Welcome MDJ ondanks de aparte kruising ziet het eruit als een lieve hond en dat is het belangrijkst en dat die gezond is!
Leuk kiwi!
Vanochtend Mila meegenomen naar de market garden herdenking. We waren er vroeg dus zaten lekker dichtbij en was nog niet druk. Mila deed het super zelfs toen er schoten gelost werden en de sirenes van de wagens aan gingen keek ze niet op of om. Toen het voorbij was kwamen een stel agenten even aaien ze hadden wat knuffels nodig aangezien er tijdens de route een hondje van omstanders op de weg was gekomen en voor hun ogen onder een tank terecht kwam ... Wij zaten op een verhoging dus Mila legde haar pootjes in zn nek en gaf even een echte Mila knuffel... uiteindelijk hebben de agenten lekker even van haar aandacht genoten en andersom.
Bij thuiskomst kreeg ik helaas een telefoontje dat het niet zo goed ging met 1 van mijn vaste klantjes helaas is hij ook binnen een half uur overleden. Hij was 9 met wat kwaaltjes maar afgelopen vrijdag heeft Mila er nog heerlijk me gespeeld en ik nog uitgebreid geknuffeld dus het is toch erg onverwacht.
Candalisa, ach jeetje wat heftig! Gelukkig dat jullie mooie Mila wat troost kon bieden en knap dat ze het zo goed deed. Wat sneu ook van de andere hond...
Ja, hij is heel lief gelukkig. Ik werk met jongeren met een licht verstandelijke beperking en/of gedragsproblematiek. Als ik werk (avond/nachtdiensten) passen mijn ouders op Melle maar als er even tijd is pikken we hem op en gaan we met zijn allen het bos in, Melle is super lief met de bewoners en ze zijn ook allemaal gek op hem.
Wat heftig zeg dat tank ongeluk Ook sterkte met je (oppas?)hondje.
@MDJ Dan had ik het gelukkig niet verkeerd gezien!
De laatste keer dat ik Popo heb gemeten was hij 64 cm. Hij wordt niet snel meer zwaarder maar heb het idee dat hij toch langzaam nog een klein beetje hoogte erbij snoept.
Simoonzel; herkenbaar. Djessey is vandaag 7 maanden en weegt nu net zoveel als haar moeder. En als ik ze beide het zelfde tuig om doe, zit deze bij chick een gaatje strakker dan bij Djessey Ze groeit goed zullen we maar zeggen!
Chick 1,5 km in 10 minuten Boellie 1,17 km in 9,5 minuut Boellie’s drafpassen zijn korter dan chick ivm zn bouw dus hij is ook wat langzamer Maar hij vind t geweldig. Moet hem steeds afremmen want hij gaat t liefst in “rengalop” mee
Ach wat sneu, als de tijd komt is het eigenlijk altijd te snel... Sterkte ermee!
Wat goed Kim, en logisch van Boellie inderdaad! Eigenlijk zou je eens met een hartslagmeter aan de gang moeten gaan, dan weet je hoe de conditie verbeterd. Ook heel interessant om bij te houden.
Hier iemand nog ideeën voor een leuke teambuildingsactiviteit met honden? We hebben met onze shiftleaders altijd een activiteit ter afsluiting, en ze wilde iets met honden / dieren. Ik wilde ze eigenlijk schapen laten herderen, maar die kon helaas niet.
SUPpen Al heb ik dat zelf nooit gedaan. Een survival met je hond misschien? Frisbeecursus, treibball cursus. Of bedoel je niet per se met haar eigen hond maar met gewoon een hond? Je zou kunnen kijken of je ergens kan dry land mushen
Leuk Kiwi! Hoeveel km is uiteindelijk het doel?
kiwiwitje
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 14:40
Ik merk dat ze echt nog niet moe zijn na die 10 Minuten. Chick hijgt dan licht, dat is binnen een minuut(met “uitstappen”) al weer over. Boellie hijgt heel snel, maar staat nog te springen en te stuiteren en dat is voor hem al zeldzaam Hij vind het ook echt heel leuk!
Ik heb eigenlijk geen doel. Ik hou ongeveer 10 minuten aan. Maar pas het iedere keer aan in hoe makkelijk ze mee lopen en hoe het het weer is. En af en toe op asfalt.
Hartslagmeter hebben we al eens gehad voor een onderzoek. Maar was niet passend te krijgen op hun helaas.
Ianthe
Geplaatst: 23-09-19 17:11
Ach wat zielig van de oppashond.
Vriendin van mij heeft vandaag ook onverwachts haar hond verloren, waarschijnlijk soort beroerte. Ze was ook pas een jaar of 5 volgens mij, een teckeltje.
Ik wil ook nog wel gaan fietsen met Olly, maar ja nog geen fiets;p Komt nog wel. Ging vroeger ook altijd met een hond een eind fietsen, die was niet zo vriendelijk tegen andere honden dus bleef ook meer aan de lijn. Elke ochtend uurtje fietsen was dan extra fijn;)
Bij de gamma hebben ze betaalbare fietsen. Jaren geleden kwam mijn schoolfiets daar vandaan. Veel plezier van gehad. Uiteindelijk gedoneerd aan de buurman. Die knapte fietsen op en gaf die dan aan “voedselbank kinderen”.
Als je in de buurt woont mag je mn fiets wel komen halen. Gebruiken nu alleen de vouwfiets namelijk
Ianthe wat een knappe snoet zeg! En wat sneu voor je vriendin! Ik vind nu al erg en tis niet eens mijn hond ...
Kiwi leuk hoor vind jammer dat ik geen goede fiets heb wil graag een elektrische die je kan schakelen en dan ook een doggyride erachter voor langere ritten. KimD Dog survival lijkt mij super leuk!! alleen ga ik dan niet meer “surviven” na de eerste hindernis lig ik al in coma ...
Simoonzel Ik ben ooit begonnen met gedrag voor 1 van hun andere honden en vroegen ze of ik Goof dan een rondje mee wilde nemen ik kom er nu zn 4 jaar 3x per week vanaf dat Mila bij me is ging ze dus ook mee want goof was zn heerlijke goedzak kon ze hooguit van leren. Ze is dus met hem opgegroeid.
Vanmiddag Mila meegenomen naar de doggy wash in onze Boerenbond daar hadden we een gratis was beurt gewonnen. Ze vond het in het begin wel spannend maar later ging het prima. Nu een mooie schone pluizenbol in huis!
Wij hebben vandaag lieve Floyd mee naar huis genomen. Hij doet het erg goed, loopt al stoer door het huis heen en wil graaaag spelen met de katten. Die hebben daar alleen niet zo veel zin in, maar blijven wel rustig. Andere hondjes die we buiten tegen kwamen vond hij nog wel wat spannend, maar dat komt vast wel goed, hij heeft zo veel indrukken te verwerken vandaag. Heeft ook al 2 keer in de bench geslapen terwijl hij dat niet kent, heel knap. Verder is het af en toe nog een plasje opruimen, maar ook dat gaat nu aan het eind van de dag al beter, hij heeft goed in de gaten dat hij wat lekkers krijgt als hij een plasje doet. Ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen. Hij slaapt in de woonkamer in de bench en ik lig erbij op de bank.