Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:06

Haha

Skip is verslaafd aan kauwen. 70cm runderkophuid is binnen een paar uur op als ik het niet af pak. Gisteren een 25 (of 30cm) geperst bot met pens gekocht. "Kan ie wel een weekje mee doen" nou niet dus, 24 uur later is het al op. Het heeft dan nog 24 uur geduurd omdat ik het bot al 2x afgepakt had voor een halve dag.

Wat geven jullie aan knaagwerk wat niet binnen 1 dag op is? Het wordt nl wel een duur grapje zo €5,00 per dag alleen aan knaagwerk. Dat gaat mijn portemonnee echt niet trekken. Hij deed eerst €5,00 per week..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 21:13

Ook heel handig zo voor je voeten diandra! Haha

Hier knagen ze graag maar liggen met niks non stop te knagen eigenlijk.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:14

Als ik de hele dag iets laat liggen is het ook zo op ja...dus dat krijgen ze gewoon niet de hele dag;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:24

kiwiwitje schreef:
Ook heel handig zo voor je voeten diandra! Haha

Vooral lekker warm.. :brr:

Tja, ik heb dus wel de nylabones liggen. Word bij knaagbehoefte aan geknaagd, krijgen ze geen stukken af dus dat zal wel loslopen. Daarnaast krijgen ze af en toe kophuidplaten maar ook die zijn met een paar uur op..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:25

In het begin vond hij dingen waar flink op geknaagd moet worden zoals een geperst bot, helemaal niet zo interessant. Ik had altijd een systeem van wat oud knaagwerk en dan af en toe iets nieuws. Vaak moest hij eerst iets ouds opeten voordat hij iets lekkers nieuws kreeg. Er lagen anders meer dan 5 half opgegeten niet interessante knabbels in huis. Maar de laatste 3 weken zijn al die oude knabbels opgezocht en opgegeten. Vorige week kocht ik weer eens zn "oninteressant" stuk rawhide om de voorraad weer aan te vullen. Maar dit keer viel het dus wel in de smaak.

Hij had dus eerst 24 uur (behalve de nacht) iets waar hij op kon knagen en dan 1x per dag een pensstaafje of runderoor oid, iig iets heel lekkers. Nu krijgt hij nog maar 2x per dag iets om op te knagen. Maar meneer was vanmorgen best "boos" dat ik het afgepakt had. Ik gaf hem een snelle snack en hij ontweek me gelijk, bang dat ik het af zou pakken waarschijnlijk. Ik wil zn vertrouwen daarin eigenlijk ook niet beschadigen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:35

Nou ik denk dat je hem beter kan aanleren dat iets afpakken niet erg is..op een leuke mannier natuurlijk, anders krijg je straks daarmee problemen, dat wil je ook niet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:41

Hier spelen Zig en AJ soms binnen en de oppashonden wijzen AJ vooral af. Die krijgt vaak een snauw, want hij probeert het wel :').

Ik heb hier voor structureel geknaag geperst bot waar ze ook de hele dag op kauwen. Ongeveer 1 bot per 2 dagen gaat er doorheen, want die zijn hard. Verder hebben ze tussendoor Runderoren.

AJ heeft de neiging, als ik een andere hond een commando vraag, blaffend zelf dat commando uit te voeren en dan pal voor de andere hond te gaan staan. Zig doet dat ook wel eens :').

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:41

Hier pak ik het ook gewoon af na een tijdje. Anders knagen ze hier ook gerust een tientje per dag weg en dat wil ik niet. Dus als ze bullenpees krijgen ofzo mogen ze dat een uurtje en dan is het klaar. Vind het ook niet nodig om de hele dag te kauwen. Als ze zich vervelen gaan ze maar op het gewei of een speeltje kauwen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:53

Wat een leuk duo diandra! Nu naya 7 maand is zou ik het niet aandurven om een 2de te nemen :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:59

xLaraaj schreef:
Wat een leuk duo diandra! Nu naya 7 maand is zou ik het niet aandurven om een 2de te nemen :P

Tja, het is pittig. Het was natuurlijk eigenlijk ook niet de planning maar ze zijn zo blij met elkaar.. Samen stoeien, eten, spelen en slapen.. <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:01

Ik ben ook nog zoekende naar iets te knagen voor langere tijd.

Nog een vraag voor jullie:
Hoe gaan jullie om met mensen die je pup willen aaien?

Ergens vind ik het iets wat bij het leven van een pup hoort en ergens vind ik het een afleiding voor zijn focus op ons en wil ik niet dattie te enthousiast wordt waardoor ie straks gaat springen tegen mensen. Vooral ook als kinderen willen aaien. Die vragen vaak niks.
Ooit wil ik de hond dingetjes aanleren die een hulphond kan (deuren openen, lampen aan doen, afstandsbediening pakken etc) en dn moet ie dus niet afgeleid worden. Is het mogen aaien als pup dan gewenst?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:15

Ze mogen die van mij aaien als ze het eerst aan mij vragen en waneer ik er tijd voor heb.
Soms ben ik met haar aan het trainen namelijk en is ze zo lekker bezig dat ik het niet wil verstoren.
Als ik gewoon aan het wandelen ben vind ik het geen probleem en stimuleer ik jonge kinderen vaak haar te aaien.
Dan laat ik haar zitten en onderlangs aaien.
Nooit hand in een keer boven haar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:31

Kaus schreef:
Wat een super schattige avatar trouwens KC <3

De treinen rijden na twee weken weer dus wij zijn weer op weg naar onze training *\o/*

dank je de enige foto waar ik ze alle 3 op heb :')

Ging de training goed?

De mijne hebben geweien voor kauwen

Aaien vind ik prima op mijn voorwaarden :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:55

Hoe zeg je netjes doch duidelijk tegen mensen dat het niet gewenst is. 'afblijven!' is vast niet wenselijk :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:23

Training ging super *\o/* Kreeg allemaal complimenten van mensen, onafhankelijk van elkaar, dat Dexter zo veranderd is. Dus echt blij *D

Was alleen zo'n rare vrouw in de groep. Dexter draagt dus een tuig met 'niet aaien' labels. Die vrouw praatte steeds tegen haar hondje en zei dan iets van 'oh die moeten we niet aaien. Die is zeker agressief.' Ik meermaals uitleggen dat dat echt niet het geval was en dat hij overenthousiast is en ik dat niet wil belonen. Maar de hele les lang, elke keer als ik bij hen in de buurt kwam liep ze snel weg en zei ze weer iets tegen haar hond van 'oeh niet te dichtbij komen. Dat is die niet aaien hond weer.'. Ze bleef maar doorgaan _O- Ook tegen lesgenoten die dichtbij ons kwamen 'nee niet doen hoor! Daar staat niet aaien op!'. Vond het zo bijzonder maar heb het maar gelaten :') Als het na twee keer uitleggen niet doordringt mag ze lekker denken dat Dexter een agressief monster is _O-

RM, hier niet laten aaien maar 9/10 keer doen mensen het toch wel. Nu dus veel nadeel van, lees hierboven. Het is eigenlijk niet te voorkomen maar afhankelijk van je hond hoe die erop reageert. Ik zou, als je ongewenst aaien kan voorkomen, veel gecontroleerde situaties opzoeken waarbij je mensen gewoon opdrachten kan geven zoals 'pas aaien als hij zit', 'rug toekeren wanneer hij wil springen '. Dat kan je bij willekeurige mensen op straat toch niet zo makkelijk doen :') Vandaar dat wij naar training zijn gegaan.

Als mensen alleen voor de aaibeweging gaan keer ik me vaak naar mn hond en zeg dan 'Nee, aandacht op mij.'. Zelfde met als iemand zn hond wil laten snuffelen, dan zeg ik tegen mijn hond 'Niet snuffelen'. En is het vaak voor andere baasje ook duidelijk wat ik wil. Als het dan niet duidelijk is zeg ik iets van 'ik wil niet dat hij snuffelt aan de riem/geaaid wordt' en eigenlijk reageren mensen daar heel positief op :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 03:04

Hmmm dat wordt nog wel een moeilijk ding vrees ik. Ik vind het best bijzonder dat mensen zomaar aan je hond zitten. Ik leerde altijd 'eerst vragen aan het baasje, sommige honden vinden aaien niet fijn'
Maar die tijd is voorbij vrees ik.
Ik wil mn pup graag veel laten zien maar als iedereen hem gaat aaien raakt hij te enthousiast en overprikkelt vrees ik. En als ie dan een jaar en ouder is, issie niet meer zo schattig als ie dat kind omver springt of tegen dat omatje leunt.

Mensen zitten wel zomaaraan je hond. Doen ze bij je kind toch ook niet zomaar.
Net als met zwangere vrouwen. Blijf gewoon met je tengels van iemand of iemands pup af!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:16

Hier mag het absoluut niet.
Op show als iemand interesse in mijn hond toont mogen ze nadat ik in de ring geweest ben best met hem aaien. Op straat ofzo laat ik het nooit toe. Als ze het vragen krijgen ze een vriendelijk antwoord. Als ze het niet vragen krijgen ze toch echt een afblijven of niet aaien naar hun kop geslingerd. Zij zijn onbeschoft door zomaar aan mijn hond te zitten, dan mag ik kort reageren.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 07:32

Toen mij pup nog een kleine pup was is hij enorm veel geaaid. Ware puppy stalking. Met het gevolg dat hij nog steeds (hij is nu 2) op iedereen afrend, wanneer ik hem niet vertel dat dat niet de bedoeling is. Nou is hij wel super schattig, maar soms ook rente irritant. Eind november komt onze nieuwe pup en ik ben ook echt van plan om nog strenger voor de mensen om hem heen te zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 09:28

Hier laat ik t ook niet toe tenzij netjes gevraagd. Je hebt tuigjes en halsbanden waar je “niet aaien” op kan zetten. Afhankelijk van t fatsoen van de mensen in je omgeving kan dat werken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:31

Sinds ik de stickers met therapiehond heb vragen ze het eigenlijk altijd. Tegen die tijd heeft Spip haar hoofd vaak al in een hand gewurmd maar goed :=

Lilith heeft er blijkbaar nooit uit gezien als pup, dus weinig problemen mee gehad :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:37

Hier ook nadelen ervan. Hoe vaak de mensen naya aaide zonder het te vragen en vaak ook zonder ik het zag of pas wanneer hun hand al op mijn hond lag. Hierdoor is zo overenthousiast en springt ze nog steeds op mensen (7maanden) en 0.5% focus maar bij mij

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:56

Tja netjes of niet. Ik zeg altijd heel streng nee dat mag absoluut niet willen ze niet luisteren zeg ik altijd hoppa (dat betekend spring) dan gaan ze vaak wel weg :p

edit: de mijne springen dan vaak rond als konijntjes :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:10

Skip is helaas nog steeds behoorlijk bang van vreemde mensen. Maar iedereen wil hem altijd aaien. Dan krijgen ze best een snauwerige "Niet Aaien" naar hun hoofd. Mensen zien ook totaal niet dat Skip ondertussen met zn staart tussen z'n poten achter mij is gaan zitten.

Mensen die het netjes vragen, steek ik wel tijd in zodat Skip leert dat mensen niet bijten. Die geef ik altijd een snoepje die Skip dan uit hun hand mag pakken. Vind ie rete spannend, maar meestal durft ie na even aarzelen wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 10:23

Hier is dat ook hoor, dat ze zo enthousiast blijven. Wel alleen als mensen echt de honden aandacht geven, door te roepen of echt strak aan te kijken enzo. En bekenden blijven ook een dingetje haha. Maargoed in huis gaan ze gewoon in de bench zodat mensen gewoon binnen kunnen komen.

Wat jammer dat skip zo bang is. Heb je een idee hoe dat dat komt? Chick had dat ook namelijk alleen was daar de oorzaak wel bekend..

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:24

Ik wil ook echt absoluut niet dat mensen aan mijn hond zitten. Mensen die ik ken, prima. Vreemde mensen niet. Ben benieuwd hoe dat zal gaan als onze pup er eenmaal is.