Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:31

Kaus schreef:
Ik heb laatst samen met mijn trainigsgroep Alpha Spirit gekocht en die bevallen hier erg goed! Zijn klein en zacht dus dan stikken ze er ook niet zomaar in :Y)

Ik wist niet dat die weer te koop zijn!! *\o/* *\o/* Wij hebben dat heel lang verkocht in de winkel maar toen heeft de voedselhuppeldepup de boel op slot gegooid en moesten we er mee stoppen. Maar het is er dus weer, dat is heel goed nieuws!

Of heb je het elders besteld? :P

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:33

Dat durf ik niet te zeggen := Één iemand heeft het gekocht voor iedereen tegelijk en dat was ik niet _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:35

Was echt ontzettend jammer. Het liep gigantisch hard. Nu hebben we als alternatief Amiguitos. We hadden toen zelfs een Leonberger die op deze voeding stond, die kocht iedere 1,5 week zo'n nieuwe doos :Y)

Maar goed om te weten.
Zit nu toevallig op Zooplus ook eventueel naar de puppybrok van WOW te kijken. Heb jij die gevoerd Kiwiwitje?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:37

Ik train met brokjes die ik wil op show :p altijd andere merken dus euikt anders dan eigen brokjes. Aelynn werkt daar 10 keer liever voor dan voor kaas of worst

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:38

Even een flinke ego post hoor.
Vandaag lang op pad geweest om eindelijk naar de pup te gaan kijken.
Het was een ontzettend moeilijke keus tussen de 2 dames kwa karakter en uiterlijk gaan ze nml bijna gelijk op maar ze koos ons,ze kwam ons allemaal even gezellig knuffelen toen we er waren.

Mn oudste zoon wilde graag een andere het kleinste reutje van het nest maar helaas voor hem wordt het geen reutje want dat stond al vast.
Ik vond zelf een andere reu ook echt mooi maar we hebben puur gekeken naar wat past in ons gezin.
Nu zal het wachten wel helemaal lang duren :+
Meet guapa! <3

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:43

Kaus schreef:
Ik heb laatst samen met mijn trainigsgroep Alpha Spirit gekocht en die bevallen hier erg goed! Zijn klein en zacht dus dan stikken ze er ook niet zomaar in :Y)

Ja, die hebben wij dus ook. Inmiddels kopen we die per doos. :+ Ze zijn helaas niet geschikt voor het voerapparaat, daar heb ik nu een duitse brok voor gekocht met 90% vlees, ze rennen enthousiast naar het apparaat dus ik denk dat ik mag stellen dat ze in de smaak vallen. :+

Wij hadden ook laatst wat vouchers gewonnen van RC, voor 15kg zakken, die heb ik aan iemand gegeven die zulke zakken besteld als beloningsbrokjes. :Y) De andere zijn gedoneerd aan het asiel met de eerste lading dekens van het eerste half jaar. :D

xDenies schreef:
Kaus schreef:

Ik wist niet dat die weer te koop zijn!! *\o/* *\o/* Wij hebben dat heel lang verkocht in de winkel maar toen heeft de voedselhuppeldepup de boel op slot gegooid en moesten we er mee stoppen. Maar het is er dus weer, dat is heel goed nieuws!

Of heb je het elders besteld? :P

Ook geen problemen gehad met de levering. We kregen die per 10 / 15 dozen geleverd. Ze waren alleen heel even niet leverbaar toen bleek dat de THT's niet klopte.
Laatst bijgewerkt door KimD op 21-09-19 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:43

Zoe_97 schreef:
Ik train met brokjes die ik wil op show :p altijd andere merken dus euikt anders dan eigen brokjes. Aelynn werkt daar 10 keer liever voor dan voor kaas of worst

Ja hoor, hier ga ik echt niet met kaas, worst of frikandel (zoals ze op de cursus aanhaalde) lopen. Kom op zeg. Gewoon zorgen dat ze iets voor je willen doen, dan maakt de beloning echt niet uit. Hier in ieder geval niet :)

Maar de Henne is alleen in 5kg zakken (of 12) te verkrijgen dus dat vind ik best een hoop. Vandaar het rondneuzen!

@Cinniz,
Een naakthondje! Wat grappig om te zien! En heel goed dat jullie naar het karakter hebben gekeken, veel plezier met de verdere 'voorpret'!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:46

Erg leuke pups! Naakthonden heb ik nog altijd een zwak voor. <3

Een ras erbij kiezen wordt voor mij ook moeilijk. :+ Wat dat betreft is mijn kerel makkelijker, eens een border, altijd een border. _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:56

Áls ik Dundy al met snoepjes train zijn het gewoon brokjes of wortel of komkommer ofzo. Die proeft het niet eens omdat ie het zo snel doorslikt. Daar ga ik echt geen moeite voor doen _O- Maar vaak neemt hij niet eens de moeite om het snoepje aan te nemen want dat leidt alleen maar af van de training. Dus eigenlijk trainen we altijd zonder :')

Dexter is dus wel super kieskeurig dus de Alpha Spirit is alleen voor hem. Maar ook daar trainen we niet echt met snoepjes tenzij ik trucjes aanleer.

Die foto met die naakte puppen op een rij _O- Was dit nou een Chinese naakthond?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:59

Nee kaus dit zijn de amerikaanse weer eens wat anders :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:04

Kaus schreef:
Áls ik Dundy al met snoepjes train zijn het gewoon brokjes of wortel of komkommer ofzo. Die proeft het niet eens omdat ie het zo snel doorslikt. Daar ga ik echt geen moeite voor doen _O- Maar vaak neemt hij niet eens de moeite om het snoepje aan te nemen want dat leidt alleen maar af van de training. Dus eigenlijk trainen we altijd zonder :')

Dexter is dus wel super kieskeurig dus de Alpha Spirit is alleen voor hem. Maar ook daar trainen we niet echt met snoepjes tenzij ik trucjes aanleer.

Die foto met die naakte puppen op een rij _O- Was dit nou een Chinese naakthond?

Puk vind haar speel krijgen ook veel leuker dan snoepjes, als puppy al. Die kale en de sheltie leven voor snoepjes. Geen snoepje? Dan kun je fluiten naar de gevraagde commando. :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:10

Bij Dundy moet je er inderdaad wel wat tegenover zetten zoals dus agility of frisbee. Maar ik hoef bij hem niet te proberen een snoepje te geven na een rondje agility. Dat pakt ie niet aan. Zelfde met na een frisbeeworp.

Maar als je gewoon op de bank zit en vraagt om een pootje kun je een middelvinger krijgen _O- Dexter daarentegen doet op elke moment braaf elk commando. Die is nog zo o schuldig _O-

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:16

Bij de 1ste hondenschool moesten we ook met beloning werken. Werkte niet bij Senna. Kaas worst van alles geprobeerd. Senna groei echt als je haar beloon met stem. :+

Cinniz wat een leukje nu kan je ook gaan aftellen. :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:41

Whaha kaus kauwgom is lastig he :=

Kimvicious herkenbaar dat leven met een puber pup maar als nog knap dat het pubertje zich herpakt heeft !

Kiwiwitje ohh wat een mooie fotos <3

Ahh popo wel verdient zo te lezen :)

MDJ welkom idd aparte kruising zeg hopelijk wel helemaal gezond ?

Xdenies ik gebruik als trainings snack gedroogde frikandellen schijfjes ! Candy vindt t heeeeerlijk :D

Cinniz123 ohhh zo schattig zeg <3 ! Wachten gaat idd lang duren whaha

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:53

Mijn andere honden werkte wel beter voor de kaasjes en worst. Maar elke hond is anders. Rocky beloon ik net met een knuffel, dan is hij apetrots, voer is een verplichting voor hem om aan te nemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 18:55

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik gebruik meestal kattenbrokjes voor t trainen _O-
Of de bakjes die je bij zooplus kan bestellen fruities ofzo met banaan.
En ze hebben daar kleine snoepjes met kip en rijst oid.

Deze? Alleen al voor de verpakking zou je het doen *\o/*
https://www.zooplus.nl/shop/honden/kauw ... jes/428271

Je linkje doet t niet maar t zijn bosch fruitees

Heb indd de wolf puppy gevoerd.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:56

Dankjewel :) En dan heb ik de goede gevonden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:59

Als ik bij die van ons z’n favoriete speelgoed gebruik is hij helemaal in trance. Hij staart zo naar z’n speelgoed dat hij je bijna niet hoort. Zeg je dan “af” gaat ie in slow motion dat doen. Zolang die maar naar z’n speeltje kan kijken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 19:00

xDenies schreef:
Dankjewel :) En dan heb ik de goede gevonden.

Wilde een foto sturen maar mn telefoon kapte er mee dus vandaar zo kort :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:48

Welkom MDJ! Inderdaad aparte kruising. Hij lijkt heel groot, meer richting de rottweiler kant zeg maar, of lijkt dat alleen zo op de foto's?

En wat een frommels die naakthonden :')

@ Denise ik had je posts gezien ja, zo grappig. Je kan je echt stuk lachen om die houdingen waarin je je pup in de bench aantreft soms.

De tips over snoepjes zijn ook handig! Ik oefen nog veel gehoorzaamheid met Popo omdat hij dat heel leuk vindt maar hij is niet zo voedsel gemotiveerd zoals ik dat bij andere honden in mijn omgeving zie. Die lopen aan je kont geplakt als ze weten dat je iets hebt. Popo heeft die echte fixatie alleen met speeltjes dus dat proberen we nu veel te gebruiken, alleen met een oefening aanleren is dat niet altijd even handig.

Bovendien als ik hem een snoepje geef dat groter is dan een klein kattenbrokje staat hij eerst 30 seconden te smakken om het weg te werken, ook niet heel handig als je aan het volgen bent oid. :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:04

Bedankt voor de welkom-berichtjes!

Wat een prachtig naakt hond pupje. <3

Vaker niet dan wel dat ik snoepjes gebruik om te belonen. Het maakt hem niet zo veel uit, stembeloning werkt (bijna) net zo goed. Alleen het hier komen geef ik hem af en toe wat voor. Op het moment zijn dat ienieminie stukjes gedroogde rodi worst.

Simoonzel, qua grootte neigt hij idd meer naar de rottweiler hij is +- 50 cm hoog.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:12

MDJ schreef:
Bedankt voor de welkom-berichtjes!

Wat een prachtig naakt hond pupje. <3

Vaker niet dan wel dat ik snoepjes gebruik om te belonen. Het maakt hem niet zo veel uit, stembeloning werkt (bijna) net zo goed. Alleen het hier komen geef ik hem af en toe wat voor. Op het moment zijn dat ienieminie stukjes gedroogde rodi worst.

Simoonzel, qua grootte neigt hij idd meer naar de rottweiler hij is +- 50 cm hoog.

Is ie maar zo klein?! :wow: Dat kan toch niet?! Dan zou hij wel echt veel te zwaar zijn trouwens.

Die van mij met dezelfde hoogte wegen 16,5 & 18,5kg. :=

Die Stafford x BC is iets kleiner, ik gok 47cm & weegt nu 19,9kg.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:18

Nee, dat klopt niet. :+ Heb het meetlint er net even naast gehouden, hij is 59 cm hoog.
Laatst bijgewerkt door MDJ op 22-09-19 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:21

MDJ schreef:
Nee, dat klopt niet. :+ Heb het meetlint er net even naast gehouden, hij is 59 cm hoog.

Ik wilde al zeggen! _O- Ken eg nie!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:24

Mijn inschattingsvermogen is niet zo goed. :))