Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:44

Mijn kleine vechtertje is er niet meer.. hij ligt er rustig bij. Hij is gaan liggen en nu ademt hij niet meer.
Toch ergens wel fijn, hij was zo afgevallen (500 gram was ie uiteindelijk) en dan heb je steeds die zorgen.. we zullen hem in ieder geval nooit vergeten!

(En vandaag precies 7 jaar geleden dat we onze twee cavia's ophaalden <3 )

DubbelFun

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 12:47

Sneu en sterkte met het verlies, maar wel een hele mooie leeftijd geworden :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:52

:(:) Sterkte met het verlies, mooie leeftijd heeft ie bereikt.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:01

Sterkte Y;(

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:22

bedankt iedereen! <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 18:58

Vandaag de kooien verschoont. Alle hennepvezel was droog op de plekken bij de hokjes na. Wil toch kijken hoe ik dat even anders kan doen. Want vind het zonde om alle 'goede' hennep weg te gooien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 19:09

Gewoon een krant dubbelvouwen en die er onder leggen en daar wat bedding op doen. Dan na een paar dagen/week verschonen. Dat scheelt echt :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:34

Heb er al kranten onder standaard, maar dat is wel een goede tip dan alleen bij de huisjes het eruit trekken

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:37

Sterkte Horzieloverr!

Mira283 schreef:
Vandaag de kooien verschoont. Alle hennepvezel was droog op de plekken bij de hokjes na. Wil toch kijken hoe ik dat even anders kan doen. Want vind het zonde om alle 'goede' hennep weg te gooien

Ik haal twee keer per dag de natte plekken eruit en leg daar wat nieuwe bodembedekking neer, zou dat voor jou een optie zijn? Krantje vervangen met bodemspul is inderdaad ook erg handig!

Misschien wel interessant, dierenarts heeft ook de Röntgenfoto van Tess op Instagram gezet, zie je goed hoe de steen zat.

Afbeelding

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:05

Taartje schreef:
Sterkte Horzieloverr!

Mira283 schreef:

Ik haal twee keer per dag de natte plekken eruit en leg daar wat nieuwe bodembedekking neer, zou dat voor jou een optie zijn? Krantje vervangen met bodemspul is inderdaad ook erg handig!

Misschien wel interessant, dierenarts heeft ook de Röntgenfoto van Tess op Instagram gezet, zie je goed hoe de steen zat.

[ [url=m/LGZXV4.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een joekel :wow:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 09:14

Wat een iele dunne beenbotjes als je dat zo bekijkt :D (helemaal in vergelijking met die steen).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:31

Het lijkt wel een pinda. Wat zal het een opluchting voor haar zijn dat dat ding eruit is.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:01

Wat een joekel!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:53

Jemig!!! Dat is geen kleintje zeg.. arme caaf. Gelukkig is die er uit!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:21

Jeetje die is echt groot :oo

Hier waren we trouwens aan het twijfelen of we onze caaf weg moesten doen omdat ze alleen zit, maar m'n vader en moeder hebben gezegd dat ik er weer een mannetje bij mag! :)
Zaterdag gaan we naar de opvang om te kijken welk mannetje een beetje bij onze Wortel past :):)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:41

Mijn cavia’s staan tijdelijk bij de eigenaren van mijn verzorgpaarden, en ze gaan zondag naar Yvonne, die dus ook in dit topic zit ( :D ) Ik had ze eerst aan hen aangeboden, omdat zij ze wel eens meeneemt naar ouderen en gehandicapte kinderen etc. om ze een leuke dag te bezorgen. Maar ze waren toen juist net bezig dieren weg te doen omdat het te veel werd (net een dochtertje gekregen). Ik mocht ze wel daar neerzetten zodat ze konden wennen aan buiten zitten en als overgang naar hun nieuwe huis.
Een week geleden gaf ze toe dat ze toch wel héél erg leuk waren en dat ze stiekem toch een beetje verliefd op ze is geworden :+ Dus ze hebben me gevraagd om er twee voor ze uit te zoeken tegen de tijd dat die van mij richting hun nieuwe fantastische huisje gaan. Waarschijnlijk mogen we volgende week vrijdag dus een leuk stelletje cavia’s verwelkomen :j Het zeugje staat al redelijk vast, komt van marktplaats en zat alleen, dus die gaan we een leuk huisje bieden, en we gaan een beer ophalen van Opvang Rozan (die helaas gaat sluiten binnenkort :( )
Kan ik toch nog een beetje mee blijven praten hier :D

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:17

enamorada schreef:
Mijn cavia’s staan tijdelijk bij de eigenaren van mijn verzorgpaarden, en ze gaan zondag naar Yvonne, die dus ook in dit topic zit ( :D ) Ik had ze eerst aan hen aangeboden, omdat zij ze wel eens meeneemt naar ouderen en gehandicapte kinderen etc. om ze een leuke dag te bezorgen. Maar ze waren toen juist net bezig dieren weg te doen omdat het te veel werd (net een dochtertje gekregen). Ik mocht ze wel daar neerzetten zodat ze konden wennen aan buiten zitten en als overgang naar hun nieuwe huis.
Een week geleden gaf ze toe dat ze toch wel héél erg leuk waren en dat ze stiekem toch een beetje verliefd op ze is geworden :+ Dus ze hebben me gevraagd om er twee voor ze uit te zoeken tegen de tijd dat die van mij richting hun nieuwe fantastische huisje gaan. Waarschijnlijk mogen we volgende week vrijdag dus een leuk stelletje cavia’s verwelkomen :j Het zeugje staat al redelijk vast, komt van marktplaats en zat alleen, dus die gaan we een leuk huisje bieden, en we gaan een beer ophalen van Opvang Rozan (die helaas gaat sluiten binnenkort :( )
Kan ik toch nog een beetje mee blijven praten hier :D

Jaaaaa! Zondag komen ze en gaan ze samen met mijn 5 stouterikjes in een vers hok.

Haha ze kunnen er niet helemaal afstand van doen... Dat snap ik nou niet :+

Ah je kunt net zo goed voor mij nog een extra castraat meenemen van de opvang :D
Ik ging er toch al vanuit dat je er 5 mee zou nemen _O- .

Ik heb een super mooie castraat op internet gezien maar deze verkopen ze met contract.
Kan iemand mij misschien wat meer uitleggen wat dat in zou kunnen houden?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:29

Hahaha we gaan ze pas volgende week vrijdag ophalen helaas.
Ik heb mijn overleden castraat ook met contract gekocht. Hield een beetje in dat ik hem niet mocht verkopen etc.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 14:32

Ik heb vanochtend het buitenspul weer schone hokken gegeven (kan goed merken dat ze meer binnen zitten nu) en de mannen verhuisd naar een stuk met meer gras en een groter hok.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:39

enamorada schreef:
Hahaha we gaan ze pas volgende week vrijdag ophalen helaas.
Ik heb mijn overleden castraat ook met contract gekocht. Hield een beetje in dat ik hem niet mocht verkopen etc.

Ah helaas zeg!

Oké! Ik had er nog nooit van gehoord om een caaf met contract te kopen.

@dd nóg meer gras? Je zag ze al nauwelijks lopen die heren van jou :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 14:47

Maar ze eten zich er snel door heen hoor :)
Ik heb nu 2 hokken op het stuk achter de paarden staan en kan dus aan strookbegrazing doen. Hoeven ze ook niet zo ver te lopen om het hok in te schieten als er gevaar dreigt :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:19

Een vraagje, ik had net de cavia's op de vloer in de ren gezet. En er een een plasje liet lopen, deze troebel wit/geel gekleurd is. Wat kan dat zijn? Want meen dat heldere urine alleen goed is..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 18:35

Volgens mij is caviaplas altijd troebel... zolang het maar wel geel is en niet rooig.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:04

Hier ook altijd troebele geel/wittige urine bij allemaal dus ik denk dat dat dan wel zo hoort :=

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:33

Hee bokt deed het bij mij een tijdje niet , als ik paginas wou openen bleef het blanco. Wat voeren jullie drachtige zeugen? Tis laatst flink mis gegaan hier. Zeug zat vol dode jongen , in laten slapen.

Heb 4 nieuwe caafjes verder , een rus , creme wit , creme en creme lemon agouti. Allemaal zeugen. Teller staat nu op 10 stuks hier.