezen, wilde ik de oppas niet aandoen :P

[ [url=m/n4gMah.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi plekje! En fijn zo'n bewaker erbij :P

Iemand nog tips hoe je konijnen leert uit een flesje te drinken? Zo'n bakje is toch sneller leeg en niet fris meer. Vooral met warm weer vind ik het toch fijn dat ik zeker weet dat ze de hele dag drinken hebben dus dan zijn flesjes toch wel handig.
Heb nu het bakje water even weggehaald in de hoop dat ze op zoek gaan naar het water en dan vanzelf naar de flesjes gaan. Met de hitte durfde ik dat niet aan, maar nu toch maar proberen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 12:14

Stoffer snapt het na 3 jaar bij ons nog steeds niet :') . Dus wij zijn over op bakjes. Bakje kunnen ze niet mee gooien, die zit wel vast.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:44

Ahh knappe prinsesjeee <3

Lekker hoor Utopia! Lekker bijkomen

Balen Druif.. vrouwtjes zijn vervelend haha.
Heb hier ook irritante hormonenbal
De enige rustige hier is gesterriliseerd, maar dat us weer een schijterd..
Misschien helpt steriliseren inderdaad..

Lastig hoor om dat te leren. Zilver drinkt nog steeds uit een bakje. Flesje snapt ze niet helaas

Gister was het zo ver!
Na 3/4 weken koppelen gingen ze samen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Koekie is en blijft een hormoonbal, die is nu bezig met dr nestje bouwen ivm schijnzwangerschap.
En als Zilver in de buurt komt, tja dan moet ze even rennen. Verder gaat het eigenlijk vrij goed tot nu toe!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:12

Ohhh kijk nou!!! Wat fijn!! :D :D Hopelijk blijft het zo goed gaan! _/-\o_ Ik duim!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:15

Oh jeej wat goed! Hopelijk gaat het vanaf nu alsmaar beter :j

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:04

Wat gezellig zo bij elkaar!!

Nou dat drinken uit een flesje ik weet het niet hoor. Ik had gisteren het drinkbakje weggehaald in de hoop dat ze op zoek gingen naar drinken en de flesjes zouden vinden. Af en toe kijken, maar geen actie gezien. Eind van de middag het waterbakje toch maar even teruggezet. En ja hoor Flapje rent er heen en gaat als een gek zitten drinken.... die heeft dus zeker geen poging gedaan uit het flesje te drinken.
Naja dan maar een extra drinkbakje kopen...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:49

Ohhh ze groeien zó snel!!! :oo Maar ik ben zó trots :+: Ze zijn ook zo lief!! Komen zelf naar het deurtje gelopen om een aai te halen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we hebben besloten deze toch te houden :D

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:57

Amai wat zijn die gegroeid!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:01

Ineens zijn 't echt konijntjes! :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 23:20

xXutopiaXx schreef:
Ohhh ze groeien zó snel!!! :oo Maar ik ben zó trots :+: Ze zijn ook zo lief!! Komen zelf naar het deurtje gelopen om een aai te halen <3

[ [url=m/4NFONo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rwYdej.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yWc5J1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3zGqUx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCrx8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zijn echte konijntjes!

En die oortjes :') . Even in crisis.
En nu wil ik baby konijntjes...

*vraagt aan Blik of ie weer zo klein wil zijn als toen we m kregen O:) *

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:27

xXutopiaXx schreef:

Wat een heerlijke nijntjes én foto's!! <3

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 06:25

xXutopiaXx schreef:

Aawh baby konijntjes zo schattig <3

Hier nog steeds een ziek konijn helaas inmiddels penicilline injecties gekregen en nu heel hard hopen dat dit aanslaat!
En waarschijnlijk heeft ons oude konijntje tumoren onder de buik... we hebben een beetje veel pech met de nijntjes dit jaar :(

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:31

Oh sterkte evelien! Wat heeft je andere konijntje?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:32

Haha ja oortjes zijn wel een beetje in crisis inderdaad :')
Dankjulliewel :+:
Gisteren mijn andere volwassen voedster gedekt door m'n blauwe rammetje, in de hoop/verwachting dat het een saaie zomer wordt, qua temperatuur :=

Afbeelding

En we hebben het tussenschot tussen de twee vrouwtjes even netjes gemaakt :D Hadden gewoon ff snel gaas ertussen gemaakt, maar zag er niet uit, met strotouwtjes vastgemaakt enzo :') Nu gewoon een mooi paneel, die we er ook weer tussenuit kunnen halen, voor als de babies straks nog wat groter worden en wat meer ruimte nodig hebben :P

Afbeelding

Ahh wat een pech dan inderdaad evelien... :(:) Hoop inderdaad dat dit aanslaat dan...
Hier kampen we nog steeds met niezende konijntjes... Hoop dat die AB-kuur ook eindelijk een keer aan gaat slaan... :(:)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:37

Oh nog een nestje, spannend!
Ik wil ook weer een nestje!! :P Het is echt verslavend.

En nog steeds aan het niezen? Nu ja, Chester niest al 6 jaar. Dierenarts vond hem er wel goed uitzien. Chester vond het ook nodig om in mijn armen te springen bij de DA. Lekker ontsnappen. :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:25

Jaa het is zeker verslavend. Was al geïnteresseerd in genetica, maar ben me er de laatste tijd nog veel meer in aan het verdiepen. Zou het toch wel leuk vinden om echt met een doel te fokken, i.p.v. soort van pretnestjes :P Leuk om mee te beginnen en er een beetje gevoel voor te krijgen, maar het is extra leuk om een speciale kleur te fokken ofzo natuurlijk :D We zijn ook al plannen aan het maken om extra hokken bij te bouwen :=

Ja, nu toch wel zeker 1.5 maand... :(:) Heb nu 3 konijntjes aan het niezen... Die twee jonge witjes, waarbij het bij het mannetje was begonnen, en het mannetje die ernaast zit (en steeds uitbrak en er dus bij zat.... :') ), dus lijkt besmettelijk door fysieke overdraagbaarheid... maar ff niet andere konijntjes erbij zetten... en ver weg van 't nestje houden!

Gelukkig dat de DA hem er wel goed uit vond zien!! Hahaha, die Chester :') Mooie actie :D