Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:05

Afbeelding

Een droge foto van mijn waterrat :d
Super lekker gewandeld vanochtend. Voor 2 hondjes die we tegen kwamen heb ik haar op getild. Die 2 mensen hebben die honden echt niet onder controle en komen vol grommend en blaffend de groep ingerend.

Maar ook 3 labradors en een new found lander tegen gekomen bij de laatste keer zwemmen en die mensen ken ik en die knikte dat wij konden passeren en toen hebben ze even gesnuffeld en geprobeerd te spelen alleen vonden op een gegeven moment de schapendoezen het genoeg en die gingen Yoshi beschermen.

En ze heeft regelmatig het water in gedoken

Helaas alleen geen foto's van het wandelen :o

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:51

Warboel die lange stelten joh van Ottie, geweldig :')

Jeanine gewoon exact hetzelfde bordje geven aan die mensen, haha. Goed dat je Yoshi gewoon optilt hoor als er gekkigheid is, ze hoeft daar echt niet altijd maar mee te dealen.

IMJ en Skippy #metoo, maar ik doe gewoon mijn best :)

Jackie eet inmiddels weer als een bootwerker, ze krijgt nu ongeveer elke 2 uur een bakje eten. Lekker recovery voer van de DA met veel kcal en eiwitten. Ze heeft wel een jasje uitgedaan dus goed eten de komende tijd. Net zijn we even met ze wezen suppen (ik heb een sup gekregen voor mijn verjaardag alvast), ohhh wat was dat geweldig! Van Jackie wisten we al dat ze het wel chill vond alleen Jones heb ik het maar 1 keer mee gedaan en toen vond hij het eng. In eerste instantie wilde hij er niet op maar toen ik er zelf op ging kwam hij er toch uit zichzelf bij staan. Ik was zoooo trots <3 Toen we eenmaal van wal waren ging hij lekker liggen en hij kwam helemaal tot rust, echt totale ontspanning. Staartje in het water, oogjes dicht. Ik denk dat als we langer op pad zouden gaan hij in slaap gaat vallen een keer :z Was echt zo fijn om te zien en zo samen te doen.

Ben wel even benieuwd naar jullie mening. Ik probeer mijn honden slank te houden. Met Jones kost dat weinig moeite, die is niet zo'n grote eter. Na zijn castratie is hij wel aangekomen maar hij is nu goed. Jackie is een vreetzakkie dus daar moet ik zelf doseren. Alleen nu ze dus even flink ziek was merk je wel dat die reserves dan ook weer snel op zijn. Terwijl normaal de dierenartsen altijd zeggen liever wat te dun dan te dik, heb ik nu toch wel zoiets van goh, misschien kan een klein extra laagje vet helemaal niet zo'n kwaad? Hoe staan jullie daarin?

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:57

Mijn honden hebben geen extra laagje vet. Toen Dexter laatst een weekje niet lekker was zie je het er wel vanaf maar ze moeten wel flink ondergewicht hebben wil het echt erg zijn. Terwijl te dik juist dag in dag uit een negatief effect heeft op de gewrichten. Doe mij dus maar gewoon lekker slank.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:00

Kaus schreef:
Mijn honden hebben geen extra laagje vet. Toen Dexter laatst een weekje niet lekker was zie je het er wel vanaf maar ze moeten wel flink ondergewicht hebben wil het echt erg zijn. Terwijl te dik juist dag in dag uit een negatief effect heeft op de gewrichten. Doe mij dus maar gewoon lekker slank.

Ja voor Jones is dat extra belangrijk i.v.m. zijn ED. Maar dan heb ik nu zo'n scharminkel-puppy rondlopen en dat zet me wel weer aan het denken...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 18:13

Juist een pup hou je liever wat schraal. Is beter voor de gewrichten. Vergeet niet dat vet niet de enige reserves zijn. Op spieren kunnen ze ook wel wat. Gewoon aanhouden dat je de laatste rib mag zien(goed bij een langhaar is dat lastiger) maar dus een duidelijke taille. Als je een goed duidelijke taille kan hebben en de laatste rib goed bedekt is dat prima natuurlijk. Chick vind ik qua vorm net wat mager als ik die laatste rib wil kunnen zien terwijl t bij Boellie precies goed zit dan. Maar die zijn beide qua spieren ook een stuk verschillend.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:13

Precies Kiwi, dat hangt ook weer volledig af van de hond. Ik vind Dexter echt wel vetjes krijgen op zn schouders als ik geen ribben meer zie. Die vind ik goed met de laatste 1-2 ribben zichtbaar. Terwijl je op de gemiddelde labrador helemaal geen ribben zou willen zien.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:19

Wij zijn vandaag gesetteld midden in de Veluwe. Candy gedraagt zich fantastisch en is heerlijk rustig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:11

Heerlijke foto's van Candy en Yoshi!

Ik wil misschien nog een weekendje richting de Veluwe ofzo opgaan met Jip. Hebben jullie nog tips?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:14

Ooh Candy! Ik miste ze hier al in het topic !

Hier sinds gisteren avond thuis. Blij om thuis te zijn zoals altijd maar wat hebben we genoten <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:15

Wat is dat toch een heerlijke stel, al heb ik een hele lichte voorkeur natuurlijk :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:39

@jeanine dat optillen doe ik met Toby nog steeds hoor! Als er honden aan komen stormen die ik niet vertrouw of die belachelijk lomp zijn, hoeft hij daar met zijn dunne velletje en 10kg van mij echt niet mee te dealen. Dat hele 'laat ze het maar uitzoeken' verhaal, daar begin ik niet aan.

@roos ik zie ze ook liever wat schraal. Bij de pods is het vrij extreem overigens, in showconditie mag je daar (bijna) alle ribben zien én de botten van het bekken. Dat gaat me te ver. In jachtconditie staan ze ook nooit zo schraal, dus ik houd jachtconditie aan: laatste rib of twee ribben zichtbaar en een goede strakke taille. Bij de doodle alleen de laatste rib zichtbaar (Nou ja, als hij net bij de trimmer vandaan komt dan, want als dat haar groeit, zie je die rib natuurlijk niet meer). Zeker jonge honden houd ik graag schaal. Extra gewicht is alleen maar ballast. Mager hoeft natuurlijk niet, ze moeten wel gewoon gezond kunnen groeien, maar schraal is prima.

@biggirl geniet ervan!

@laraaj fijn dat het leuk was! Gave foto's :j

Toby was gisteren 4 jaar bij mij alweer :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 07:55

Ik heb ook een voorkeur Lara :P Maar dan voor de jongste :D :P
Oeh gefeliciteerd Skip! Time flies!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:02

Jaaa, time flies, absoluut!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:03

Hoihoi na een tijdje afwezig geweest kom ik toch weer mee volgen.
Helaas is het nestje waar we op hoopten in april niks geworden. Maar nu hebben we het goede nieuws gekregen van een andere fokker dat er een nestje geboren is en er een puppy voor ons bij zit *\%/*
Dus de voorpret kan beginnen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 10:04

Spannend nereids!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:05

@nereids oeh leuk, spannend!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:16

Leuk en spannend zeg, nereids! Ben je al voorbereid? :D

Wat fijn zeg biggirl! Dus voor later nog eens voor herhaling vatbaar zeker?

Gefeliciteerd, Skippy01, wat gaat dat snel zeg!

Mooie foto's Lara <3

Hier zie je inderdaad een taille bij Zhiva. Langharig vind ik lastig om te zien, dus ik voel eigenlijk altijd hoe het lichaam gesteld is. Inderdaad, liever wat te voelen dan alleen maar vet voelen. Toch zijn we binnen een week al verhoogd in voer, want ze werd is aan de te schrale kant. Nu zit ze precies goed.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:06

Nog niet Nayomie :j We zijn nu wel flink aan het lezen wat er nodig is etc.
Onze vorige hond is bijna 15 geworden dus het is weer even geleden toen er hier een jonkie rond liep.
Mochten jullie nog tips hebben wat leuk is om te lezen van boeken of sites, graag :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:10

Nereids wat voor pup wordt het?

Hier krijgen de pups nog onbeperkt brok ( Abby is 5.5e maand maar niet dik te noemen en eet nog ruim binnen de aanbevolen maximale hoeveelheid).
Uitstekende heupbotten vind ik op welke leeftijd dan ook not done, achterste rib mag mooi zichtbaar zijn.
Spier gebruiken om te groeien zie ik liever niet. Ze moeten het op hun voeding en mogelijk reserve doen, spieren uitputten is voor de groei van niet 1 dier echt goed.

Alles groeit hier als kool. Abby blijkt zich echt goed op te stellen naar kleine pups, is super voorzichtig met klein grut.
Ze is nu met mijn vriend bezig met de vervolg training en doet dat echt mega knap, ben super trots op beide :+:

Afbeelding
Abby (5.5m) is naast de rottweilerpup (Ziva - 8.5 week) van mn ouders echt puppy af.

En ook het inimini pupje (Zinzi- 8.5 week) van oma is ze echt goed mee.

Afbeelding

Maandag komt de dierenarts hier de katten enten ( die gaan vanaf september mee verhuizen naar een huis waar ze op termijn naar buiten mogen) en Abby rabiës zodat ze mee op vakantie mag naar duitsland.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:14

Mooie respectabele leeftijd! Zelf vind ik het boek "door de ogen van de hond" door Jos Oosting erg fijn boek. Ik ben niet van het lezen, maar hier ging ik zo doorheen. En het is mooi naslagwerk. :j

Ahhh die pup van je ouders is ook wel echt een schatje zeg, smurffie! <3 fijn dat die van jou zich zo goed opstelt. :D

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:16

Daar ga ik eens naar kijken Nayomie!

Ah Smurfie wat een heerlijke foto's! Lekker relaxt op de bank.
Het wordt (weer) een labrador <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:19

Knappe foto’s Lara!
Ook andere leuke pups voorbij zien komen!en leuk de mensen die nu op een pup wachten!!

Paar dagen terug een mini shoot gehad met mijn meisjes Aelynn (bijna 2 jaar) en Lily (7,5 maand)

Lily:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aelynn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:20

@smurffie nee, uitstekende heupbotten vind ik ook niets. Maar toch zie je het bij de show-pods wel, wordt in het showwereldje van wat ik begrijp ook mooi gevonden (bij de ibicenco dan, bij de pequeno niet, dat zou echt heel eng zijn, zo'n heel klein hondje met overal botjes). Maar ja, platte neuzen bij franse bullen ook, en ik zie ook niet graag platten neuzen. Wat het dier schaadt, hoeft van mij niet zo... Zie ze allemaal liever in sportconditie en 'fit to function'.

Abby groeit goed zeg! Is al een echte hond zo :j

@zoe mooie foto's!

@nereids ow, leuk! Showlijn of jachtlijn? En weet je al welke kleur het nestje wordt? (of kans op meerdere kleuren?)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:24

Uit stekende botten is ook echt wel te mager. Maar ook bij een pup is de laatste rib goed voelbaar Of zichtbaar meestal wel prima. Ivm groeien is overgewicht dan nog veel schadelijker.

Mooie foto’s zoe!

T hondendeel in de bus is steeds meer “af”;

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:25

De dikte discussie.
Ik heb natuurlijk pluizige honden. Dus op het oog kijken heeft hier geen zin. Ik wil altijd lichtjes de ribben voelen zonder echt te moeten drukken. Een pup heb ik graag een klein verlaagje over. Maar niet te veel