Wij willen eerst verhuizen, dan komt er uiteindelijk zeker een 2e bij.

En tot die tijd genieten we van onze volwassen pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Verder zien we wel hoe het in de toekomst gaat met een volgende hond, maar dat zal waarschijnlijk pas echt gaan zijn wanneer Arya er niet meer is (en hopelijk hoef ik daar echt nog even niet aan te denken). En hopelijk zijn we tegen dan ook wel verhuisd eerst.
Maar mij lijkt het ook heel intens en zou er niet snel voor kiezen!
Ik hoop dat het snel komt, want we hebben een volle agenda. Ze doet het goed in haar gehoorzaamheidsklasje en na een aantal keren meekijken hebben we van de instructeurs teruggekregen dat we mogen starten aan de basiscursus van de reddingshondenopleiding. Ze vindt het heel erg leuk en gaat ook recht voor haar doel, ze hapert alleen soms even bij de slachtoffers dus ik hoop dat ze daar nog meer vertrouwen gaat krijgen. In het dagelijkse leven is het trouwens wel prettig dat ze niet overal op af dendert. Konstantine schreef:Ik ben zo jaloers, de onze is bijna 10 maanden en stopt elke 3 meter. Hij kan alleen totaal niet mikken

Konstantine schreef:3 meter was wel een beetje overdreven hoor. Maar wandelen ging wel stukken sneller toen hij nog niet puberde
Hij mag sowieso niet tegen tuinmuurtjes, auto's en elektriciteitskastjes markeren, maar dat probeert hij soms wel. Dus dan remt hij me toch weer af
Het mag van ons alleen tegen bomen, maar tegen elke boom die we tegenkomen vind ik ook onnodig.
Het is inderdaad geen echt plassen, dat doet hij nog steeds hurkend.
s1993 schreef:Haha mijn collega heeft een pup in huis genomen terwijl de baby een paar weken was en daar was ze heel blij mee. Ze had toch lekker verlof en pup en baby konden samen opgroeienMaar mij lijkt het ook heel intens en zou er niet snel voor kiezen!
s1993 schreef:Haha mijn collega heeft een pup in huis genomen terwijl de baby een paar weken was en daar was ze heel blij mee. Ze had toch lekker verlof en pup en baby konden samen opgroeienMaar mij lijkt het ook heel intens en zou er niet snel voor kiezen!

En met mijn broertje kon hij lekker lomp stoeien.

StalMelyn schreef:Ben lang stil geweest maar altijd meegelezen.
Bonne afgelopen jaar Nederlands kampioen en dit jaar gaan we voor internationaal kampioen maar dat moet geen probleem zijn aangezien de punten al ruimschoots binnen zijn.
Wel een vraag m.b.t. onze Mechelse herder. Ze loopt al enige tijd mank (gebeurd wel vaker want dit ras sloopt zichzelf). Eerst rust gegeven maar na enkele dagen werd het niet minder dus waarschijnlijk geen verrekking of verstappen. Meer rust maar ook dat hielp niet. Bij de dierenarts geweest en niks te vinden: geen wondjes, geen verdikking en niet eens warmer dan de andere voet. Op de röntgenfoto van de poot is niks te zien. Maar er moet toch wat zijn als je op drie pooten hinkt? Het betreft de voorvoet. We zijn naar huis gestuurd met 2 weken pijnstillers en dan weer kijken maar ondanks pijnstillers loopt ze niet beter.
Iemand misschien een idee waar wij en de dierenartsen niet aan gedacht hebben?
StalMelyn schreef:Wij zitten bij een holistisch dieren praktijk gezien ze spanning in het lijf opslaat. Zelf (mijn vriend) behandelen we haar na overleg ook met de Guasha steen, bijna dagelijks.
Er is geen bloed afgenomen bij de DA maar ze heeft wel pijnstillers en ontstekingsremmers gekregen.
Even goed nadenken wat de vervolgstap dan wordt.