Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:53

Nee :( vind het best schandalig
Staat nog op facebook

Wel goed nieuws over Flik, hij kan al weer een stukje vliegen :D
Heeft de hele week niet de kooi uitgemogen, gister geprobeerd, hij komt nog niet hoog, maar ploft niet meer op de grond

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:11

Ah, toch een positieve noot.

Maar zeg, ook niet fijn dat dat zo lang moet duren _-:(

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:19

Nou ,vind het niet netjes :(
Donderdag gemaild en gebeld.
Vrijdag weer gemaild.......
Nu weekend, hoop toch dat ze morgen iets laten weten

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 17:51

Ze laten je nu inderdaad wel lang in spanning...

Wat voeren jullie? Onze duifjes krijgen een zaden/granen mix voor sierduiven, de erwten die erin zitten eten ze niet op, dus die voer ik maar aan de kippen. Verder maak ik af en toe eivoer voor ze van de eitjes van onze kippen, daar doe ik dan wat fijngesneden groente/kruiden door uit eigen tuin of wat zeewier. Ik probeer steeds een beetje te variëren. Verder hebben ze altijd grit staan en voeg ik af en toe wat vitamine toe aan het drinkwater en hang ik weleens wat trosgierst op. Ik houd niet echt een schema aan dus de ene keer krijgen ze meer of minder van iets. Als ik dan wat te vaak hetzelfde voer dan eten ze er minder van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:05

Heeft ze niet besloten dat ze hem zelf wil houden en dat ze daarom niet meer gaat reageren?
Dat gebeurt helaas nog weleens.

Mijn valkparkieten krijgen een zaden/graden mix, momenteel 1 keer per anderhalve week ook eivoer (dat verschilt naar gelang ze het nodig hebben. In de winter tijdens de vrieskou krijgen ze het vaker).
En verder groenten, kruiden, grassen etc etc!

Mango krijgt overdag verse groenten en fruit en vanaf vier uur 's middags krijgt hij een zaden/noten mix.
Pellets zijn voor hem absoluut uit den boze.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:16

Net bericht gehad. Ze denkt dat hij het niet is, ik mag komen kijken. Ik heb gevraagd of ze foto's willen sturen, dan kan ik wel zien of hij het echt niet is.
Nou is 1 van mijn konijnen niet lekker :( heb ik straks al pijnstiller gegeven. Hoop dat ze morgenvroeg is opgeknapt _/-\o_

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 06:15

Dibs is weer opgeknapt :D
Slapeloze nacht, kon op de camera kijken als ik iedere keer wakker werd. Net een snoepje gegeven en dat at ze weer op gelukkig. Nu proberen nog een paar uur te slapen :z
Dieren zijn soms niet goed voor je hart _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:24

Fijn dat het weer goed gaat! Misschien had ze last van de warmte van afgelopen tijd?
Of een verstopping?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:33

Ze heeft 2 keer blaasstenen gdhad, vermoed dat weer :(
Blij dat ze weer fit is *\%/*

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:59

Phoe, gelukkig is langoor weer beter!

Ja, dieren houden is leuk, ik zou niet zonder kunnen, maar het leven zou wel een stuk zorgelozer zijn zonder ze! Ik ben ook steeds zó bezorgd voor’t minste wat er is.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:04

Cayenne, lust Mango geen pellets of vind je dat zelf geen goede voeding? Bij de dierenwinkel wilde de medewerker ons laatst ook pellets meegeven maar ik vond dat toch een beetje saai voor ze (en ik vrees dat ze het niet eten). Een deel van hun bezigheid is het uitzoeken van de lekkerste zaadjes dat ontneem ik ze dan. Ik heb ook weleens zaadjes gekiemd bedenk ik me nu, dat zou ik ter afwisseling ook wel weer een keer kunnen doen dat vonden ze wel lekker.

Fijn dat Dibs weer fit is! Die zorgen zijn inderdaad echt het nadeel...

Heb je al andere foto's ontvangen om te vergelijken?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:57

Nee, Edelpapegaaien kunnen pellets vaak niet goed verteren. Er zitten bepaalde stoffen en toegevoegde mineralen in die de darmen van edels meestal niet aankunnen.
Dan kunnen ze gaan toe-tappen en wingflippen (dat zijn een soort spasmes die ze niet onder controle hebben).
Ik heb een tijdje een bepaalde mix gevoerd waarin ik de pellets niet herkende en toen begon Mango ook opeens met toe-tappen en wingflippen.
Toen heb ik de hele mix ondersteboven gekeerd en kwam toch de pellets tegen.
Die haal ik er nu met de hand tussenuit en sindsdien doet hij het gelukkig niet meer!

Het is een probleem dat vaker voorkomt bij edelpapegaaien en soms ook bij kaketoes, dus daarom raden ze pellets meestal af.
Andere vogelsoorten gaan er dan wel vaak weer goed op, maar ik vind het pellets echt van die hapklare brokken en mijn valkparkieten scharrelen liever.
Op die manier houden ze zichzelf ook bezig.

Ik heb even een filmpje opgezocht van een edeldame die ook toe tapping en wingflipping doet.
Ze hebben er dus geen pijn aan, maar het lijkt mij niet fijn wanneer je spieren dit doen.
Wanneer je tijdig de oorzaak vind, dan stopt het gelukkig wel weer.
Maar het kan ook chronisch worden wanneer er teveel schade aan de darmen is.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:14

Apart dat ze dit dan gaan doen van pellets/ stofjes

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:24

Dat ziet er inderdaad apart uit. Lachduifjes zijn ook druk met scharrelen en hebben allemaal hun voorkeurs zaadjes. Ik zou ze wel een keer kunnen mengen om te kijken of ze het eten maar er is een grote kans dat het mierenvoer wordt :') . Lachduifjes pellen de zaden niet, dus de bezigheid zit vooral in het uitsorteren van de lekkerste zaadjes.

Sabine, heb je al wat foto's gekregen?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 23:32

Nee, geen reactie meer gehad :(
Als het bij iedereen zolang duurt, kunnen ze mooi geld vangen voor het opvangen van het dier :x

Hopelijk kan iemand mij helpen..
De dochter van Flik, zit met haar broer bij mijn ouders. Een aantal weken gelden was ze niet fit, zat op de grond, at en dronk wel, maar vloog eigenlijk niet. kon wel klimmen. Daar zijn we mee naar de dierenarts geweest in Groesbeek, Tim is ook vogelarts. Ze heeft toen een vitamine- en calciumspuit gehad, 10 dagen antibiotica. Ze knapte na 2 uur al goed op, zat weer op stok. Paar weken later kreeg ze kale plekjes op heer bolletje. Weer na de DA geweest, zelfde spuiten en anitiotica gehad. DA zei veerluis, dus om de 2 weken druppel in de nek, ook bij de andere. OOk krijgt ze harison bij. Ze is alleen maar kaler aan het worden. Als er nieuw eten en eivoer wordt gegeven, zitten ze er beide gelijk aan te eten. Ze krijgt vitamine druppels al een tijd bij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 00:02

Is haar ontlasting onderzocht?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 00:06

Nee, dat zag er goed uit. Niet onder de microscoop bekeken. Hoe vers zou de ontlasting moeten zijn om wat te kunnen zien onder de microscoop?
Ik werk donderdag bij de dierenambulance, daar kunnen ze ook microscooponderzoek doen, dan zou ik donderdag eind van de dag poepjes kunnen rapen :=

De andere vogel heeft nergens last van. Hebben ook al het voer en eivoer weggedaan en nieuw gekocht

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 01:07

Het moet zo vers mogelijk zijn :j Maar max een paar uurtjes kan ook nog wel.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 01:14

Duidelijk, thanks :o
Kan op internet ook niks vinden, vit a is goed voor een paar dingen las ik.
vit a en vogelmineralen supplement bestellen, kijken wat dat doet.
Mijn vriendin loopt trouwens stage bij die DA, kan haar een vers peopje meegeven, heeft ze ook wat te doen :P

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 02:00

Wat ik nou weer meemaak -:(- -:(- -:(-
Belt er een of andere gek op uit mijn dorp, zegt hij, sorry dat ik zo laat bel..... ( ik blij dat ik nachtdienst heb) hij heeft mijn vogel gevonden. wilt weten wat voor bedrag ik over heb -:(- -:(- kon horen dat het een buitenlander was. hij wilde geen foto sturen, wilde eerst het bedrag weten. Het was een schreeuwerd en maakt k.tgeluid. heb eruit kunnen krijgen dat hij zwart, wit en blauw was. had een band om de nek met een hartje eraan. Hij liet vallen rotterdam. ik hoorde wel een valkparkiet op de achtergrond. ik zei 50 euro, dat was te weinig, andere mensen wilde al meer geven. ik vroeg of hij liedjess fluitte, snapte hij niet. ik zit mij hier op te naaien -:(- -:(- -:(- ik was boosssssssss. wat een achterlijke zak!!! hij ging proberen om foto's via marktplaats te sturen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:10

Wat een idioten zijn er he? Ik heb dit dus helaas ook meegemaakt met Dainty.
Dan krijg je telefoontjes van mensen die gewoon de beloning willen opstrijken helaas.
Ik denk dat hij je vogel helemaal niet heeft :(:) En die probeert gewoon een hoog bedrag voor niets te krijgen en jou nog even flink te stangen.
Ik zou niet meer op hem reageren tenzij hij kan bewijzen dat hij 200% jouw vogel heeft.
En laat hem vooral even weten dat hij maar gewoon lekker moet gaan werken voor zijn geld }>

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:19

sabine1979 schreef:
Wat ik nou weer meemaak -:(- -:(- -:(-
Belt er een of andere gek op uit mijn dorp, zegt hij, sorry dat ik zo laat bel..... ( ik blij dat ik nachtdienst heb) hij heeft mijn vogel gevonden. wilt weten wat voor bedrag ik over heb -:(- -:(- kon horen dat het een buitenlander was. hij wilde geen foto sturen, wilde eerst het bedrag weten. Het was een schreeuwerd en maakt k.tgeluid. heb eruit kunnen krijgen dat hij zwart, wit en blauw was. had een band om de nek met een hartje eraan. Hij liet vallen rotterdam. ik hoorde wel een valkparkiet op de achtergrond. ik zei 50 euro, dat was te weinig, andere mensen wilde al meer geven. ik vroeg of hij liedjess fluitte, snapte hij niet. ik zit mij hier op te naaien -:(- -:(- -:(- ik was boosssssssss. wat een achterlijke zak!!! hij ging proberen om foto's via marktplaats te sturen

Vraag of je langs mag komen om te kijken of het echt jouw vogel is?!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:48

Belde hij met een bekend nummer?

Indien hij eerst geld eist voordat hij je een foto wil zenden, geloof ik niet dat hij een vogel heeft.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:31

Belde onbekend natuurlijk. Hij heeft hem niet, was alleen uit op het geld. Hrb hem niet meer gehoord. Heeft mijn vogel echt niet, durf ik 1000% te zeggen. Wat een -:(- volk bestaat er

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:32

Ja echt he! Triest is het!