Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:35

kiwiwitje schreef:
Mar_X schreef:
RoosvanBlue: Ik heb de rodi worst in de eerste week gebruikt maar was al snel niet interessant meer, maar ga het komende week wel weer proberen, misschien wil ze het nu wel.

Nayomi: Wat een mooie foto van Zhiva!

Wij zijn vanmorgen wezen titeren, Distemper was S6, parvo S0 en hepatitis S2 dus ze is nu geënt met de grote cocktail en over 4 weken gaan we opnieuw titeren.

Kijk, dat is wel interessant om te zien. Grote kans dat ze van de eerste enting alleen de distemper(die eigenlijk heel weinig voor komt binnen NL) aangeslagen is. En van de andere 2 kun je bijna garanderen dat de eerste enting dus niets gedaan heeft en beide nog maternaal waren. Ofja parvo staat nu op 0 dus is OF niet aangeslagen of was maternaal. En Hepatitis is waarschijnlijk nog maternaal.
Ben benieuwd over 4 weken!

De hepatitis in inderdaad maternaal omdat die niet in de puppy enting zit, ik hoop dat ie laag genoeg is om nu aan te slaan. Toch wel fijn dat jij en KimD alles nog even hadden uitgelegd en dat ik nu al heb getiterd in plaats van na het gewone vaccinatieschema. Nu maar hopen dat alles aanslaat!

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 14:40

Sommige enten de puppy enting al de DHP. is bij mijn reu toen ook gebeurd. Als ze bijv op 7 weken enten ipv 6 weken word er al vaker voor de DHP gekozen (helaas)
Maar als ze de DP gehad heeft is de Hepatitis inderdaad maternaal. Dan kun je eigenlijk zien dat die eerste enting ''nutteloos'' geweest was. Want ze hadden best die Distemper een rondje uit kunnen stellen.
Al zou t kunnen, dat de parvo ok ''op'' geweest was maar niet gepakt heeft. Want ook zonder antistoffen is t geen garantie op aanslaan of hoog aanslaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:06

Nayomie schreef:
Titreren is toch checken naar iets van al aanwezige stoffen toch?

https://www.vihaanaditi.nl/over-ons/hoe ... nze-honden

Het onderste stukje legt het titeren uit en aangezien een aantal 'titer-dummies' in mijn omgeving het proces inmiddels snappen én titeren ga ik ervanuit dat de info duidelijk genoeg is. :D

Maar áls je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Mar_X schreef:
kiwiwitje schreef:

Kijk, dat is wel interessant om te zien. Grote kans dat ze van de eerste enting alleen de distemper(die eigenlijk heel weinig voor komt binnen NL) aangeslagen is. En van de andere 2 kun je bijna garanderen dat de eerste enting dus niets gedaan heeft en beide nog maternaal waren. Ofja parvo staat nu op 0 dus is OF niet aangeslagen of was maternaal. En Hepatitis is waarschijnlijk nog maternaal.
Ben benieuwd over 4 weken!

De hepatitis in inderdaad maternaal omdat die niet in de puppy enting zit, ik hoop dat ie laag genoeg is om nu aan te slaan. Toch wel fijn dat jij en KimD alles nog even hadden uitgelegd en dat ik nu al heb getiterd in plaats van na het gewone vaccinatieschema. Nu maar hopen dat alles aanslaat!

Thanks! En interessante uitslag, benieuwd naar de volgende!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:18

Ahh thanks Kim, hele duidelijke uitleg. Als ik dat zo lees, vraag ik me eigenlijk af waarom dit niet standaard wordt. Wij doen nu inderdaad via het schema, maar als ik dit zo lees, wil ik toch gaan overstappen op titeren. Daar kun je op dus na de huidige entingen ook nog mee beginnen toch?

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:35

Nayomie schreef:
Ahh thanks Kim, hele duidelijke uitleg. Als ik dat zo lees, vraag ik me eigenlijk af waarom dit niet standaard wordt. Wij doen nu inderdaad via het schema, maar als ik dit zo lees, wil ik toch gaan overstappen op titeren. Daar kun je op dus na de huidige entingen ook nog mee beginnen toch?

Silke heeft met 6 weken de puppy DP gehad bij de fokker, ik wou in eerste instantie de andere 2 vaccinaties ook geven en dan titeren maar door de antibiotica die ze kreeg werd de vaccinatie uitgesteld. Nadat ik het stukje op de site van KimD had gelezen besloten om nu al te gaan titeren en daar ben ik achteraf blij mee. Qua kosten was ik nu hetzelfde kwijt als dat ik haar wel gewoon had laten vaccineren. De vaccicheck is hier inclusief consult en maar een paar euro duurder dan een gewoon consult.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 15:47

Nayomie schreef:

Jazeker!! 3 a 4 weken na de enting kun je gewoon titeren! :) T is wel steeds meer in opkomst maar helaas nog niet overal vast bekend.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:08

Het hele titeren is nog een beetje taboe, en als je pech hebt ook kostbaar. Sommige mensen laten dus liever hun hond enten en leven in een 'waan' dat hun hond beschermd is. Ook prima natuurlijk maar ik hoop dat het over een aantal jaar nóg meer bekend is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:48

KimD schreef:
Het hele titeren is nog een beetje taboe, en als je pech hebt ook kostbaar. Sommige mensen laten dus liever hun hond enten en leven in een 'waan' dat hun hond beschermd is. Ook prima natuurlijk maar ik hoop dat het over een aantal jaar nóg meer bekend is.

Skip heeft in 2019 de DHP voor het laatst gehad. Dan moet hij weer in 2022 als ik het goed heb?

Dan ga ik hem waarschijnlijk laten titeren. Dat had dit jaar geen zin, want hij hoefde natuurlijk alleen de Kennelhoest en de L4. Beide zijn niet te titeren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:01

mvdende schreef:
KimD schreef:

Skip heeft in 2019 de DHP voor het laatst gehad. Dan moet hij weer in 2022 als ik het goed heb?

Dan ga ik hem waarschijnlijk laten titeren. Dat had dit jaar geen zin, want hij hoefde natuurlijk alleen de Kennelhoest en de L4. Beide zijn niet te titeren.

Nee, zo stellig kun je dat niet zeggen want voor hetzelfde geld is hij niet beschermd omdat de enting niet is aangeslagen.

Je zou bijvoorbeeld nu kunnen titeren en daarop verder borduren. Dan heb je pas de juiste info, nu ben je eigenlijk alleen maar aan het 'gokken' of hij beschermd is of niet.

Kennelhoest & L4 enten wij beide niet, wel rabiës. :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:21

*ego post*

Jackie heeft net EINDELIJK (na 3 dagen) weer een paar snoepjes en brokjes op. Wat een ellende zeg. Gisteren nog naar de DA geweest voor een laatste poging zonder AB (Primperan kreeg ze toen volgens mij via injectie) maar ze ging weer spugen vanmorgen dus toen zijn we maar gestart en Cerenia via injectie zodat de AB ook daadwerkelijk binnen bleef. Was even spannend want als ze weer ging spugen moest ze AB via een infuus krijgen. Ik hoop dat ze nu gewoon mondjesmaat blijft eten en opknapt :9

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:29

Interessante materie, ik ga er ook eens er naar kijken. Denk dat zoiets heel waardevol is, titeren. :) Thanks allen voor jullie ervaring en informatie. :D

Fijn Roos! Ik duim voor je dat het nu de goede kant op zal gaan. :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:53

Fijn Roos!

De rest heb ik niet gelezen.... Volgens mij is er personeels crisis op het werk, rijd mij 3 slagen in de rondte...
Maar Yoshi en ik leven nog :D

Afbeelding

Afbeelding

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:14

Lieve foto’s Warboel en Jeanine!

Goed dat het langzaam de goede kant op gaat Roosvanblue :) .

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:26

x_Jeanine_x schreef:
Fijn Roos!

De rest heb ik niet gelezen.... Volgens mij is er personeels crisis op het werk, rijd mij 3 slagen in de rondte...
Maar Yoshi en ik leven nog :D

[ [url=m/sioG1R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maRUoC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awhhh lieve foto's <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:39

Lieve foto's komen er weer voorbij!

Roos, fijn dat het al ietsje beter gaat!

Wij zijn vanmiddag last minute nog mee geweest op de Aussie wandeling in Gouda/Waddinxveen.
Dit was Jip zijn eerste keer met een groep honden op pad. Hij werd een paar keer op zijn plek gezet, maar al met al is het best goed gegaan. Aan die bananen in zijn oren moeten we nog wat doen. :Y)
Dit was wel voor herhaling vatbaar, maar hij loopt wel ontzettend zijn hormonen achterna :+

De vrouwen waren heel interessant :')

Afbeelding

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:45

Cool! Waar was het precies?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:24

Wat gaaf CC! :D

Ik denk dat ik deze week nog maar een nieuw fototopic open voor Zhiva, ik maak nu dagelijks foto's met de camera omdat ze zo gigantisch hard groeit. :oo ze is sinds wij haar hebben, zeker al wel verdubbeld in grootte.
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:53

RoosvanBlue schreef:

Bij het Gouwebos, Lindelaantje geloof ik. Als ik het goed onthouden heb :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:17

CupCakes_ schreef:
RoosvanBlue schreef:

Bij het Gouwebos, Lindelaantje geloof ik. Als ik het goed onthouden heb :+

Ah! Best leuk stukje daar. Ik loop er zelf niet zo vaak omdat er best veel mensen zijn steeds als ik er ben. Niet-hondenmensen bedoel ik dan. En dan zit ik me heel de tijd druk te maken en de honden aan te lijnen enzo :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:18

Nayomie schreef:
Wat gaaf CC! :D

Ik denk dat ik deze week nog maar een nieuw fototopic open voor Zhiva, ik maak nu dagelijks foto's met de camera omdat ze zo gigantisch hard groeit. :oo ze is sinds wij haar hebben, zeker al wel verdubbeld in grootte.
[ [url=m/whWgeZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Nog even en dan is ze gewoon groot :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:48

Ahhh Yoshi is zo cute <3

@Roos, fijn dat t de goede kant op gaat! Hopen dat dat zo blijft.

@CupCakes wat tof zo’n wandeling! Allemaal knapperds <3 leuke foto’s!

@Nayo damnnnn girl she getting big <<) lekker ding is het! Die fluffy vacht <3

Wij waren op de terugweg bij oma vandaan even in het Reeuwijkse Hout wezen spelen, dat vond de langpootmug wel wat! Keihard racen _O-
Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:36

Zhiva is een dotje en OT is een kangaroo :D

Manlief kreeg gisteren van iemand een kadootje :D

Afbeelding

Weet iemand nog een kleinigheidje voor een stel met 1 teckel en 3 Ridgeback... :o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:27

Oh jongens! Wat een heerlijke foto's allemaal!
Ik kijk en lees alles mee maar kan het soms niet zo bij houden! :D

Nayo: Wat weegt hij nu? Ik vind dat altijd zo leuk om bij te houden.

Jeanine: leuk cadeau :D

Wat houdt Otje toch van water Warboel, heerlijk!

CupCakes: Mooie foto zo met die verschillende ogen! Stoere honden!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:29

@IMJ same here: ik lees mee, maar pfoe, op iedereen reageren lukt soms niet hoor!

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:45

Roosvanblue gelukkig gaat het al een beetje de goede kant op !

Jeanine ahhw wat een leuke foto van jullie samen ! En wat een leuk cadeautje

Cupcakes super leuke foto’s klinkt als een leuke dag ! Lekker modderige vachtjes zo hihi

Nayomie ach Zhiva groeit als kool zeg !

Warboel whaha langpootmug wat een heerlijke bijnaam